Gå til innhold

Forholdet skranter pga eksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og til dere så  skriver at det kanskje er to sårede barn som taler via mor her: hadde noe vært oppriktig bekymret og lei seg på barnas vegne, hadde det da ikke vært bedre om mor var på banen lenge før, å snakket med ts og mannen? Sagt at barn å føler seg ekskludert, og hva de kan gjøre med situasjonen? Hadde det ikke vært bedre om mor tok i mot barna med åpne armer, å kanskje fant på noe ekstra hyggelig for de? 

I istedenfor å få de til å føle seg uønsket fordi mor nekter å plukke de opp for samvær? Det er bare trass, og virkelig ikke måten man løser noe på! 

Anonymkode: cf4c4...b2a

Dette! Denne moren er jo urimelig på alle punkter her...Hun bruker barna i sin sjalusi mot far og hans nye dame. Prøver å gjøre livet deres surt, istedenfor å ha fokus på hva hun selv kan gjøre for å bli mer fornøyd. Typisk væremåte, som tar ut sin bitterhet på andre. Hun ødelegger for barna også med denne oppførselen sin. Egostyrt all the way...

Anonymkode: 6ef14...854

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og til dere så  skriver at det kanskje er to sårede barn som taler via mor her: hadde noe vært oppriktig bekymret og lei seg på barnas vegne, hadde det da ikke vært bedre om mor var på banen lenge før, å snakket med ts og mannen? Sagt at barn å føler seg ekskludert, og hva de kan gjøre med situasjonen? Hadde det ikke vært bedre om mor tok i mot barna med åpne armer, å kanskje fant på noe ekstra hyggelig for de? 

I istedenfor å få de til å føle seg uønsket fordi mor nekter å plukke de opp for samvær? Det er bare trass, og virkelig ikke måten man løser noe på! 

Anonymkode: cf4c4...b2a

Helt enig. Det burde vært gjort annerledes. Men man kan ikke utelukke at mor føler sterkt på at barna hennes skyves i bakgrunn. 

Anonymkode: e0258...cc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo bare TS sin opplevelse, ikke sannheten. Hun vet jo egentlig fint lite om hvorfor mor reagerer som hun gjør. Det er to versjoner, og desverre hører vi her bare den ene.

kanskje det har vært liknende opplevelser i løpet av de seks årene de har vært sammen. Og/eller kanskje føler mor at barna blir skjøvet ned på prioriteringslisten etter at ts kom inn i bilde.

det er veldig bra at ts tar ansvar for stebarna, men det er ikke mors skyld. Den som faktisk må steppe opp og fikse situasjonen er far. Han har også satt dem i denne situasjonen, slik jeg ser det.

Anonymkode: e0258...cc9

Du ser ikke mors sabotering i det hele tatt?

Anonymkode: 6ef14...854

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Det burde vært gjort annerledes. Men man kan ikke utelukke at mor føler sterkt på at barna hennes skyves i bakgrunn. 

Anonymkode: e0258...cc9

Det er jo ikke det dette egentlig handler om. Ts beskriver en mor som har sabotert for dem i hele 6 år, ikke bare denne episoden.

Anonymkode: 6ef14...854

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Det burde vært gjort annerledes. Men man kan ikke utelukke at mor føler sterkt på at barna hennes skyves i bakgrunn. 

Anonymkode: e0258...cc9

Mye mulig mor føler det, men jeg syns det er barna hun straffer til syvende og sist, med denne oppførselen. En oppriktig lei seg og trist mor på barnas vegne, hadde tatt tak i dette for lenge siden på en helt annen måte, eller tatt i mot barna med åpne armer, å prøvd å gjort litt ekstra stas for de, spør du meg da. Ikke sette seg på bakbeina å nekte å hente ungene dagen før avreise. Jeg ser ikke helt hvordan det skal være bedre for barna, og jeg ser ingen annen hensikt med å gjøre det, enn for å sabotere for far (og ts). 

Anonymkode: cf4c4...b2a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du en bitter eks med barn selv?

Hvorfor går grensen med ferietur til Italia, når mor skulle ha barna da uansett?

Dette er en tur for ts og hennes famile, så naturlig at hun tar med seg sitt barn og hun vil også gjerne ha med seg sin samboer. 

De andre barna skal være med på en annen tur seinere i sommer. Må jo være helt fair det?

Anonymkode: 6ef14...854

Nei, jeg er hverken en eks eller bitter. Men jeg kan likevel se nyansene, ettersom jeg har snakket med hundrevis av foreldre i liknende situasjoner gjennom min yrkeskarriere (20-år). 

Dette har vært planlagt Et HELT år! Det har vært mange muligheter til å bytte, slik at barna hans ble inkludert. 

I en familie kan man ikke bare velge bort noen bare fordi de er hos den andre foreldreparten. Vil tro at ts sin ex egentlig har deres barn samtidig med at fars barn er hos sin mor. Men de har klart å bytte , så vanskelig er det ikke. 

Det kan heller ikke være slik at «dette er en tur for ts, ts barn og ts samboer». Ser du virkelig ikke at det er ekskluderende?

 

Anonymkode: e0258...cc9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Det burde vært gjort annerledes. Men man kan ikke utelukke at mor føler sterkt på at barna hennes skyves i bakgrunn. 

Anonymkode: e0258...cc9

Moren bruker barna bevisst i denne kampen. Og har gjort det i 6 år.

Anonymkode: 6ef14...854

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg bedt far kontakte advokat....

Anonymkode: a456e...853

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mye mulig mor føler det, men jeg syns det er barna hun straffer til syvende og sist, med denne oppførselen. En oppriktig lei seg og trist mor på barnas vegne, hadde tatt tak i dette for lenge siden på en helt annen måte, eller tatt i mot barna med åpne armer, å prøvd å gjort litt ekstra stas for de, spør du meg da. Ikke sette seg på bakbeina å nekte å hente ungene dagen før avreise. Jeg ser ikke helt hvordan det skal være bedre for barna, og jeg ser ingen annen hensikt med å gjøre det, enn for å sabotere for far (og ts). 

Anonymkode: cf4c4...b2a

Jeg er enig i at dette burde være håndtert på en HELT annen måte! Men vi vet jo ingenting om mor har forsøkt dialog mange ganger før uten å bli hørt. Vi vet heller ikke hva far sier til mor, og hva han evt har gjort mot henne. 

Det er mye informasjon vi ikke har her, kun en stemors. Hun vil sannsynligvis ikke legge fram mors perspektiver. Hun vil nødvendigvis heller ikke vite alt hva far sier til mor på tlf og SMS. 

Anonymkode: e0258...cc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moren bruker barna bevisst i denne kampen. Og har gjort det i 6 år.

Anonymkode: 6ef14...854

Dette er jo bare ts sine utsagn.

Anonymkode: e0258...cc9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er hverken en eks eller bitter. Men jeg kan likevel se nyansene, ettersom jeg har snakket med hundrevis av foreldre i liknende situasjoner gjennom min yrkeskarriere (20-år). 

Dette har vært planlagt Et HELT år! Det har vært mange muligheter til å bytte, slik at barna hans ble inkludert. 

I en familie kan man ikke bare velge bort noen bare fordi de er hos den andre foreldreparten. Vil tro at ts sin ex egentlig har deres barn samtidig med at fars barn er hos sin mor. Men de har klart å bytte , så vanskelig er det ikke. 

Det kan heller ikke være slik at «dette er en tur for ts, ts barn og ts samboer». Ser du virkelig ikke at det er ekskluderende?

 

Anonymkode: e0258...cc9

Nei, det handler ikke om ekskludering av de to andre barna! Denne tråden ( hvis du leste hele HI ), handler om en eks som prøver å sabotere i alle retninger, ikke bare denne gangen!

Dessuten : ts sine foreldre spanderte turen på henne og sitt barn, for de skal gifte seg. Det er hennes familie! Og hun ville også gjerne ha med sin samboer/kjæreste, noe som er forståelig. De har vært sammen i 6 år! Når barna da skulle være hos mor, men mor bruker denne turen imot dem, istedenfor å unne dem denne turen, når alle barna uansett skal på en sydentur seinere i sommer, er det virkelig ikke eksludering av de to barna det handler om her, men morens store ego og bitterhet , som hun tar ut på samtlige i sin familie, også sine barn, siden hun så tydelig viser at hun ikke vil ha dem en gang!

Anonymkode: 6ef14...854

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser ikke mors sabotering i det hele tatt?

Anonymkode: 6ef14...854

Jeg sier at jeg ser at mors måte å håndtere det på ikke er god. Men utover det, kan (for alt vi vet ) hun godt ha vært tydelig med far om at barna er lei seg for ikke å få være med mange ganger uten å bli hørt. 

Anonymkode: e0258...cc9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det handler ikke om ekskludering av de to andre barna! Denne tråden ( hvis du leste hele HI ), handler om en eks som prøver å sabotere i alle retninger, ikke bare denne gangen!

Dessuten : ts sine foreldre spanderte turen på henne og sitt barn, for de skal gifte seg. Det er hennes familie! Og hun ville også gjerne ha med sin samboer/kjæreste, noe som er forståelig. De har vært sammen i 6 år! Når barna da skulle være hos mor, men mor bruker denne turen imot dem, istedenfor å unne dem denne turen, når alle barna uansett skal på en sydentur seinere i sommer, er det virkelig ikke eksludering av de to barna det handler om her, men morens store ego og bitterhet , som hun tar ut på samtlige i sin familie, også sine barn, siden hun så tydelig viser at hun ikke vil ha dem en gang!

Anonymkode: 6ef14...854

Jeg synes dette er merkelig. Er det virkelig så lett å ekskludere stebarn? Jeg synes bare ikke det er greit. Og ansvaret ligger hos far, ikke stemor.

Anonymkode: e0258...cc9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette er merkelig. Er det virkelig så lett å ekskludere stebarn? Jeg synes bare ikke det er greit. Og ansvaret ligger hos far, ikke stemor.

Anonymkode: e0258...cc9

Ansvaret ligger hos far, når det er mor som i utgangspunktet skulle ha barna? De har jo 50/50, og mor skulle ha de, men prøver å ødelegge for sin eks, den nye dama ( ts ) og barna, når hun oppfører seg på dette viset...

Hvis du leser HI en gang til, ser du at denne moren ts beskriver, har sabotert mange andre ganger også. Hun stiller høye krav til dem, men følger ikke opp selv ( med påkledning osv ), saboterer henting etc. Mange episoder.

Enig med noen som nevnte avdokat her, for denne moren høres ikke helt god ut...

Anonymkode: 6ef14...854

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder denne turen, som i hovedsak er et bryllup, synes jeg det er helt innafor at fars barn ikke skal delta. Det er ikke stebarnas besteforeldre. Det samme andre veien, hadde det vært fars foreldre, så ville det vært naturlig at fars barn hadde deltatt, men ikke stemors barn. 

 

Anonymkode: 4236c...8a5

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det første jeg tenker: hva HAR han gjort mot henne som gjør at hun er så sint?

det andre jeg tenker er: å reise uten barna hans: helt enig med moren. Hvis det bare var for deg og din, kunne du tatt med deg barnet ditt. Men ved at du tar med deg barnas far og ikke ungene, blir det ikke bra for barna hans.

dukker hun ikke opp, må han bli hjemme. Du kan dra med ditt barn. Forstår ikke reaksjonsmåtene hennes (hun straffer barna), men kanskje hun har sett seg veldig lei av situasjonen? Jeg ville også ha blitt rasende om min ex tok med seg barna til ny kjæreste til Italia uten mine barn. Helt ærlig, det ville du også- sydentur eller ei.     er de ikke en del av familien de da?

her lukter det to versjoner...tenker hun ikke henter barna fordi hun ikke er enig i at de eksluderes. Dramatisk: ja. Men man forstår hvorfor.

i ytterst få tilfeller er det bare den enes feil. Ville vært mer bekymret over å være sammen med en partner som har en illsint ex. Du kjenner ham jo ikke etter et brudd,, bare i et forhold . Dette høres betenkelig ut. 

Anonymkode: e0258...cc9

Du fikk med de at de er invitert i et bryllup til ts sine foreldre? Dette er altså ikke en vanlig ferietur. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder denne turen, som i hovedsak er et bryllup, synes jeg det er helt innafor at fars barn ikke skal delta. Det er ikke stebarnas besteforeldre. Det samme andre veien, hadde det vært fars foreldre, så ville det vært naturlig at fars barn hadde deltatt, men ikke stemors barn. 

 

Anonymkode: 4236c...8a5

Helt enig. Nå prøver moren til å få dette til å handle om at barna hennes blir eksludert, når hun eksluderer dem selv til den store gullmedaljen...

Kjipt med bitre ekser...Hun burde unnet dem denne turen. 

Jeg håper du reiser slik som avtalt ts! Ikke la henne sabotere igjen. 

Anonymkode: 6ef14...854

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kattugla skrev:

Du fikk med de at de er invitert i et bryllup til ts sine foreldre? Dette er altså ikke en vanlig ferietur. 

Nei, det er en familietur. Når stebarna er der så mye som 50%, synes jeg det er veldig rart at de ikke bli inkludert. Både av foreldrene til ts, men også at ts ikke insisterte på at familien består av fler. Sist men ikke minst ville jeg ikke godtatt å reise i familiebegivenhet med stebarn uten at mine barn fikk være med- bare fordi det faller på mors uker.

Anonymkode: e0258...cc9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig så mange som ikke ser stebarnas side i dette. Jeg blir helt skremt. 

Anonymkode: e0258...cc9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får jo 2 ukers sydentur senere i sommer. Alle kan ikke være med på alt hele tiden, sånn er det når man har mine og dine barn. Eksen er syk i hodet som lager bråk av en sånn tur. 

TS, reis du og ditt barn, mens mannen tar støyten og kontakter FVK og advokat. silkehanskene må av, den eksen er utrolig egoistisk og syk i hodet.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...