Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #81 Del Skrevet 21. august 2006 *dytter litt på denne* Nå har vi lagt bak oss noen mnd med masse bryllup, så det er forhåpentligvis noen som kan bidra i denne tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 21. august 2006 #82 Del Skrevet 21. august 2006 Det vi burde forsikret oss om (skulle tro det var unødvendig derfor gjorde vi det ikke, men det var det altså ikke...) var at kirketjeneren ikke åpnet døren inn til kirken og fikk organisten til å begynne å spille slik at alle reiser seg før jeg var klar. :evil: (Der stod jeg, med kåpen på, kjolen under armen, sløret på andre armen, pappa holdt blomstene, osv. Entreen ble ikke fullt så vakker som jeg skulle ønske, i en kjole til 15.000) ← Lalalalala Giftet meg i samme kirke som Melk, og opplevde akkurat det samme. Var blitt advart av Melk, men glemte det midt oppi hele greia. Riktignok hadde jeg ikke kåpe eller noe sånt, men jeg glemte brudebuketten min i kirkestua, så jeg fikk den ikke med meg inn i kirken... Det var veldig leit. Hadde nemlig rukket å hente den om kirketjeneren hadde hatt dørene lukket, for da hadde ikke gjestene sett oss og reist seg - dermed kunne de ventet litt. Men siden de så oss og reiste seg begynte organisten å spille og da måtte vi bare gå inn. Ellers har jeg ingen bilder med bare meg og pappa, det er jeg litt lei meg for nå. Har flere av meg og mamma. Også har jeg ingen bilder av brudebuketten alene, det er også veldig trist. Heldigvis er den med på mange andre bilder da! Har heller ingen bilder hvor det er tatt nærbilde av håret mitt, sabla synd siden min venninne har styret SÅ lenge med det håret mitt... Har heller ikke bilder av matrettene, det er ikke såå ille, men hadde vært gøy å ha i scrapbooken min. Sånn budsjettmessig hadde vi glemt å regne med rens av brudekjolen etterpå, teit - for nå henger den her på vent til å bli renset og solgt, og jeg har ikke råd til å rense den på en måneds tid. Hadde vært kjekt å blitt ferdig med rensingen ganske kjapt etter bryllupet egentlig. Ellers gikk dagen ganske som smurt Vi husket fotoapparat til bryllupsnatten - anbefales 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anda Skrevet 22. august 2006 #83 Del Skrevet 22. august 2006 Det eneste vi glemt var å sette frem mineralvann og vann til de som ikke drakk alkohol når vi serverte kaffe og cocnac... Og det kan hende vi burde ha tatt fellesbilde av alle som kom... + at familiefotograferingen var litt dårlig planlagt og ble litt kaotisk - men det gikk seg til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. august 2006 #84 Del Skrevet 22. august 2006 Tja, det kunne godt ha vært tatt et bilde av oss med selskapslokalet som bakgrunn, for det er et pent lokale, men det er jo ikke SÅ viktig, Og så var det en ting til som gikk galt, og det er at nesten alle kameraene som ble brukt til bilder inne i kirken, ikke tok noe særlig bra innebilder. Dermed er det lite bilder fra inne i kirken som viser det de skal. Håper det dukker opp noen bedre etter hvert! (Men det var jo ikke noe vi glemte, det var bare at det ikke ble så bra som det kunne ha blitt.) Det eneste vi virkelig glemte, var knappenåler til å feste smellbonbonene til kransekaka... Så det ble "nødløsning" med hjerteformede stjerneskudd istedenfor knappenåler. (Så da kunne vi jo ikke tenne stjerneskuddene....) Men tror ikke gjestene merket det. Hadde nok hatt litt dårlig avklaring med catering og servitører på forhånd også, for det var ikke alt som ble gjort som planlagt. (Uten at gjestene vet det da... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2006 #85 Del Skrevet 22. august 2006 Eg glømte å ta på meg armbandet eg hadde tenkt å bruke, elles vart alt hugsa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #86 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg ville ha dobbeltsjekket dette med polet før jeg satset på retur-alternativet. Jeg er nesten sikker på at jeg har lest at polet har sluttet med returtjenesten på grunn av all metanolen som har versert, for at folk skal være sikre på at det er "årtnli" det man får kjøpt. *liste meg ut av brylupsfoprum - hvordan havnet jeg egentlig her?* ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. august 2006 #87 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg ville ha dobbeltsjekket dette med polet før jeg satset på retur-alternativet. Jeg er nesten sikker på at jeg har lest at polet har sluttet med returtjenesten på grunn av all metanolen som har versert, for at folk skal være sikre på at det er "årtnli" det man får kjøpt. *liste meg ut av brylupsfoprum - hvordan havnet jeg egentlig her?* ← Det gjelder vel kun spritvarer?? ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 23. august 2006 #88 Del Skrevet 23. august 2006 *abonnerere* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 25. august 2006 #89 Del Skrevet 25. august 2006 Eneste vi glemte den gang var å ta med et kamera av noe slag til hotellet hvor vi sov bryllupsnatten. Suiten var så fint så jeg skulle gjerne hatt bilde av den. Ellers gikk alt på skinner. PS! Vil anbefale kurver med praktiske ting å ha på jentedoen - jeg hadde laget to stykker, og disse ble en kjempesuksess! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #90 Del Skrevet 27. august 2006 Vet dere, jeg kan ikke komme på en eneste ting. Jeg hadde aldri trodd at en dag kunne bli så perfekt! Alle gjestene kom og skrøt seg fordervet over festen der vi hadde band som spillte all slags musikk, fri bar og grillmat til nattmat. De som hjalp til var over all forventning flinke, ingen kjedelige taler eller selskapsleker. En full brudgomsforlover som underhold storslagent på scenen med bandet og masse mer. En helt fantastisk dag!!! Ikke tenk på det dere har glemt i ettertid dere, så lenge folk koste seg og hadde det gøy sammen med dere spiller det ingen rolle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 19. januar 2007 #91 Del Skrevet 19. januar 2007 *dytte opp* Flere tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 21. januar 2007 #92 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg tror jeg må skrive under på denne jeg også, så jeg klarer å følge med om det kommer noe nytt. Bare 4 mnd igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 21. januar 2007 #93 Del Skrevet 21. januar 2007 Hmm, herfra skal jeg lagre mang tips ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 21. januar 2007 #94 Del Skrevet 21. januar 2007 Vi glemte å tenke på lyset ute. Selv om det virker lyst sånn i ti tiden, blir det veldig mørkt på bildene, hvis en tar de ute.. ← *merke seg* Nå skal v vl og merke gifte oss midtsommers (ja, St.Hansaften) men det kan nok bli litt mørkt ute likevel... Hmm, jeg hade tenkt å ta bildne ute ja, om været tillater det, etter middagen. Likevel, det er ikke senere enn 9 mener jeg å huske (skal vi se, vielse 15, velkomstdrink 16:30, middag 17, jo da bør vi vl kunne ta bilder i nitida...) Kan nok kankje være litt mørkt da ja. *vurdere andre muligheter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
090607 Skrevet 2. april 2007 #95 Del Skrevet 2. april 2007 Skyver denne opp. Nå er det 2 mnd og 1 uke til jeg kan droppe planlegging og prøve å "nyte". Det er vel en del på forumet som allerede har vært til pers og kan si noe om, om noe i det hele tatt, de kunne gjort annerledes, til tross for sjekklister og følelse av å ha "kontroll"... Jeg håper virkelig jeg kan slappe av også. Jeg vet jo at når dagen er der, så er det lite man kan gjøre fra eller til. Og mest av alt bør jeg jo tenke på at jeg selv skal ha det bra den dagen, men akkurat nå tenker jeg jo mest på at folk skal synes at de var i et bryllup som både var hyggelig og kult! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 2. april 2007 #96 Del Skrevet 2. april 2007 *merke seg* Nå skal v vl og merke gifte oss midtsommers (ja, St.Hansaften) men det kan nok bli litt mørkt ute likevel... Hmm, jeg hade tenkt å ta bildne ute ja, om været tillater det, etter middagen. Likevel, det er ikke senere enn 9 mener jeg å huske (skal vi se, vielse 15, velkomstdrink 16:30, middag 17, jo da bør vi vl kunne ta bilder i nitida...) Kan nok kankje være litt mørkt da ja. *vurdere andre muligheter* ← Nå vet jeg ikke hvor i Bergen (jeg går ut i fra at det er du skal gifte deg) du skal ha selskapet, men det er vel vanlig å ha sol helt frem til kl 22-23 på den tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. april 2007 #97 Del Skrevet 2. april 2007 Jeg gifte meg ikke i Bergen, men i Ålesund. Og jeg er dessverr meget usikker på solforholdene på lokalet, det er ikke akkurat på verden smest solrike plass (grunnet at det er liksom "nedi ei dump" så kan jo muligens dif gjell ta sola vesentlig tidligere enn som så.. Mine foreldre har sol lenge midtsommers, men de bor på den sida som har kveldssol. Jeg er rett og slett USIKKER når det gjelder lokalet, kan jo undersøke litt når jeg er der (jeg er ikke sågod på å se for meg himmelretninger jeg.... men når jeg kommer meg dit kan jeg tenke, og det er om ei uke) Men, fotosession blir det nok, enten inne eller ute, avhengig av vær og lysforhold På tide å lese gjennom hele denne tråden nå, og merke meg igjen disse "småtingene" som jeg bør huske på den store dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hannepanne Skrevet 11. april 2007 #98 Del Skrevet 11. april 2007 Skal si det var maaaange nyttige tips her! Endte opp med å lese hele tråden! Har kopiert alt det viktigste over i et worddokument, så nå bør ingenting gå galt på den store dagen:icon_smile: ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
090607 Skrevet 16. mai 2007 #99 Del Skrevet 16. mai 2007 Nå er det sikkert flere som har giftet seg siden siste innlegg, så lemper denne opp igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flua Skrevet 16. mai 2007 #100 Del Skrevet 16. mai 2007 Ikke noe store ting som vi glemte på dagen tror jeg......forloveren min glemte bodyen sin, så hun følte seg ikke helt vel med kjolen....... Vase til buketten måtte finnes i all hast på kjøkkenet, men det gikk bra det og. Greit å avklare hvem som skal pakke opp gaver, OG huske svare søppelsekker til alt papiret. (Skjønner ikke hvorfor man pakker inn gaver til brudepar, det er jo bare heft og sløsing med papir.) Men, vi hadde noe som var veldig ok, vi kopierte bordkartet til alle, samt en oversikt over hvem alle var (navn - tante til bruden osv), det var veldig fint. Alle tantene satt fordypet og pekte diskre under middagen. Så synes jeg var veldig veldig bra å ha satt bort alt som heter filming og bilder til en spesiell, så slapp jeg å tenke på om det og det ble filmet. Så hadde jeg kjøpt målebeger til spriten i baren(for de som skal ha det), da var det litt greit for de som skulle blande drinker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå