Gå til innhold

Trur eg blei avist på tinderdate på grunn av at eg berre er gravemaskinfører..


county1174

Anbefalte innlegg

Det viktigste er jo at du kan forsørge deg selv tenker jeg. Om hun henger seg slik opp i yrket ditt er hun nok ikke noe å samle på uansett. Høres ut som hun er veldig overfladisk og bryr seg mest om status i samfunnet. 

(Dog, er du gravemaskinfører, røyker, stemmer frp og sier du har gått "livets harde skole" så har nok de fleste fordommer mot det) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dessverre slik det er. Kvinner ser stort sett oppover når de skal velge partner. Det er både adferdsbiologer og psykologer helt enige om. Et sted dette er veldig tydelig er på et sykehus. Du vil finne mange mannlige leger som er sammen med kvinnelige sykepleiere. Men ser du motsatte? Nei. Det skjer visst ytterst sjelden. Løsningen er å gjøre seg mer attraktiv for kvinner. Og da gjelder status, penger og/eller utdannelse. :)

Denne problematikken har ført til færre pardannelser pga at kvinner nå i høyere grad enn menn tar utdannelse. De finner ikke lenger så mange de mener er verdige dem selv og går heller single eller resirkulerer en mann som allerede har et forhold bak seg. Det fører til at en del attraktive menn kan ha både to og tre kull med barn med forskjellige kvinner, mens andre menn ikke får barn i det hele tatt.

Disse valgene kvinner tar er selvfølgelig genetisk betinget og de kan ikke klandres for dette overhodet. Vi menn har også våre preferanser som verken er bedre eller dårligere. :)

Når det gjelder deg TS så er jeg sikker på at det ordner seg. Jeg synes gravemaskinfører høres ganske stilig og macho ut og jeg er sikker på at mange kvinner kan tenke det samme. ;)

 

Anonymkode: d2585...47e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann med tommelen midt i hånda hadd vært uaktuelt for meg iallefall. Om vedkommende hadde høy utdannelse eller ikke, spilte mindre rolle, bare vedkommende trives i jobben sin. Men hadde han ikke greid å sette sammen ett skap fra ikea, så hadde jeg bare forsvunnet....

Anonymkode: d4f4d...3a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Skeivskank skrev:

Det viktigste er jo at du kan forsørge deg selv tenker jeg. Om hun henger seg slik opp i yrket ditt er hun nok ikke noe å samle på uansett. Høres ut som hun er veldig overfladisk og bryr seg mest om status i samfunnet. 

(Dog, er du gravemaskinfører, røyker, stemmer frp og sier du har gått "livets harde skole" så har nok de fleste fordommer mot det) 

Ikkje stemmer eg Frp og ikkje røyker eg.Ingen livets skole men har måtte lære ting her i livet den harde vegen på grunn av litt læreproblem i skulen.Kan godt lese bøker reiser på fisketurer og oppdatert på det meste som skjer i verdensbildet.Glad i dyr, oppvost på gardsbruk og det bur nok ein liten hobbycowboy i meg men på den gode siden:-)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, I Grosny skrev:

Master som sykepleier er yrkesrettet utdannelse.

Nei, det er en mastergrad og ikke en yrkesutdannelse. 

Anonymkode: d5542...ba7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud, så kjedelige nordmenn er blitt... Alt skal handle om status og ''MUH MASTERSDEGREEE''.

Anonymkode: 6d852...2c8

Innleggene i denne tråden viser det motsatte av det du påstår her, men du leser vel det du vil lese.

Anonymkode: 22ced...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville valgt en anleggsmann over kontormann e.l hvilken som helst dag!

Anonymkode: 0b1a9...fc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, county1174 said:

Ikkje stemmer eg Frp og ikkje røyker eg.Ingen livets skole men har måtte lære ting her i livet den harde vegen på grunn av litt læreproblem i skulen.Kan godt lese bøker reiser på fisketurer og oppdatert på det meste som skjer i verdensbildet.Glad i dyr, oppvost på gardsbruk og det bur nok ein liten hobbycowboy i meg men på den gode siden:-)

Du høres ut som en helt kurant fyr. Synd om denne daten din er så fiksert på hva du har av utdanning og jobb, og en del kvinner er nok slik, men vær så snill og ikke hør på dem som påstår at alle kvinner er slik.

Skal jeg fortelle en ting? Som kvinnelig håndverker(estetisk type håndverk med mye presisjonsarbeid) har jeg opplevd at en del menn rynker på nesa og syns det er skikkelig sært, ikke feminint nok, liksom. Andre igjen synes det er spennende og interessant.

Husk at folk er forskjellige TS, så hvis hun dumper deg pga. av yrket ditt så kan hun ha det så godt. Finnes andre som ikke har noe å utsette på at folk er gravemaskinførere.

Anonymkode: 22ced...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, county1174 skrev:

Var på ein tinderdate her forleden etter og ha snakka med ei jente lenge på tinder,men som eg faktisk har møtt i bryllup før date.Eg føler eg vart avist når eg fortalte eg var gravemaskinfører ut i samtalen.Fortalte ikkje kva eg jobba med før daten.Vart veldig betenkt når ho spurte kva eg jobba med og eg sa gravemaskinfører/anleggsarbeider og ho spurte om eg ikkje hadde tenkt og ta høgare utdanning..(har 2,5 vgs))Sjølv var ho høgskuleutdanna.Trur ho var lærar/adjunkt.Så heretter er det vel best og holde kjeft og heller pynte litt på sannheten om jobb og bakgrunn!.Litt lei av det her med bakgrunnen min skal vere eit hinder for og får seg kjæreste.Kansje bytte yrke..?

Fordi folk er sneversynte. Faren min var anleggsarbeider. Han startet egen bedrift og er en smart mann som har tjent godt. Noen av de mest ignorante mennkene jeg kjenner hsr høyere utdannelse. Kjenner også en mekaniker som er så belest og smart, at de fleste hadde skygget banen i en debatt.

Finn deg ei dame som klarer å tenke selv og ikke følger saueflokken

Anonymkode: 570a1...bb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med å være sammen med en med lav/ingen utdannelse er ikke selve utdannelsen, men refleksjonsnivået og samfunnsengasjementet. Om det likevel er på plass, er det ikke noe problem. 

Men denne tråden viser faktisk problemet tydelig. Det er mange som generaliserer - nå har «alle nordmenn» blitt opptatt av mastergrad og «alle damer» går etter noe bedre. Osv. Det er lite tiltalende. 

Du har rett i at du ikke vet hvorfor dama ikke var interessert, og om det virkelig var på grunn av ditt yrke, gjelder det fortsatt bare henne, ikke alle damer. 

Det beste rådet jeg kan gi deg er å være reflektert og oppegående, å se saker fra flere sider, å engasjere deg og være bevisst på eventuelt egen generalisering og fordommer. 

Anonymkode: ce7dd...78b

Min kjæreste har bachelor, men er veldig lite reflektert. Det er min utfordring med forholdet. Vi kommer aldri til dybden i noe.

Anonymkode: 570a1...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville valgt en anleggsmann over kontormann e.l hvilken som helst dag!

Anonymkode: 0b1a9...fc3

Det er altså en myte at damer ikke velger menn etter jobben de har.

Anonymkode: fc08a...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint yrke det vel. Overfladisk hu da. Eg har høgare utdanning, han har v.g.s. Det har aldri vore eit problem. 

Anonymkode: 1c793...2aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du leser av kommentarene ts så er det langt flere damer som har fordommer mot menn med høy utdanning enn som har fordommer mot menn med yrkesfag. Du kan ikke innta offerrollen fordi 1 dame ikke vil ha deg, det blir for dumt. Folk liker forskjellige ting, sånn er bare verden. 

Anonymkode: 3cd07...0c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, county1174 skrev:

Ikkje stemmer eg Frp og ikkje røyker eg.Ingen livets skole men har måtte lære ting her i livet den harde vegen på grunn av litt læreproblem i skulen.Kan godt lese bøker reiser på fisketurer og oppdatert på det meste som skjer i verdensbildet.Glad i dyr, oppvost på gardsbruk og det bur nok ein liten hobbycowboy i meg men på den gode siden:-)

Du høres ut som en slik mann jeg ser etter.

Btw, lite er så sexy som presisjonshåndtering av tungt maskineri 😍

Anonymkode: 983e1...a6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er en mastergrad og ikke en yrkesutdannelse. 

Anonymkode: d5542...ba7

Hjelper ikke, man blir yrkeskompetent av det uansett hvordan du vrir og vender på det. Mastergrader generelt er gjerne yrkekvalifiserende. Det er faktisk poenget.  Egentlig er mastergrader gjerne enda mer yrkesutdannelse enn de kortere yrkesutdannelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør noe for å endre det selv, du møtte bare feil dame. :) Det er heldigvis ikke alle med høyere utdannelse som er like overfladiske! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man møter sånne folk av og til. Jeg har en homofil kamerat som hadde møtt en skikkelig fin fyr. Etter flere fine dater i lag ble han dumpet fordi han utdannet seg til å bli lektor, og da var han ikke ambisiøs nok. Jeg syns det er ganske dårlig å se ned på folk fordi de bare tjener litt over en halv million i året. Jeg hadde forstått det hvis en person hadde planlagt å jobbe på McDonalds resten av livet (ikke at jeg ser ned på dem som jobber der, men de er som oftest ungdommer).

Anonymkode: 70ec5...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man møter sånne folk av og til. Jeg har en homofil kamerat som hadde møtt en skikkelig fin fyr. Etter flere fine dater i lag ble han dumpet fordi han utdannet seg til å bli lektor, og da var han ikke ambisiøs nok. Jeg syns det er ganske dårlig å se ned på folk fordi de bare tjener litt over en halv million i året. Jeg hadde forstått det hvis en person hadde planlagt å jobbe på McDonalds resten av livet (ikke at jeg ser ned på dem som jobber der, men de er som oftest ungdommer).

Anonymkode: 70ec5...73a

Han datet nok en golddigger. Selvfølgelig er lektor for  lite for en golddigger. Hvordan kan en lektor forsørge en mann til et liv i luksus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, county1174 skrev:

Ikkje stemmer eg Frp og ikkje røyker eg.Ingen livets skole men har måtte lære ting her i livet den harde vegen på grunn av litt læreproblem i skulen.Kan godt lese bøker reiser på fisketurer og oppdatert på det meste som skjer i verdensbildet.Glad i dyr, oppvost på gardsbruk og det bur nok ein liten hobbycowboy i meg men på den gode siden:-)

Den som kan å grave kan noe som vil være til nytte i all framtid. Så yrket er iallfall bunnsolid. Bunnsolid yrke er en trygg hjørnestein i en familie.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner liker jo å diskutere jobb. Ikke så mye å konversere om innen gravemaskinyrket? 😀 Altså du lemper masse fra a til b..

Anonymkode: 0290d...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...