Gå til innhold

KrF-lederen har full rett til å demonstrere at han er helt uenig med Pride-arrangør


Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 19.6.2019 den 21.59, Stina234 skrev:

Han kan ikke delta i pride når hans personlige tro ikke er forenelig med det.  Dette burde folk respektere.  Det er enhver sit valg hvordan de skal forholde seg til dette eller andre saker

Er helt enig.

Om man da ikke tilfeldigvis jobber som barne- og familieminister. Tragisk (men også lettende) at de fjernet likestilling fra ham, men når han har verdier som passer bedre i 1950 enn 2019, må han enten takke nei til jobben, eller stille opp for de han gjennom sin stilling representerer og skal jobbe for.  

Ingen bryr seg fx om fiskeri- eller næringsministeren går i pride. For det er ikke en del av jobben deres! Men barne- og familieministeren kan ikke la vær å stille opp uten å vurdere stillingen sin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han er familieminister syns jeg det er på sin plass at man skal gå i pride for å vise støtte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 11.32, Aragorn ll Elessar skrev:

KrF-lederen viser sin uenighet ved ikke å delta i Pride. Det er hans fulle rett.

https://www.nettavisen.no/okonomi/krf-lederen-har-full-rett-til-a-demonstrere-at-han-er-helt-uenig-med-pride-arrangor/3423789207.html

Er dere enige eller uenige med Gunnar Stavrum ?

Oi, oi, oi her trår han virkerlig til. :ironi:

 

Når  kristenfundamentalistiske ledere går i slike demonstrasjoner så svekker de både sin egen og demonstrasjonenes troverdighet. Jeg synes egentlig ikke Støre passet inn heller. Det virker hult, men hulheten er kanskje ett speil av hans personlighet, så jeg får vel si det var greit allikevel.

Når det er sagt, en kristenfundamentalist vil helt naturlig jobbe for det tradisjonelle ekteskap, og er det det han står for så får han bare gjøre det. Da blir det rart å demonstrere for noe helt annet.

Selv er jeg ikke engasjert i saken, men gikk i ett Gay Pride tog i forrige årtusen en gang. Det er viktig at homofile stiller likt med alle andre og ikke blir sett ned på.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Ingebjørg skrev:

Er helt enig.

Om man da ikke tilfeldigvis jobber som barne- og familieminister. Tragisk (men også lettende) at de fjernet likestilling fra ham, men når han har verdier som passer bedre i 1950 enn 2019, må han enten takke nei til jobben, eller stille opp for de han gjennom sin stilling representerer og skal jobbe for.  

Ingen bryr seg fx om fiskeri- eller næringsministeren går i pride. For det er ikke en del av jobben deres! Men barne- og familieministeren kan ikke la vær å stille opp uten å vurdere stillingen sin. 

Tuller du? Jeg trodde det var ett slags demonstrasjonstog. Det er ikke vanlig at øvrigheta går i demonstrasjonstog. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, I Grosny skrev:

Tuller du? Jeg trodde det var ett slags demonstrasjonstog. Det er ikke vanlig at øvrigheta går i demonstrasjonstog. 

Pride har ikke noe med demonstrasjon å gjøre. Det er en feiring av mangfold, menneskeverd og retten til å være den man er. Og der synes jeg en barne- og familieminister bør være representert, bl a på vegne av alle regnbuefamiliene vi har i dette landet. 

Han kan mene det han vil, men beviser nok en gang at han virkelig er feil person i feil jobb! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette demonstrerer mye av problemet med ‘pride’-feiringen: det virker å handle vell så mye om å presse alle til meningslikhet og å stille opp i markeringen, flagge osv. og da er vi fort over i noe mye mer inngripende og politisk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, herzeleid skrev:

Jeg synes dette demonstrerer mye av problemet med ‘pride’-feiringen: det virker å handle vell så mye om å presse alle til meningslikhet og å stille opp i markeringen, flagge osv. og da er vi fort over i noe mye mer inngripende og politisk. 

Ingen tvinger de som ikke vil til å gå, men Ropstad er familieminister, da burde han gå for å vise støtte. Det finnes mange forskjellige type familier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter Pride fullt ut, men jeg liker ikke hvordan folk skal "tvinges" til å gå i paraden. Handler ikke Pride om friheten til å være seg selv, og det å kunne velge? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBrukerrr skrev:

Ingen tvinger de som ikke vil til å gå, men Ropstad er familieminister, da burde han gå for å vise støtte. Det finnes mange forskjellige type familier.

Nå brukte jeg ordet "presse" som jeg absolutt vil si er beskrivende for hvordan en krever at folk skal delta eller at institusjoner skal flagge.

Etter din egen logikk kan en si at omtrent enhver høyere leder, som kulturminister, helseminister, forsvarsminister osv. skal gå i tog fordi det tross alt finnes mange forskjellige typer kulturpersoner/pasienter/forsvarsansatte osv. Når en nå prøver å presse stadig flere med i toget har en beveget seg vekk fra det frivillige og fra at folk møtte opp eller viste støtte av idealistiske årsaker, til at mange nok møter fordi de i realiteten har lite valg om de ikke vil ha veldig dårlig PR. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stille opp i pride, sier ikke så mye. (Taktisk intetsigende politikermanøver)

Å ikke stille opp i pride, sier masse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Nå brukte jeg ordet "presse" som jeg absolutt vil si er beskrivende for hvordan en krever at folk skal delta eller at institusjoner skal flagge.

Etter din egen logikk kan en si at omtrent enhver høyere leder, som kulturminister, helseminister, forsvarsminister osv. skal gå i tog fordi det tross alt finnes mange forskjellige typer kulturpersoner/pasienter/forsvarsansatte osv. Når en nå prøver å presse stadig flere med i toget har en beveget seg vekk fra det frivillige og fra at folk møtte opp eller viste støtte av idealistiske årsaker, til at mange nok møter fordi de i realiteten har lite valg om de ikke vil ha veldig dårlig PR. 

Pride er en feiring av kjærligheten, ulikheter, mangfold og likestilling. En familieminister burde absolutt gå i pride, men det sier vel litt om hvem han er at han ikke gjør det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBrukerrr skrev:

Pride er en feiring av kjærligheten, ulikheter, mangfold og likestilling. En familieminister burde absolutt gå i pride, men det sier vel litt om hvem han er at han ikke gjør det.

Det fremstår som en litt "alt og ingenting" definisjon, og følgelig etter din egen definisjon noe enhver person av en viss betydning burde gå i. 

En slik definisjon underslår også de drøssevis homofile eller andre "skeive" som overhodet ikke føler seg hjemme i dette opplegget. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Det fremstår som en litt "alt og ingenting" definisjon, og følgelig etter din egen definisjon noe enhver person av en viss betydning burde gå i. 

En slik definisjon underslår også de drøssevis homofile eller andre "skeive" som overhodet ikke føler seg hjemme i dette opplegget. 

Hvor har jeg sagt at alle burde gå i det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Drittsekk skrev:

Å stille opp i pride, sier ikke så mye. (Taktisk intetsigende politikermanøver)

Å ikke stille opp i pride, sier masse.

Jeg har aldri stilt opp i pride, sier det noe som `helst, og eventuelt hva?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, I Grosny said:

Jeg har aldri stilt opp i pride, sier det noe som `helst, og eventuelt hva?

Jada, jada, kverulant. Get your point.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBrukerrr skrev:

Hvor har jeg sagt at alle burde gå i det? 

Les igjen: Jeg skriver "etter din definisjon" og jeg har forklart hvordan i flere av mine siste innlegg til deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har jeg å gjøre i et slikt opptog? Hvem/hva folk liker av menn og/eller kvinner interesserer meg NADA. Er det så spesielt? Hvorfor må vi understreke at det er så spesielt? Jeg ønsker stort sett alle mine medmennesker vel. Trenger ikke en hel jævla måned for å feire «mangfold». 

Jeg ønsker ikke å føle meg tvunget til å bli med i dette sirkuset. Det er en selvfølge å respektere sine medmennesker, og om man ikke mestrer det så er du enten sinnsyk eller så emosjonelt avstumpet at du burde vært stengt inne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...