Gå til innhold

KrF-lederen har full rett til å demonstrere at han er helt uenig med Pride-arrangør


Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det er synd at han ikke klarer å ha to tanker i hodet på en gang. 

Selv om FRI har politikk han ikke støtter er Pride først og fremst en støtte til LHBT- bevegelsen, og han kunne fint ha stilt opp i pride uten å stemme for forandringer i Krfs partiprogram til støtte for FRI. 

Men selvfølgelig er det hans fulle rett. Også får vi som ikke er enig med han fortsette å ikke stemme KrF. (Som nok har spilt seg selv ut av nasjonal politikk for godt etter neste valg.)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et merkelig standpunkt at det er obligatorisk å gå i toget. De som har lyst å gå, kan gå, og de som ikke har lyst, kan selvfølgelig la være. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Selvfølgelig skal han ikke delta i noe han ikke støtter.  Det er det vel ingen som gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart han er FRI til å gjøre som han vil. Om det er lurt av han eller ikke i et stemmesankingsperspektiv, vet jeg ikke. KrF får ikke min stemme, helt uavhengig av hvor mange PRIDE parader, partilederne måtte delta i. Det er helt irrelevant.

Jeg mener at det samtykkende voksne folk måtte bedrive på soverommet, bør ha null, niks og nada innvirkning på deres rettigheter som individer i vårt samfunn. 

Deltagelse eller ikke deltagelse i denne paraden sier ingenting om hvilket syn en måtte ha på dette. Medlemskap i KrF er nok en mer sikker indikator på at noen ikke er enig i dette, enn det faktum at man går i denne paraden fungerer som en indikator på at man er enig i dette budskapet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barberblad

Helt greit for meg at han ikke går. Han er en gammel mann i en ung manns kropp. Et gufs fra fortiden rett og slett. 

Gleder meg til å se de under sperregrensen ved neste stortingsvalg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibelen og kristne, følger en tro, hvor homofili blir sett på som en synd og imot skaperverket. Da Krf er et kristent parti, og hvor partiprogrammet er bygget opp av kristne verdier, da er det naturlig at ministeren, både av personlige grunner og på grunnlag av partiets program, ikke støtter et slikt arrangement. Derfor har jeg også tidligere påpekt, at religiøse ikke burde få sitte i storting eller i en regjering, eller å inneha en ministerpost o.l. hvis dem ikke kan legge til side sin personlige tro, eller unnlate å  inlemme religiøs tro inn i et partiprogram.

En minister burde virke religiøs uavhengig, legge sin religiøse tro til side, og da være en minister for hele befolkningen, uavhengig av sin tro, partiets tro, og befolkningens tro. Men da kristne verdier er en del av partiets grunnprogram, da vil naturligvis dette by på problemer, når dem kommer inn i en posisjon som minister. At konflikter oppstår, kunne vært avverget hvis religiøse ikke hadde fått lov til å inneha en ministerpost, være stortingsrepresentant, eller inneha et yrke hvor det utøves en offentlig tjeneste, som politi o.l.

Ved at stortinget og grunnloven ikke har lagt inn en slik beskyttelsesmekanisme, hvor religiøse ikke kan ta sin tro inn i en ministerpost bla. så vil jo det by på utfordinger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når FRP-politikere stiller opp på arbeidernes dag, skulle det bare mangle at en kristelig folkeparti leder stiller opp i Pride. Så kristen som han er burde han ha skjønt at Gud har skapt alle, også de homofile.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Heiheisann skrev:

Så kristen som han er burde han ha skjønt at Gud har skapt alle, også de homofile.

Hva med de pedofile? Har han skapt de også, og hvilke implikasjoner medfører dette, mener du?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Testosteron skrev:

Hva med de pedofile? Har han skapt de også, og hvilke implikasjoner medfører dette, mener du?

For de pedofile har nok satan hatt en finger med i spillet, da burde de få hjelp til å undertrykke sine djevelske lyster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Heiheisann skrev:

Når FRP-politikere stiller opp på arbeidernes dag, skulle det bare mangle at en kristelig folkeparti leder stiller opp i Pride. 

FrP-politikere går ikke under de samme parolene som sosialistene

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Testosteron skrev:

FrP-politikere går ikke under de samme parolene som sosialistene

Nei, men de stiller fortsatt opp og støtter arbeidere ved å markere dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Heiheisann skrev:

Nei, men de stiller fortsatt opp og støtter arbeidere ved å markere dagen.

Så hvis Ropstad & Co hadde sine egne paroler, men med motsatt budskap, så ville homobevegelsen vært fornøyd?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Testosteron skrev:

Så hvis Ropstad & Co hadde sine egne paroler, men med motsatt budskap, så ville homobevegelsen vært fornøyd?

Nei. Men det handler om å være inkluderende, de mister nok et par velgere av å holde på slik, men det får være deres tap.. de viser i alle fall sitt sanne jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet, slik jeg ser det, er at deltagelse i disse paradene og feiringene virker å handle vell så mye om press og det å unngå negativ publisitet som reell støtte til noen. Det virker som omtrent alle organisasjoner og etater nå deltar, og så fort noen ikke gjør det eller ikke flagger skal de "tas" for det, slik vi har sett når noen blir angrepet for ikke å flagge. Da spørs det hvor reellt engasjementet egentlig er. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CrimsonPetal
16 hours ago, Barberblad said:

Helt greit for meg at han ikke går. Han er en gammel mann i en ung manns kropp. Et gufs fra fortiden rett og slett. 

Gleder meg til å se de under sperregrensen ved neste stortingsvalg! 

Godt oppsummert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.6.2019 den 11.32, Aragorn ll Elessar skrev:

Er dere enige eller uenige med Gunnar Stavrum ?

"Han bør få honnør for å være tydelig, men må også finne seg i skarp kritikk for holdningene sine."

Så enkelt oppsummerer Stavrum det. I nyere tids kappe og vind-opptredener skal Ropstad ha for å stå i egne meningers mot, så er holdningene og meningene hans en annen diskusjon. Uansett hvor åpen og tolerant man enn er, så vil det finnes et motsetning. Da gjelder det også å være åpen for det, og å ta den diskusjonen for dialogens skyld - ikke nødvendigvis gå inn for å overtale eller vinne. 

På 18.6.2019 den 11.51, MollyJones skrev:

Også får vi som ikke er enig med han fortsette å ikke stemme KrF. (Som nok har spilt seg selv ut av nasjonal politikk for godt etter neste valg.)

KrF spilte seg for øvrig ut over sidelinja da partiet dumpet Knut Arild Hareide og gikk i fanatikerne og hardlinernes retning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ikke delta i pride når hans personlige tro ikke er forenelig med det.  Dette burde folk respektere.  Det er enhver sit valg hvordan de skal forholde seg til dette eller andre saker

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Wallander

Toleranse er noe som går begge veier. De som har lyst til å gjøre delta i paraden må få lov til det, og de som ikke føler samme behov, trenger heller ikke delta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...