Gå til innhold

Hvorfor er norske kvinner så abortkåte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antagelig at folk skal tenke seg ekstra godt om. Og det skal vurderes om det i det hele tatt foreligger gode nok grunner for å fjerne et foster. At det ikke er friskt er en god nok grunn. At det "passer litt dårlig" er, etter min mening, ikke en god nok grunn. Forhåpentligvis er det ikke det for nemden heller.

Anonymkode: fbbe0...76a

Det er ingen par som ber om fosterreduksjon fordi "det passer dårlig". Dette er bare noe du finne opp i hodet ditt. Folk tenker seg godt om, i de fleste tilfeller er det ønskede barn, men kanskje ikke 4 på en gang. Det må foreldrene selv få bestemme.

Anonymkode: b7678...54c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ingen par som ber om fosterreduksjon fordi "det passer dårlig". Dette er bare noe du finne opp i hodet ditt. Folk tenker seg godt om, i de fleste tilfeller er det ønskede barn, men kanskje ikke 4 på en gang. Det må foreldrene selv få bestemme.

Anonymkode: b7678...54c

Også kjent som "det passer litt dårlig".

Anonymkode: fbbe0...76a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mannens barn også.

Anonymkode: fbbe0...76a

Det er ikke hans kropp som evt skal få juling, så han har ingenting hans kal ha sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Også kjent som "det passer litt dårlig".

Anonymkode: fbbe0...76a

Nei, det er hodet ditt som snakker før du tenker igjen. Det er svært mange grunner til at man ikke kan føde 4 unger; man har 3 unger fra før, mor har for dårlig helse til å bære dem frem, familien har for dårlig økonomi osv. Tenk litt sjøl da. Det er deres kropp, de bestemmer.

Anonymkode: b7678...54c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hind skrev:

Det er ikke hans kropp som evt skal få juling, så han har ingenting hans kal ha sagt.

Selvfølgelig har han noe han skulle ha sagt. Han kan derimot ikke tvinge kvinnen til å bære frem hans barn, dessverre, men han har definitivt noe han skulle ha sagt i saken. 

Anonymkode: fbbe0...76a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er menn så "kåte" etter å bestemme over kvinners kropper? 

Anonymkode: 04644...926

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er hodet ditt som snakker før du tenker igjen. Det er svært mange grunner til at man ikke kan føde 4 unger; man har 3 unger fra før, mor har for dårlig helse til å bære dem frem, familien har for dårlig økonomi osv. Tenk litt sjøl da. Det er deres kropp, de bestemmer.

Anonymkode: b7678...54c

Der kommer du igjen med grunner som nemden vil se på som gode grunner. At man bare ikke vil ha fire unger er, etter min mening, ikke en god nok grunn. Får man firlinger får man også hjelp.

Anonymkode: fbbe0...76a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig har han noe han skulle ha sagt. Han kan derimot ikke tvinge kvinnen til å bære frem hans barn, dessverre, men han har definitivt noe han skulle ha sagt i saken. 

Anonymkode: fbbe0...76a

Ja, de får bable så mye de vil, men det er ikke de som skal bestemme dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Der kommer du igjen med grunner som nemden vil se på som gode grunner. At man bare ikke vil ha fire unger er, etter min mening, ikke en god nok grunn. Får man firlinger får man også hjelp.

Anonymkode: fbbe0...76a

Det finnes faktisk bare gode grunner i disse sakene. Nemndene er totalt unødvendige!

Anonymkode: b7678...54c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der kommer du igjen med grunner som nemden vil se på som gode grunner. At man bare ikke vil ha fire unger er, etter min mening, ikke en god nok grunn. Får man firlinger får man også hjelp.

Anonymkode: fbbe0...76a

Og hva du måtte mene om familiene det gjelder er helt uinteressant. Det er ikke du som skal bestemme over dem. Heller ikke Krf, Heller ikke en nemnd.

Anonymkode: b7678...54c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva du måtte mene om familiene det gjelder er helt uinteressant. Det er ikke du som skal bestemme over dem. Heller ikke Krf, Heller ikke en nemnd.

Anonymkode: b7678...54c

Jo, det er faktisk en nemd som skal bestemme. Følger du ikke med eller?

Anonymkode: fbbe0...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Der kommer du igjen med grunner som nemden vil se på som gode grunner. At man bare ikke vil ha fire unger er, etter min mening, ikke en god nok grunn. Får man firlinger får man også hjelp.

Anonymkode: fbbe0...76a

Sjansen for at to av barna dør når man er gravid med firlinger er ekstremt stor. Et gammelt eksempel, her døde to av barna. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/AOW2n/firlingmamma-glad-jeg-aldri-fikk-tilbudet-om-fosterreduksjon

Greia her er at du bestemmer ikke HVEM av "barna" (embryoene) som skal "dø" (aborteres), to av embryoene blir abortert om det er valget kvinnen tar. Eller man kan gå gjennom en komplisert graviditet og føde ungene for tidlig der to av barna dør og de to andre blir preget resten av livet. For eksempel. Sjeldent alt går bra i slike tilfeller. 

Spesielt at du ikke ser forskjell på å ha en unge og fire unger. Du kan da umulig være mor selv? Eller kanskje du er mann? Bare fordi man vil ha ett barn betyr det ikke at man vil ha hele fire unger. Det er ikke alle som ønsker å være avhengige av andre når det kommer til oppdragelse, og med fire små unger som skriker er man definitivt avhengig av hjelp fra mange. 

Anonymkode: 2f76a...219

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er mannens barn også.

Anonymkode: fbbe0...76a

Men kvinnen bærer barnet, dermed har hun førsterett på bestemmelser, og den fulle rett også. Mener du virkelig at en kvinne som ønsker å abortere, skal bli tvunget med makt til å føde barnet fordi mannen vil? Høres ikke det veldig grotesk ut? Du må jo mene det siden du hele tiden skal påpeke at mannen ditt og mannen datt? Det er ikke relevant! Det er kvinnen som bestemmer over kroppen sin, ferdig snakka! Vi har nok med at noen menn voldtar kvinner og andre menn, trenger ikke at de skal tvinge oss til å utføre abort også. Vi har også nok med at mange jenter og gutter verden over blir solgt som brød over disken, der menn står i lederposisjon. Vi har nok av mannlige halliker. Det er tragisk, men nå handler dette om abort og kvinner. Om du ikke har noe bedre å komme med enn "det er mannens barn også HEHEHE men man trenger sæden til mannen HEHEHEH se så smart jeg er DETTE visste dere ikke" så finn et annet sted å forsøple. 

Anonymkode: 2f76a...219

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sammenligner dem som om de var likeverdige i forhold til liv...

Anonymkode: e03a7...8b1

Eh, nei? Jeg skriver at en sædcelle har potensiale for å bli liv. Det har også et embryo. Så klart er det sammenlignbart når det er fakta, akkurat som at det er potensiale for et liv i en livmor? Hva er vitsen med å herse og kommentere på noe kun for å kommentere. Som jeg skrev, abortmotstandere kan ikke komme med et eneste godt argument. Skal bare tulle. Er så latterlig! 

Anonymkode: 2f76a...219

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Antagelig at folk skal tenke seg ekstra godt om. Og det skal vurderes om det i det hele tatt foreligger gode nok grunner for å fjerne et foster. At det ikke er friskt er en god nok grunn. At det "passer litt dårlig" er, etter min mening, ikke en god nok grunn. Forhåpentligvis er det ikke det for nemden heller.

Anonymkode: fbbe0...76a

At det passer litt dårlig er en forbaska god grunn når økonomien ikke er tilstrekkelig, man bor for dårlig til, man er ikke ferdig med utdanningen, har ikke jobb, har ikke fast jobb, har ikke stabilitet i livet. 

Heldigvis sitter ikke du i en nemnd. Håper der foreligger en viss kompetanse hos menneskene som skal ta livsvarige beslutninger på andres bekostning. Fy faen så sykt det er å tenke på at jeg må stå foran x antall mennesker å forklare HVORFOR jeg vil abortere, og spør om LOV til å gjøre noe med MIN kropp. Akkurat som jeg må søke den forbaska staten om å få sterilisere meg. Det er så hull i hodet at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Vi kvinner blir kun sett på som fødemaskiner. 

Anonymkode: 2f76a...219

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mannens barn også.

Anonymkode: fbbe0...76a

Joda, men ikke han som må gå gravid 9 måneder, gå gjennom eventuelle svangerskapsproblemer som kan være alt fra ekstrem kvalme, trøtthet, og gudene vet hva. Han trenger helle ikke få eventuelle strekkmerker, ryggproblemer og føde barnet. Et eventuelt keisersnitt må kanskje til, eller så er det mulighet for at det revner i underlivet og det må sys. Er så mye mannen slipper vet du.

Anonymkode: 75932...776

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, men ikke han som må gå gravid 9 måneder, gå gjennom eventuelle svangerskapsproblemer som kan være alt fra ekstrem kvalme, trøtthet, og gudene vet hva. Han trenger helle ikke få eventuelle strekkmerker, ryggproblemer og føde barnet. Et eventuelt keisersnitt må kanskje til, eller så er det mulighet for at det revner i underlivet og det må sys. Er så mye mannen slipper vet du.

Anonymkode: 75932...776

Mannen slipper unna alt. Han er kun økonomisk ansvarlig. Det er absolutt det eneste. Ikke gidd å si at "åh det er jo påkjenning for meg som mann å se at dama mi har det vondt" haha said no man ever. De er bare glad de slipper tror jeg. Når det kommer til graviditet klager mennene kun på at dama legger på seg, dama forandrer seg (hallo hun er GRAVID det er MYE som skjer i kroppen da), de får ikke pule og de får ikke blow job og sex tre dager etter fødsel.... Stakkars menn. 

For å understreke, jeg vet ikke alle er sånn. Finnes gode menn der ute også. Men det finnes mange av de jeg snakker om. Konene deres og eksene deres henger her på KG. 

Anonymkode: 2f76a...219

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kan forresten love med hånden på hjertet at ikke en eneste abortmotstander klarer å svare på posten min over.

Anonymkode: 2f76a...219

Når mener du det er for sent å ta abort?

Anonymkode: 80b32...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...