Gå til innhold

Rainbow Dash prøver på nummer 2


rainbow_dash

Anbefalte innlegg

Da var julegildet over, og jeg er på dag to av et sunnere liv. Følte meg mest som en stappa julegris siste halvdel av romjula, så det er godt å være i gang. Nå har jeg kutta kveldsmat, er på fire faste måltider om dagen, og skal ikke spise noe søtt (ikke frukt eller sukkerfritt heller). Det trenger jeg for å bli kvitt suget, så får jeg heller ta en vurdering etterhvert. Og i dag har jeg også trent en runde 30 day shred. Formen er skremmende dårlig. Men nå gjør jeg noe med det 💪💪

Ellers, og kanskje litt mer spennende, så er jeg rimelig sikker på at jeg hadde EL på julaften, og at vi traff ganske spot on. Grafen sier julaften, alle temperaturer etter er høyere. Og gyn anslo EL til mellom onsdag og fredag, så jeg tror ihvertfall ikke den var tidligere. Så jeg er 9 dpo i dag. 

Men jeg har ikke tenkt å teste. Venter å ser om mensen kommer i løpet av uka, også tar jeg det som det kommer. Jeg blir helt skrullete av å teste for tidlig og få negativ (jamfør forrige svangerskap der jeg testa negativt på det jeg trodde var 13 dpo, hadde visst seinere EL og fikk positiv 4 dager seinere). 

Hovedfokuset nå er kosthold, trening, vekt, og ellers være med den ungen jeg allerede har. Hun har blitt så morsom de siste ukene, språket og fantasien har tatt helt av 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okay, dette begynner å bli litt spennende! 

Ganske sikker på EL på julaften, siden gyn så slimhinne i god forfatning og et egg på vei til å bli dominant den 19. desember. Jeg testa negativ el-test 25 (sånn med dobbel hormonindikator, jeg tror den burda ha fått blinkesmily om el ikke hadde vært). Grafen er ganske typisk med høyere temperaturer etter EL og (med noen få unntak, men tror det er litt målefeil og tilfeldigheter).

Og nå tror jeg jammen grafen har blitt trifasisk! Det er jo ikke et sikkert graviditetstegn, men jeg leste på fertility friend at mer enn 2/3 som får en sånn graf er gravide! I tillegg er jeg 13 dpo uten tegn til mens og høy temp. Jeg tror lutealfasen min egentlig er 11-12 dager. Så det lover jo godt! 

Kjøper en digital-test på onsdag, om ikke mensen har dukka opp innen da! 
 

49F91359-FAD1-4790-B9A7-85A8C4E57DBB.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rainbow_dash skrev:

Okay, dette begynner å bli litt spennende! 

Ganske sikker på EL på julaften, siden gyn så slimhinne i god forfatning og et egg på vei til å bli dominant den 19. desember. Jeg testa negativ el-test 25 (sånn med dobbel hormonindikator, jeg tror den burda ha fått blinkesmily om el ikke hadde vært). Grafen er ganske typisk med høyere temperaturer etter EL og (med noen få unntak, men tror det er litt målefeil og tilfeldigheter).

Og nå tror jeg jammen grafen har blitt trifasisk! Det er jo ikke et sikkert graviditetstegn, men jeg leste på fertility friend at mer enn 2/3 som får en sånn graf er gravide! I tillegg er jeg 13 dpo uten tegn til mens og høy temp. Jeg tror lutealfasen min egentlig er 11-12 dager. Så det lover jo godt! 

Kjøper en digital-test på onsdag, om ikke mensen har dukka opp innen da! 
 

49F91359-FAD1-4790-B9A7-85A8C4E57DBB.png

Virkelig spennende!! Krysser fingrene for deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dpo... eller skal vi si 4+0? 😄

Fortsatt høy (trifasisk) temp, så jeg drista meg til en test da jeg stod opp. Vel, trengte ikke strek-brillene for å se en rosa strek innenfor tida. 

65BEBE5D-AA6D-4CAF-9B39-FF0F202BCF3A.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der har jeg allerede funnet termindato (17. september), lasta ned ovia pregnancy og begynt å lure på hvor mange kopper te det er innafor å drikke hver dag? Husker jeg tenkte masse på det sist og, kjøpte inn en haug med urteteer og sånn, og fikk totalt avsmak på alt rundt uke 6.

Ellers har jeg vel ingen symptomer bortsett fra litt murringer i livmor, som begynte i går. Også var jeg veldig trøtt i går, men tror egentlig det hadde mer med travelt på jobb, og travel ettermiddag alene med mini. Ellers føler jeg meg ganske normal (og ukonsentrert nå haha).

Nei, måtte de neste ukene gå fort, og formen være god!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rainbow_dash skrev:

Og der har jeg allerede funnet termindato (17. september), lasta ned ovia pregnancy og begynt å lure på hvor mange kopper te det er innafor å drikke hver dag? Husker jeg tenkte masse på det sist og, kjøpte inn en haug med urteteer og sånn, og fikk totalt avsmak på alt rundt uke 6.

Ellers har jeg vel ingen symptomer bortsett fra litt murringer i livmor, som begynte i går. Også var jeg veldig trøtt i går, men tror egentlig det hadde mer med travelt på jobb, og travel ettermiddag alene med mini. Ellers føler jeg meg ganske normal (og ukonsentrert nå haha).

Nei, måtte de neste ukene gå fort, og formen være god!

Gratulerer!! :) Morsomt å nesten vite det før test pga trifasisk kurve da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, prøverpåny said:

Gratulerer!! :) Morsomt å nesten vite det før test pga trifasisk kurve da :jepp:

Tusen takk ❤️ Jeg var ganske sikker på resultatet av testen da, eneste andre gangen jeg har sett sånn kurve var sist jeg var gravid! Og jeg er jo egentlig 2 dager over ikm, tror jeg, uten temp-dropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Patriotpaula said:

Gratulerer så mye med positiv test 😊🙏❤️

Tusen takk, krysser fingrene for at den sitter fram til september for oss begge to 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Sibirstjerne said:

Gratulerer så mye💫🌸 endelig😍

Takk takk 💕 Det har tatt sin tid ja, men forhåpentligvis er den delen av ventinga ferdig nå! Bare å vente på alle milepælene i svangerskapet nå 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Vestalinn said:

Gratulerer så mye!! Så deilig at det satt!! 

Takk for det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

6+1 i dag. Ingen symptomer å snakke om, kanskje en svak metallsmak i munnen til tider, men ikke noe plagsomt. 

Testene blir sterkere da, så regner med at alt står bra til med frøet så langt. Jeg har en digital test som jeg tenkte å ta til helga, da bør den være 3+. 

Ellers er jeg veldig flink med både kosthold og trening om dagen. Spiser sunt og passe mye, og tror jeg har gått ned litt siden jul. Så lenge jeg spiser nok og næringsrikt tenker jeg at det er helt innafor, jeg har nok kilo å ta av, så jeg trenger igrunnen ikke legge på meg noe særlig i svangerskapet 😛 

C285BB8B-CF65-4651-9436-A9FAA3916BCD.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en my digitaltest med ukeindikator i dag, og den viste bare 2-3 uker... 😕 

En del av hodet tenker at dette ikke går veien... Den litt mer rasjonelle delen husker at akkurat det samme skjedde sist gang, og det resulterte jo i baby likevel. Ukeindikatoren er uansett bare 93% sikker eller noe, det betyr jo at det ikke stemmer for 7%, og det er jo faktisk en del. Pluss at jeg har jo grei stigning på strimmeltestene og ingen tegn på at noe er galt. Og det er ingenting jeg kan gjøre fra eller til uansett. 

Men kjenner jeg gleder meg til siste halvdel av svangerskapet, da man kjenner liv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, rainbow_dash skrev:

Jeg spotter 😥😭 tror ikke dette går veien nå...

Det trenger jo ikke å bety at det går galt... Det er jo ganske vanlig med små blødninger - og det er jo de som har store blødninger også hvor det går helt fint. Har du testet noe mer eller har du sluttet med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Patriotpaula said:

Det trenger jo ikke å bety at det går galt... Det er jo ganske vanlig med små blødninger - og det er jo de som har store blødninger også hvor det går helt fint. Har du testet noe mer eller har du sluttet med det?

Jeg har bare tatt en strimmeltest til, for en uke siden eller noe. Den ble veldig sterk veldig fort, så ikke noe tvil det. Men jeg har fortsatt ingen typiske svangerskapssymptomer heller.

Jo, jeg vet det er vanlig. Bare litt vanskelig å holde hodet logisk nå. Googler litt for mye, og alle som har SA sier jo at det begynte med litt spotting. 

Men det kan jo hende det stopper og? Er bare å vente å se, men det er så vanskelig, selv om jeg vet jeg ikke kan gjøre noe fra eller til. Veninna mi hadde en stor blødning når hun var va like langt, var visst en blodansamling i livmor som plutselig slapp. Nå er hun 35 uker. Så det kan jo hå helt fint og ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ultralyd på fredag nå. Håper spottinga stopper og at alt ser fint ut da 🤞🤞 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk komme inn på ultralyd i dag. Og det var ikke noe liv. Så da er det bare å vente på aborten 😭😭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...