Gå til innhold

Ting som dere glemte til deres bryllup


majan

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det kun er lov å skrive ting vi har glemt her, men noe som jeg har sett i bryllup og som jeg syns var supert er:

- mens brudeparet var til fotografering arrangerte noen det slik at hvert par (eller en liten gruppe om du kom alene) fikk bli tatt skikkelige bilder av med ett godt kamera på stativ, så skrev alle de som hadde tatt bilder i lag en hilsen på hver sin side i ett album hvor brudeparet sener kunne lime inn det bildet som ble tatt :)

- Kurver er IKKE undervurdert folkens ;) Syns det var kjempekoslig jeg!

- Bordkart på hver sitteplass med en morsom og personlig beskrivelse av hver person som brudeparet hadde skrevet, var veldig koselig, og selv om jeg bare var med som følge følte jeg meg velkommen

Ikke fullt så bra:

- I ett bryllup jeg var i ble det tydeligvis litt dårlig planlagt hvor lang tid fotograferingen for brudeparet skulle ta, grønnsakene ble ihjelkokte da de kom over en time for sent til middagen

- Maten ble servert på store fat som ble sendt langs bordene, dette var to laaange bord, så innen jeg hadde fått poteter hadde kjøttet allerede blitt kalt, og sikkert vica verca for andre siden ;)

Nå har jeg lest gjennom HELE denne tråden og funnet masse gode tips, snart er det min tur og KG har vært til stor hjelp :) TAKK til alle som har postet gode tips. Keep 'em coming ! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da broren min giftet seg, satt både jeg og hans kone sene kvelder og scannet gamle bilder og lagde koselige og fine powerpoint-presentasjoner fra deres barndom og oppvekst, tiden de hadde hatt sammen, reiser osv... Det ble selvfølgelig glemt av å vise dem :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egentlig ikke mye vi glemte, men vi hadde tenkt å bruke en kakespade som jeg hadde fått fra farmor og farfar til å kutte bryllupskaken. Denne var glemt når vi kom til kakekuttingen:)

Ellers er det å ha god tid til å fikse seg før bryllupet viktig, vi fikk plutselig veldig dårlig tid:)

Vi giftet oss på en annen plass enn vi selv bor og min far skulle kjøre meg til kirken. Vi var som nevnt over litt sent ute og siden han bare hadde vært i kirken en gang tidligere var han ikke helt sikker på hvor den var uten GPS.

Dette er jo egentlig ikke noe problem så lenge GPS'en fungerer. Akkurat idet vi sto ved et veiskille, og måtte velge høyre eller venstre så kobla GPS'en ut så vi måtte kjøre litt frem og tilbake, kan si jeg var litt stressa da:) kom 5 min for sent til kirken, men ingen krise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

*dytt* veldig bra tråd med gode tips! Kom med fler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en fantastisk bryllupssdag hvor ingen store/viktige ting ble glemt. Likevel var det selvfølgelig et par småting som ble glemt/feil uten at det ødela dagen:

- brudebuketten ble ikke laget slik som hadde blitt avtalt, så det var et lite sjokk når jeg fikk den i hånden. Men den var likevel fin..

- en slektning skulle ta bilder hele kvelden. I ettertid så ser vi at det nesten bare ble tatt bilder av slekten til h*n. Vi kom ærlig talt ikke på at det måtte presiseres at det skulle tas bilder av alle gjestene...

- bruden klær til neste dag ble glemt hos frisøren

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

3 uker igjen til jeg skal gifte meg, og utrolig nok er alt på plass! *Glederseg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke å vaske håret med shampoo med en gang... Ta masse balsam i og, rett ut flokene da... balsamer gjerne flere ganger, helt til en føler at de ikke er tuppert lenegr.. så vasker du heller håret etter på... Da ungår en Eli Hagen looken... Balsam og sminkefjerner er noe av det viktigste i toalettveska...

Klemmm...

Viktig når man skal gre ut oppsatt hår - IKKE vask håret med tupering i, da har du virkelig gjort det store :) Jeg sier alltid ifra til alle mine bruder at de MÅ gre det før de vasker håret. Bruk gjerne en naturhårbørste (extensionbørste) før man går på med vanlig børste, for det er snillere og gjør mindre vondt!

Så etterpå i dusjen bruk masse deilig fuktighets balsam (eller kur)

Fantastiske gode råd jenter, her er masse notert, så vår dag blir like perfekt som deres :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cessie

Trippelsjekk med blomsterbutikken at de virkelig kan levere... Vår butikk trakk seg to uker før bryllupet, ringte bare og sa at de ikke kunne levere blomster (brudebukett, borddekorasjoner osv) likevel. Fikk ordnet blomster, og brudebuketten ble fin (selv om den var laget av en amatør uten noen som helst utdanning i faget og på veldig kort varsel).

Og selv om det nå nærmer seg 2-års bryllupsdag: Jeg har ennå ikke tilgitt min svoger som skulle filme vielsen. Han glemte å ta av dekselet foran linsa... :kjefte:

Har også konkludert med at neste gang bruker jeg profesjonell bryllupsplanlegger (tviler egentlig på at det blir noen neste gang, da...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest 2013 bryllup

Nå har jeg lest hele, PUH!

Mange gode tips her so har reultert i en fin liste som jeg gleder meg til å ta ferm neste sommer for å se på før bryllupet!

Selv har jeg vært kirketjener og blir helt satt ut av disste skrekkhistoriene hvor dørene blir åpnet før bruden er klar, det kunne jeg aldri funnet på og sjønner ikke hvordan det kan ha sjedd. I kirken hvor jeg har jobbet, og skal gifte meg, ringer vi med klokkene i 5 minutt (og de settes ikke på før bruden er omtrent helt klar) før dørene åpnes og organisten begynner å spille.

Men feil er menneskelige og de skjer jo brylluper også ;) Selv har jeg opplevd å sleppe inn bruden før presten kom. HUFF!! Da var jeg stresset.

Til historien hører det med at bruden var sent ute og da hun endelig kom måtte jeg bare sette på klokkene, slik at vi kunne komme igang med vielsen. Men da gjestene hørte klokkene ringe kom noen bak til meg og fortalte at presten ikke var tilstede, vi ringte ham uten hell, og jeg prøvde å utsette klokkene noen minutter. Men til min forferdelse stoppet de etter fem minutter og koret (brudeparet hadde arrangert et kor til å synge i vielsen, helt nydelig!) begynte, så da spurte jeg bruden om hun ønsket at dørene skulle åpnes og vi kom ferm til at det var den beste løsningen. Bruden kom inn og på plass, fremdeles uten prest tilstede! Heldigvis sang koret en sang til og 15 minutt etter at vielsen skulle starte kom presten inn dørene i den tro at han var 45 minutter for tidlig.

Vielsen ble nydelig, men jeg kan tenke meg det var en stresset brud i noen minutter der.

Dette var jo en hendelse som man ikke kunne gjøre mye med, men er kankje lurt å være sikker på at presten vet klokkeslettet for vielsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke vi "glemte" noe i vårt bryllup, men ser i etterkant at jeg definitivt kan komme med noen tips til dere vordende bruder:

* GOD kommunikasjon med serveringspersonalet er alfa og omega for at middagen skal gå glatt.

*God kommunikasjon og en skikkelig kjøreplan satt opp i sammarbeid med toastmaster er viktig

* Avtal på forhånd med fotograf om hvilke bilder dere ønsker. Jeg mangler en del, ser jeg i etterkant

* få noen til å filme seremonien. Jeg husker svært lite, tror jeg var høy på adrenalin eller noe

*spør den som vier dere om dere kan få "talen" til dere i etterkant. Det får vi og jeg syns det er veldig koselig å ha

* Jeg hadde IKKE behov for toalettkurver :overrasket:

* Dobbeltsjekk at brudgom har med seg klær til dagen etterpå så han slipper å spise frokost i buksen og skoene fra gårsdagen....

* IKKE dra fra festen tidlig! Vi ble til siste slutt og for OSS var det utrolig hyggelig. Vi skal være sammen resten av livet, men den dagen, festen og kvelden sammen med de som vi valgte å dele den med får vi aldri tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste vi glemte var brudebuketten min. Den ble satt på bordet som en del av deokrasjonene og når vi forlot festen så glemte vi den... Hadde håpet å få tørket noen av blomstene i den og tatt vare på dem. Jaja. Ellers gikk alt som smurt^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vi glemte ikke noe som helst tror jeg, god kjøreplan, fotografen hadde fått liste over bilder vi ville ha, alle hadde sine oppgaver, god kommunikasjon med alt av serveringspersonell, blomster og kake-leveringer.

Eneste er vel at vi burde ha sjekket om kaketoppen faktisk stod fast på kaka før vi begynte å skjære i den! Fikk litt sjokoladekrem på kjolen min, men det ble minnerikt :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest navnelapp

Eg gløymde å ta med dei fine eingongsteposane som gjestane skulle bruke for å få lausbladte i koppen, og det gjekk nokre minutt før lyset over godtebordet vart sett på. Bortsett frå det gjekk det aller meste smurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å informere om hva vi hadde planlagt som alkoholfri aperitiff. De som serverte fant den ikke, og serverte Solo! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for at sentrale personer kjenner til tidsskjemaet. Jeg skulle passe på niesen min før bryllupet, og var ikke klar over at brudeparet skulle innom hotellet før vielsen. Vi klarte å møte på dem hele to ganger iløpet av morgenen, og begge ganger var det stor krise at man ikke kunne få bli med mamma og pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for at brudebuketten sitter skikkelig sammen. Få blomsterfolka til å surren den skikkelig. Min ramlet fra hverandre på vei opp til alteret, jeg snublet i mine egne roser. Ikke moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...