Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ærlig

Jeg skjønner ikke pride. Jeg forstår konseptet med at de går i tog for å demonstrere all slags type kjærlighet, og at alt er greit. Men jeg skjønner ikke denne påprakkinga... 

Hvorfor må de seksualisere det? Hvorfor må det læres om til barn? Hvorfor er man teit om man ikke vil delta? Hvorfor kan to gutter være sammen? Hvorfor er det greit at tre stykker er kjærester, men hvorfor kan ikke en mann ha to koner? 

Jeg synes rett og slett ikke det er særlig smakelig med folk som kler seg ut og kler av seg for å få respekt. 

Synd at de trenger et tog, det burde heller vært slik at folk bare kunne holde kjeft og godta alle. Uansett hva slags kjærlighetsliv man har. 

Den dagen en person kan være konservativ og ikke bli sett ned på og ikke blir ilagt holdninger, den dagen har vi kommet langt nok. 

Så nei, pride blir feil for meg. 

Anonymkode: ecdfc...89b

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg. K25

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den dagen en person kan være konservativ og ikke bli sett ned på og ikke blir ilagt holdninger, den dagen har vi kommet langt nok. 

Nja. Ganske feil. Er du historieinteressert? Eller opptatt av global samtid? Homofile har blitt nedslaktet og etterfulgt i omtrent alle århundrer før vårt. Og det foregår i en del land enda. Så dette er en liten del av et samfunn i endring. Et samfunn som sakte beveger seg mot opplysning. 

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må heterofili seksualiseres? Hvorfor må det læres til barn? Hvorfor må heterofiles forhold prakkes på alle? 

(Hva har det at tre stykker kan være kjærester med homofili å gjøre?) 

Anonymkode: ebe0d...2d3

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig

Jeg skjønner ikke pride. Jeg forstår konseptet med at de går i tog for å demonstrere all slags type kjærlighet, og at alt er greit. Men jeg skjønner ikke denne påprakkinga... 

Hvorfor må de seksualisere det? Hvorfor må det læres om til barn? Hvorfor er man teit om man ikke vil delta? Hvorfor kan to gutter være sammen? Hvorfor er det greit at tre stykker er kjærester, men hvorfor kan ikke en mann ha to koner? 

Jeg synes rett og slett ikke det er særlig smakelig med folk som kler seg ut og kler av seg for å få respekt. 

Synd at de trenger et tog, det burde heller vært slik at folk bare kunne holde kjeft og godta alle. Uansett hva slags kjærlighetsliv man har. 

en mann kan ikke ha 2 koner fordi det er ikke lov å være gift med 2 stykk på en gang i følge norsk lov. er ingen i pridebevegelsen som har ment eller bestemt at det er greit/ugreit

Anonymkode: af216...868

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må heterofili seksualiseres? Hvorfor må det læres til barn? Hvorfor må heterofiles forhold prakkes på alle? 

(Hva har det at tre stykker kan være kjærester med homofili å gjøre?) 

Anonymkode: ebe0d...2d3

Heterofili er jo ganske sentralt mtp reproduksjon, og burde jo læres bort.. Biologi, hvordan barn blir til, dette med samleie.. Jeg synes ikke noen forhold skal prakkes på noen. Kyssing og klemming uansett offentlig, blir feil for meg.. Kjærlighet er privat. 

At tre stk er kjærester har ingenting med homofili å gjøre, men de som er polyamorøse f. Eks. Har en del med pride å gjøre. 

2 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Nja. Ganske feil. Er du historieinteressert? Eller opptatt av global samtid? Homofile har blitt nedslaktet og etterfulgt i omtrent alle århundrer før vårt. Og det foregår i en del land enda. Så dette er en liten del av et samfunn i endring. Et samfunn som sakte beveger seg mot opplysning. 

Nja, tar til meg fakta😂 Det er så utrolig mange mennesker som blir begått urett mot, homofile, minoriteter, religiøse, you name it.. Budskapet er jeg faktisk enig med, men måten ting blir gjort på. At det er teit at noen ikke vil delta.. Jeg føler det blir så feil at små barn skal se halvnakne mennesker som hoier i gatene og bli lært opp til at dette er helt ok 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du finner ikke et eneste menneske i Pride-paraden som ikke er enig med deg i dette. Men dessverre så trengs det. Les deg litt opp på hvordan situasjonen er for homofile både i Norge og rundt om i verden, og så kan vi diskutere. 

Anonymkode: adf22...80b

:)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Var da utrolig mange homofobiske tråder i dag da! Lite å finne på???

Anonymkode: 7614b...dc5

• Liker 10
Gjest Blondie65
Skrevet

Men du TS, hvorfor skal DU bestemme hvordan Pride skal gjennomføres? Får du like vondt i øynene eller din konservative sjel når du ser veldreide halvnakne sambadansere på karneval i Brasil?

AnonymBruker
Skrevet

Selvom jeg er glad på deres vegne og at de kan få lov til å gifte seg nå osv, så er jeg nok enig med deg TS.

Altså, hvor er paraden til ME syke? Folk med autisme? Skal det ikke handle om å stå opp for de svakeste i samfunnet? Hvor er deres parade? 😮

Anonymkode: 5e1cc...8cd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pride handler om kjærlighet, ikke om homofili. Ingen av gruppene du nevner er ekskludert fra pride-feiringen.

Jeg synes forresten det er tåpelig å argumentere mot en dag ved å påpeke at andre viktige saker ikke har sin dag. Hva godt kommer ut av å møte folk med kritikk for at de ikke behandler alt som er viktig likt? At man feirer en ting betyr ikke at man syns andre ting er mindre viktige. Jeg kan feire vaffelkakedagen uten at det skal tolkes som at jeg syns andre matretter er mindre verdt. At noen prioriterer å gjøre en bestemt ting sier ingenting om hva de mener om alt annet. Det sier bare noe om akkurat den ene tingen. Det øyeblikket tid og overskudd skal fordeles likt mellom alle saker man syns er viktig, så kommer man ingen vei. For det finnes knapt en grense for viktige tema. La folk få velge ut en eller flere saker som de velger å prioritere uten at noen skal komme med pekefingeren og kritisere dem for å ikke gjøre noe med alt annet. 

Anonymkode: 56243...321

Så enig, bra sagt🙌🏼

Anonymkode: 418ff...413

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvom jeg er glad på deres vegne og at de kan få lov til å gifte seg nå osv, så er jeg nok enig med deg TS.

Altså, hvor er paraden til ME syke? Folk med autisme? Skal det ikke handle om å stå opp for de svakeste i samfunnet? Hvor er deres parade? 😮

Du kan jo arrangere dem hvis de er viktige saker for deg, akkurat som skeive arrangerer Pride fordi det er viktig for dem. 😉

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det feil at noen klemmer noen offentlig? Gjelder det for venninner, mødre og døtre også? Fedre? Eller kun to menn? Om i venninne er på vei til å gi deg en klem, hva gjør du?

Anonymkode: 97866...bb2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Hansehan skrev:

Du kan jo arrangere dem hvis de er viktige saker for deg, akkurat som skeive arrangerer Pride fordi det er viktig for dem. 😉

Ja, men trenger kanskje ikke en hel måned på det. Synes det er litt viktig med ME ihvertfall, mange som bare ligger bortgjemt på et mørkt rom og de dårligste vet man knapt at eksisterer. De har ikke akkurat en bra livskvaliet, så ja... Synes noen kunne gått i en parade for dem også!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

7F40C9EF-60EC-4D7C-8FA0-6E6A066D761E.jpeg

Anonymkode: d61fb...caf

• Liker 30
Skrevet

Fordi homofili ikke er fullt ut akseptert i samfunnet. Bare å gå på fb og lese kommentarfelt der. Det er skammelig å lese. Det handler om det er like naturlig å være homofil som det er å være heterofil. Og dessverre er vi ikke der ennå.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så x parade er feil fordi det ikke er en y parade? 

Hvor mange andre parader må man delta på for å slippe denne formen for kritikk mot pride? Er det nok å gå i parade for kreftsyke barn og ungdommer med ME, eller må man også gå i parade for menn som er rammet av nanisme og mennesker som er plaget med synkron diafragmatisk vibrasjon?

Anonymkode: 56243...321

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Blondie65 skrev:

Men du TS, hvorfor skal DU bestemme hvordan Pride skal gjennomføres? Får du like vondt i øynene eller din konservative sjel når du ser veldreide halvnakne sambadansere på karneval i Brasil?

Dårlig sammenligning. 

Anonymkode: 8a737...138

• Liker 1
Skrevet

Det eneste diskrimineringen i Norge er mot etniske norske menn, og der er det i tillegg massiv diskriminering. Det er for meg ufattelig at menn har akseptert det så lenge, men heldigvis ser det ut som det holder på å snu. Homofile, kvinner og innvandrere blir positivt diskriminert (bla ved lov) overalt. Pride har vel blitt en kombinasjon av merkevarer og et samlingspunkt i et rotløst samfunn, der få føler noe egentlig tilhørighet. Virker som det er mange norske kvinner som er opptatt av det. Helt greit for meg, så lenge jeg ikke blir tvunget til å bidra. Synes selvet flagget visuelt sett er fint å se på. Jeg har blitt invitert med i toget i morgen av en damer, og vurderer å gå uten at jeg dermed verken støtter eller er i mot Pride. 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er enorm forskjell på legning og sykdom. Å bli diskriminert for hvem du er. Sammenlignet med hva du har ( av sykdom )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...