Gå til innhold

50/50 situasjon med 1 åring, problemer! Erfaringer søkes!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enda en white trash par

Anonymkode: 366ea...15b

Takk for ditt bidrag.

Anonymkode: 16ced...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enda en white trash par

Anonymkode: 366ea...15b

Svært hjelpsom kommentar.. 

Anonymkode: dbd26...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Denne samværsløsningen er ikke anbefalt når barnet er så lite. Og ihvertfall ikke når dere ikke kan samarbeide. I tillegg driver han med rus. Ta opp alt på familievernkontoret. 

Ps: om han klikker, truer deg og har et rusproblem, så er det ikke han som får hovedomsorgen, for å si det slik. Spar på meldinger, ta opp samtaler på telefon og ellers. 

Hun skriver at " For alt jeg vet kan hende at han driver med rus". Det betyr ikke at han driver med rus eller har ett rusproblem! 

Anonymkode: 96f35...b0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver at " For alt jeg vet kan hende at han driver med rus". Det betyr ikke at han driver med rus eller har ett rusproblem! 

Anonymkode: 96f35...b0e

Les hovedinnlegget igjen. Hun skriver at hun vet at han ruser seg når barnet ikke er der. Men hun vet ikke sikkert om han også gjør det når barnet er der. Jeg går utifra at vi snakker om noe annet enn alkohol. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er et dårlig samarbeid i grunn det jeg aldri får noe informasjon av far om hvordan det er når barnet er der. 

Mulig jeg er tur, men det er mulig du er engstelig for alt mulig rart og han er lei av det. Lettere å si at alt er bra, enn å ha en lengre diskusjon rundt noe så trivielt at barnet kan være vanskelig å legge. Alle barn kan være vanskelig å legge en dag.

Du forteller litt fortid, du savner info, men har ingen faktisk grunn at å tro at noe er galt. Vil han ikke barnets beste? Om dere har forskjellig oppdragelsesstil får så være. Du synser om hva han gjør når han ikke har barnet. Kanskje du har rett, kanskje feil. Kanskje han bare tar en fest når han har fri og er singel. 

Det virker mer som om du prøver å bygge en sak for å ha barna mer. Jeg er veldig usikker på din motivasjon for å skrove det her. Mye følelser, lite fakta og barnet er litt klengete hos deg. Tja, kanskje ungen er mer rolig hos han. 

Jeg prøver å leke djevelens advokat her, men kanskje jeg har rett i noe. Mye røyk, ingen har funnet ild. 

Anonymkode: 9f542...d4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her høres det jo ut som barnet ikke burde være hos faren i det hele tatt. Her må du jo finne ut hva som foregår før det går galt. Et barn sin helse er ikke noe å tulle med! Og dette skjønner til og med jeg som ikke har barn.

Anonymkode: e8856...f8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars unge, blir traumatisert av dette! Dette her må ta slutt øyeblikkelig. Du bør finne ut dine rettigheter rundt å holde igjen fra samvær. Far bør få kun samvær under oppsyn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var leit å lese. Om faren til mitt barn var slik du skildrar hadde eg ikkje godteke samvær utan tilsyn for å vere ærleg. Som dei andre seie, ein 1-åring treng stabile rammer og ein trygg primæromsorgsperson. Det trur eg er vanskeleg om ikkje umuleg med 50-50 ordning. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv ned alt før timen hos familievernkontoret. Hvordan du opplever situasjonen, hvilke tegn barnet viser på å ha problemer med situasjonen. Les deg opp på tilknytning, og snakk med helsesøster i forkant. Snakk med pedagog i barnehagen og få gjerne noe skriftlig på hvordan de opplever barnet.

 Legg fram saken på en saklig måte. Vær tydelig på at du tenker på barnets beste. 

Dette høres helt ille ut, og jeg ønsker deg lykke til. 

Anonymkode: 9a5cf...e4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var leit å lese. Om faren til mitt barn var slik du skildrar hadde eg ikkje godteke samvær utan tilsyn for å vere ærleg. Som dei andre seie, ein 1-åring treng stabile rammer og ein trygg primæromsorgsperson. Det trur eg er vanskeleg om ikkje umuleg med 50-50 ordning. 

Kanskje det er best at far kjem på besøk hos deg eit par kveldar i veka i staden for at barnet skal overnatte hos han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skjønner at det virker slik, men da må det være pga situasjonen for når jeg har henne så er hun kun med meg. Jeg har ingen familie i nærheten og har aldri avlastning så barnet er kun på meg. 

Anonymkode: 16ced...dbd

Det er pga situasjonen ja. Hun opplever jo å bli forlatt av deg annenhver uke! Dette må du gjøre noe med så for som mulig slik at det ikke får langvarige problemer for barnet ditt!

Anonymkode: 2d4f4...83a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk dette via første møtet med fvk. 

Anonymkode: 16ced...dbd

Det har jeg vanskeligheter med å tro.

FVK skal aldri anbefale mot det som er de faktiske anbefalingene; nemlig tidligst ved 3års alder - og med den forventning at begge foreldre er normalt oppegående og har OK samarbeidsklima.

Hvem har barnet bostedsadresse hos? Dette må du få endret straks. 

Anonymkode: 1e7ff...eb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver at " For alt jeg vet kan hende at han driver med rus". Det betyr ikke at han driver med rus eller har ett rusproblem! 

Anonymkode: 96f35...b0e

Kokain på fest før, tatt med det på en tidligere jobb og mistet jobben for det. Vanvittig mye gjeld "uten grunn" manglet mye penger hver måned "uten grunn." Men bevis eller å ha sett det selv har jeg ikke.

Anonymkode: 16ced...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke send barnet ditt dit før du vet for sikkert at ting er trygt! Hva er det verste som kan skje om du nekter å sende barnet ifra deg? Barnevernet kommer og gransker, og det er et pluss. 

Stakkar barn ❤️

Anonymkode: 650d3...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på all teori og forskning rundt tilknytningsteorien bør dette opphøre umiddelbart. Dette kan føre til irreversible arr hos babyen deres som fører til generell utrygghet og stor angst. Babyen viser allerede tegn på dette og dette er et stort varselssignal.

Gjør det du må. Før det går for lang tid. Den mest kritiske tilknytningsfasen for et barn er mellom 1-3 år, og det er helt nødvendig at de ikke separeres over tid fra sine primæromsorgspersoner i disse årene. 

Anonymkode: 42e75...1cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

TS:

80/20? Nei!

Samvær med tilsyn uten overnatting. Dvs at han kan komme til deg for å være med barnet noen timer i uken. Når barnet er 3 år og han kan bevise at han har sluttet med forbudte stoffer (jevnlig urintest) så kan samværet trappes opp til 50/50 over tid. Da begynner man med en overnatting i blant - f.eks. annen hver helg - og trapper opp.

Her må man skape trygghet før barnet overlates til en som hittil ikke har vist omsorgsevner.

Du kan selvsagt be om veiledningstime på FVK uten han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen herregud da, du kan jo ikke ha 50/50 på en så liten unge!!!!! Ungen vil bli fullstendig ødelagt! Slutt med det tullet der nå å få snekret sammen en ordentlig avtale på barnets premisser og ikke deres.

Anonymkode: bfca3...ae7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant og situasjonen er som du beskriver så må du ta grep med en gang og ikke sende barnet til faren igjen. Forsøk å få hastetime hos fkv, kontakt helsesøster for hjelp, kanskje barnevernet, skaff en advokat, alt du må gjøre slik at du får hovedomsorgen mens dere starter ny sak for ny fordeling av samvær! Om det er som du beskriver bør han jo ikke ha samvær alene en gang! Har du noen som kan hjelpe deg og stå på din side, foreldrene dine, styrer i barnehage, andre voksne? Du virker veldig usikker og tenker derfor at du må ha flere personer på din side så du ikke gir deg mot ham. Du bør få ha møte på fvk uten ham tenker jeg men jeg vet ikke hvordan slikt funker. 

Anonymkode: 796d3...96f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang opplevd en narsisisstisk, lystløgner som du selv er redd for så ville du forstått noe. Jeg stopper dette nå etter 3 mnd, prøvde å stoppe dette etter 1 mnd. Jeg ble kraftig truet og redd, ja, kjempe dumt. Jeg har vært veldig usikker på meg selv oppi dette, kanskje jeg tar feil, etc. 

Anonymkode: 16ced...dbd

Ja, jeg har opplevd en psykopat. 

Krisesenter og alt, men ungen skulle fader slippe omsorgssvikt. 

Du vet dette er feil. Og du fortsetter. Det er ingen ting som kan forsvare omsorgssvikt, selv ikke ubehageligheter for deg. 

Anonymkode: b0ccc...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...