Gå til innhold

Trur eg blei avist på tinderdate på grunn av at eg berre er gravemaskinfører..


county1174

Anbefalte innlegg

Var på ein tinderdate her forleden etter og ha snakka med ei jente lenge på tinder,men som eg faktisk har møtt i bryllup før date.Eg føler eg vart avist når eg fortalte eg var gravemaskinfører ut i samtalen.Fortalte ikkje kva eg jobba med før daten.Vart veldig betenkt når ho spurte kva eg jobba med og eg sa gravemaskinfører/anleggsarbeider og ho spurte om eg ikkje hadde tenkt og ta høgare utdanning..(har 2,5 vgs))Sjølv var ho høgskuleutdanna.Trur ho var lærar/adjunkt.Så heretter er det vel best og holde kjeft og heller pynte litt på sannheten om jobb og bakgrunn!.Litt lei av det her med bakgrunnen min skal vere eit hinder for og får seg kjæreste.Kansje bytte yrke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller så får du date noen uten utdanning selv. Tviler sterkt på st du vil passe sammen med noen med høyskole/Uni. 

Anonymkode: b75c8...f1a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak med maskina på date. Då vert det vyrd gaum å henta.

Anonymkode: 7bab3...b5b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb med det du vil. Dersom folk synes at mennesket bak yrket er interessant nok og vraker deg pga yrket, er de uansett ikke bra for deg. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk er ikke noe å trakte etter uansett. Jeg har en mastergrad fra universitetet, og kjæresten har fagbrev som elektriker. Har aldri sett ned på han bare for at han ikke har studert etter vgs! Han kan utrolig mye mer enn meg om tekniske ting, mens jeg kan mer enn ham om feks regnskap 😊

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høgskoleutdanna og bor med en uten utdanning som tjener veldig lite penger. Han er uansett smart, det skjønte jeg jo raskt. Jeg kan relatere meg til de kvinnfolk som ønsker menn med utdanning, vi ønsker å kunne prate på et annet nivå med vår kjære. På høyskolen lærer man å reflektere nøye og se ting fra flere sider, og forstå det at det en hører ikke nødvendigvis er så sant som det virker. Heldigvis har jeg skjønt for lenge siden at noen mennesker har den evnen selv om de ikke har lært det gjennom forskning på høyskole. 

Ett tilfeldig kvinnfolk du møter setter ikke standarden for resten av oss, så den må du dra litt lenger med.

Anonymkode: e0d72...700

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verst for henne hvis hun er så dømmende og fordomsfull.

To stk  i vår omgangskrets med veldig god økonomi er foresten i anleggsbransjen😁

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, absinthia skrev:

Jobb med det du vil. Dersom folk synes at mennesket bak yrket er interessant nok og vraker deg pga yrket, er de uansett ikke bra for deg. 

Dette.

Sånne folk er ikke noe å samle på. Hev deg over det, og gå videre. Det finnes helt sikkert noen der ute som er mye bedre og som venter på akkurat deg. Lykke til !:klemmer:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xfs367
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller så får du date noen uten utdanning selv. Tviler sterkt på st du vil passe sammen med noen med høyskole/Uni. 

Anonymkode: b75c8...f1a

Ja, for en gravemaskinfører kan så klart ikke passe sammen med en sykepleier eller en jævla førskolelærer 😆Det blir da et alt for stort akademisk sprik!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man virkelig interessert så har ikke jobben en dritt å si! Jeg var sammen med en fengselsfugl som nava periodevis i 3 år, fikk seg jobber her og der, men fikk raskt sparken pga forsentkomminger og at han meldte seg syk for å drikke.

 jeg er utdannet selv og jeg var blind av forelskelse så jeg ga så jævlig faen, jeg ville bare ha han. Er jeg ikke sånn kjempe interessert i fyren så trekker jo jobben litt opp selvfølgelig, er han helt ok og han har en super jobb så gir jeg det kanskje en sjanse. Er han helt ok men jobber i kassa på kiwi og ikke har noe utdannelse så gir jeg faen. Er jeg døds forelska og han jobber på kiwi så tenker jeg ikke på at han jobber på kiwi. Er jeg ikke interessert så hjelper det ikke om han er advokat liksom.

Så i bunn og grunn så er det hva man føler for personen som teller da. 

Anonymkode: f3aa9...4b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høyskoleutdannet, mens samboeren min ikke har fullført førsteåret på videregående engang. Det har aldri vært et problem, eller i det hele tatt et tema. 

Anonymkode: db382...57f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så kjedelige nordmenn er blitt... Alt skal handle om status og ''MUH MASTERSDEGREEE''.

Anonymkode: 6d852...2c8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kansje eg innbillar meg at damene har fordommar mot folk i anleggsbransjen og lurer meg sjøl ved og tru dette når eg blir avist.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dama har lite livserfaring. Hva er mest brukanes, en fyr som sitter i godstolen og grubler og reflekterer, eller en fyr som går praktisk til verks og løser problemer?

Fra spøk til alvor: jeg hadde trengt en fyr som klarte å håndtere ei sag. Er lei av fisefine gutter som heller vil smake på vin og bruke lørdagskvelden på film noir. Har høy utdanning selv og merker lite kognitiv forskjell på folk, så lenge de er normalt oppegående. 

Anonymkode: df1dd...feb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, county1174 skrev:

Kansje eg innbillar meg at damene har fordommar mot folk i anleggsbransjen og lurer meg sjøl ved og tru dette når eg blir avist.

 

Gjennomsnittslønn for din yrkesgruppe er høyere enn for min, selv om jeg har gått på høgskole, så det er lite grunn til å skamme seg ihvertfall. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller så får du date noen uten utdanning selv. Tviler sterkt på st du vil passe sammen med noen med høyskole/Uni. 

Anonymkode: b75c8...f1a

Bare fordi du har en grad fra høy/uni så betyr ikke det at du er intelligent. 

Du kan være faglig smart på ditt felt, en lese-/puggehest, men samtidig være dum på mye annet. 

Noen har ikke interessen, noen har lærevansker som dysleksi, adhd osv og noen har div. handicap. 

Kanke fordra dere "jeg har mastergrad og er dermed for god for alle med lavere utdannelse". Pokkers fjott! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gjerne vært sammen med en gravemaskinfører eller anleggsarbeider. Jeg har høy utdanning selv, men setter pris på menn som er litt praktisk anlagt, litt handy, og ikke nødvendigvis sitter ved pcen hele dagen (Selv om jeg gjlr det selv 😂😂)

Hilsen siviløkonom 

Anonymkode: 0d294...66e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, så kjedelige nordmenn er blitt... Alt skal handle om status og ''MUH MASTERSDEGREEE''.

Anonymkode: 6d852...2c8

enig! de er jævla kjedelige!! Alt skal planlegges fra dag 1. De har nærmest skrevet opp på kaldenderen hvilken dato de skal treffe partner, ha sex og få barn 😛 

Anonymkode: 53c46...29f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

enig! de er jævla kjedelige!! Alt skal planlegges fra dag 1. De har nærmest skrevet opp på kaldenderen hvilken dato de skal treffe partner, ha sex og få barn 😛 

Anonymkode: 53c46...29f

Noe sånt ja.. Er nordmann selv, bare synes det er litt morsomt hvor ''perfekt'' alt skal være nå. 😄

Anonymkode: 6d852...2c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...