Gå til innhold

Kjøttfri grillmat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønner at det ikke høres super mettende ut, men helt seriøst du MÅ prøve å grille skiva auberginer. Må være godt marinert med olje og salt. Blir så søtt, jeg bare putter det i arabisk flatt brød litt løk også spiser jeg bare det. Har masse veggis pølser osv tilgjengelig men synes ingenting slår den maten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, T-Rex skrev:

Dette høres faktisk skikkelig godt ut! :P

Prøv å Google «aubergine pizza» - da finner du nok mye inspirasjon 😃 selv har jeg dilla på å spise d med salsa og mozzarella.. elsker ost, så god anledning til å få til det...😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maiskolber, grillspyd med paprika, sopp, løk, squash, aubergine, beyond meat burger, bakt potet på grillen med alt av tilbehør, asparges.

Anonymkode: 4f367...99b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antilope ansees som veggis blant visse løvegrupperinger nord i Kandahar. Kan være et forsøk. Men onde tunger skal ha det til at disse løvegrupperingenes meninger er ansett som harry av de løvene lenger sør.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloumi er dødsgodt! Hadde ikke hørt om det for et år siden, så kom samboern hjem med det og grillet. Kjempegodt. Vi har det ofte som tilbehør til grillmaten. 

Anonymkode: 0fbeb...6f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ehhhm...spis storfe?

Anonymkode: ba0da...256

Ehhh nei. Det skjer mye jævlig i alle industrier som omfatter dyr

Anonymkode: 50065...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falafler 

Veganske burgere og pølser

violife mediterranean style block(hallolumi uten lidelse)

grønnsaksspyd

tofu

Anonymkode: 50065...d68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips alle sammen! :) Jeg er så glad for at jeg startet denne tråden. Gleder meg skikkelig til å grille neste gang, for jeg blir jo kjempesulten av de gode forslagene deres!

Anonymkode: 46c15...996

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Samme her! Nå var det ikke dokumentaren alene, men summen over ting over tid som gjør at jeg går for et vegetariansk liv videre. Det er masse god mat der ute som ikke innebærer døde dyr! Jeg har flere venner som har gjort det samme for lenge siden, og de har aldri vært så fornøyde, spretne og energiske som nå. Lykke til! Føles godt å ikke støtte opp om en råtten bedrift.

Anonymkode: 411c6...ab8

Takk! Lykke til du også! :5: 

Anonymkode: 46c15...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks, blåskjell (trenger en ildfast form eller aluminiumsform og en dæsj hvitvin)? Tomat og mais er nydelig grillet, spesielt penslet med god grillsaus og hvitløk. 

Jeg griller kjøtt, men foretrekker lammekoteletter. 

Om det er nyhetene som plager deg, så har jeg vokst opp på sauegård på Vestlandet, og har aldri opplevd at sauer ikke har det bra, annet enn at det skjer ulykker pga at de går alene i fjellet på sommeren (ikke ulv, jerv, mårhund eller bjørn der), ved fall eller tilsvarende. De fleste bøndene jeg kjenner har også leita som gale om de har manglet et dyr etter innhenting. 

Så lam og sauekjøtt har jeg god samvittighet for å spise. Fenalår, fårepølse, lammestek, lammekoteletter, pinnekjøtt.. Mye godt. 

Anonymkode: 9deda...224

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen

Kjipt å ikke spise soya, da tofuspyd er innmari godt på grillen!

Men jeg anbefaler de grillspydene som er i denne oppskriften, da marinaden er sinnsykt god (til andre som spiser soya så er det godt å ha tofubiter på spydene med samme marinade):

https://www.vektklubb.no/artikkel/grill-groent-og-sunt-20239558

Veg me black bean burgers er veldig gode, synes jeg, det samme med ostepølsene fra Coop. Maiskolber med smør og salt er godt, og halloumi er veldig godt. Meny og lignende butikker har fått ulike typer marinerte halloumi nå, går sikkert an å be andre om å ta inn også. Søsteren min er pescetarianer, så hun griller gjerne laksepakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :)

Da er første grillfest unnagjort og jeg storkoste meg med vegetarburgere, grønnsaksspyd og portobellosopp. Tror jammen jeg skal prøve noen av rettene i denne tråden utenom grillfest også :laugh:

TS

Anonymkode: 46c15...996

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2019 den 14.13, StripeteSitron skrev:

Først av alt, så bra du har bestemt deg for å kutte! 😃 

Her spiser vi ikke noe fra dyr, men koser oss likevel masse med grillmat både på tur og hjemme. Det finnes masse kjøtterstatningsprodukter, og mange av disse er også fri for soya. Ser du får gode tips her, og vil anbefale deg å bli med i noen veggis-grupper på Facebook også, for der er det masse tips og oppdatering på nye produkter ☺️

Om du skulle lure på noe om en kjøttfri hverdag er det bare å sende en PM til meg, jeg svarer gjerne og kan finne konkrete produkter om det er noe spesielt du tenker du vil finne erstatning for. 

Heier på deg! 

 

Her er det litt linker til oppskrifter: 

https://www.vegetarbloggen.no/tag/vegansk-grillmat/

Link til to Facebookgrupper:

https://www.facebook.com/groups/veggispreik/?ref=share

https://www.facebook.com/groups/438519769618644/?ref=share

 

Du er rå! Supert at det finnes sånne folk i dag, håper det blir mer og mer av det i fremtiden. 

Anonymkode: 17a43...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Optimo

Grille rød fisk er jo helt knall. Hvis det ikke måtte være veggis da? Skjønte ikke helt.. 

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...