Gå til innhold

Pride er bare så feil! (for meg)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så x parade er feil fordi det ikke er en y parade? 

Hvor mange andre parader må man delta på for å slippe denne formen for kritikk mot pride? Er det nok å gå i parade for kreftsyke barn og ungdommer med ME, eller må man også gå i parade for menn som er rammet av nanisme og mennesker som er plaget med synkron diafragmatisk vibrasjon?

Anonymkode: 56243...321

Jeg sa ikke at det var noe galt med Pride parade, bare at det blir veldig mye fokus på det i en HEL måned! Og andre saker får ikke like mye fokus.. Men sånn er det vel, ikke alle kan bli fornøyde.

Jeg er glad på deres vegne, ikke misforstå. Men trenger man virkelig en hel måned dedikert til det?

Anonymkode: 5e1cc...8cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ikke at det var noe galt med Pride parade, bare at det blir veldig mye fokus på det i en HEL måned! Og andre saker får ikke like mye fokus.. Men sånn er det vel, ikke alle kan bli fornøyde.

Jeg er glad på deres vegne, ikke misforstå. Men trenger man virkelig en hel måned dedikert til det?

Anonymkode: 5e1cc...8cd

Ja det tror jeg. Har homofile venner som titt og ofte blir trakassert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, oysterlover skrev:

Det eneste diskrimineringen i Norge er mot etniske norske menn, og der er det i tillegg massiv diskriminering. Det er for meg ufattelig at menn har akseptert det så lenge, men heldigvis ser det ut som det holder på å snu. Homofile, kvinner og innvandrere blir positivt diskriminert (bla ved lov) overalt. Pride har vel blitt en kombinasjon av merkevarer og et samlingspunkt i et rotløst samfunn, der få føler noe egentlig tilhørighet. Virker som det er mange norske kvinner som er opptatt av det. Helt greit for meg, så lenge jeg ikke blir tvunget til å bidra. Synes selvet flagget visuelt sett er fint å se på. Jeg har blitt invitert med i toget i morgen av en damer, og vurderer å gå uten at jeg dermed verken støtter eller er i mot Pride. 

Hvordan er etnisk norske menn noe mer diskriminert enn andre? 😕

Anonymkode: 5e1cc...8cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pride handler om kjærlighet, ikke om homofili.

 

Anonymkode: 56243...321

Det der tror jeg er det mest naive jeg har lest til nå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ikke at det var noe galt med Pride parade, bare at det blir veldig mye fokus på det i en HEL måned! Og andre saker får ikke like mye fokus.. Men sånn er det vel, ikke alle kan bli fornøyde.

Jeg er glad på deres vegne, ikke misforstå. Men trenger man virkelig en hel måned dedikert til det?

Anonymkode: 5e1cc...8cd

Det er ikke slik at andre saker blir glemt på grunn av at noen prioriterer denne. Vi er selvstendige mennesker som klarer å ta selvstendige valg. Det innebærer å velge hvilke saker vi ønsker å prioritere å ha fokus på. At mange har samme fokus er ikke et hindrer for at andre kan prioritere annerledes. 

Det er bare å se på andre saker som varer en måned. Ta oktober. Det er fokus på brystkreft hele oktober. Du finner rosa sløyfer over alt. Det påvirker ikke de som ønsker å markere FN - dagen. 

Movember med sitt fokus på menns helse påvirker ikke de menneskene som feirer diabetesdagen som er i samme måned. 

Det finnes så mange merkedager. I stedet for å kritisere at noen er for (mye/lenge?) engasjert for det de har valgt som sin hjertesak, så får man ta litt ansvar selv. Vis litt engasjement for de sakene du mener trenger det i stedet for å kritisere. 

Anonymkode: 56243...321

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Piemonte skrev:

Fordi homofili ikke er fullt ut akseptert i samfunnet. Bare å gå på fb og lese kommentarfelt der. Det er skammelig å lese. Det handler om det er like naturlig å være homofil som det er å være heterofil. Og dessverre er vi ikke der ennå.

Det er jeg ikke enig med deg i. Naturlig er det ikke.

Anonymkode: 62b43...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg ikke enig med deg i. Naturlig er det ikke.

Anonymkode: 62b43...ad5

Fordi?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig

Jeg skjønner ikke pride. Jeg forstår konseptet med at de går i tog for å demonstrere all slags type kjærlighet, og at alt er greit. Men jeg skjønner ikke denne påprakkinga... 

Hvorfor må de seksualisere det? Hvorfor må det læres om til barn? Hvorfor er man teit om man ikke vil delta? Hvorfor kan to gutter være sammen?

Anonymkode: ecdfc...89b

Øh... fordi de har lyst og kan? Hvorfor kan du være sammen med noen?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jeg ikke enig med deg i. Naturlig er det ikke.

Anonymkode: 62b43...ad5

Med utgangspunkt i at det er observert homofili hos hundrevis av arter som lever fritt i naturen, så er det veldig bra at du begynte innlegget ditt med at du er uenig slik at det kommer godt frem at det ikke er stort mer enn en subjektiv mening. :) 

Anonymkode: 56243...321

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med utgangspunkt i at det er observert homofili hos hundrevis av arter som lever fritt i naturen, så er det veldig bra at du begynte innlegget ditt med at du er uenig slik at det kommer godt frem at det ikke er stort mer enn en subjektiv mening. :) 

Anonymkode: 56243...321

Selvfølgelig, jeg kan bare snakke for meg selv og jeg mener at det ikke er naturlig.

Anonymkode: 62b43...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uffda. For litt over et år siden sto det over 200 par sko utenfor Domkirkeplassen i Stavanger som et symbol for de med ME. I likestillingens navn må Norges ME-forening og alle andre avlyse lignende stunt siden ingen gjør noe tilsvarende for de med progeria. 

Anonymkode: 56243...321

Noe annet er uhørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men trenger kanskje ikke en hel måned på det. Synes det er litt viktig med ME ihvertfall, mange som bare ligger bortgjemt på et mørkt rom og de dårligste vet man knapt at eksisterer. De har ikke akkurat en bra livskvaliet, så ja... Synes noen kunne gått i en parade for dem også!

 

Anonymkode: 5e1cc...8cd

Er det noen som hindrer deg i å lage en parade for dem? Du vet, mange ME-pasienter er sengeliggende døgnet rundt og kan ikke gå i parade selv. Er det viktigere for deg å kritisere Pride-paraden enn å lage en ME-parade, eller er du rett og slett for lat for det og gidder ikke? Forventer du at alle de engasjerte menneskene som kjemper mot at skeive blir drept i mange land i verden skal slutte å bry seg og heller lage en marsj for ME-syke? Jeg lurer genuint på dette, og jeg tror at veldig mange av de som står gatelangs og heier på skeive også ville blitt med på en marsj for å støtte ME-syke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig

Jeg skjønner ikke pride. Jeg forstår konseptet med at de går i tog for å demonstrere all slags type kjærlighet, og at alt er greit. Men jeg skjønner ikke denne påprakkinga... 

Hvorfor må de seksualisere det? Hvorfor må det læres om til barn? Hvorfor er man teit om man ikke vil delta? Hvorfor kan to gutter være sammen? Hvorfor er det greit at tre stykker er kjærester, men hvorfor kan ikke en mann ha to koner? 

Jeg synes rett og slett ikke det er særlig smakelig med folk som kler seg ut og kler av seg for å få respekt. 

Synd at de trenger et tog, det burde heller vært slik at folk bare kunne holde kjeft og godta alle. Uansett hva slags kjærlighetsliv man har. 

Den dagen en person kan være konservativ og ikke bli sett ned på og ikke blir ilagt holdninger, den dagen har vi kommet langt nok. 

Så nei, pride blir feil for meg. 

Anonymkode: ecdfc...89b

Problemet er at folk holder ikke kjeft og godtar ikke bare ting. Så da må folk vise det på en annen måte. 

Læres til barn? Er vel greit barn vet hva skjer i samfunnet. 

Så lenge folk dømmer og er tragiske vil slike tog eksistere...skyld på resten av samfunnet....ikke de som går i pride tog.

Anonymkode: 02e2f...3c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at folk holder ikke kjeft og godtar ikke bare ting. Så da må folk vise det på en annen måte. 

Læres til barn? Er vel greit barn vet hva skjer i samfunnet. 

Så lenge folk dømmer og er tragiske vil slike tog eksistere...skyld på resten av samfunnet....ikke de som går i pride tog.

Anonymkode: 02e2f...3c9

Men har barn bruk for å lære om Pride? Er det ikke nok at de lærer om homofili? Hvorfor  skal en politisk markering med inn i bildet?

Endret av Tøytigern
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bare Pride i barnehagen, mener jeg. Hvorfor ikke 8.mars, 1.mai, Rosa Sløyfe og Movember, også?  Hvorfor akkurat Pride,hvis homofili er så naturlig og normalt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tøytigern skrev:

Men har barn bruk for å lære om Pride? Er det ikke nok at de lærer om homofili? Hvorfor  skal en politisk markering med inn i bildet?

Hvorfor er det fortsatt nødvendig med Pride? Der har du svaret på det du spurte om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Piemonte skrev:

Hvorfor er det fortsatt nødvendig med Pride? Der har du svaret på det du spurte om.

Nei, det er ikke nødvendig med Pride. Det er en politisk markering som holdes. Homofil og lesbisk frigjøring er nødvendig, men ikke Pride.

Og det er iallefall ikke nødvendig at skolene og barnehagene begynner å behandle det som en aktivitet på linje med 17mai-tog, halloween og karneval...:filer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Nei, det er ikke nødvendig med Pride. Det er en politisk markering som holdes. Homofil og lesbisk frigjøring er nødvendig, men ikke Pride.

Og det er iallefall ikke nødvendig at skolene og barnehagene begynner å behandle det som en aktivitet på linje med 17mai-tog, halloween og karneval...:filer:

Du motsier deg selv. I barnehager og på skoler lærer de om mangfold. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tøytigern skrev:

Nei, det er ikke nødvendig med Pride. Det er en politisk markering som holdes. Homofil og lesbisk frigjøring er nødvendig, men ikke Pride.

Og det er iallefall ikke nødvendig at skolene og barnehagene begynner å behandle det som en aktivitet på linje med 17mai-tog, halloween og karneval...:filer:

For meg handler pride om kjærlighet og friheten til å være deg selv framfor politikk.

Anonymkode: 418ff...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Piemonte skrev:

Du motsier deg selv. I barnehager og på skoler lærer de om mangfold. 

Pride er ikke nødvendig for å lære om mangfold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...