Gå til innhold

Hvorfor er norske kvinner så abortkåte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei? Jeg skriver at en sædcelle har potensiale for å bli liv. Det har også et embryo. Så klart er det sammenlignbart når det er fakta, akkurat som at det er potensiale for et liv i en livmor? Hva er vitsen med å herse og kommentere på noe kun for å kommentere. Som jeg skrev, abortmotstandere kan ikke komme med et eneste godt argument. Skal bare tulle. Er så latterlig! 

Anonymkode: 2f76a...219

Du trenger ikke gå til slikt angrep bare fordi du tapte diskusjonen.

Anonymkode: e03a7...8b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke akkurat det jeg mente, nei... Du vet hva jeg mener. 

Anonymkode: 3b303...b9c

Nei.

Anonymkode: 6f369...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når mener du det er for sent å ta abort?

Anonymkode: 80b32...a7a

Etter uke 12 med mindre deg foreligger en god grunn. Men dette er en mening og ikke relevant for andre. 

Anonymkode: 2f76a...219

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Etter uke 12 med mindre deg foreligger en god grunn. Men dette er en mening og ikke relevant for andre. 

Anonymkode: 2f76a...219

Mener det, ikke deg, så klart 

Anonymkode: 2f76a...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke gå til slikt angrep bare fordi du tapte diskusjonen.

Anonymkode: e03a7...8b1

Du som ikke klarer å lese. Ingen som har vunnet eller tapt her. Det er iallefall ikke mitt mål, men tydeligvis ditt, og det viser at du er ganske så useriøs. Hva er poenget med å diskutere da? 

Anonymkode: 2f76a...219

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde forstått hvorfor om du hadde orka å engasjert deg. Det er "ingen norske kvinner som har så lyst til å ta aborter". At du ikke evner å tenke lengre enn lengden på tisseluren er noe du må ta ansvar for selv. Kan så klart hende du er kvinne, men tviler egentlig. 

Jeg lurer på hvorfor norske menn er så engasjerte på den måten at de bare skal slenge dritt. Er dere redde for å bli barnløse? Kan dere ikke bare reise til utlandet og finne en kjæreste der og få barn med henne, hvorfor gidde å bry dere med hva norske kvinner gjør? Dere skal bare rakke ned og kritisere uansett, men så snart de kjemper for sin egen kropp, nei da må dere ha kontroll over de. 

Dere menn hadde freaka ut om dere måtte stå foran en nemnd for å få godkjent noe dere ønsket å gjøre med deres kropp. Det verste er jo at om en kvinne tar abort har det null konsekvenser for noen som helst. Kanskje mannen som gjorde henne gravid, men om han ikke ønsker at dama skal ta abort, så kan han droppe å gjøre henne gravid. Om han ønsker å bli pappa, finn en som er likesinnet. Er faen ikke verre enn det. 

Abort skal være lovlig fordi vi kvinner bestemmer over vår egen livmor. Man er ikke en morder om man tar abort. Da er man også kannibal når man svelger sæd, og menn tar livet av potensielt mange liv når de spruter sæden i sokken sin. 

Jeg er så vanvittig sjokkert over at mennesker tror de kan bestemme over andres liv og at de vet hva som er best. Om ei 17 år gammel frøken med narkotikaproblemer ble gravid og ønsket å ta abort, mener dere at hun skal nektes? Men at barnet skal bli født og havne i hendene på barnevernet på sekundet ungen kommer ut, for så å bli kasteball i et ikke fungerende system? Det er et lite eksempel på mange eksempler der det ikke er noe særlig gunstig å sette et liv til verden. Prevensjon brukes som oftest, men det er ikke alltid sikkert. Sterilisering er så og si 100% sikker, men til og med der kan det glippe. Den sikreste prevensjonen er å ikke ha sex, men det er latterlig å i det hele tatt kalle det for en type prevensjon. Klart man skal få ha sex. 

Piss meg i øret, jeg er så dritt lei denne debatten og alle tullingene som skriker om at man dreper når man tar abort når embryoet er et par uker gammelt. Det er faen ikke et liv. Det har potensiale for liv, akkurat som sædceller. Dere forsøpler debatten så til de grader med å oppføre dere som idioter. Dere er kun imot abort fordi dere syns det er galt av andre å velge abort, dere gir jo blanke i fakta og forholder dere bare til det dere selv har tenkt ut eller religion. 

Kvinnen som bærer embryoet er kapabel til å forutse sin fremtid og barnets, dermed skal hun bestemme hva som skjer videre. Ikke du Karen på 35 år som leser bibelen før du går ut døra om morgenene og har åtte unger som du knapt klarer å oppdra. Ikke du Ronny på 40 år som har sittet på gutterommet hele livet og er bitter som faen og skylder på alle andre enn deg selv for at livet ble som det ble. Dere kjenner ikke menneskene som tar abort og dere har ingen rett til å blande dere inn i hva de gjør. 

Jeg har vanvittig lite respekt for de som er imot abort. Dere er det kun av prinsipp, et jævla dårlig prinsipp. Hva JEG gjør med min kropp skal dere drite i, dere kan se på dere selv i stedet. Syke folk som tror de kan kontrollere mennesker. Syke, syke forbanna folk som skal bestemme hvordan livet mitt skal bli, når jeg fint klarer det selv. 

Verden er ikke underbefolket og det er ikke unntakstilstand i landet fordi det blir født for lite barn. Om det så blir født for lite barn skal vi ikke gå all in med Handmaid's Tale praksis og forbud mot abort. Kanskje man får barn i robotform i fremtiden. 

Mannfolk har ikke en dritt de skal si i denne debatten. Dere får kjempe deres sak om juridisk abort, noe dere klør både i fingrene og ballene etter å få vedtatt. Da kan dere knulle rundt og få damer gravide og ikke stå til ansvar for en dritt. Hører dere hvor banalt det høres ut? Så klart mener jeg ikke det der. Jeg mener det om deg, ts, som kaller kvinner "abortkåte". Altså er det mulig? Er det i det hele tatt et ord? Eh, nei. Når det kommer til kvinnens selvbestemmelse vedrørende abort kan dere bare holde kjeft. Dere har ingenting dere skulle sagt, bare fordi deres sæd befruktet kvinnen. Hadde embryoet blitt til i deres kropp skulle jeg ikke sagt noe, men slik er det altså ikke. 

Noen menn vet jo for faen ikke hva abort er en gang. Det gjør ikke mange kvinner heller. Det er særdeles traumatisk for mange og en svært ubehagelig opplevelse som setter arr. Jada, nå kommer geniene og bare "jammen da hadde hun ikke trengt å ta abort daaaaa", eh, jo, det er en grunn til at hun gjorde det. Og det har du ingenting med å gjøre ditt nysgjerrige krek! 

Faen ta mennesker noen ganger, og spesielt dere abortmotstandere. Jeg unner dere lite godt. 

Anonymkode: 2f76a...219

Ja! Fantastisk bra skrevet 😘♥️♥️♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror kvinner ikke ønsker å ta ansvar for sine handlinger. De vil gjerne knulle rundt uten å tenke over det. Det er det som er mest skremmende, selve holdningen til kvinner som støtter oppunder å ta livet av barnet i magen. 

Synes mennesker skal ta ansvar for sine handlinger. Å kunne slippe unna med abort, gjør jo folk bare uansvarlige til å sette menneskelig i gang. 

Men åpenhet er viktig, og i noen tilfeller er det nok nødvendig med abort. Det er bedre med lovlig abort slik det er i dag, enn at folk blir redd for å snakke om problemer knyttet til det å få barn. Så her må nok undervisning og bevissthetsgjøring inn i skolen allerede fra barnetrinnet. Innvandrere må tvinges til å integrere seg, og lære norsk god kultur, ytringsfrihet, demokratiske verdier og rettferdighet for kvinner slik at vi kan leve bra sammen. Muslimske kvinner må tørre å si familie og mannen sin imot, slik at de ikke blir undersåtter hele tiden. At de finner seg i det, er ikke verdig kvinner i Norge. Alle som kjemper for likestilling bør forlange at spesiellt muslimske kvinner skal kunne få lov til å gjøre noe annet enn å dekke seg til. Og at hun ikke blir kastet ut av familieære og evt drept hvis hun finner kjærlighet med en "vestlig". Det er jo slikt vi må kjempe mot, slik at vi kan ha mennesker i vårt samfunn som støtter de gode norske verdiene og det som gjør at vi har vært og er et godt land å bo i for fremtiden også.

Anonymkode: c474d...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Etter uke 12 med mindre deg foreligger en god grunn. Men dette er en mening og ikke relevant for andre. 

Anonymkode: 2f76a...219

Så etter 12 uker mener du kvinner normalt sett ikke skal få bestemme over sin egen kropp?

Samtidig sier du at dette er en mening og ikke relevant for andre, hva betyr det?

Anonymkode: 80b32...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjansen for at to av barna dør når man er gravid med firlinger er ekstremt stor. Et gammelt eksempel, her døde to av barna. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/AOW2n/firlingmamma-glad-jeg-aldri-fikk-tilbudet-om-fosterreduksjon

Greia her er at du bestemmer ikke HVEM av "barna" (embryoene) som skal "dø" (aborteres), to av embryoene blir abortert om det er valget kvinnen tar. Eller man kan gå gjennom en komplisert graviditet og føde ungene for tidlig der to av barna dør og de to andre blir preget resten av livet. For eksempel. Sjeldent alt går bra i slike tilfeller. 

Spesielt at du ikke ser forskjell på å ha en unge og fire unger. Du kan da umulig være mor selv? Eller kanskje du er mann? Bare fordi man vil ha ett barn betyr det ikke at man vil ha hele fire unger. Det er ikke alle som ønsker å være avhengige av andre når det kommer til oppdragelse, og med fire små unger som skriker er man definitivt avhengig av hjelp fra mange. 

Anonymkode: 2f76a...219

Jeg er faktisk en kvinne som har barn, tro det eller ei. Jeg ser selvfølgelig forskjellen på å få en unge og det å få fire unger på en gang. Jeg mener likevel at fosterreduksjon ikke burde være tillatt. (Ja, sånn i det hele tatt altså.)
I eksempelet i saken din, hva om hun hadde blitt tilbudt fosterreduksjon og takket ja, så hadde de sprøytet saltvann i hjertene til de to barna som nå overlevde, og de to barna som døde av premature årsaker uansett ville dødd. Da hadde hun sittet igjen med 0 barn og en gigantisk skyldføl

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kvinnen bærer barnet, dermed har hun førsterett på bestemmelser, og den fulle rett også. Mener du virkelig at en kvinne som ønsker å abortere, skal bli tvunget med makt til å føde barnet fordi mannen vil? Høres ikke det veldig grotesk ut? Du må jo mene det siden du hele tiden skal påpeke at mannen ditt og mannen datt? Det er ikke relevant! Det er kvinnen som bestemmer over kroppen sin, ferdig snakka! Vi har nok med at noen menn voldtar kvinner og andre menn, trenger ikke at de skal tvinge oss til å utføre abort også. Vi har også nok med at mange jenter og gutter verden over blir solgt som brød over disken, der menn står i lederposisjon. Vi har nok av mannlige halliker. Det er tragisk, men nå handler dette om abort og kvinner. Om du ikke har noe bedre å komme med enn "det er mannens barn også HEHEHE men man trenger sæden til mannen HEHEHEH se så smart jeg er DETTE visste dere ikke" så finn et annet sted å forsøple. 

Anonymkode: 2f76a...219

Wow, snakk om å la følelsene lese ting som ikke står skrevet!
Dessverre har ikke menn noen avgjørende makt når det kommer til om hans barn kommer til å leve eller ikke. Det syns jeg er grusomt å tenke på. At mitt barnebarn potensielt ikke får leve fordi damen min sønn har smelt på tjukka ikke vil bære det frem. 

Anonymkode: fbbe0...76a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir det så mye oppstyr med saken om at man nå må til nemd for å fågjort fosterreduksjon? Hva er det som gjør at norske kvinner har så lyst til å ta aborter?

Anonymkode: e03a7...8b1

Det er vel flest menn som er det. De ser helst at kvinnen tar abort når uhellet har inntruffet, og et høyt antall kvinner tar abort etter påtrykk, mas og pushing fra mannen, fordi han for alt i verden ikke ønsker barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så etter 12 uker mener du kvinner normalt sett ikke skal få bestemme over sin egen kropp?

Samtidig sier du at dette er en mening og ikke relevant for andre, hva betyr det?

Anonymkode: 80b32...a7a

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/oRmxj/Presiserer-ovre-abortgrense-pa-22-uker 

Det er min mening og ikke relevant for andre, med andre ord, det jeg mener er ikke riktig og kan ikke faglig bevises at er det beste. Det er basert på min egen holdning og hva jeg ovenfor meg selv syns er greit. Hva en annen kvinne gjør med sin kropp er med andre ord ubetydelig for meg. Hun gjør hva hun tenker er best, og tenker hun at å ta abort i uke 20 er greit, så er det greit nok. Det påvirker ikke meg. Det er ikke jeg som bestemmer over henne. Men de aller fleste bestemmer seg nok for abort før det har gått såpass mange uker. I noen tilfeller er sykdom og dødelighet en faktor, men det er ikke det samme som at man plutselig bare ikke vil ha barnet (jeg definerer fosteret som et barn etter uke 23, ettersom det da kan være levedyktig om det blir født på sykehus). 

Jeg hadde ikke tatt abort etter uke 10-12. Etter uke 12 er det et foster inni meg, med andre ord der er liv. Det er ikke liv før den tid. Sjansen for spontanabort minsker veldig, ettersom den mest kritiske fasen i embryoets utvikling er over etter uke 12. Men hva jeg ville gjort og mener er som sagt ikke betydelig for hva jeg mener andre skal gjøre. Folk må få gjøre som de vil. 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror kvinner ikke ønsker å ta ansvar for sine handlinger. De vil gjerne knulle rundt uten å tenke over det. Det er det som er mest skremmende, selve holdningen til kvinner som støtter oppunder å ta livet av barnet i magen. 

Synes mennesker skal ta ansvar for sine handlinger. Å kunne slippe unna med abort, gjør jo folk bare uansvarlige til å sette menneskelig i gang. 

Men åpenhet er viktig, og i noen tilfeller er det nok nødvendig med abort. Det er bedre med lovlig abort slik det er i dag, enn at folk blir redd for å snakke om problemer knyttet til det å få barn. Så her må nok undervisning og bevissthetsgjøring inn i skolen allerede fra barnetrinnet. Innvandrere må tvinges til å integrere seg, og lære norsk god kultur, ytringsfrihet, demokratiske verdier og rettferdighet for kvinner slik at vi kan leve bra sammen. Muslimske kvinner må tørre å si familie og mannen sin imot, slik at de ikke blir undersåtter hele tiden. At de finner seg i det, er ikke verdig kvinner i Norge. Alle som kjemper for likestilling bør forlange at spesiellt muslimske kvinner skal kunne få lov til å gjøre noe annet enn å dekke seg til. Og at hun ikke blir kastet ut av familieære og evt drept hvis hun finner kjærlighet med en "vestlig". Det er jo slikt vi må kjempe mot, slik at vi kan ha mennesker i vårt samfunn som støtter de gode norske verdiene og det som gjør at vi har vært og er et godt land å bo i for fremtiden også.

Anonymkode: c474d...459

Du mistet meg på "ta livet av barnet i magen". Du har misoppfattet poenget med abort, akkurat som uendelig mange andre menn som i denne debatten ikke vet hva de skal si, så de bare kjører på med tull. Noen troller bare fordi de ikke har et liv. Det er stakkarslig. 

Man tar ansvar når man aborterer i situasjoner der man har blitt gravid og det ikke var planlagt, der det ikke passer seg å sette et liv til verden. Mange bruker prevensjon og blir gravide likevel, ettersom ingen prevensjon er sikker. Abort er svært belastende, vondt og noen kvinner lever med traumer etterpå. Det er ikke bare bare. Men at menn ikke har forståelse for hverken abortering, graviditet eller noe slikt er ikke noe nytt, så gidder ikke forklare mer om den saken. Anser det som lost case. :) 

Merkelig at du plutselig skriver at abort i noen tilfeller er nødvendig. Så drap er greit noen ganger mener du, siden abort er drap? Haha. Er det noen som vil knulle rundt uten å tenke over det så er det menn, de vil jo ha juridisk abort. Da kan de knulle ekstra mye og virkelig ikke bry seg, for de kommer til å slippe noe som helst ansvar når ungen blir født. Helt til ungen trapper opp på døra 16 år gammel. 😄 

Anonymkode: 2f76a...219

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Det er vel flest menn som er det. De ser helst at kvinnen tar abort når uhellet har inntruffet, og et høyt antall kvinner tar abort etter påtrykk, mas og pushing fra mannen, fordi han for alt i verden ikke ønsker barn.

Korrekt. Han ønsker heller ikke bruke kondom under sexen og om barnet blir født ønsker han 0 ansvar og juridisk abort. Med andre ord han vil ikke ta ansvar for en jævla dritt, ikke engang sin egen pikk. Om han får kjønnssykdommer er det ikke hans feil, men kvinnenes...

Heldigvis ender det ofte opp med at når barnet blir voksent vil det oppsøke han, ettersom mange barn med en ukjent forelder gjerne vil vite hvem den andre forelderen er. Da får sikkert pipa en annen lyd. :) 

Anonymkode: 2f76a...219

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med mange norske kvinner at de forventer at det er mannen sitt ansvar å bruke prevansjon, kvinner er jo alltid offeret.

"Å ja, han gadd ikke bruke kondom. Så da blei jeg gravid da" 

Det er begge sitt ansvar, men du må beskytte deg selv. Ditt EGET ansvar!! Ta ansvar for deg selv, sifra. "Jeg har ikke samleie uten kondom".

Så enkelt er det.

Om du velger å bli gravid i fylla, da får du ingen sympati eller empati.

Anonymkode: e64aa...0df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Korrekt. Han ønsker heller ikke bruke kondom under sexen og om barnet blir født ønsker han 0 ansvar og juridisk abort. Med andre ord han vil ikke ta ansvar for en jævla dritt, ikke engang sin egen pikk. Om han får kjønnssykdommer er det ikke hans feil, men kvinnenes...

Heldigvis ender det ofte opp med at når barnet blir voksent vil det oppsøke han, ettersom mange barn med en ukjent forelder gjerne vil vite hvem den andre forelderen er. Da får sikkert pipa en annen lyd. :) 

Anonymkode: 2f76a...219

Nå er det jo kvinnen som må si nei til sex om mannen ikke vil bruke kondom.

Du kan ikke bli med på noe som du ikke vil selv, du blir med på sex uten kondom som ender i graviditet så er det DIN egen feil! 

Anonymkode: e64aa...0df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde norske menn gidde å tatt ansvar for eget utstyr å bruke kondom, så ville det ikke vært behov for aborter.

Helt klart dette også! Hvordan kan man tømme se i en kvinne uten kondom, og så risikere at et menneske kommer til verden som de overhodet ikke er interessert å følge opp? Høy kølle og lav moral? Ja det er akkurat det, driter i problemet og fikser det med å drepe barnet. Avskyelig! Kvinnen sitter igjen med hele problemet, men har også ansvar for da at hun ikke lar mannen drive med dette her. Steng igjen for det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er min mening og ikke relevant for andre, med andre ord, det jeg mener er ikke riktig og kan ikke faglig bevises at er det beste. Det er basert på min egen holdning og hva jeg ovenfor meg selv syns er greit. Hva en annen kvinne gjør med sin kropp er med andre ord ubetydelig for meg. Hun gjør hva hun tenker er best, og tenker hun at å ta abort i uke 20 er greit, så er det greit nok.

Anonymkode: 2f76a...219

Hva med uke 30 da?

Quote

Jeg hadde ikke tatt abort etter uke 10-12. Etter uke 12 er det et foster inni meg, med andre ord der er liv. Det er ikke liv før den tid.

Din helt egen subjektive og private mening der altså. Men det er ikke slik at man blir et menneske fordi noen andre synes man er det.

Quote

Er det noen som vil knulle rundt uten å tenke over det så er det menn, de vil jo ha juridisk abort. Da kan de knulle ekstra mye og virkelig ikke bry seg, for de kommer til å slippe noe som helst ansvar når ungen blir født. Helt til ungen trapper opp på døra 16 år gammel. 😄 

Tvert imot, det er menn som ikke kan velge om de vil ta ansvar for barnet eller ikke. Kvinner har valget. De kan fritt velge å ha sex uten beskyttelse, og blir de gravide kan de fritt velge om de vil ha barnet eller ikke. De kan til og med velge å sette barn til verden selv om de vet faren ikke vil stille opp, og de er ikke engang nødt til å fortelle barnet og faren om hverandre.

Anonymkode: 80b32...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir det så mye oppstyr med saken om at man nå må til nemd for å fågjort fosterreduksjon? Hva er det som gjør at norske kvinner har så lyst til å ta aborter?

Anonymkode: e03a7...8b1

Det er vel heller det at de er lei av at noen menn er så kåte etter å bestemme over kvinners kropp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er for abort, mener dere det er like greit å stikke en kniv i bakhodet på babyen med en gang den har kommet ut av deg?  Den har jo ikke levd, å den har heller ikke minne?  mener dere det er ok? å om ikke hvorfor  er det så stor forskjell enn å ta abort : )

Anonymkode: bde4c...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde forstått hvorfor om du hadde orka å engasjert deg. Det er "ingen norske kvinner som har så lyst til å ta aborter". At du ikke evner å tenke lengre enn lengden på tisseluren er noe du må ta ansvar for selv. Kan så klart hende du er kvinne, men tviler egentlig. 

Jeg lurer på hvorfor norske menn er så engasjerte på den måten at de bare skal slenge dritt. Er dere redde for å bli barnløse? Kan dere ikke bare reise til utlandet og finne en kjæreste der og få barn med henne, hvorfor gidde å bry dere med hva norske kvinner gjør? Dere skal bare rakke ned og kritisere uansett, men så snart de kjemper for sin egen kropp, nei da må dere ha kontroll over de. 

Dere menn hadde freaka ut om dere måtte stå foran en nemnd for å få godkjent noe dere ønsket å gjøre med deres kropp. Det verste er jo at om en kvinne tar abort har det null konsekvenser for noen som helst. Kanskje mannen som gjorde henne gravid, men om han ikke ønsker at dama skal ta abort, så kan han droppe å gjøre henne gravid. Om han ønsker å bli pappa, finn en som er likesinnet. Er faen ikke verre enn det. 

Abort skal være lovlig fordi vi kvinner bestemmer over vår egen livmor. Man er ikke en morder om man tar abort. Da er man også kannibal når man svelger sæd, og menn tar livet av potensielt mange liv når de spruter sæden i sokken sin. 

Jeg er så vanvittig sjokkert over at mennesker tror de kan bestemme over andres liv og at de vet hva som er best. Om ei 17 år gammel frøken med narkotikaproblemer ble gravid og ønsket å ta abort, mener dere at hun skal nektes? Men at barnet skal bli født og havne i hendene på barnevernet på sekundet ungen kommer ut, for så å bli kasteball i et ikke fungerende system? Det er et lite eksempel på mange eksempler der det ikke er noe særlig gunstig å sette et liv til verden. Prevensjon brukes som oftest, men det er ikke alltid sikkert. Sterilisering er så og si 100% sikker, men til og med der kan det glippe. Den sikreste prevensjonen er å ikke ha sex, men det er latterlig å i det hele tatt kalle det for en type prevensjon. Klart man skal få ha sex. 

Piss meg i øret, jeg er så dritt lei denne debatten og alle tullingene som skriker om at man dreper når man tar abort når embryoet er et par uker gammelt. Det er faen ikke et liv. Det har potensiale for liv, akkurat som sædceller. Dere forsøpler debatten så til de grader med å oppføre dere som idioter. Dere er kun imot abort fordi dere syns det er galt av andre å velge abort, dere gir jo blanke i fakta og forholder dere bare til det dere selv har tenkt ut eller religion. 

Kvinnen som bærer embryoet er kapabel til å forutse sin fremtid og barnets, dermed skal hun bestemme hva som skjer videre. Ikke du Karen på 35 år som leser bibelen før du går ut døra om morgenene og har åtte unger som du knapt klarer å oppdra. Ikke du Ronny på 40 år som har sittet på gutterommet hele livet og er bitter som faen og skylder på alle andre enn deg selv for at livet ble som det ble. Dere kjenner ikke menneskene som tar abort og dere har ingen rett til å blande dere inn i hva de gjør. 

Jeg har vanvittig lite respekt for de som er imot abort. Dere er det kun av prinsipp, et jævla dårlig prinsipp. Hva JEG gjør med min kropp skal dere drite i, dere kan se på dere selv i stedet. Syke folk som tror de kan kontrollere mennesker. Syke, syke forbanna folk som skal bestemme hvordan livet mitt skal bli, når jeg fint klarer det selv. 

Verden er ikke underbefolket og det er ikke unntakstilstand i landet fordi det blir født for lite barn. Om det så blir født for lite barn skal vi ikke gå all in med Handmaid's Tale praksis og forbud mot abort. Kanskje man får barn i robotform i fremtiden. 

Mannfolk har ikke en dritt de skal si i denne debatten. Dere får kjempe deres sak om juridisk abort, noe dere klør både i fingrene og ballene etter å få vedtatt. Da kan dere knulle rundt og få damer gravide og ikke stå til ansvar for en dritt. Hører dere hvor banalt det høres ut? Så klart mener jeg ikke det der. Jeg mener det om deg, ts, som kaller kvinner "abortkåte". Altså er det mulig? Er det i det hele tatt et ord? Eh, nei. Når det kommer til kvinnens selvbestemmelse vedrørende abort kan dere bare holde kjeft. Dere har ingenting dere skulle sagt, bare fordi deres sæd befruktet kvinnen. Hadde embryoet blitt til i deres kropp skulle jeg ikke sagt noe, men slik er det altså ikke. 

Noen menn vet jo for faen ikke hva abort er en gang. Det gjør ikke mange kvinner heller. Det er særdeles traumatisk for mange og en svært ubehagelig opplevelse som setter arr. Jada, nå kommer geniene og bare "jammen da hadde hun ikke trengt å ta abort daaaaa", eh, jo, det er en grunn til at hun gjorde det. Og det har du ingenting med å gjøre ditt nysgjerrige krek! 

Faen ta mennesker noen ganger, og spesielt dere abortmotstandere. Jeg unner dere lite godt. 

Anonymkode: 2f76a...219

FUCKINGS WORD!!!!!!!!!! Skulle likt dette innlegget 100 ganger. 

Anonymkode: 28347...9c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om frihet. Frihet til å bestemme over sin egen kropp.

Staten har som vane å ville bestemme over hva du som menneske gjør med din egen kropp (rus er kremeksempelet). Jeg mener vi må slåss mot alle innskrenkelser av denne friheten. Det er skummelt når ting går baklengs, slik som det gjorde nå.

Det burde kun være opp til kvinnen selv om hun vil bære frem barnet eller ikke. Abortloven burde utvides, ikke innskrenkes. Den er allerede alt for streng.

Anonymkode: ead26...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...