Gå til innhold

Pride er bare så feil! (for meg)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Pride er ikke nødvendig for å lære om mangfold.

Jo det er det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For meg handler pride om kjærlighet og friheten til å være deg selv framfor politikk.

Anonymkode: 418ff...413

For deg, ja. Men det er ikke bakgrunnen for denne femti år gamle, internasjonale bevegelsen. Som skal påprakkes min fireåring som sitter og lærer å tegne regnbueflagg som om det var juleverksted.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Piemonte skrev:

Jo det er det.

Hvorfor er det nødvendig, mener du?  Man kan utmerket godt lære om mangfold uten å nevne denne paraden. Eller kan man ikke det, uten denne parade-oppfinnelsen og regnbueflagget?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tøytigern skrev:

For deg, ja. Men det er ikke bakgrunnen for denne femti år gamle, internasjonale bevegelsen. Som skal påprakkes min fireåring som sitter og lærer å tegne regnbueflagg som om det var juleverksted.

Hva er galt med det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Piemonte skrev:

Hva er galt med det?

Det er et politisk flagg og de går ut fra at alle støtter denne seksfikserte bevegelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Piemonte skrev:

Hva er galt med det?

Du må gjerne utdype hva du mener er riktig med det. Hva ungen skal få ut av å hjernevaskes i en bestemt, politisk retning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Det er et politisk flagg og de går ut fra at alle støtter denne seksfikserte bevegelsen.

Er det ikke bra at den nye generasjonen lærer om toleranse slik at samfunnet kan utvikle seg til et mer inkluderende samfunn?

Anonymkode: 418ff...413

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Det er et politisk flagg og de går ut fra at alle støtter denne seksfikserte bevegelsen.

Ok. Da synes jeg synd på fireåringen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bra at den nye generasjonen lærer om toleranse slik at samfunnet kan utvikle seg til et mer inkluderende samfunn?

Anonymkode: 418ff...413

 Hva om det var arbeiderbevegelsen som barnehagen ville at ungene skulle støtte? At de lærte barna sosialistiske verdier, at religion er fy, at de tegnet røde flagg og gikk i 1.mai tog? Er det også like normalt? Hva med kvinnedagen? Kvinnefrigjøring er viktig. Hvorfor legger ikke barnehagen like stor vekt på 8.mars?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Piemonte skrev:

Ok. Da synes jeg synd på fireåringen din.

Du har ikke forklart noe om hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bra at den nye generasjonen lærer om toleranse slik at samfunnet kan utvikle seg til et mer inkluderende samfunn?

Anonymkode: 418ff...413

Jo, men trenger barnehagen og skolen å plukke ut en bestemt politiske bevegelse av den grunn??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tøytigern skrev:

Du har ikke forklart noe om hvorfor.

Trenger ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Piemonte skrev:

Trenger ikke det.

Jo, det gjør du. Ikke vri deg unna. Jeg tror at du ikke kan forklare deg, jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Tøytigern skrev:

For deg, ja. Men det er ikke bakgrunnen for denne femti år gamle, internasjonale bevegelsen. Som skal påprakkes min fireåring som sitter og lærer å tegne regnbueflagg som om det var juleverksted.

Homofobe mennesker burde ikke være lovlig på Kg...grøss

Anonymkode: 02e2f...3c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Homofobe mennesker burde ikke være lovlig på Kg...grøss

Anonymkode: 02e2f...3c9

Hvem har sagt at jeg er homofob?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søtti- og åttitallet drev de å lærte bort kvinnefrigjøring i barnehagene og skolene. Men de dro ikke på barna røde strømper og arrangerte 8.mars tog for ungene av den grunn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Tøytigern skrev:

Du må gjerne utdype hva du mener er riktig med det. Hva ungen skal få ut av å hjernevaskes i en bestemt, politisk retning.

Handler ikke om at man skal bli påvirket i en politisk retning, det handler om å respektere og feire at vi er forskjellige. Igjen ikke politisk bare en menneskerett.

Anonymkode: 418ff...413

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler ikke om at man skal bli påvirket i en politisk retning, det handler om å respektere og feire at vi er forskjellige. Igjen ikke politisk bare en menneskerett.

Anonymkode: 418ff...413

Men Pride handler ikke om å feire. Det er en protestbevegelse som handler om at man skal ha like rettigheter til å eksistere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...