Gå til innhold

Kutte ut svigermor for godt! Flere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Svigermor er veldig sjalu på meg, samboer mener det samme. Hun ønsket seg et liv som jeg har, og er veldig bitter pga dette. Hun fikk barn veldig ung, hadde ingen utdanning, jobb, og bodde mesteparten av livet i en kjeller med samboer. Jeg har gjort alt i riktig rekkefølge, og hun påpeker alltid at jeg er så "bortskjemt", og at jeg aldri blir fornøyd osv..

Hun har ikke kontakt med nesten noen i familien sin. Kuttet ut sin mor for 20 år siden, fordi hun likte henne ikke lengre. Kuttet også ut barnefaren til samboer to uker etter fødsel. Kjørte rettssak uten spesielt tyngende bevis på noe som helst, og gjorde alt hun kunne for å ha barnet alene. Har kuttet ut mange folk i livet sitt. Hatt masse forskjellige menn, og samboer har blitt litt ødelagt av dette da nye fedre har kommet og gått mange ganger oppigjennom oppveksten. 

Bor nå langt unna, men snakker om å flytte nærmere oss. Håper på død og liv at hun ikke kommer nærmere. Jeg klarer ikke kvinnemenneske lengre. Jeg har på mange måter gjennomskuet henne! Hun er falsk, gjerrig, manipulerende, ekkel, og alt annet enn et hyggelig menneske. 

Hun har prøvd å få mange imot meg, og hun klarte det til slutt. Hun fikk bestefaren til samboer imot meg, og resten av familien. Hun har prøvd å manipulere samboer til å gå ifra meg lenge, men samboer har også begynt å skue litt på henne. Hun drev på slik med exen hans også. Da klikket hun i vinkel og kjeftet ut exen til samboer!! Hun hadde visst blitt gal denne kvelden...

Jeg klarer ikke å forklare, men svigermor er også sykelig gjerrig. Hun spør meg hele tiden om det er ting jeg ikke skal ha lengre. Ofte føler jeg at hun er på kanten til frekk. Ofte lusker hun rundt huset, "skal dere ha den der", hvis dere skal kaste den så tar jeg den gjerne med", så ender det med at hun får den, fordi samboer gir alt til gullemor.. Ofte har hun spurt om å få ting som jeg har lagt ut på finn, fordi hun vil ha ALT gratis. Hun har tatt meg seg fryktelig mye søppel fra oss, som hun sparer på om gjemmer inne på rom og loft..

Barnebarna bryr hun seg ikke om. Hun spanderer aldri, og spanderer hun er hun kjapp til å fortelle samboer hva hun la ut osv. Jeg og samboer fikk sponset barnevogn av alle i familien unntak henne, da hun ikke ønsket å hjelpe til fordi hun ønsket heller å bruke pengene på seg selv... Klager ofte over dårlig økonomi, men bruker alle penger på byen, konserter og dyre reiser. 

Anonymkode: fbf6f...063

Dette innlegget gjør meg overbevist om at denne saken har TO sider!

Det er helt klart at svigermor ikke liker deg. Og du liker åpenbart ikke henne. Men du virker svært dømmende da du kritiserer henne for å bruke penger på ting hun liker, og ikke på dere. Beskylder henne for å være bitter/sjalu fordi du er (i dine øyne) er vellykket. Og for at hun ikke klarer å holde på menn.

Vet du hva? det kommer ikke du til å klare heller hvis det kun skal være "my way, or the highway".

Og jeg tror i stor grad at folk klarer å tenke selv, så hvis "alle" er i imot deg, trenger det ikke bare være hennes feil. Du kritiserer henne også for å kutte ut familiemedlemmer fordi hun mislikte dem - akkurat slik som du vil gjøre nå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Svigermor forventer å sitte masse barnevakt, men jeg føler ikke at der er trygt med tanke på hennes alkoholmisbruk! Hun gjemmer vin i skap og kroker, og det lukter alkohol av henne tilogmed når hun er på trening.. Jeg vet at hun ruser seg mye.. Og hun lyver veldig mye om dette.. Men jeg vet! 

Ts

 

Anonymkode: fbf6f...063

Hun forventer å sitte mye barnevakt.  Du har også skrevet at hun ikke bryr seg om dem. Er ikke det litt selvmotsigende?  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, rabrabara skrev:

Så din mann tok med deres barn, på julaften, uten deg, til sin mor? 

Ja, og det var avtalt i forkant så kom sin ingen overraskelse. Men det gjorde vond når han dro. 

Anonymkode: fbf6f...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Dumi skrev:

Hun forventer å sitte mye barnevakt.  Du har også skrevet at hun ikke bryr seg om dem. Er ikke det litt selvmotsigende?  

Hun tar masse bilder og legger ut på sosiale medier, men er ikke flink med de. Ønsker bare fasaden utad. Bryr seg ikke om de i det hele tatt. Kommer aldri med en gave, gir aldri noe, eller ofrer ikke så mye som et øre på de. 

Hun er veldig splittet, og langt ifra glad i barnebarna sine. 

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Dumi skrev:

Hun forventer å sitte mye barnevakt.  Du har også skrevet at hun ikke bryr seg om dem. Er ikke det litt selvmotsigende?  

Det er veldig selvmotsigende. Man skulle nesten tro at Ts tøyser littebitt med oss. 

Anonymkode: 0aa3d...be1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å si at hun bare svarte frekt tilbake på melding som forventet.. Hun kunne ikke brydd seg mindre!! 

TS

Anonymkode: fbf6f...063

Dette er jo nok mere vanlig enn folk tror, å det er fryktelig synd... Er nok fordi ikke sønnen er i livet eller er "barnet" hennes lenger... Er alltid svigermødre, aldri fedre, menn altså... Klarer du å ikke ha kontakt med henne? Å hva sier samboer? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev at du er villig til å fysisk kaste henne ut av huset, selv om dere har barn som potensielt kan bli vitne til dette. Samtidig sviktet din samboer deg til fordel for henne på julaften. Dette er ikke holdbart i det hele tatt.

Det er ikke tilstrekkelig at du kutter kontakten med svigermor. Hovedjobben må du gjøre med din samboer. Han må finne ut hvor lojaliteten ligger og dere må være enige om hvordan dere skal forholde dere. Skal han reise til henne alene? Skal hun vises bort i døra om hun tropper opp? Skal barna ha kontakt med henne eller ikke? Alene eller sammen med din samboer?

Dere må rett og slett ha felles front selv om det kan bety at også du må føye deg på noen punkter. Har dere det, kan andre forsøke å manipulere og regjere så mye de vil uten at det skader din og mannens relasjon, og uten at barna blir utsatt for håndgemeng mellom mamma og bestemor. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elizabeth89 skrev:

Dette er jo nok mere vanlig enn folk tror, å det er fryktelig synd... Er nok fordi ikke sønnen er i livet eller er "barnet" hennes lenger... Er alltid svigermødre, aldri fedre, menn altså... Klarer du å ikke ha kontakt med henne? Å hva sier samboer? 

Er forferdelig skuffet over henne, og jeg er nærmest sjokkert over hva hun skrev. Hun har virkelig ødelagt for seg selv denne gang! 

Jeg skal ikke ha mer kontakt med henne, da jeg blir syk av å være i relasjon med henne, Hun har ødelagt for seg selv ved å være ynkelig, smålig, ekkel, falsk og farlig! Samboer skjemmes over sik mor, men beskytter henne som vanlig og det er skuffende, han ser ikke hvordan hun manipulerer og herjer vilt med oss. 

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Hactar skrev:

Du skrev at du er villig til å fysisk kaste henne ut av huset, selv om dere har barn som potensielt kan bli vitne til dette. Samtidig sviktet din samboer deg til fordel for henne på julaften. Dette er ikke holdbart i det hele tatt.

Det er ikke tilstrekkelig at du kutter kontakten med svigermor. Hovedjobben må du gjøre med din samboer. Han må finne ut hvor lojaliteten ligger og dere må være enige om hvordan dere skal forholde dere. Skal han reise til henne alene? Skal hun vises bort i døra om hun tropper opp? Skal barna ha kontakt med henne eller ikke? Alene eller sammen med din samboer?

Dere må rett og slett ha felles front selv om det kan bety at også du må føye deg på noen punkter. Har dere det, kan andre forsøke å manipulere og regjere så mye de vil uten at det skader din og mannens relasjon, og uten at barna blir utsatt for håndgemeng mellom mamma og bestemor. 

Jeg har sendt svigermor melding og jeg har forklart henne at jeg ønsker ingen kontakt! Hun har forstått alvoret denne gang, og hun tørr ikke å komme på besøk noe mer. Kommer hun vil jeg vise henne bort, eller ringe politiet! Hun er uønsket! Må jeg kaste henne ut fysisk vil dette skje mens barna ikke ser på selvfølgelig! 

Min samboer har sagt seg enig i å besøke henne, samt ha besøk av henne mens jeg er på jobb, eller er borte! Jeg skal ikke være i nærheten av henne. I mitt hjem skal hun være minimalt! Jeg ønsker INGEN kontakt! Samboer har selv sagt at han/vi må være «forsiktig» med hans mor, fordi han mener hun har tendenser som er tyngende og skadelige. Selv har min svigermor en mor som er psykopat! Håper ikke slikt er arvelig.. 

Ja, jeg skal sette meg ned å virkelig avtale enda nøyere og detaljert rundt dette, jeg skal ikke nekte min samboer eller barn kontakt med henne, men jeg ønsker ingen kontakt! 

 

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kontormus skrev:

Dette innlegget gjør meg overbevist om at denne saken har TO sider!

Det er helt klart at svigermor ikke liker deg. Og du liker åpenbart ikke henne. Men du virker svært dømmende da du kritiserer henne for å bruke penger på ting hun liker, og ikke på dere. Beskylder henne for å være bitter/sjalu fordi du er (i dine øyne) er vellykket. Og for at hun ikke klarer å holde på menn.

Vet du hva? det kommer ikke du til å klare heller hvis det kun skal være "my way, or the highway".

Og jeg tror i stor grad at folk klarer å tenke selv, så hvis "alle" er i imot deg, trenger det ikke bare være hennes feil. Du kritiserer henne også for å kutte ut familiemedlemmer fordi hun mislikte dem - akkurat slik som du vil gjøre nå.

Du vet ikke halvparten av alt hun har gjort. Jeg har ikke kuttet kontakt med noen i familien.. Det er kun henne som har droppet kontakt med alle rundt seg, samt finner seg ukjente menn på byen hver helg! 

Jeg liker ikke henne, og har aldri likt henne. Jeg tror hun liker meg, men er sykelig sjalu på meg! Jeg har alt hun aldri fikk, og verst av alt er jo at jeg er kvinnen i sønnen hennes sitt liv. 

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rabrabara skrev:

Men han mener hun er sjalu, fæl og urimelig? 

Han mener at moren hans kan være litt sjalu og bitter, men at hun blablsbla!!

Samboer har sagt at vi må holde litt avstand til henne, samt være litt forsiktig med henne. Han har fortalt at hun ligner mer og mer på sin mor, og moren hennes skulle visst ifølge svigermor være psykopat!! Jeg har ikke dette inntrykket! Og forstår ikke hva noen snakker om.. Har hørt så mange forskjellige historier, og ingen er like. Jeg klarer ikke å henge med! Svigermor snakker veldig ofte stygt om sin mor foran meg, og samboer! Synes det er litt ubehagelig! 

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke halvparten av alt hun har gjort. Jeg har ikke kuttet kontakt med noen i familien.. Det er kun henne som har droppet kontakt med alle rundt seg, samt finner seg ukjente menn på byen hver helg! 

Jeg liker ikke henne, og har aldri likt henne. Jeg tror hun liker meg, men er sykelig sjalu på meg! Jeg har alt hun aldri fikk, og verst av alt er jo at jeg er kvinnen i sønnen hennes sitt liv. 

Anonymkode: fbf6f...063

Hun er faktisk bestemoren til dine barn, så hun er i din familie. Og nå vil du kutte henne ut.

Hvorfor bryr du deg om hun finner ukjente menn på byen? MÅ hun ha samme moral som deg? Dette roer seg med tiden, vær sikker!

Tror du overdriver hennes "sjalusi"" på  din suksess i livet. Jeg hadde ønsket for min sønn å finne noen som hadde alt på stell, selv om det betød at hun hadde bedre utdannelse enn meg. Heller enn et surrehue som bare har kaos i livet sitt.

Tror dere begge er veldig opptatt av å markere revir...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det sier seg jo selv. Gud forby at guttungen er glad i moren sin liksom. Dette blir nok gøy for ekteskapet 

Anonymkode: c45ce...1ac

Harjeg nektet samboer kontakt med henne? Samboer har kontakt med sin mor, og jeg forstår at dette er viktig for han.

Men jeg slipper heldigvis å ha kontakt med henne, fordi hun er ikke min mor! Å Takk Gud! Jeg har fullt lov til å droppe svigermor! 

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SnartMammaLykke skrev:

Svigermoren høres bitter, sjalu, og hevngjerrig ut! Sønnen hennes forlot henne for en annen kvinne. Buhuuuu

Ja, du sliter vel med svigermor du også...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kontormus skrev:

Ja, du sliter vel med svigermor du også...

Jepp! Flere sliter med svigermor enn omvendt 

 

3 minutter siden, Kontormus skrev:

Hun er faktisk bestemoren til dine barn, så hun er i din familie. Og nå vil du kutte henne ut.

Hvorfor bryr du deg om hun finner ukjente menn på byen? MÅ hun ha samme moral som deg? Dette roer seg med tiden, vær sikker!

Tror du overdriver hennes "sjalusi"" på  din suksess i livet. Jeg hadde ønsket for min sønn å finne noen som hadde alt på stell, selv om det betød at hun hadde bedre utdannelse enn meg. Heller enn et surrehue som bare har kaos i livet sitt.

Tror dere begge er veldig opptatt av å markere revir...

Jeg kan ikke godta hennes oppførsel mot meg og barna. Jeg kan ikke uttale meg her inne, men det har vært grovt! Jeg begynner å bli usikker på henne! Og hun har vist meg tegn til ingen empati.. Hun er iskald, syk i blikket og rusavhengig. Hun skremmer meg! Hun har manipulert og herjet med samboer så han sliter med psyken pga henne, svigermor fikk samboer til å kutte kontakt med sin far når han var yngre! Hun har plantet ideer i hode på han som ingen kan bevise, og det er snakk om grove hendelser. Manipulert og styret i retten, rettssaker og gudene vet! 

Man kan markere revir så mye man vil. Hun har ingenting å stille opp med imot meg uansett! 

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Kontormus skrev:

Hun er faktisk bestemoren til dine barn, så hun er i din familie. Og nå vil du kutte henne ut.

Hvorfor bryr du deg om hun finner ukjente menn på byen? MÅ hun ha samme moral som deg? Dette roer seg med tiden, vær sikker!

Tror du overdriver hennes "sjalusi"" på  din suksess i livet. Jeg hadde ønsket for min sønn å finne noen som hadde alt på stell, selv om det betød at hun hadde bedre utdannelse enn meg. Heller enn et surrehue som bare har kaos i livet sitt.

Tror dere begge er veldig opptatt av å markere revir...

Synes det er ekkelt at hun har med seg nye menn hver helg i en alder av 60 år.. Synes ikke hun er noe godt eksempel for barnebarn. Synes det er flaut! 

 

Anonymkode: fbf6f...063

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kontormus skrev:

Nei, du har selvsagt aldri gjort noe galt. Bare henne

Noen ganger er det slik, en av mine grunner til at det var helt greit å slå opp og flytte ut var pga foreldrene hans forferdilig oppførsel ovenfor meg.

Anonymkode: f6155...218

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp! Flere sliter med svigermor enn omvendt 

 

Jeg kan ikke godta hennes oppførsel mot meg og barna. Jeg kan ikke uttale meg her inne, men det har vært grovt! Jeg begynner å bli usikker på henne! Og hun har vist meg tegn til ingen empati.. Hun er iskald, syk i blikket og rusavhengig. Hun skremmer meg! Hun har manipulert og herjet med samboer så han sliter med psyken pga henne, svigermor fikk samboer til å kutte kontakt med sin far når han var yngre! Hun har plantet ideer i hode på han som ingen kan bevise, og det er snakk om grove hendelser. Manipulert og styret i retten, rettssaker og gudene vet! 

Man kan markere revir så mye man vil. Hun har ingenting å stille opp med imot meg uansett! 

Anonymkode: fbf6f...063

I så fall, så sier det mer om svigerdøtrene ;)

Men, hvis hun har problemer med alkohol kan jeg skjønne deg. Det hadde ikke jeg heller orket, og særlig ikke rundt barn. Men hvis det handler om hvem som skal bety mest for samboer/sønn, så bør dere vel se dere i speilet begge to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kontormus skrev:

I så fall, så sier det mer om svigerdøtrene ;)

Men, hvis hun har problemer med alkohol kan jeg skjønne deg. Det hadde ikke jeg heller orket, og særlig ikke rundt barn. Men hvis det handler om hvem som skal bety mest for samboer/sønn, så bør dere vel se dere i speilet begge to

jeg så meg i speilet, og derfor er det over.

Anonymkode: f6155...218

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...