Gå til innhold

Finner ikke riktig str noen steder. Har dere råd til petite?


Gullfisken1004

Anbefalte innlegg

Hvor kan man finne små nok lær for petite i norge? Jeg har gått lei av å shoppe til tross for at jeg trenger klær. Får vondt i hode av tanken. 

Jeg kan prøve 50 plagg uten at det passer. Sender svære pakker i retur. 

Jeg har prøvd barneavdeling uten hell fordi fasongen er feil og det er for dyrt med skredder. Klær i xs og xxs passer ikke. Hm har noen plagg i xxs/32 som passer men det er ofte topper og kjoler men jeg trenger klær til jobb. 

Prøvde petite i zalando og bestilte masse fra forskjellige merker men fortsatt litt stort selvom lengden passet. 

Jeg er 155 og veier 41. 

Noen her som har samme problem?

vanligvis storhandler jeg på ferie i Asia (kore,kina etc) men kan jo ik reise dit hele tiden. Umulig å kjøpe vinterklær hvis man er der om sommern og vice versa

Jeg er drittlei og går kun i tightslignende bukser med tskjorte og store gensere for tiden....selvom jg bør kle meg annerledes på jobb men finner ikke noen skjorter,blazere eller dressbukser/stoffbukser i det heletatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, SupaWoman skrev:

Her 1500 plagg i petite størrelser. Værsågod.   :)

 

https://www.zalando.no/dameklaer/?assortment_area=petite

Hun skriver jo at hun har prøvd Zalando. 

Henger her jeg også, 156 og 45 kg. Jeg vil anta at det er ennå verre for ts siden hun er såpass slank. 

Jeg finner enkelte ganger klær på Bik Bok og Hm, ellers er det ganske håpløst uten skredder/sydame. Så selv billigklær blir veldig dyre. Dessuten skulle jeg gjerne hatt mer kvalitetsklær, men dyrere merker er alltid store i størrelsene. Ofte er den minste str S, og den tilsvarer gjerne en M på Hm. :roll: 

Anonymkode: 37316...876

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver jo at hun har prøvd Zalando. 

Henger her jeg også, 156 og 45 kg. Jeg vil anta at det er ennå verre for ts siden hun er såpass slank. 

Jeg finner enkelte ganger klær på Bik Bok og Hm, ellers er det ganske håpløst uten skredder/sydame. Så selv billigklær blir veldig dyre. Dessuten skulle jeg gjerne hatt mer kvalitetsklær, men dyrere merker er alltid store i størrelsene. Ofte er den minste str S, og den tilsvarer gjerne en M på Hm. :roll: 

Anonymkode: 37316...876

Vel TS er undervektig, og det lages svært lite klær til undervektige kvinner. Lettere andre veien.  Enten må hun legge på seg ellers må hun gå i ungdomsavdelingen og se om hun finner mindre størrelser enn XXXS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SupaWoman skrev:

Vel TS er undervektig, og det lages svært lite klær til undervektige kvinner. Lettere andre veien.  Enten må hun legge på seg ellers må hun gå i ungdomsavdelingen og se om hun finner mindre størrelser enn XXXS.

Jeg er ikke undervektig og har det helt bra. Asiatere har lettere benbygning/smalere og jeg gidder ikke spise dobbelt så mye mat for å gå opp.

Jeg ønsker link til webside og anbefaling av butikk ikke råd om å gå opp i vekt.

hilsen TS

Anonymkode: 1e741...faa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver jo at hun har prøvd Zalando. 

Henger her jeg også, 156 og 45 kg. Jeg vil anta at det er ennå verre for ts siden hun er såpass slank. 

Jeg finner enkelte ganger klær på Bik Bok og Hm, ellers er det ganske håpløst uten skredder/sydame. Så selv billigklær blir veldig dyre. Dessuten skulle jeg gjerne hatt mer kvalitetsklær, men dyrere merker er alltid store i størrelsene. Ofte er den minste str S, og den tilsvarer gjerne en M på Hm. :roll: 

Anonymkode: 37316...876

Jeg vet om en stefanel på steen strøm som har greie gensere.  buksene er store/brede men ikke lange.

hvor kjøper du stoffbukser og jakker som ikke blir for lange i armene?

bikbok sine bukser passer meg men som sagt..tightslignende ankle jeans året rundt er litt slitsomt 😛 

Anonymkode: 1e741...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hennes og Mauritz har jo petite størrelser. Flere ganger på appen de har har jeg sett når jeg trykker på klær at det er petite. Flere av disse klærne er ikke i butikk kun på nett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBAY!!!!

Nesten alt som er fint der, er laget til søte små asiatere. Finner så innmari mye fint, men med min nordiske bygning kan jeg bare drømme om å komme inn i de største størrelsene der... 

Anonymkode: 5ea88...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er til (godt) voksne, men noe kan funke til kontorbruk fx. De har både korte og ekstra korte størrelser. 

Anonymkode: 17610...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneavdeling på H&M og Cubus har jeg handlet i, da jeg var den størrelse :) 

Anonymkode: 0f2ac...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

For der meste ja.... bruker  60D i bh så vet du omkretsen på meg..alt henger så løst...men noen av de toppene fra indiska kunne passet. Jeg går for det meste ikke i farger heller. Er så vanskelig å matche..

Anonymkode: 1e741...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Mokkilokki skrev:

Hennes og Mauritz har jo petite størrelser. Flere ganger på appen de har har jeg sett når jeg trykker på klær at det er petite. Flere av disse klærne er ikke i butikk kun på nett. 

Jeg vet. Ofte er 32 utsolgt når jeg logger på...weird....men buksene er gigantiske...

problemet er at jg bare går i nøytrale farger...hvit/svart enkel bluse,svart/grå bukse.

mye har endt i retur siden de ikke kan prøves i butikken. 

Anonymkode: 1e741...faa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For der meste ja.... bruker  60D i bh så vet du omkretsen på meg..alt henger så løst...men noen av de toppene fra indiska kunne passet. Jeg går for det meste ikke i farger heller. Er så vanskelig å matche..

Anonymkode: 1e741...faa

Ok. Kunne denne vært noe for deg? https://www.floyd.no/outlet/kjole-ary-ribb-svart

En kunde skriver: "Kjolen var fin, men veldig liten i størrelsen. Størrelse M passet til en som til vanlig bruker XS."

De har den i small, noe som skulle tilsvare xxs om det som kunden forteller stemmer.

Anonymkode: 1b5cb...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. Kunne denne vært noe for deg? https://www.floyd.no/outlet/kjole-ary-ribb-svart

En kunde skriver: "Kjolen var fin, men veldig liten i størrelsen. Størrelse M passet til en som til vanlig bruker XS."

De har den i small, noe som skulle tilsvare xxs om det som kunden forteller stemmer.

Anonymkode: 1b5cb...f0a

De har den også i lys grå https://www.floyd.no/outlet/kjole-ary-ribb-lys-gra

Anonymkode: 1b5cb...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke undervektig og har det helt bra. Asiatere har lettere benbygning/smalere og jeg gidder ikke spise dobbelt så mye mat for å gå opp.

Jeg ønsker link til webside og anbefaling av butikk ikke råd om å gå opp i vekt.

hilsen TS

Anonymkode: 1e741...faa

Du er faktisk bare 200 gram unna å være undervekt grad 2, så hvis du ikke er undervektig lurer jeg på hva du mener er det. 

Jeg anbefaler uansett barneavd da de har mindre størrelser og mange fine klær. 

Anonymkode: ef035...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

EBAY!!!!

Nesten alt som er fint der, er laget til søte små asiatere. Finner så innmari mye fint, men med min nordiske bygning kan jeg bare drømme om å komme inn i de største størrelsene der... 

Anonymkode: 5ea88...2f4

Haha disse er de samme på taobao(kinesisk ebay). Klærne er ofte one size som er norsk xs. De passer på en måte men er hakket for stort. :( ser på en måte feil ut.  Jeg er ekstremt liten til å være asiater til og med. Bruker jo xs i kina og er langt under gjennomsnittshøyden. Klær fra kina passer kvinner på 160-165 40-55kg....alt under/over blir vanskelig og blir nødt til å handle i dyre butikker. 

Anonymkode: 1e741...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er faktisk bare 200 gram unna å være undervekt grad 2, så hvis du ikke er undervektig lurer jeg på hva du mener er det. 

Jeg anbefaler uansett barneavd da de har mindre størrelser og mange fine klær. 

Anonymkode: ef035...42f

Ja, da er vel de fleste av mine venniner alvorlig undervektig ifølge deg da. Høyere og ish samme vekt. 

jeg mener jeg er normalvektig og spiser 3 måltider +frukt hver dag. Ønsker ikke endring av livsstil. 

Anonymkode: 1e741...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...