Gå til innhold

Hvor gammel var du da du følte deg "tilfreds"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 18.6.2019 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Ofte dukker det opp tanker i hodet mitt om at jeg ikke nødvendigvis er helt tilfreds med hvordan livet er. Jobben er lite givende, får ikke bedre jobb pga. vanskelig arbeidsmarked innenfor det jeg har utdannet meg til, osv. Vurderer å studere noe annet, vurderer hit og dit. Tenker at jeg ikke alltid har alt på stell, leiligheten er fin, men den er ikke egnet for småbarn så barna får vente på seg. Er ikke så gammel da, er i midten av 20-årene så har jo god tid for så vidt. Man ser jo rundt seg at folk på min alder har ting "på stell" og virker helt tilfreds med tingenes tilstand allerede. At de er tilfreds med jobbvalg, med bolig, har begynt å få barn, etc..... Og jeg undrer på om det er normalt, eller om det bare ser sånn ut på sosiale medier??? Kanskje fremstilles et glansbilde som ikke egentlig reflekterer virkeligheten? 

Når følte du at du var "tilfreds" med livet ditt? Er du fornøyd med sånn som ting er nå, sett i sammenheng med alderen din? Eller tenker du noen ganger at det er enkelte ting som ikke er på plass, eller som du skulle gjort annerledes? 

Anonymkode: 7c486...695

ble tilfreds, slo meg til ro og ble genuint lykkelug som 21 åring. Da hadde jeg samboer, leide fin leilighet, midt i utdanelse ved siden av fulltidsjobb. Og derfra ble det bare bedre og bedre. Føler at sosiale medier reflekterer virkeligheten til de fleste, men er jo alltids noen som skryter på seg ting(men det gjør jo folk i "virkeligheten" også), så bare tiet å si at soaiel medier ikke er "ekte". folk som faker der, faker like mye face to face. Jeg ser kjempelykkelig ut på SoME, men er enda ykkeligere i virkeligheten liksom. Noen har det bare bra, sånn er det.

Tror det er viktig å sette pris på hverdagsting, gjøre det beste ut av ting. Om det er noe du ikke liker, endre på det. Ny jobb, utdannelse osv. Spare penger så man kan reise og leve. Dyrke gode relasjoner. Som 25 åring giftet vi oss, kjøpte hus når vi var 29 og 30, og fikk barn når vi var 33 og 34. Føler det var akkurat perfekt for oss

Anonymkode: 81948...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi det ble mange skrivefeil på meg oventil. Beklager, gikk litt fort, sitter på toget.

Anonymkode: 81948...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 41, dvs svært nylig. Er kronisk syk og har måttet innse at helsa bare vil bli gradvis verre herfra.  Jeg kan ikke jobbe lenger, har lite å rutte med, ingen steder å dra, ikke overskudd til å reise eller å være sosial. Nå som hverdagen er blitt så begrenset for meg og jeg vet at det ikke har noen hensikt å hige etter alt jeg ikke kan gjøre/delta på osv, så har jeg lært meg å være tilfreds med det jeg har igjen. 

Anonymkode: 2c8e1...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært tilfreds i 3-4 år nå. Er 39.

Anonymkode: d6cbc...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...