Gå til innhold

Hvor gammel var du da du følte deg "tilfreds"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ofte dukker det opp tanker i hodet mitt om at jeg ikke nødvendigvis er helt tilfreds med hvordan livet er. Jobben er lite givende, får ikke bedre jobb pga. vanskelig arbeidsmarked innenfor det jeg har utdannet meg til, osv. Vurderer å studere noe annet, vurderer hit og dit. Tenker at jeg ikke alltid har alt på stell, leiligheten er fin, men den er ikke egnet for småbarn så barna får vente på seg. Er ikke så gammel da, er i midten av 20-årene så har jo god tid for så vidt. Man ser jo rundt seg at folk på min alder har ting "på stell" og virker helt tilfreds med tingenes tilstand allerede. At de er tilfreds med jobbvalg, med bolig, har begynt å få barn, etc..... Og jeg undrer på om det er normalt, eller om det bare ser sånn ut på sosiale medier??? Kanskje fremstilles et glansbilde som ikke egentlig reflekterer virkeligheten? 

Når følte du at du var "tilfreds" med livet ditt? Er du fornøyd med sånn som ting er nå, sett i sammenheng med alderen din? Eller tenker du noen ganger at det er enkelte ting som ikke er på plass, eller som du skulle gjort annerledes? 

Anonymkode: 7c486...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

u curve of happiness

googler du det får du en rekke interessante artikler om når i livet folk er som lykkeligst.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fylte 30. Fant mannen i mitt liv, fikk fast jobb og begynte å tjene greit.

Anonymkode: ee1f4...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kvinne som akkurat har fylt 40, og jeg føler meg tilfreds. 

Har tidligere opplevd livet som krevende på mange måter, strevd med meg selv og press fra mange kanter. Tror det er ganske normalt å streve og famle en del både i 20 og 30 årene. Har sett mange perfekte fasader revne og mange som har gått gjennom vanskelige perioder. Men det blir som oftest bedre 🙂

Nå er jeg lykkelig, føler meg stort sett trygg på mrg selv og er glad. 

"Det ytre" er ikke perfekt - som at jeg fremdeles har en del mål å strekke meg etter på mange områder - både på arbeid og i livet ellers. Men jeg opplever det som en positiv spenning og positivt engasjement. 

Det har sikkert noe med at jeg vet hva jeg  vil og er trygg på mrg selv på en annen måte en før 

Anonymkode: 4fcb5...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 35 følte jeg meg tilfreds med livet

Anonymkode: 542d5...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frankie1985

Følt meg greit hele livet egentlig, men begynte å kjede meg mye etter at jeg rundet tretti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 19, føler meg tilfreds. Har fast jobb (100%), eier leilighet med samboer, har veldig grei økonomi, eier bil og koooser meg med kattene mine haha!

Anonymkode: d77fd...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20år, ikke følt meg tilfreds som jeg kan huske. Nå har jeg akkurat født og håper å stable bena mine litt på plass for ungens skyld. Jeg er veldig lykkelig om dagen, men kunne gjerne hatt det bedre på andre områder.

Anonymkode: f6eca...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går opp og ned. Jeg var deprimert mellom 5-13 år, tilfreds mellom 17 og 23 år, miserabel fra 24 til nå (29 år). Men det begynner å gå bedre til nå. Jeg har en annen tilnærming til tanker og følelser nå enn da jeg ble deppa igjen som 24åring. Setter pris på små ting og snakker finere til meg selv, til tross for at kroppen gjør vondt og at jeg ikke føler jeg når opp til eget potensiale. Noen folk finner seg en "guru" om de trenger litt drahjelp. I Norge er Ingmar Wilhelmsen veldig populær, en psykiater som har hjulpet mange tusen utav dårlige vaner. Han har skrevet gode bøker som kan være til hjelp.

Anonymkode: b5eeb...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 38 og føler meg ikke tilfreds. To små barn, mann, full jobb, litt for lite plass som vi bor på, mye styr med oppussing osv, og alle pengene går til oppussing, så det er også stress. Men det går litt opp og ned. Rundt 30 årene hadde jeg mann, jobb, fin leilighet, og da følte jeg det meste var greit, men savnet barn.

Anonymkode: 990dd...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ca ved 42 års alder. Følte ting var på plass da og begynte å føle meg tilfreds. Hadde i alle år bare kjørt på vedr jobb, en haug dater som ikke førte til noe, og oppfostring av barn som alene-mor, men det roet seg ca ved den alderen. At ting var litt satt og i orden da.

Anonymkode: cd4c2...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si nå, når jeg er blitt 44 år. Barndom var fin, tenårene rastløse, 20 årene stressende med utdanning og å etablere seg på arbeidsmarkedet, mye av 30 årene gikk til ubehag og kaos, 20 og 30 årene gikk også mye i å være mamma, midt oppi ubehag og kaos. Starten på 40 årene var det samlivsbrudd.

NÅ er livet godt! Alt er liksom på plass, og det er ro. Økonomi, bolig, jobb, barn, kjærlighet, venner... alt fungerer og er bra. Eneste er at helsen kunne være litt bedre, men den er også til å leve med, så lenge jeg tar nødvendig hensyn til den. 

Jeg er tilfreds nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎18‎.‎06‎.‎2019 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Når følte du at du var "tilfreds" med livet ditt?

To uker i løpet av sommeren 2016 og en uke i februar 2019.

Ellers meh.

Anonymkode: fc34d...db7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Ofte dukker det opp tanker i hodet mitt om at jeg ikke nødvendigvis er helt tilfreds med hvordan livet er. Jobben er lite givende, får ikke bedre jobb pga. vanskelig arbeidsmarked innenfor det jeg har utdannet meg til, osv. Vurderer å studere noe annet, vurderer hit og dit. Tenker at jeg ikke alltid har alt på stell, leiligheten er fin, men den er ikke egnet for småbarn så barna får vente på seg. Er ikke så gammel da, er i midten av 20-årene så har jo god tid for så vidt. Man ser jo rundt seg at folk på min alder har ting "på stell" og virker helt tilfreds med tingenes tilstand allerede. At de er tilfreds med jobbvalg, med bolig, har begynt å få barn, etc..... Og jeg undrer på om det er normalt, eller om det bare ser sånn ut på sosiale medier??? Kanskje fremstilles et glansbilde som ikke egentlig reflekterer virkeligheten? 

Når følte du at du var "tilfreds" med livet ditt? Er du fornøyd med sånn som ting er nå, sett i sammenheng med alderen din? Eller tenker du noen ganger at det er enkelte ting som ikke er på plass, eller som du skulle gjort annerledes? 

Anonymkode: 7c486...695

hvis noen elsker deg for den du er, og du har en å lene din skulder imot, og der dere kan dele deres liv sammen. Uavhengig av alt rundt, da er du tilfreds!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo:

Er det et mål å bli «tilfreds»? 

Jeg har alt jeg trenger her og nå, selvsagt (gud og hvermann og tanta til hvermannsen har jo det i Norge).

Men «tilfreds», det håper jeg at jeg aldri blir. Fortoner seg veldig kjedelig.

Altså: en fase av livet er å bo sentrumsnært og studere og skrape penger til piker, øl og vin og endeløse semi-akademiske diskusjoner i helgene. En annen er sin egen leilighet og jordomseiling eller studering utenlands eller starte eget selskap og være vellykka og ivrig. En annen er å bo på landet med båt og grønnsakshage og selv-fokus og etterutdannelse (og katt, hund eller unger alt etter smak og behag). En annen er stor enebolig og oppussing og luksusliv og ferie på rivieraen og sjefsstilling. Så reverserer vi kanskje til sentrum igjen - helsa tåler ikke grønnsakshage og husmaling, men vi nyter fjellturer og piker, vin og øl etter at hund/katt/unger er ute av huset. 

Og folk flest håper å oppleve dem alle. Og flest mulig av dem. Og å bare være midlertidig nytende i dem alle. Men aldri helt tilfreds. For tilfredshet er stagnasjon. Og det er den verste tilstanden en kan havne i.

Anonymkode: 6b4bc...5b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den dagen jeg er tilfreds har jeg blitt lat.

Anonymkode: 33556...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet mitt har bestått av faser: reisefase, studiefase, finne riktig jobb-fase, frivillig arbeid- fase osv. Da jeg var 38 hadde jeg det jeg ville i forhold til mann, jobb, leilighet, motorsykkel og økonomi. Nå nyter jeg fritid, vennetid, hobbier og reising og er supertilfreds :) 

Anonymkode: ebfb6...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 år, da hadde jeg mann, hus, og barn.

Anonymkode: 4c264...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...