Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Sliter litt for tiden...

Vi har kranglet, jeg er litt deppa og alt er bare dumt.Han prøver på sitt vis å gjøre ting godt igjen, men jeg klarer ikke helt å finne tilbake til der vi var..

Bekymrer meg for mye for tiden,misfornøyd med megselv,tenker negative ting..

ugh,ugh!

Ellers så har jeg blitt tante igjen i dag.

Det er jo gledelig, men litt sårt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da det var ikke kjekt og lese.

Har lenge lurt på om dere har kommet lenger i prosessen,men så leser jeg dette ikke kjekt.

Trøsteklem fra pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for klemmer Pia og Qlio, det varmer :kgsmil:

Det går bedre nå faktisk, vi hadde en vond periode, men den er godt på vei fikset opp i nå. Heldigvis.Ikke noe gøy å gå å skule på hverandre...det tar faktisk litt på å skule for mye :blunke: da er det bedre å snakke og gråte litt..

Har vært å sett den nye tantungen også nå, liten,søt,rød,hårete og med imponerende lungekraft. Fikk ikke holdt han fordi han skulle ha pupp og vi hadde dårlig tid, men det kommer nok sjanser senere. Navn var ikke klart enda, så vi venter spent på det.Tror ikke de kommer til å kalle opp etter noen.

I dag er det den 25,skal vi se, da er det ca 9 dager til jeg får mensen..

Gledegrue seg....Viss de sier at jeg må vente en måned til graver jeg meg ned! :evil: Neida, men blir nok mektig forbanna ja.

Nå er jeg lei av å vente.Syns det hadde passt fint å fått en baby i desember 2003,-det hadde vært julegave det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tilde!!!

Kjekt og lese det går bedre med dere, har tenkt masse på dere.

Får satse på at mensen ikke kommer det hadde vært kjempesupert.

Jeg er helt forvirra når det gjelder oss, fikk brev i dag om at han hadde 9 mill sædceller per ml hm synes det hørstes mye ut jeg.

Så nå vet jeg ikke hva som skjer videre skal ihvertfall ringe legen på mandag.

Ha en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig får jeg mensen i morgen...

Da skal jeg ringe til sykehuset og gi beskjed slik at de kan planlegge når jeg skal begynne på medisinene. Får håpe at alt går i orden og at det ikke blir "Nei,du må nok vente en måned til, vi har ikke tid"...

Er rimelig forkjøla for tida, tett nese, sår hals og bommull i hodet.

Derfor har jeg ennå ikke fått holdt den nye tantungen min enda, Bamsemums holdt babyen på brystet sitt i går og han så lykkelig ut at jeg klarte nesten ikke se på.Måtte snu meg vekk og stenge av følelsene som prøvde å velte innover meg.Jeg vet hvor mye han ønsker å ha sin egen lille baby å kose med, han sa det selv også senere på kvelden"skulle ønske det var min, en liten god og varm baby som kan ligge så tillitsfull og sove på brystet mitt"

Blir litt rar av sånt.Litt lettrørt.Vet han kommer til å bli en god far.Er litt redd for å håpe og tro for mye,samtidig som jeg vet at jeg bør være positiv og tenke at det går helt sikkert bra. Lykken må være å bli gravid på første forsøk.. :lol:

Familiene våre " mobber" oss med at vi "helt sikkert kommer til å få tvillinger og da skal dere jammen få se hva slags slit det er.."

Uff,jeg skulle ha fått gjort så masse denne helga,men jeg har ikke hode til det...Håper bare at jeg blir litt bedre til mandag.Kan nemlig ikke ta egenmelding nå,har brukt den opp.Får proppe i meg mest mulig remedier, og et pluss er jo at hostesaft er kjempegodt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Tildemor!

Takker så masse for koselig innlegg i dagboken min. Nå får vi bare håpe at mensen kommer i morgen, sånn at du får kommet igang skikkelig med IVF. Jeg skal krysse alt jeg har som krysses kan, slik at dere lykkes på første forsøk :) Jeg kan imidlertid tenke meg at det var veldig tøfft for deg å se din kjære holde et lite nurk slik. Men snart kjære Tilde..snart er det DERES tur!!!

Lykke til på "ferden"!

Kos og klem fra Sessa

(Termin i morgen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tilde!!!

Så kjekt og lese en liten oppdatering fra deg :D :D

Vi får krysse fingrende at mensen kommer så dere får komme

igang med medesinene.

Skal krysse alt for at dere lykke på første forsøk.

Hvor lang tid har det tatt siden du/dere var på utredning??

Hold meg oppdatert vennen!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Skal begynne på medisiner 12. februar!!!

Juhu!!! Er sååå glad!

Kryss alt dere kan jenter! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops:

Jeg feiltastet viss litt i gledesrusen.. skal begynne på medisiner 22 februar.My bad. :oops: Skal begynne med sprøyter 12 mars tror jeg, sikkert derfor jeg blandet. Men ellers takk pia :D

Fikk faktisk brev med resepter og informasjon ifra sykehuset i posten i dag.Det følgte med to ulike instruksjonsbrosjyrer for hvordan du setter sprøyter, en for vanlig sprøyte og en for en sånn penn sprøyte.Ble litt forvirret av det egentlig, det må vel bety at jeg kan velge sprøytetype?! Da skal jeg iallefall velge den pennen, for det så minst skummelt ut :lol: Måtte ta sprøyta på ca samme tid før klokka 12 hver dag, da gikk planen min om å la ei sjukepleiervenninne sette dem i vasken iallefall.Men det er nå likså greitt, best å klare seg sjøl. Brosjyre om folat følgte også med, men det har jeg nå tatt sånn litt halvjevnt en stund nå uansett, må begynne å ta skikkelig hver dag nå fremover. Det er sikkert bare 10 tabeletter igjen i det glasset mitt så jeg må kjøpe nytt.

Har elles invitert folk til fest til helga,tenkte jeg burde feste litt av meg før ting og tang forhåpentligvis skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Ser det at jeg tenkte jeg skulle begynne å ta folat mer regelmessig,må nok skjerpings til der.Har vel tatt bare 3-4 i veka tror jeg..

Vi skulle egentlig på apoteket i går begge to for å hente medisinene, men da var jeg så fyllesjuk at jeg nektet å stå opp.. :oops: Så nå får jeg gjøre det alene i veka.Tror jeg kan velge om jeg vil ha sånn penn, men da måtte jeg få den tilsendt fra sjukehuset, må ringe og høre.

Hadde det kanskje litt FOR gøy på festen,mista litt kontrollen av å drikke vin fra boks og ikke flaske. Hadde det fantastisk gøy, alt var morsomt!Bamsemums mobbet meg kraftig dagen etterpå, sa at jeg vinglet, gestikulerte noe vanvittig og at jeg satt med det fete gliiiset selv når jeg ikke snakket med noen, så ut som jeg tenkte masse fandenivoldsk og rart for megselv,- og det gjorde jeg! :lol: Ehem..han skulle bare visst..

Er jo litt halvflau da, men men...Tror/håper ikke så mange andre enn bamsemums forstod hvor full jeg var.Litt rart det der, du merker at" oj, nå har jeg fått nok!", men så driter du i det og tar et glass til.He he, pleier nå være så "skikkelig" ellers at det gjør egentlig ingenting...

Men jeg mener nå at bamsen overdriver. .

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HEISANN TILDEMOR :wink::wink:

Tenk i morgen begynner du med medesiner så spenneden håper du blir superflink til og skrive dagbok så jeg får følgt med deg.

Tenk nå kan det hende at vi snart leser at du har testet 2 BLÅ

lYKKE TIL TILDE DU FORTJENER DET BESTE!!!!!!

Lykkeønskninger fra pia :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Pia! :D

Jepp, i dag har jeg tatt den første nesesprayen.Den reiv!

Det virker som det er sterke saker fordi jeg ble litt halsår i neseboret og tung i hovudet etter å ha tatt den.Jeg skal spraye 3 ganger til dagen, vekselvis i neseborene,så jeg må huske hvilket jeg sprayet i sist.Må krysse av på skjema skal jeg ikke glemme slikt,vimsehode de luxe!

Tenkte jeg skulle spraye kl.07.00, 18.00 og 22.00 for da er jeg som regel hjemme.Kan ikke risikere å glemme å sprayen på jobb.Var på apoteket i dag for å bestille inn alle medisinene slik at jeg har alt klar, sist gang kjøpte jeg bare nesesprayen(1200 kr), så på onsdag kan jeg komme å hente alt. Betalte for det jeg bestillte i dag og det kom vel på litt over 7000 kr. Hadde egentlig trodd det skulle være dyrere..så det var jo en gledelig overraskelse. :)

Bamsemums har ringt og snakket med de på trygdekontoret og de sa at alle reiseutgifter blir dekket av de uansett. Da har vi misforstått for vi trodde hele tiden at reiseutgiftene hørte inn under de 18 000 som er egenandelen. Så viss det blir full klaff nå og vi ikke trenger flere forsøk så blir det igrunnen ikke så dyrt. Får bare håpe!

Ellers så kjøpte jeg meg et nytt dongeriskjørt med splitt i sidene og ei sprelsk stripete bukse på byen i dag,- måtte bare.. Kanskje jeg har litt behov for å pynte meg litt den tiden jeg har igjen i normal kropp?! :lol: Håpe, håpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! :D

Nå har jeg tatt mitt fjerde nesespray,og det har bedret seg.Det var bare den første som reiv skikkelig.I dag merket jeg nesten ingenting, har bare en liten bismak i munnen på en måte.

Har tatt sprayen kl.10.00, 18.00 og 22.00 til nå. Mandag blir det 07.00,men det gjør nok ingenting, må jo kunne sove litt ekstra i helga.

Det eneste er at pusen ikke er stillt inn på helgemodus, han skal ut i sjutida uansett, klorer på senga ,mjauer og herjer...,-da later Tildemor som hun sover veldig tungt :lol: Bamsemumsen har ikke gjennomskuet det enda...

Sleip som en ål...

:sjarmor:

Idag kommer mor og far hjem ifra ferie i Thailand, og jeg er spent på hva jeg får,vet at jeg skal få en duk iallefall,prøvde å få mor til å finne en som ville matche silkeputene mine.Men det spørs nå da, hum sa hun hadde funnet en, men at den kanskje var litt glorete.

Er også spent på å få se drakten hun har fått sydd seg og de nye brillene. Lurt å kjøpe slike ting der nede,utrolig billig. Dessuten pleier far være ganske flink på å prute...Har fått en del tekstmeldinger og det virker som de har hatt det kjempeflott, god mat, en times massasje på stranda til 25 kr,utflukter,mating av apekatter,- har vært bare litt misunnelig,ja... Men jeg unner dem turen, for all del!

Tror de har godt av å komme seg ut og se litt andre ting og få slappet av i varmen. Mor hadde ikke lyst til å reise hjem da jeg snakket med henne for to dager siden, hun har aldri vært i Østen før og var livredd for å treffe på slanger (slangefobi),men siden hun ikke så en, har hun hatt det helt fantastisk..he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva fikk du?

Hva fikk du?

Hva fikk du?

Som vanlig bare litt nysgjerrig, jeg da.... *rødmer*

Hehe, de har sikkert hatt det flott. Vi var der i september på bryllupsreise. Det eneste vi er sikre på er at vi skal tilbake. Ingen slanger (bare noen søte firfisler, faktisk), deilig varme og ytterst behagelige priser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he..sååå nysgjerrig?!

Ja jeg skal ikke holde deg på pinebenken:

Jeg fikk 2 mønstrete silkeduker,den ene mer glorete enn den andre :lol: ,en gul og en blålilla,ganske fine faktisk. Så fikk jeg en stilig sølvfarget klokke med rosa display(mor hadde kjøpt 3 så jeg fikk velge hvilken jeg ville ha, uheldigvis for henne tok jeg den hun likte best..), et enkelt reimsmykke med tre sølvfargede ringer på og en pose med masse spennende krydder.Så nå blir det fram med Thai-kokeboken min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...