Gå til innhold

Jordan Peterson lanserer sensurfri plattform for meningsutveksling


bjelle bjelle

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Stonegiant said:

Hvor mange slike sider har blitt stengt ved lov i Norge? Jeg kommer ikke på noen.

Det meste av diskusjonerer på nettet i dag foregår på sosiale medier. Ganske mange har blitt kastet ut av Facebook etter rapporteringsaksjoner fra folk på venstresiden som ikke tåler folk med andre meninger. Dette har bl.a. hendt med Hege Storhaug, Karine Haaland og Thomas Knarvik.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Parkeringsvakt

Vi trenger et nytt populært alternativ. Spesielt nå når facebook skal lage kryptovalutaen Libra der både visa, uber, paypal, mastercard skal sponse med millioner. Et veldig shady produkt fra facebook som ikke er kjent for å være politlig, samt noen de andre aktørene som er kjent for å svartliste mennesker fra tjenestene deres fordi de har meninger de ikke liker, eller andre politisk motiverte grunner. 

Om massene ikke flytter over fra facebook til noe annet, risikerer vi en fremtid med en dominerende krypto der som er kontrollert av de verst tenklige aktørene. En dystopia-coin, om du vil. 

Om Peterson klarer lage en brukervennlig plattform overlegen facebook, så ser jeg ingen grunn til at majoriteten ikke burde flytte over dit. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Hedersbrukeren said:

Blir en ganske solid motpol til KG i hvert fall, mon tro hvordan KG ville vært uten noe moderering :)

Som flashback.org kanskje? Der blir man ihvertfall ikke sensurert fordi man nevner resett.no.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, bjelle bjelle skrev:

Som flashback.org kanskje? Der blir man ihvertfall ikke sensurert fordi man nevner resett.no.

Det er vel ingen andre forum enn KG hvor det ikke er tillatt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm har ikke KG slettet denne tråden enda altså?

Dere vil vel ikke assosieres med ytringsfrihet vel KG? Det er det jo bare nazister, rasister, homofobe, og ytre høyre som driver med vet dere.

NoPlatforming det er progressiv politikk som KG liker ikke sannt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, bjelle bjelle said:

Det meste av diskusjonerer på nettet i dag foregår på sosiale medier. Ganske mange har blitt kastet ut av Facebook etter rapporteringsaksjoner fra folk på venstresiden som ikke tåler folk med andre meninger. Dette har bl.a. hendt med Hege Storhaug, Karine Haaland og Thomas Knarvik.

Nettopp. Facebook gjør bare hva som er best for dem og deres aksjonærer. Det har ingenting med hva TrekStar påstår her:

15 hours ago, TrekStar said:

Da får vi se hvor langt tid det tar, til land og nettleverandører, blir tvunget ved lov til å stenge slike sider hvor en kan være upolitisk korrekt og si sin mening. Tror ikke det vil bli populært at mainstream mister kontroll på hvilken informasjon befolkningen får. Slike sider blir vel stemplet som "fake news", "farlig", høyreekstrem" og "hatfull".

Man sier jo at sannheten gjør vondt, aka "You can't handle the truth".

Slik har så vidt jeg vet aldri skjedd i Norge. Men motbevis meg gjerne, har bare aldri hørt om noe sånt selv. Sider som er "upolitisk korrekte" har aldri blitt stengt eller sensurert. Hvorfor denne trangen til å spille offer? Det tjener ikke saken, for å si det sånn.

Og bare for ordens skyld, så synes jeg Jordan Peterson er awesome. Jeg er bare sterkt uenig i hvor dårlig ytringsfrihet enkelte mener vi har i Norge. Skjønner ikke hva vi tjener på å kraftig overdrive hele situasjonen. Det får "oss" til å virke som noen gale konspirasjonsteoretikere, og absolutt ingen tar det seriøst.

Skjønner heller ikke hvorfor Peterson har blitt så sterkt knyttet til Høyresiden. Han befinner seg ganske tydelig i midten, spør du meg. Han snakker om ting vi alle sammen burde høre på. Selv befinner jeg meg langt, langt til venstre, men er stort sett enig med alt han sier. Mistenker kanskje at det er feminister som ikke liker ham, fordi han prøver å hjelpe menn. Feminister slåss som vi alle vet kun for sine egne interesser. De har ført en ekstremt vellykket svertekampanje mot ham, og mange av de som mener han er høyreekstrem har mest sannsynlig ikke hørt et eneste av hams poenger.

Endret av Stonegiant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Trulteskogen skrev:

Peterson har jo stor appell blant narsissistiske menn

Er da mange normale, oppagående menn som har stor sans for Peterson (meg blant annet!)

Tror ikke MGTOW'S har så stor sansen for Peterson ettersom han kalte dem "Pathetic weasels" noe jeg er enig han med 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

10 minutter med diverse Peterson klipp. 

 

Et veldig kjent intervju med Caty Newman. Hele er bra, 30 min og Caty prøver å sette meninger i munnen hans konstant. Ved ca 13:00 kommer de innom Skandinavia og hvordan mer frihet/likestilling gir et mer tradisjonelt resultat hva angår kvinner i omsorgsyrker og menn som ingeniører. Rundt 23:00 tar han henne på selvmotsigelsen rundt det å risikere å fornærme noen/transpersoner ved å ikke kalle dem det de ønsker. Man må ha sett litt av intervjuet for å se sammenhengen, da han har blitt presset i hele intervjuet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...