Gå til innhold

Kutte ut svigermor for godt! Flere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har emosjonelt kuttet ut svigermor jeg. Det vil si at jeg ikke nektet henne å komme på besøk og omvendt. Men jeg har sluttet å bry meg om henne og hva hun mener. I alle år jeg har vært sammen med sønnen hennes så har jeg vært veldig lei meg over at jeg aldri har blitt helt godtatt av henne. Men etter at jeg begynte i terapi (for andre ting) så hjalp psykologen meg til å se at jeg ikke er et dårlig menneske og at det er svigermor som har problemer. Var veldig godt da det gikk opp for meg. Nå greier jeg å omgås henne uten å få angst og bli deppa etterpå. 

Anonymkode: 3e2c8...934

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du skriver litt selvmotsigende, TS. Alt du skriver om at hun ikke bryr seg om barnebarn handler om materielle ting. Det som virkelig betyr noe er vel at hun ønsker å være til stede? Det er iallefall det viktigste for meg! Om jeg hadde hatt en svigermor som ga dyre gaver, men aldri ville sittet barnevakt, hadde jeg blitt mer skuffet enn om jeg hadde en svigermor som aldri gav noe annet enn tid. 

 

Når det er sagt, forstår jeg at dere har vært gjennom mye. Vi vet ikke noe mer enn det du skriver her. Jeg håper bare at mannen din er sterk, og sier imot både sin mor og når han må. Slik du beskriver ham i denne tråden, virker han veik. Hvem lar din deprimerte samboer sitte aleine hjemme på julaften? 

Anonymkode: d2cde...39c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det samme selvmotsigende her: Svigermor sier hun vil treffe barnebarna, men det virker som det barnevernet for å legge det ut på Facebook. Etter at bildet er tatt så ignorerer hun dem, leker aldri med dem eller bruker tid eller penger på dem. 

De få gangene mannen min har hintet om barnevakt (vi flyttet til en annen del av landet hovedsakelig pga hennes drama) så sier hun «hva med meg, da? Skal jeg bare sitte her forlatt med ungene, jeg da?!»

Det virker selvmotsigende fordi det er det. Jeg skulle virkelig ønske hun brydde seg om dem fordi barn aldri kan få for mye av slikt, men sånn som hun er i dag så går de jo ikke glipp av noe. 😞

Anonymkode: bfe45...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke barnevernet men «bare».

Anonymkode: bfe45...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun kommer ikke inn i mitt hus når jeg er hjemme. Jeg har gitt henne klar beskjed, og den kan ikke mistolkes! Samboer har også fått klar beskjed! 

Ser jeg henne hjemme hos meg så kaster jeg henne fysisk ut om jeg må. Jeg er langt mer sterkere enn henne, og yngre!

Ts

Anonymkode: fbf6f...063

Gratulerer med å ha tatt første steg mot skilsmisse, med påfølgende rimelig dårlig samarbeidsklima vedrørende ungene.

Anonymkode: 50bd3...61f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her 

Svigermor har snakket stygt om meg og kalt meg feit foran slekta.. Hun mener samboer fortjener en slankere kvinne jeg som nettopp har vært gravid. Jeg ble sjokkert da hun sa dette:( Hun utelot meg fra julefeiringen i fjor, da hun ønsket samboer for seg selv. Jeg satt alene å spise ribbe, mine foreldre var bortreist. 

Hun driver hån mot meg. Later ofte som hun ikke hører hva jeg sier, med flere hersketeknikker.. 

Gir meg og samboer dårlig samvittighet fordi vi ikke besøker henne 2 ganger i uken da hun bor langt faen ute på landet..  

Anonymkode: fbf6f...063

Skjønner godt at hun ikke ville ha en sur person som hater henne, med på julefeiringen. 

Anonymkode: 91d38...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor har snakket stygt om meg til sin far, og stemor. Hun har fått familien til samboer etter meg. Hun laget et helvete fordi jeg ikke kunne bli med familien hennes og samboer på tur til USA for 2 år siden. Hun mente det var mer fornuftig og viktig at jeg brukte BSU-pengene mine på familietur, enn å spare til egen bolig. Jeg ble fryst ut, ikke snakket til, ikke invitert på sosiale arrangement i lang tid fordi jeg ikke "prioriterte" hennes familietur. Det tok 7 måneder før hun pratet normalt til meg igjen.. 

Hun har aldri hatt noe spesielt trua på meg. Selv om jeg fikk gode karakterer, fikk meg jobb, sparte over 350.000 kr mens jeg studerte som jeg og samboer kjøpte oss hus får, så er jeg fortsatt ikke bra nok for hennes sønn. Selv om vi har klart oss mye bedre enn henne, så er hun bitter og sjalu på alt vi har fått til, og ikke henne!

Svigermor er veldig vant til å få viljen sin, fordi hun har vært singel hele livet og derfor gjør som hun vil. Samboer sier ingen menn klarer å holde ut med henne, fordi hun er meget sær, bestemmer latterlig mye, og er noe ustabil i personligheten. Hun har bosset rundt på samboer i alle år, og samboer har fortalt meg forferdelige historier om barndommen hans, der hans mor knullet nye menn hver helg mens han satte på stuen å hørte stunning og sengekos. Han fikk problemer med relasjoner, fordi menn kom å gikk i livet hans, dette har resultert i at han ikke klarer å stole på kompiser, eller andre menn generelt i livet. Han har også utviklet personlige problemer som følge av ingen kontakt med sin far! 

Svigermor kommer ofte på besøk, og jeg har reagert på at hun åpenlyst snakker nedlatende og stygt om sin egen mor. Hun har kalt moren sin "fitte" foran meg, og jeg ble helt sjokkert! Tilogmed jeg bruker ikke slike stygge ord om folk i familien jeg misliker.. Jeg har fortalt svigermor ganske personlige ting om min familie, og dette har hun fortalt videre til venner og familie.. Hun har aldri støttet meg, selv når jeg mistet et nært familiemedlem latet hun som ingenting, og hun spurte ikke om det gikk bra med meg en gang! Iskald personlighet, og lite empati for andre enn seg selv. 

Svigermor er sykelig opptatt av seg selv. Hun bruker all sin fritid på trening, shopping, dyre reiser, opplevelser der hun dyrker seg selv. Hun tar aldri med barna på noe, og hun spanderer ALDRI! hun er så grådig at jeg og samboer har blitt vant til å overføre 30 kr til henne, om hun legger ut for en kaffe eller noe.. 

Hun snakker stygt om alle på jobb, og hun bytter jobb hvert 2 år. Hun har på 10 år hatt 5 jobber, og alltid er det noe galt med andre og ikke henne! Hun kommer i konflikter med folk på jobben hele tiden, og hun bruker gjerne oss som psykologer for alt og ingenting. Når jeg selv har problemer på jobb sier hun at det bare er barnemat iforhold til alt hun gjennomgår osv.. Hun har alltid størst problemer, og hun har det alltid bedre, eller verre enn alle andre..

Ja, jeg har kuttet henne ut og det føles fantastisk! 

ts

 

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt at hun ikke ville ha en sur person som hater henne, med på julefeiringen. 

Anonymkode: 91d38...ad1

Hva er dette å skrive? 

 

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun kommer ikke inn i mitt hus når jeg er hjemme. Jeg har gitt henne klar beskjed, og den kan ikke mistolkes! Samboer har også fått klar beskjed! 

Ser jeg henne hjemme hos meg så kaster jeg henne fysisk ut om jeg må. Jeg er langt mer sterkere enn henne, og yngre!

Ts

Anonymkode: fbf6f...063

Da krysser jeg fingerene for at du ikke får sønner selv. Just sayin😏

Anonymkode: 7ab1c...045

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer med å ha tatt første steg mot skilsmisse, med påfølgende rimelig dårlig samarbeidsklima vedrørende ungene.

Anonymkode: 50bd3...61f

Man har som svigerdatter fult lov til å droppe svigermor! Disse er ikke i familie av kjøtt og blod, hadde vært noe annet hvis dette var biologisk mor. Man velger selv hvem man vil bruke fritiden sin på! Så her dreit du skikkelig på draget gitt! Man kan fint fungere i parforhold med barn og fritid selv om man dropper svigermor! Det handler om grensesetting, og ønske om mindre drama og faenskap i sitt privatliv.

https://www.abcnyheter.no/livet/2015/01/31/216901/det-er-lov-a-droppe-svigerfamilien

https://www.smp.no/familieogoppvekst/Familieterapeut--Ingen-tvil-om-at-svigerforeldre-er-en-kilde-til-konflikt-10267b.html

https://www.kk.no/livstil/syv-av-ti-sliter-med-svigermor/67902509

 

"Ekspertene er enige om følgende: Mannen bør i alle tvilstilfeller være lojal overfor sin kone og beskytte sin primære familie først og fremst, slik at hun føler seg beskyttet. Mannen bør være lojal overfor sin kone sier ekspertene"

 

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd en besteforelder som er veldig opptatt av å legge ut statuser på sosiale medier om at hen besøker barnebarn og elsker barnebarna. Legger gjerne ut bilder med hjerter og "endelig kvalitetstid med mine hjerter", men når bildet er tatt så ignoreres barna til fordel for å følge med på likes, ringe venner og se på tv og hysje på barna... 

Utad virker hen perfekt og elskelig, men barna får null kontakt og oppmerksomhet utenom mobil-linsa... 

Anonymkode: 44737...e49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da krysser jeg fingerene for at du ikke får sønner selv. Just sayin😏

Anonymkode: 7ab1c...045

Sitter det ei sur svigermor på andresiden av pcen her eller?

 

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har også opplevd en besteforelder som er veldig opptatt av å legge ut statuser på sosiale medier om at hen besøker barnebarn og elsker barnebarna. Legger gjerne ut bilder med hjerter og "endelig kvalitetstid med mine hjerter", men når bildet er tatt så ignoreres barna til fordel for å følge med på likes, ringe venner og se på tv og hysje på barna... 

Utad virker hen perfekt og elskelig, men barna får null kontakt og oppmerksomhet utenom mobil-linsa... 

Anonymkode: 44737...e49

Trist og forferdelig! 

Akkurat slik er svigermor, og jeg hater det. Hun teller likes, og tror hun er 20 år.. 

Patetisk!

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har som svigerdatter fult lov til å droppe svigermor! Disse er ikke i familie av kjøtt og blod, hadde vært noe annet hvis dette var biologisk mor. Man velger selv hvem man vil bruke fritiden sin på! Så her dreit du skikkelig på draget gitt! Man kan fint fungere i parforhold med barn og fritid selv om man dropper svigermor! Det handler om grensesetting, og ønske om mindre drama og faenskap i sitt privatliv.

https://www.abcnyheter.no/livet/2015/01/31/216901/det-er-lov-a-droppe-svigerfamilien

https://www.smp.no/familieogoppvekst/Familieterapeut--Ingen-tvil-om-at-svigerforeldre-er-en-kilde-til-konflikt-10267b.html

https://www.kk.no/livstil/syv-av-ti-sliter-med-svigermor/67902509

 

"Ekspertene er enige om følgende: Mannen bør i alle tvilstilfeller være lojal overfor sin kone og beskytte sin primære familie først og fremst, slik at hun føler seg beskyttet. Mannen bør være lojal overfor sin kone sier ekspertene"

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det høres ut som om ts er sjalu på svigermor, jeg. 

Selvfølgelig kan svigers bruke pengene sine på seg selv. Selvfølgelig kan hun be sønnen sin om hjelp, skulle da bare mangle. Det er dessuten temmelig selvmotsigende å både mene at hun ikke bryr seg, og samtidig mene at hun kommer altfor ofte på besøk. Det henger jo ikke sammen. 

Anonymkode: 0aa3d...be1

Man kan fint komme på besøk ofte og samtidig ikke bry seg. Hun kommer bare innom når hun kjeder seg, og hun kommer bare innom for å se samboer, og ingen andre. Alt annet er uviktig! En svigermor skal ikke bare bruke pengene på seg selv. Som godt voksen har man som regel bedre økonomi, noe som gjør det enklere å hjelp de nyetablerte, samt kanskje ta med barnebarna på cafe, eller lekeland. Det er ikke annet enn egoistisk å bare tenke på seg selv, og ingen andre!

 

 

 

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man har som svigerdatter fult lov til å droppe svigermor! Disse er ikke i familie av kjøtt og blod, hadde vært noe annet hvis dette var biologisk mor. Man velger selv hvem man vil bruke fritiden sin på! Så her dreit du skikkelig på draget gitt! Man kan fint fungere i parforhold med barn og fritid selv om man dropper svigermor! Det handler om grensesetting, og ønske om mindre drama og faenskap i sitt privatliv.

https://www.abcnyheter.no/livet/2015/01/31/216901/det-er-lov-a-droppe-svigerfamilien

https://www.smp.no/familieogoppvekst/Familieterapeut--Ingen-tvil-om-at-svigerforeldre-er-en-kilde-til-konflikt-10267b.html

https://www.kk.no/livstil/syv-av-ti-sliter-med-svigermor/67902509

 

"Ekspertene er enige om følgende: Mannen bør i alle tvilstilfeller være lojal overfor sin kone og beskytte sin primære familie først og fremst, slik at hun føler seg beskyttet. Mannen bør være lojal overfor sin kone sier ekspertene"

 

Anonymkode: fbf6f...063

Det kommer jo an på hvordan kona er. Sært å droppe svigermor selv om dere ikke liker hverandre. Sexlivet hennes har du ingenting med å gjøre, heller ikke hennes valg av bruk av penger. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan fint komme på besøk ofte og samtidig ikke bry seg. Hun kommer bare innom når hun kjeder seg, og hun kommer bare innom for å se samboer, og ingen andre. Alt annet er uviktig! En svigermor skal ikke bare bruke pengene på seg selv. Som godt voksen har man som regel bedre økonomi, noe som gjør det enklere å hjelp de nyetablerte, samt kanskje ta med barnebarna på cafe, eller lekeland. Det er ikke annet enn egoistisk å bare tenke på seg selv, og ingen andre!

 

 

 

Anonymkode: fbf6f...063

Hvorfor ikke? Det holder med gaver til bursdag og jul. Jeg er svigermor og får ikke lov å komme med gaver hele året. 

Anonymkode: 4c4e7...156

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo an på hvordan kona er. Sært å droppe svigermor selv om dere ikke liker hverandre. Sexlivet hennes har du ingenting med å gjøre, heller ikke hennes valg av bruk av penger. 

Hvorfor ikke? Det holder med gaver til bursdag og jul. Jeg er svigermor og får ikke lov å komme med gaver hele året. 

Anonymkode: 4c4e7...156

Det er skadelig for et lite barn å observere nye menn hver uke. Alle bør forstå grunnleggende psykologi slik dette skader andre. Min samboer sliter fortsatt med traumer etter en barndom fylt av nye menn. Jeg har studert psykologi og dette er så basic! Men du har vel problemer med å forstå dette? 

Det er heller ikke noe å se opp til at bestemor drikker seg full hver helg og har med seg ukjente menn hjem fra byen. Mine barnebarn skal ikke tro at slik fylleri er normalt!

En svigermor burde være hyggelig og grei mot sin svigerdatter. Er hun bitter og sjalu vil dette være ødeleggende på lang sikt! Penger er ikke poenget, men det er prinsippet om å ikke ønske å bidra, eller være med å dra lasset. Familie bør stille opp for hverandre!

 

 

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo an på hvordan kona er. Sært å droppe svigermor selv om dere ikke liker hverandre. Sexlivet hennes har du ingenting med å gjøre, heller ikke hennes valg av bruk av penger. 

Hvorfor ikke? Det holder med gaver til bursdag og jul. Jeg er svigermor og får ikke lov å komme med gaver hele året. 

Anonymkode: 4c4e7...156

Jeg og samboer har et mye bedre forhold uten svigermor. Jeg har ikke hatt kontakt med svigermor på to uker, og det har vært den beste uken på lenge, og jeg og samboer har hatt det helt fantastisk uten noen form for intriger. Det er forferdelig å sitte nervøs og stiv av skrekk når hun kommer innom. Hun snakker ofte i munnen på meg, tar seg alt for mye til rette og oppfører seg som om hun eier huset vårt! Hun eier ikke sosiale antenner!

Menneske er tragisk. Det er godt å slippe henne.

 

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er skadelig for et lite barn å observere nye menn hver uke. Alle bør forstå grunnleggende psykologi slik dette skader andre. Min samboer sliter fortsatt med traumer etter en barndom fylt av nye menn. Jeg har studert psykologi og dette er så basic! Men du har vel problemer med å forstå dette? 

Det er heller ikke noe å se opp til at bestemor drikker seg full hver helg og har med seg ukjente menn hjem fra byen. Mine barnebarn skal ikke tro at slik fylleri er normalt!

En svigermor burde være hyggelig og grei mot sin svigerdatter. Er hun bitter og sjalu vil dette være ødeleggende på lang sikt! Penger er ikke poenget, men det er prinsippet om å ikke ønske å bidra, eller være med å dra lasset. Familie bør stille opp for hverandre!

 

 

dAnonymkode: fbf6f...063

du skriver jo at hun nesten ikke har kontakt med barna tidligere i tråden din. Hvordan kan da barna observere hvilke menn hun har på besøk? Og hvem vet hva de gjør under besøket? Du? Du virker sjalu og bitter selv. Kanskje du ser deg selv i din svigermor. 

Anonymkode: 4c4e7...156

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermoren min sier negative og hånlige ting til meg når mannen min ikke er i umiddelbar nærhet og skifter tonen helt når han kommer. Da blir hun sukkersøt og later som om hun nesten er redd for meg. 

Hun bytter på å sarkastisk kalle meg ting som som «mesterkokken» og «superstjerna» for så å bemerke at alt ved meg er så spesielt og rart. Jeg skal henges ut og latterliggjøres i mitt eget hus og ion egen familie virker det som målet er. Etter et par dager med slik behandling så blir jeg nesten nevrotisk og føler meg usikker, ensom og mobbet.

Min svigermor er faktisk også singel, drikker mye og har et utsvevende sexliv som hun deler litt for mye om. Hun er over seksti og kler seg veldig sexy med buksene dratt langt opp i rompa. Det virker som det er endel sånt som går igjen med de svigermødrene som oppfører seg dårlig ovenfor svigerdatter sine. 

Anonymkode: bfe45...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...