Gå til innhold

Rainbow Dash prøver på nummer 2


rainbow_dash

Anbefalte innlegg

På tide å starte en dagbok her nå, for jeg kjenner at prøvinga og kroppen min holder på å gjøre meg skrullete. Jeg trenger et sted å få ned tankene, og kanskje få litt input fra andre som er i lignende situasjon.

 

Så, hei alle! :hallo: Jeg har rukket å bli 31 år, er samboer med en fin mann, og har ett barn, hus, golden retriver og stasjonsvogn. Nå mangler bare 1,5 unger for å oppnå det gjennomsnittlige A4 livet!

 

Mini har akkurat fylt to år, og vi ønsker oss flere barn. Men kroppen min spiller ikke helt på lag, føler jeg. Først så tok det eviglang tid før jeg fikk tilbake mensen. Faktisk tok det 17 måneder, og jeg slutta å nattamme ved 10 måneder, og slutta helt å amme etter 13 måneder. Jeg kom til det punktet der jeg bestilte legetime. Lo and behold, det tok akkurat 4 timer (!!) etter at legetimen var bestilt, så begynte jeg å blø. Rare kroppen. :murvegg:

 

Dette var i høst, og vi har prøvd på unge nummer 2 siden da. Jeg har mildt sagt ustabile sykluser, de har variert mellom 24 og 36 dager, og jeg har ingen tegn på eggløsning (slim, hva er det?). De siste syklusene har vært henholdsvis 29, 27 og 27 dager, og jeg har og testa med eggløsningstester. Faktisk har jeg fått positiv EL-test alle disse periodene, men lutealfasen har jo variert fra 7 til 12 dager. Så noen hormoner må jo være på bærtur, for denne skal vel være konstant uavhengig av sykluslengde?

 

Jeg håper noen vil følge med, og kanskje dele erfaringer? Jeg håper jo å få positiv test, eller i alle fall få rydda opp i hormonene mine. Jeg er ganske sikker på at noe ikke stemmer…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, nå er jeg på syklusdag 35. Ingen tegn til mensen, men negativ test i dag tidlig. De siste dagene har jeg stort sett gått på do hver time for å se om mensen kommer. Det føles sånn, jeg har konstante murringer og pms-humør. Men ingenting.

Meg ---> :kjempesinna:

Mannen ---> :vetikke:

 

Ikke har jeg fått positiv EL-test denne måneden heller, for jeg gikk tom for tester på syklusdag 22. Dessuten reiste mannen på jobbreise i en uke rett etter, så det ble ikke noe action etter det uansett. Sist samleie var altså forrige lørdag (12 dager siden). Hvis det mot formodning skulle ha klaffa burde jeg vel hatt utslag på en test nå. Så da er det bare en lang syklus da, sånn plutselig.

 

Jeg ser og at jeg har logga en liten blødning på syklusdag 20. Det var bare litt på papiret, men det har aldri skjedd før. Eggløsningsblødning? Nei, for da burde jeg vel hatt en positive test eller mensen nå?

 

Er det innafor å bestille legetime for å få henvisning til gynekolog? Eller må vi prøve et helt år selv og jeg har såpass uregelmessig mens og lutealfase? Det er jo ikke akkurat sånn at jeg vil ha henvisning til IVF, bare sjekka om det er noe en hormonkur kan fikse.

 

Første ungen satt forresten på pp5, men da hadde jeg relativt stabile sykluser (30-33 dager).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 36. Fortsatt mye mensmurringer, men ikke noe tegn til tanta. PMS-kvisene mine har kommet og gått.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Det kan fortsatt ha vært for tidlig for en positiv test i går, og det kan hende at jeg ikke har hatt EL eller at den var veldig forsinka. Uansett, hvis et befrukta egg fester seg litt seint (si dag 10), man har litt treig dobling av HCG (nærmere 72 enn 48 timer) og starta med lavt HCG i kroppen (normalen for ikke-gravide er mellom 0 og 5), så er det fullt mulig å gå en del dager over IKM før det slår ut på en vanlig test. Så jeg vet jo at det fortsatt er håp.

Men denne ventinga er noe herk altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Denne vil jeg følge! 

 

Har du hatt stabile sykluser? Jeg syns også dette med EL er vanskelig. Er i gang med tester fra babyplan, men jeg er ikke blitt noe klokere av den grunn😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sibirstjerne said:

Denne vil jeg følge! 

 

Har du hatt stabile sykluser? Jeg syns også dette med EL er vanskelig. Er i gang med tester fra babyplan, men jeg er ikke blitt noe klokere av den grunn😅

Hei! Så koslig at du blir med 😊 

Stabile sykluser ja... Jeg gikk på p-piller i 12 år, aner ikke om jeg hadde stabile sykluser før det, var ikke noe jeg tenkte så mye på da jeg var 15. Etter jeg slutta på pilla tok det vel et halvt år før jeg ble gravid, og da hadde jeg syklus mellom 29 og 33 dager. Så sikkert relativt stabil i forhold til at det var etter pilleslutt. Nå, etter første graviditet har den vært helt på bærtur 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tok jeg en test til da, så blendahvit som de kommer. Riktignok på ettermiddagen, hadde ikke holdt meg mer enn max to timer, og drukket te. Så det var vel så utvanna urin som du får det 😆 

Nei, ny test søndag morgen om ikke mensen dukker opp innen den tid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sibirstjerne
14 minutter siden, rainbow_dash skrev:

Så tok jeg en test til da, så blendahvit som de kommer. Riktignok på ettermiddagen, hadde ikke holdt meg mer enn max to timer, og drukket te. Så det var vel så utvanna urin som du får det 😆 

Nei, ny test søndag morgen om ikke mensen dukker opp innen den tid! 

Dette blir så spennende!😁 men uansett så vet du at du kan bli gravid❤️ Vi får bare smøre oss med tålmodighet😊 

Tiden frem til IKM er forferdelig lang!! Hvilke EL tester bruker du forresten? Og brukte du det tidligere også? Altså før du ble gravid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sibirstjerne said:

Dette blir så spennende!😁 men uansett så vet du at du kan bli gravid❤️ Vi får bare smøre oss med tålmodighet😊 

Tiden frem til IKM er forferdelig lang!! Hvilke EL tester bruker du forresten? Og brukte du det tidligere også? Altså før du ble gravid? 

Tolmodighet ja 😅 den har vi ikke sett!

Tiden er jo hvertfall lang når jeg ikke aner når ikm er! Forrige syklus var jo 27 dager, nå er jeg snart 10 dager over det. Jeg har brukt sånne digitale tester med dobbel hormonindikator, altså sånne som viser både blinke-smily og fast smily. Ingen utslag før jeg gikk tom for testpinner denne måneden, så antar at EL har vært seinere, men vet ikke når. 

Forrige gang brukte jeg ikke EL-tester, men jeg tempa faktisk den måneden jeg ble gravid. Ikke at jeg ble noe klokere av det heller forsåvidt, jeg hadde så ujevn temperaturstigning rundt EL at det var 5 dager forskjell alt etter hvilken app jeg plotta det inn i 😆 kroppen min er rar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 dager gått, og ikke noe mens i dag heller. I morgen blir det test igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 38.. oooooog like negativ test og ingen tegn til mensen. Jeg skjønner ingenting! 

Tror jeg skal bestille en legetime når denne syklusen er ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
2 timer siden, rainbow_dash skrev:

Syklusdag 38.. oooooog like negativ test og ingen tegn til mensen. Jeg skjønner ingenting! 

Tror jeg skal bestille en legetime når denne syklusen er ferdig. 

Sånn hadde jeg det for en tid tilbake. Det var i sammenheng med at jeg hadde vært ute på reise. Har du opplevd dette tidligere? 

syklusene mine lar seg lett påvirke av stress, og det hjelper ikke akkurat på når man prøver å få barn😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Sibirstjerne said:

Sånn hadde jeg det for en tid tilbake. Det var i sammenheng med at jeg hadde vært ute på reise. Har du opplevd dette tidligere? 

syklusene mine lar seg lett påvirke av stress, og det hjelper ikke akkurat på når man prøver å få barn😑

Ja, det kan jo være noe sånt. Men det har jo ikke skjedd noe utenom det vanlige, noe som skal kunne utsette EL. Jeg vet sannelig ikke :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
5 timer siden, rainbow_dash skrev:

Ja, det kan jo være noe sånt. Men det har jo ikke skjedd noe utenom det vanlige, noe som skal kunne utsette EL. Jeg vet sannelig ikke :vetikke:

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Når tenker du at du evt. tar en tur til legen? 

Jeg husker at jeg hadde bestilt legetime, dagen før timen fikk jeg mensen. Kanskje kroppen din rett og slett har forsøkt å komme igang med EL, men ikke fått det til. Så har kroppen din fått det til på et senere tidspunkt? 

Eller om det ligger en liten spire på lur her, men at kroppen produserer HCG sent? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, Sibirstjerne said:

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Når tenker du at du evt. tar en tur til legen? 

Jeg husker at jeg hadde bestilt legetime, dagen før timen fikk jeg mensen. Kanskje kroppen din rett og slett har forsøkt å komme igang med EL, men ikke fått det til. Så har kroppen din fått det til på et senere tidspunkt? 

Eller om det ligger en liten spire på lur her, men at kroppen produserer HCG sent? 

Jeg tenker at jeg venter og ser ut denne uka, så skal jeg ha en uke ferie med besøk. Så uka etter der igjen blir det nok at jeg bestiller en legetime. Med ferieavvikling og sånn så skjer det vel sikkert ikke noe før utpå høsten uansett. Men det er veldig typisk at med en gang jeg setter igang med å gjøre noe, så tar kroppen grep og ordner opp selv :roll:

Men ja, det er fortsatt mange mulige scenarioer her. Kanskje jeg bare har en faulty batch med graviditetstester? Haha nei, jeg må bare vente og se. Nå har ihvertfall kvisene kommet for fullt (jepp, jeg kunne lett gått for 14 år og i værste puberteten nå ass), så da er det sikkert ikke så lenge før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg melde om rosa på dopapiret i kveld, så da kommer nok mensen for fullt i morgen. Det er godt at den endelig kommer, men dritt at jeg ikke er gravid 😠 

Jaja, ny pp, nye muligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen! Og sykusdag 1! Jeg krysser fingrene for en mindre tullete syklus nå. 

Dessuten har jeg vært på billigetester og shoppa termometer, el-tester og preseed glidekrem 😆 og nettshoppa litt garn, fordi jeg hadde lyst 😄 :tekola:

Også har jeg bestilt legetime, ikke før om to uker da. Men det føles godt å gjøre noe litt mer proaktivt. Jeg har nemlig ikke helt trua på at det bare kommer til å gå enkelt av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sibirstjerne
8 timer siden, rainbow_dash skrev:

Mensen! Og sykusdag 1! Jeg krysser fingrene for en mindre tullete syklus nå. 

Dessuten har jeg vært på billigetester og shoppa termometer, el-tester og preseed glidekrem 😆 og nettshoppa litt garn, fordi jeg hadde lyst 😄 :tekola:

Også har jeg bestilt legetime, ikke før om to uker da. Men det føles godt å gjøre noe litt mer proaktivt. Jeg har nemlig ikke helt trua på at det bare kommer til å gå enkelt av seg selv. 

Det var leit at det ikke var graviditet denne gangen, men da er du igang igjen😊 Så krysser jeg fingrene for en mindre tullete syklus😊

Jeg har store planer om å gjenoppta strikkingen! Er det noe spesielt du har planer om å strikke? 

Jeg sikler litt på den norsk skoggenseren. Må finne et eller annet som kan holde meg opptatt frem til IKM😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Sibirstjerne said:

Det var leit at det ikke var graviditet denne gangen, men da er du igang igjen😊 Så krysser jeg fingrene for en mindre tullete syklus😊

Jeg har store planer om å gjenoppta strikkingen! Er det noe spesielt du har planer om å strikke? 

Jeg sikler litt på den norsk skoggenseren. Må finne et eller annet som kan holde meg opptatt frem til IKM😶

Jeg tenkte å lage meg en tjukk, god kjole til vinteren! Har ikke funnet en oppskrift, så da blir det etter eget hode. Men jeg har tegna og regna litt, så tror det kan bli bra! Ellers strikker jeg masse til mini (ull er supert til barnehagen) og en del gaver. Kunne godt tenke meg litt babystrikk igjen snart da 😛 

Den genseren var fin! Jeg syns du skal lage den 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie denne uka, jeg har besøk og skal på jentetur i helga 🥂 jeger mellom mens og EL og, så ingen fare for at jeg er gravid, og da blir det nok litt vin 😊 

Så begynner jeg med el-tester og kanskje temping på mandag. Regner med at eggløsning skjer relativt sent (etter cd 15 ihvertfall), så jeg gidder ikke akkurat å teste fra dag 10... Neste uke skal jeg til legen også, så da får jeg nok lufta litt frustrasjoner og spurt litt. Det er godt å ha en plan! 

En god veninne av meg har også akkurat begynt å prøve på nr 2, så planen er jo at vi blir gravide samtidig og får permisjon sammen 🤞😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
18 timer siden, rainbow_dash skrev:

Ferie denne uka, jeg har besøk og skal på jentetur i helga 🥂 jeger mellom mens og EL og, så ingen fare for at jeg er gravid, og da blir det nok litt vin 😊 

Så begynner jeg med el-tester og kanskje temping på mandag. Regner med at eggløsning skjer relativt sent (etter cd 15 ihvertfall), så jeg gidder ikke akkurat å teste fra dag 10... Neste uke skal jeg til legen også, så da får jeg nok lufta litt frustrasjoner og spurt litt. Det er godt å ha en plan! 

En god veninne av meg har også akkurat begynt å prøve på nr 2, så planen er jo at vi blir gravide samtidig og får permisjon sammen 🤞😆

Kan tenke meg at den vinen smaker helt nydelig!! Du må kose deg masse på jentetur! 😃

Det blir spennende med EL tester! Jeg har funnet ut at jeg har EL relativt sent, er først på CD 18 at jeg har fått positiv test. For min del blir det også tullete å skulle svi av tester såpass tidlig. Godt at du har en plan! Jeg kunne nok trengt det selv. Jeg tenker at hvis det ikke sitter for oss når vi har rundet pp10, vil vi også oppsøke lege. Da er jeg sikkert såpass utålmodig at jeg bare må få landet noen spørsmål. 

Jeg krysser det som kan krysses for at du og venninnen din får permisjon samtidig 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...