Gå til innhold

Rainbow Dash prøver på nummer 2

rainbow_dash

Anbefalte innlegg

Dagene fram mot EL er lange når man ikke forventer at det skjer noe før dag 20 ihvertfall... Så sånn sett er det ikke mye som skjer her. Syklusdag 17, EL-testene er så negative som du får dem. Men prøver å legge inn aksjer annenhver dag, selv om det blir litt pliktsex nå. Superromantisk, I know :fnise: Jeg har jo kjøpt termometer for temping da, men glemmer jo helt å gjøre det. Når klokka ringer om morgenen er vel det eneste som står i hodet mitt å snike meg ut av senga uten å vekke mini (som bruker å komme inn til oss i løpet av natta), også kommer jeg på det termometeret etter at jeg har vært på badet. Og da er det jo for seint :rolleyes: Jeg er litt surrehue før klokka 7 på morgenen!

Jeg var hos legen i dag for å ta celleprøve av livmorhalsen (noe jeg skulle ha gjort i fjor visstnok, så litt på etterskudd der). Jeg fikk og fortalt om veldig ustabil syklus, men fikk vel igrunnen bare beskjed om at siden jeg ikke har noen fysiske plager på grunn av det, så ville de ikke gjøre noe før vi har prøvd et år. Så da får vi vel bare fortsette i to måneder til og ta det derifra. Hvem vet, det kan jo hende det klaffer før den tid? :vetikke:

Også hadde jeg en superfin jentetur med vin og godt selskap. Nå er det et par travle uker på jobb før ferie. Jeg GLEDER meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sibirstjerne
På ‎18‎.‎07‎.‎2019 den 22.23, rainbow_dash skrev:

Dagene fram mot EL er lange når man ikke forventer at det skjer noe før dag 20 ihvertfall... Så sånn sett er det ikke mye som skjer her. Syklusdag 17, EL-testene er så negative som du får dem. Men prøver å legge inn aksjer annenhver dag, selv om det blir litt pliktsex nå. Superromantisk, I know :fnise: Jeg har jo kjøpt termometer for temping da, men glemmer jo helt å gjøre det. Når klokka ringer om morgenen er vel det eneste som står i hodet mitt å snike meg ut av senga uten å vekke mini (som bruker å komme inn til oss i løpet av natta), også kommer jeg på det termometeret etter at jeg har vært på badet. Og da er det jo for seint :rolleyes: Jeg er litt surrehue før klokka 7 på morgenen!

Jeg var hos legen i dag for å ta celleprøve av livmorhalsen (noe jeg skulle ha gjort i fjor visstnok, så litt på etterskudd der). Jeg fikk og fortalt om veldig ustabil syklus, men fikk vel igrunnen bare beskjed om at siden jeg ikke har noen fysiske plager på grunn av det, så ville de ikke gjøre noe før vi har prøvd et år. Så da får vi vel bare fortsette i to måneder til og ta det derifra. Hvem vet, det kan jo hende det klaffer før den tid? :vetikke:

Også hadde jeg en superfin jentetur med vin og godt selskap. Nå er det et par travle uker på jobb før ferie. Jeg GLEDER meg!

Ja jeg syns også dagene frem til EL er lange, men jeg syns dagene fra EL og frem til IKM virker uendelige😅

Det er bare å fortsette og teste, plutselig gir EL testene utslag! Tar du forresten bilder av EL testene? Det hjalp meg veldig og gjorde det lettere for meg å peile meg inn frem til neste syklus 😊Det kan være at det klaffer for dere i løpet av de to neste månedene, ikke gi opp håpet! OG skulle det ikke gjøre det, så er det bare å ta kontakt med legen igjen. Dette kommer til å ordne seg, det vet jeg! ❤️

Godt å høre at du hadde en fin jentetur! Plutselig kan en ikke nyte vin lenger, så gjør det mens du kan 😄 Så må du kose deg masse når ferien kommer! 😁Jeg følger spent med videre! Jeg krysser alt jeg har for at dette går veien 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 19! Nå er jeg i det fertile vinduet, i følge ovia. Så da er det bare å kjøre på :sengekos: De siste dagene har mannen vært ute hele kveldene og hjulpet kompiser med diverse oppussing og bygging, så han har kommet hjem seint og vært sliten. Og med negative EL-tester har jeg ikke helt orka å mase meg til sex.. men neste uka altså! 😂 

@Sibirstjerne jeg har ikke tatt bilde av testene, men nå skal jeg jammen meg begynne 😊 takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 22. Gårsdagens el-test var veldig negativ, ikke noe stigning å spore der. I tillegg har jeg vært flink og tempet de siste dagene, og jeg ligger stabilt rundt 36.7 grader. Så ikke noe el enda, tror jeg må belage meg på en lang syklus. Det ble ihvertfall litt sengekos i går da, bare å kjøre på 😆 Jeg tenker annenhver dag fram til positiv test, og så hver dag helt til tempinga viser at el har vært. Da må vi jo ha truffet, så får resten være opp til flaksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
3 timer siden, rainbow_dash skrev:

Syklusdag 22. Gårsdagens el-test var veldig negativ, ikke noe stigning å spore der. I tillegg har jeg vært flink og tempet de siste dagene, og jeg ligger stabilt rundt 36.7 grader. Så ikke noe el enda, tror jeg må belage meg på en lang syklus. Det ble ihvertfall litt sengekos i går da, bare å kjøre på 😆 Jeg tenker annenhver dag fram til positiv test, og så hver dag helt til tempinga viser at el har vært. Da må vi jo ha truffet, så får resten være opp til flaksen!

Må si jeg et imponert over dere som temper. Jeg syns det var vanskelig nok med EL tester😶

Samleie annenhver dag skal i utgangspunktet være nok. For vår del var det fysisk umulig ettersom mannen jobber turnus.  Med eller uten EL tester så syns jeg sex noen ganger ble litt påtatt. Det er nå verdt det til slutt da🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/23/2019 at 1:43 PM, Sibirstjerne said:

Må si jeg et imponert over dere som temper. Jeg syns det var vanskelig nok med EL tester😶

Samleie annenhver dag skal i utgangspunktet være nok. For vår del var det fysisk umulig ettersom mannen jobber turnus.  Med eller uten EL tester så syns jeg sex noen ganger ble litt påtatt. Det er nå verdt det til slutt da🤗

Jeg syns faktisk det er mer stress med tester enn temping, nå som jeg har kommet litt inn i det! Det er absolutt litt påtatt sex her i huset altså, superromantisk 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syklusdag 24, og fortsatt ikke noe tegn til el... Lange sykluser er noe herk, for det er så mye venting. Andre går jo gjennom en hel pp bare på den tida jeg har venta på el nå. 

Jeg har bare tre tester igjen, men fortsetter nå og tempe ihvertfall. Da ser jeg jo om jeg får el til slutt (eller ikke). Temperaturen min har ihvertfall vært veldig stabil rundt 36.7, så om det blir endring bør jeg jo få det med meg!

Forrige pp var vel 40 dager, så da hadde jeg kanskje el rundt dag 27-28? 

Negative el-tester:

FAF0C383-A611-4962-B5D2-74D34C1E182D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 26. EL-testen er fortsatt negativ, men i dag var temperaturen litt opp (36,94). Om jeg har høy(ere) temperatur i morgen og vil jeg tro at EL har vært og at jeg har gått glipp av toppen ved å teste på feil tidspunkt. Eller så kan det være varmen som gjør at tempen går opp 😅 jeg smelter!

I kveld er det barnefri, spill og kanskje litt vin med venner, i morgen skal jeg og mannen på buffe-lunsj på hotell før vi henter mini igjen 😊 Og så har jeg ferie i tre uker 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 31, og jeg har fortsatt ikke hatt eggløsning... Dette begynner å bli frustrerende! Jeg kjøpe clearblue el-tester for litt siden, og den har vist blinkende smilefjes i fem dager nå. Kroppen prøver på noe, men får det ikke til. 

Hvorfor kan ikke bare kroppen fungere som den skal? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
22 timer siden, rainbow_dash skrev:

Syklusdag 31, og jeg har fortsatt ikke hatt eggløsning... Dette begynner å bli frustrerende! Jeg kjøpe clearblue el-tester for litt siden, og den har vist blinkende smilefjes i fem dager nå. Kroppen prøver på noe, men får det ikke til. 

Hvorfor kan ikke bare kroppen fungere som den skal? :bond:

Jeg krysser fingrene for at EL er rett rundt hjørnet!!!👯‍♀️ Pleier du forresten å ha symptomer på det? Virker som at kroppen din jobber hardt for å slippe det egget!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sibirstjerne said:

Jeg krysser fingrene for at EL er rett rundt hjørnet!!!👯‍♀️ Pleier du forresten å ha symptomer på det? Virker som at kroppen din jobber hardt for å slippe det egget!😊

Det ser ikke sånn ut... jeg bruker ikke å ha noe symptomer nei...

——————

syklusdag 32. Fortsatt blinkende smilefjes, men stabil temperatur og ikke noe annet som skjer. Nå gir jeg opp for nå, jeg er lei pliktsex, og vi skal uansett på ferie nå. Da blir det å dele rom med mini, så sex blir tricky uansett. Når jeg tydeligvis ikke får el uansett så ser jeg virkelig ikke vitsen. 

Ja, jeg er ganske oppgitt og lei over kroppen min nå 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Syklusdag 49, ikke noe mens, ikke gravid, ikke noe nytt å melde. Ganske sikker på at jeg ikke har hatt eggløsning. Så nå bare venter jeg på en blødning som ikke kommer, slik at vi får begynt på nytt.

Jeg syns egentlig det er litt kjipt å ikke få hjelp før det har gått et år når noe så tydelig ikke stemmer. Men men. Fastlegen min er tilbake i jobb fra slutten av september, så jeg tenkte å bestille en time da. Sist var jeg hos vikar, og det var ikke mye hjelp å få der.

Samtidig så kjenner jeg at jeg har ikke så mye hastverk. Jeg har observert flere par med to tette i alderen 0-4 år i det siste, og kjenner at om det blir 3 eller 4 år mellom mine så går det helt fint :Knegg: Jeg har og lyst til å komme i bedre form og gå litt ned i vekt, drive litt med hobbyer og være litt meg og være litt kjærester før vi går igang med ny babyboble. Så ikkeno stress, regner med at det ordner seg fort nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå bestilte jeg en boks vitex kapsler, kanskje det kan hjelpe på dette syklus-tullet? Jeg vil bare at mensen skal komme slik at vi kan begynne igjen og jeg kan loggføre og sånn. Nå er det bare limbo, og det er ikke noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen, ENDELIG! 52 dager ble den syklusen, og om jeg i det hele tatt har hatt eggløsning har vi ihvertfall ikke hatt sex rundt riktig tidspunkt. 

Jaja, ny syklus, nye muligheter. Nå skal jeg tempe hver dag hele syklusen, og begynne å ta vitex med en gang de kommer i posten. Og kanskje el-teste igjen fra dag 15-ish? Er jo lov å håpe at jeg får EL denne runden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Sibirstjerne

Det var en lang syklus! Har du fått bestilt deg time hos fastlegen enda? Fastlegen burde da vel kunne henvise til gyn. selv om det ikke er gått ett år enda? Eller muligens at fastlegen din har UL apparat og kan ta en sjekk?

Var en periode der jeg hadde veldig ujevne sykluser, (det var pga. intens trening og konkurranser). Fastlegen var ganske rask med å henvise meg til gyn. Fikk egentlig ikke noe annet svar enn at jeg måtte roe ned treningen. Det ble lagt på hylla for lenge siden, og syklusene mine har så og si vært jevne hele veien i om lag åtte år nå. 

Endret av Sibirstjerne
Skrivefeil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 hours ago, Sibirstjerne said:

Det var en lang syklus! Har du fått bestilt deg time hos fastlegen enda? Fastlegen burde da vel kunne henvise til gyn. selv om det ikke er gått ett år enda? Eller muligens at fastlegen din har UL apparat og kan ta en sjekk?

Var en periode der jeg hadde veldig ujevne sykluser, (det var pga. intens trening og konkurranser). Fastlegen var ganske rask med å henvise meg til gyn. Fikk egentlig ikke noe annet svar enn at jeg måtte roe ned treningen. Det ble lagt på hylla for lenge siden, og syklusene mine har så og si vært jevne hele veien i om lag åtte år nå. 

Jepp, ny rekord! Jeg har ikke bestilt time enda, tenkte å ta det mot slutten av måneden, slik at jeg kommer til vanlige legen min og ikke vikaren. Da har det gått omtrent ett år og, så da bør jeg ihvertfall få henvisning til gyn. Jeg er enig i at syklusen min er såpass på bærtur at jeg egentlig burde kunne få hjelp til å finne ut av det, uavhengig om jeg prøver å bli gravid eller ikke. Men, jeg har jo ingen fysiske plager eller noe, så jeg hadde jo ikke brydd meg hadde det ikke vært for at jeg ikke blir gravid heller...

Nå er jeg på syklusdag 12, og jeg har tempa hele syklusen så langt. Og jeg begynte å ta vitex på dag 5 tror jeg? Lurer på om det kommer til å ha noen effekt. Også har jeg bestilt fler el-tester med dobbel hormonindikator. Altså, jeg har ikke trua på at jeg blir gravid, men nå skal jeg samle data slik at jeg har noe å vise til! Jeg ser for meg at det er enklere å overbevise helsepersonell om at jeg ikke har el hvis jeg har temp-graf over hele syklusen. Eller, så finner jeg jo ut at jeg har EL, og kanskje vi til og med klarer å time litt sex på riktig tidspunkt. Er jo ikke umulig det heller :biggrin:

Men jeg kjenner at jeg ikke tenker så mye på prøvinga nå, og tar det som det kommer heller. Tida går fort, og jeg har mye annet på gang. Så det er ikke sånn at dagene snegler seg avgårde mens jeg ikke tenker på annet. Men det hadde vært fint med en 2020-baby da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Enda en «syklus» over. Jeg har vært flink og samla data, og plutselig ble det veldig tydelig hvorfor det ikke blir noen baby. Jeg har jo ikke eggløsning! Og el-testene som måler både østrogen og lh viser at jeg har høyt østrogen på slutten av «syklusen». Helt klart hormoner på bærtur. 

Så i dag har jeg vært hos legen og tatt blodprøver, og så blir jeg henvist til gynekolog. Håper det er så enkelt som at jeg får en pillekur også går det seg til. Noen med erfaringer å dele?

1B0C6FE5-E80C-4522-9BA9-259D5216FFA2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en «perfekt» anovulatorisk kurve ja, om det er mulig å si! Skulle tro det vil være gode muligheter for å oppnå eggløsning, og kanskje det er alt som skal til :) Har prøvd både klomifen(pergotime) og letrozol selv. Klomifen ga eggløsning på enkel dose, mens på letrozol har jeg måtte ha dobbel dose. Håper det gjør susen! 

Ville fortsatt å tempe, så har du bedre datagrunnlag. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, prøverpåny said:

Det var en «perfekt» anovulatorisk kurve ja, om det er mulig å si! Skulle tro det vil være gode muligheter for å oppnå eggløsning, og kanskje det er alt som skal til :) Har prøvd både klomifen(pergotime) og letrozol selv. Klomifen ga eggløsning på enkel dose, mens på letrozol har jeg måtte ha dobbel dose. Håper det gjør susen! 

Ville fortsatt å tempe, så har du bedre datagrunnlag. :) 

Ja, det er liksom ikke noen tvil om hvis det har vært eggløsning 😆 Jeg har jo et barn fra før, så jeg vil tro at kroppen bare trenger et godt spark bak for å slippe noen egg. Så jeg håper på at en pillekur gjør susen!

Og klart jeg temper videre, den indre nerden min blir veldig glad av å ha data å slå i bordet med 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...