Gå til innhold

Hvorfor er norske kvinner så abortkåte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir det så mye oppstyr med saken om at man nå må til nemd for å fågjort fosterreduksjon? Hva er det som gjør at norske kvinner har så lyst til å ta aborter?

Anonymkode: e03a7...8b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel få kvinner som blir kåte av abort

Anonymkode: 188b9...d60

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg lyst til å svare på, men tror jeg vil bli utestengt hvis jeg skriver det jeg mener... Er faktisk kvinne selv... Tror du vet svare... Norske jenter er jo kjent for én ting... Huff, sorry altså😔

Anonymkode: 3b303...b9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aborttallene i Norge går ned, så premisset i HI er galt. 

Anonymkode: 17c80...b5b

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel få kvinner som blir kåte av abort

Anonymkode: 188b9...d60

Tror du pr-kåte blir kåte av pr?🙄

Anonymkode: e03a7...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abortkåte...? Er vel ingen kvinner som blir kåt av abort. Skjerp deg.

Anonymkode: 0e1c1...bc7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror du pr-kåte blir kåte av pr?🙄

Anonymkode: e03a7...8b1

Akkurat det skal du ikke se bort i fra🙄

Anonymkode: 0e1c1...bc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du pr-kåte blir kåte av pr?🙄

Anonymkode: e03a7...8b1

Det er da noe som tenner dem ved å være i søkelyset så

Anonymkode: 188b9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde norske menn gidde å tatt ansvar for eget utstyr å bruke kondom, så ville det ikke vært behov for aborter.

Anonymkode: 4e96d...55a

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vanskeligere og vanskeligere å finne normale tema i her inne😭

Anonymkode: 953d1...4d9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪

Anonymkode: 34911...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir vanskeligere og vanskeligere å finne normale tema i her inne😭

Anonymkode: 953d1...4d9

Det er faen meg bare hat og drit snart. 

Anonymkode: 34911...de2

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt dratt helt ut av proposjoner.... hvis noen absolutt under ingen omstendighet klarer å ta vare på mer en ett av de barna har i magen så får dem jo tatt abort, det må bare gjennom en nemd. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg lyst til å svare på, men tror jeg vil bli utestengt hvis jeg skriver det jeg mener... Er faktisk kvinne selv... Tror du vet svare... Norske jenter er jo kjent for én ting... Huff, sorry altså😔

Anonymkode: 3b303...b9c

Jepp kjent for å bestemme over sitt eget liv. 

Anonymkode: 844cf...478

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er poenget med abortdebatten nå er at man skal få bestemme over egen kropp. Det skal ikke sitte en nemd å bestemme hva vi kan og ikke kan gjøre. 

De aller, aller færreste ønsker abort. Jeg ville aldri ha fjernet flere foster selv. Men det kan i noens tilfeller være nødvendig og når når man har tatt det sykt tunge valget skal det ikke sitte noen utenforstående og bestemme over deg. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde norske menn gidde å tatt ansvar for eget utstyr å bruke kondom, så ville det ikke vært behov for aborter.

Anonymkode: 4e96d...55a

Helt feil. Snu på det! 

Anonymkode: 3b303...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp kjent for å bestemme over sitt eget liv. 

Anonymkode: 844cf...478

Ikke akkurat det jeg mente, nei... Du vet hva jeg mener. 

Anonymkode: 3b303...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Vi får gratulere Bollesad og Ropstad med at det som kommer til å skje nå etter dette tåpelige kompromissforslaget er at flere tvillingaborter kommer til å skje som en følge av dette. 

"Åh ... jeg er gravid. Neiiiiii, det er tvillinger .... abort".

I dag er det fosterreduksjon. Hva blir neste års kompromiss? NEI til tukling med abortloven.

(Se - et seriøst svar på en helt idiotisk titulert tråd)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir det så mye oppstyr med saken om at man nå må til nemd for å fågjort fosterreduksjon? Hva er det som gjør at norske kvinner har så lyst til å ta aborter?

Anonymkode: e03a7...8b1

Du hadde forstått hvorfor om du hadde orka å engasjert deg. Det er "ingen norske kvinner som har så lyst til å ta aborter". At du ikke evner å tenke lengre enn lengden på tisseluren er noe du må ta ansvar for selv. Kan så klart hende du er kvinne, men tviler egentlig. 

Jeg lurer på hvorfor norske menn er så engasjerte på den måten at de bare skal slenge dritt. Er dere redde for å bli barnløse? Kan dere ikke bare reise til utlandet og finne en kjæreste der og få barn med henne, hvorfor gidde å bry dere med hva norske kvinner gjør? Dere skal bare rakke ned og kritisere uansett, men så snart de kjemper for sin egen kropp, nei da må dere ha kontroll over de. 

Dere menn hadde freaka ut om dere måtte stå foran en nemnd for å få godkjent noe dere ønsket å gjøre med deres kropp. Det verste er jo at om en kvinne tar abort har det null konsekvenser for noen som helst. Kanskje mannen som gjorde henne gravid, men om han ikke ønsker at dama skal ta abort, så kan han droppe å gjøre henne gravid. Om han ønsker å bli pappa, finn en som er likesinnet. Er faen ikke verre enn det. 

Abort skal være lovlig fordi vi kvinner bestemmer over vår egen livmor. Man er ikke en morder om man tar abort. Da er man også kannibal når man svelger sæd, og menn tar livet av potensielt mange liv når de spruter sæden i sokken sin. 

Jeg er så vanvittig sjokkert over at mennesker tror de kan bestemme over andres liv og at de vet hva som er best. Om ei 17 år gammel frøken med narkotikaproblemer ble gravid og ønsket å ta abort, mener dere at hun skal nektes? Men at barnet skal bli født og havne i hendene på barnevernet på sekundet ungen kommer ut, for så å bli kasteball i et ikke fungerende system? Det er et lite eksempel på mange eksempler der det ikke er noe særlig gunstig å sette et liv til verden. Prevensjon brukes som oftest, men det er ikke alltid sikkert. Sterilisering er så og si 100% sikker, men til og med der kan det glippe. Den sikreste prevensjonen er å ikke ha sex, men det er latterlig å i det hele tatt kalle det for en type prevensjon. Klart man skal få ha sex. 

Piss meg i øret, jeg er så dritt lei denne debatten og alle tullingene som skriker om at man dreper når man tar abort når embryoet er et par uker gammelt. Det er faen ikke et liv. Det har potensiale for liv, akkurat som sædceller. Dere forsøpler debatten så til de grader med å oppføre dere som idioter. Dere er kun imot abort fordi dere syns det er galt av andre å velge abort, dere gir jo blanke i fakta og forholder dere bare til det dere selv har tenkt ut eller religion. 

Kvinnen som bærer embryoet er kapabel til å forutse sin fremtid og barnets, dermed skal hun bestemme hva som skjer videre. Ikke du Karen på 35 år som leser bibelen før du går ut døra om morgenene og har åtte unger som du knapt klarer å oppdra. Ikke du Ronny på 40 år som har sittet på gutterommet hele livet og er bitter som faen og skylder på alle andre enn deg selv for at livet ble som det ble. Dere kjenner ikke menneskene som tar abort og dere har ingen rett til å blande dere inn i hva de gjør. 

Jeg har vanvittig lite respekt for de som er imot abort. Dere er det kun av prinsipp, et jævla dårlig prinsipp. Hva JEG gjør med min kropp skal dere drite i, dere kan se på dere selv i stedet. Syke folk som tror de kan kontrollere mennesker. Syke, syke forbanna folk som skal bestemme hvordan livet mitt skal bli, når jeg fint klarer det selv. 

Verden er ikke underbefolket og det er ikke unntakstilstand i landet fordi det blir født for lite barn. Om det så blir født for lite barn skal vi ikke gå all in med Handmaid's Tale praksis og forbud mot abort. Kanskje man får barn i robotform i fremtiden. 

Mannfolk har ikke en dritt de skal si i denne debatten. Dere får kjempe deres sak om juridisk abort, noe dere klør både i fingrene og ballene etter å få vedtatt. Da kan dere knulle rundt og få damer gravide og ikke stå til ansvar for en dritt. Hører dere hvor banalt det høres ut? Så klart mener jeg ikke det der. Jeg mener det om deg, ts, som kaller kvinner "abortkåte". Altså er det mulig? Er det i det hele tatt et ord? Eh, nei. Når det kommer til kvinnens selvbestemmelse vedrørende abort kan dere bare holde kjeft. Dere har ingenting dere skulle sagt, bare fordi deres sæd befruktet kvinnen. Hadde embryoet blitt til i deres kropp skulle jeg ikke sagt noe, men slik er det altså ikke. 

Noen menn vet jo for faen ikke hva abort er en gang. Det gjør ikke mange kvinner heller. Det er særdeles traumatisk for mange og en svært ubehagelig opplevelse som setter arr. Jada, nå kommer geniene og bare "jammen da hadde hun ikke trengt å ta abort daaaaa", eh, jo, det er en grunn til at hun gjorde det. Og det har du ingenting med å gjøre ditt nysgjerrige krek! 

Faen ta mennesker noen ganger, og spesielt dere abortmotstandere. Jeg unner dere lite godt. 

Anonymkode: 2f76a...219

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forresten love med hånden på hjertet at ikke en eneste abortmotstander klarer å svare på posten min over. I stedet vil det komme kommentarer som "åh så sinna" og "har du mensen eller" og "du har ikke peiling du heller" og lignende. Ingen argumentering, fordi de skjønner at de tar feil. At jeg har fakta på min side, det har ikke de. Jeg kan diskutere særdeles saklig med mennesker i virkeligheten angående dette, og abortmotstanderne blir til slutt usaklige som bare pokker fordi de blander inn følelser og sin egen egoisme når de innser at de tar feil. De tror virkelig deres mening er spesiell for andre. Hva får dere abortmotstandere til å tro at dere har rett og jeg har feil? Hæ? 

Anonymkode: 2f76a...219

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...