Gå til innhold

Er det fint være mørkebrun( solbrun)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uenig. Derom man naturlig er veldig lys i huden, så kan en brunfarge fort se kunstig ut. Ref Emma Stone Bilderesultat for emma stone tan

Anonymkode: a095f...ad1

Jeg synes hun er pen både med og uten brunfarge. 

Anonymkode: a5da7...d7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er harry hvis det er kunstig. Og du kan faktisk se om det er kunstig som regel eller ikke. Det kommer et drag over brunfargen som rett og slett ikke er fin.

Anonymkode: 7b149...eab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar aldri sol, men blir relativt brun av å være ute med barna på sommeren. Bruker heller ikke selvbruning. Blir som bilde vedlagt nederst på side 1.

Anonymkode: b5540...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2019 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Det er finest å ha sin naturlige hudfarge. Jeg syns Nicole Kidman og Lupita Nyong’o er to av verdens desidert peneste kvinner, men de ville jo ikke vært det hvis de byttet hudfarge :vetikke:

Anonymkode: c034f...9dc

Man har vel sin naturlige farge selv om man får farge av å være ute i solen? Er naturlig for enkelte å bli brune om sommeren og blekere igjen om vinteren. 

Anonymkode: dcd5a...3ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, SupaWoman skrev:

Jeg er naturlig mørkblond så blir ikke skittenbrun verken i ansiktet eller på kroppen, men etter 2-3 uker i sydlige strøk blir jeg kjempebrun men med gyllen/gul undertone.  De som har naturlig brunt hår får en mer kobberaktig farge men det kler de jo oftest. Man kler jo hudtonen sin. Jeg syns både ansiktet og kroppen min ser 100 ganger finere ut når jeg er brun.   Øynene mine ser blåere ut, tennene ser hvitere ut og kroppen ser slankere ut.  Hvis ikke det hadde vært fordi det var farlig og eldende på huden hadde jeg tatt solarium ukentlig.  Syns de aller fleste mennesker er penere brune enn de er bleke. 

Uenig. Det kommer veldig an på personen. Synes mange kan være utrolig vakre som bleke. Men har inntrykk av at her i norden snakker man negativt om det å være blek. Mens i Asia f.eks, blir det ansett som mest attraktivt. Har du sett endel koreanere, vil du se folk med vanvittig vakker porselenshud. 

Jeg har alltid syntes blek er vakkert, for det holder også huden finere på sikt. Mens man hører ofte folk i Norge bruke ordet blek i negativ forstand : gusten og blek f.eks. Synes blek er sjeldent og eksotisk, for de fleste kan bli, og er brune. 

Anonymkode: fc1bb...ca9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes hun er pen både med og uten brunfarge. 

Anonymkode: a5da7...d7c

Mye finere og mer spesiell som blek, mer falsk med brunfarge. Synes også hun kledde det rødlige håret mye bedre enn det bleika.

Anonymkode: fc1bb...ca9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2019 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Det er finest å ha sin naturlige hudfarge. Jeg syns Nicole Kidman og Lupita Nyong’o er to av verdens desidert peneste kvinner, men de ville jo ikke vært det hvis de byttet hudfarge :vetikke:

Anonymkode: c034f...9dc

Helt enig! Nicole Kidman har fatastisk hud, samme hun andre ( måtte google henne ). Det finnes utrolig vakre bleke, og det finnes utrolig vakre helt mørke afrikanere f.eks. Man bør hylle sin egen hudfarge! 

Anonymkode: fc1bb...ca9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble naturlig nøttebrun da jeg "var ung". Nå føles det ikke som om jeg blir brun lenger 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir brun selv om jeg bruker solfaktor 50 i ansiktet. Æsj. Vil ikke bli brun i ansiktet men kan ikke la være å være ute når det er sol siden jeg må ut med hunden. Får så altfor mye pigmentflekker og hater sola i ansiktet. Dumt det ser så rart ut med solhatt eller caps. Føler meg mye mere synlig og at folk ser meg mere med hatt på hodet. 

Anonymkode: 5cf4c...7b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde at på det bildet her i denne tråden at det var bilde av to forskjellige damer. 

Anonymkode: 5cf4c...7b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
3 hours ago, AnonymBruker said:

Blir brun selv om jeg bruker solfaktor 50 i ansiktet. Æsj. Vil ikke bli brun i ansiktet men kan ikke la være å være ute når det er sol siden jeg må ut med hunden. Får så altfor mye pigmentflekker og hater sola i ansiktet. Dumt det ser så rart ut med solhatt eller caps. Føler meg mye mere synlig og at folk ser meg mere med hatt på hodet. 

Anonymkode: 5cf4c...7b4

Jeg bruker caps og bryr meg ikke om folk ser på meg. Synes ikke dem gjør det heller. Og er så fint med caps og fletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2019 den 17.35, AnonymBruker skrev:

Uenig. Derom man naturlig er veldig lys i huden, så kan en brunfarge fort se kunstig ut. Ref Emma Stone 

Jeg synes hun er pen brun også, faktisk kanskje penest. Men på en annen måte og en annen stil.

Nå lurer jeg på om brunfargen hennes har blitt litt oransj-aktig på bildet pga fargen på genseren hennes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av oss blir jo mørkebrune bare vi ser at det skal bli fint vær, så det er vanskelig å gjøre noe med. Og jeg er ikke en som ligger ute i sola heller...

Anonymkode: 3c5bc...8c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen av oss blir jo mørkebrune bare vi ser at det skal bli fint vær, så det er vanskelig å gjøre noe med. Og jeg er ikke en som ligger ute i sola heller...

Anonymkode: 3c5bc...8c4

Da kler du det, man kler den brunfargen man får naturlig. Unntaket er folk som er platinablonde som blir svartbrune, da er det bedre å være mørkhåret og veldig brun.  Folk som er naturlig hvitblonde får sjelden svartbrun farge. De blir gylne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunfarge man får fått med spraytan eller ved å steike seg i timesvis, enten det er i solarium eller ute, er sjelden fint. Og jo lysere man er naturlig, jo mindre pent er det. Ikke er det bra for huden heller.

Jeg blir veldig fort brun, men får dessverre også en del pigmentflekker i ansiktet, så synes jeg er finest uten brunfarge. Bruker høy solfaktor, men blir dessverre brun (og flekkete) likevel. Som en bruker lenger opp skrev synes jeg også det ofte seg rart ut å gå med caps eller hatt, jeg føler i alle fall ikke at jeg kler det, og det er vanskelig å få det til å passe med klærne også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Warrior

Ja det er fint. Hvorfor ellers soler vi oss? Naturlig brunfarge vi får av sola ute er helt klart finest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2019 den 17.35, AnonymBruker skrev:

Uenig. Derom man naturlig er veldig lys i huden, så kan en brunfarge fort se kunstig ut. Ref Emma Stone

Hun har jo et utrolig pent ansikt uansett farge, men jeg liker utseende der hun er brun godt jeg, selv om kanskje det kanskje ikke var den beste fargen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 15.52, AnonymBruker skrev:

For brun synes jeg ikke er spesielt fint, hverfall ikke i ansiktet. Ansiktet forsvinner litt på en måte. 

Men litt farge er fint! 

Anonymkode: 8bc2a...f9f

Cluet er å ikke la ansiktet bli så brunt av sol/solarium som resten av kroppen, evt dekke det til. Mye lettere å få en fin matchende farge i ansiktet med foundation! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir lett brun og er naturlig mørk ellers så er det flott. Må du «jobbe» for brunfargen så ser det bare dumt ut. Ser helt forferdelig ut med helt lyse blonde med knall brun hud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...