Gå til innhold

Tildes "prøvelser"


Tilde

Anbefalte innlegg

Hehe...Vet ikke om det er noen fordel å ha fniselærer...?! ;) Eller jo,kanskje...

Uansett, jeg er suuuperstressa...

Noe som har resultert i skikkelig stressnakke og hodeverk.

Litt mer action enn jeg trenger på jobb for tiden.Sov lite i natt.Kokkelurte og drømte. Hatt to kjekke samtaler i dag...Og så er det snart jul og tidsfrister,og når søren skal jeg få gjort alt som den perfekte mor,lærer,kone og i det hele tatt superkvinne burde ha gjort før jul?! :sur::tristbla: Lyst til å grave meg ned...

Og i helga blir det julebord igjen...

julekvelden på kjerringa

det var nå jeg skulle hatt minst tre sorter klar

planer om flere

julerent og pent hus

ørten nikkende nisser

julekrybbe

små lekemus i krokene

kort sendt

og selvsagt

Guds fred i stugu

istedet har jeg

kaniner

av den superfertile sorten

litt her og litt der

sjokoladekalender fra Spar

og svære tunge forpliktelser

å pakke seg inn i

men

det pleier ordne seg

for sånn småsnille piker

(bare de tar seg selv i nakken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ironi:

Nå er jeg tilbake på nett :)

Så nå kommer du til å se meg oftere. Håper du får sove bedre i natt.

Den perfekte mor, hustru, ansatt osv er ikke lett, nei. Her tar vi det litt pø om pø. Kanskje ikke den beste måten, men vi kommer da stort sett i mål.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeiii Vimsevips!! :klem:

Long time no see ja! Pø om pø funker ganske bra det...

Ellers så har jeg suuuuper vondt i nakken,bare på ene siden.Har en sånn skikkelig knute.Føler meg helt skeiv.Og så har jeg vondt i halsen, og i hodet og i rompa og låret og armene og blåmerke på knærne og så videre... ;) Ikke kødd altså.Var på et noe fysisk utfoldende kurs i går... Kjenner det definitivt i dag.Ble hjemme. Tok en av de tabelettene jeg fikk mot tannverk tidligere, og da ble det litt bedre en stund..Kanskje jeg skal ta en nå også?! Men jeg har fått gjort litt da.Rettet litt.

Bompi er heller ikke bra, har feber, hoste og snue. 38.8. Håper vi er bedre i morgen begge to. Og Bamsen er strandet i Kjøbenhavn.Flyet ble innstillt.Neste fly forsinket.Kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettet er nede

banner

tester et par mulige umulige løsninger

mumler innbitt

no support

typisk

til slutt stikker jeg

og herjer litt

et annet sted

har de nett tro?

teste

teste

forstyrrer

sjarmerer

involverer

hva søren skal jeg vel ellers gjøre

hekkans system

så kommer jeg på

en rampestrek

å legge i posthylla di

løper tilbake

knoter litt

lurer på

om jeg virkelig skal gjøre det

hemmelig

men

hehe

hm, joda!

nå da?

minuttene tikker

laaangsomt

men

jeg har ikke skylapper i dag

først litt skryt og så litt kjeft,sier jeg

vil visst ha kjeften først

ok

greit det

de tar den

senere blinker de i takt

det lyser jo intelligens her

blink blink

jeg lover gull og filmruller

får haleheng

hekkans teknisk svikt igjen

ikke mine tommeltotter

hekkans nett

vi svinger oss rundt alle mann

letter på rompa

i gallopperende bølgemodus

og fniser over den hvite trusa

hun rødmende innrømmte hun hadde

detter av stolene

ler

så er vi

ferdige

dette må vi gjøre igjen

ok, lover

fungerer det nå?

nei

hekkans dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.Da har jeg ringt treig lillebror.For å svare på meldinger det gjør han jo ikke...Men da skal jeg altså være ansvarlig for julegaveshopping til opphavet. Greit det. Fikk faktisk presset ut to ønsker fra de i går.Utroooolig...

Og svigerinne tar seg av svigermor og far, og tantunger.Og svoger har tatt seg av andre tantunger.Så da er jeg eeeegentlig godt igang selv om jeg ikke har startet...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kjøpt kaffiservise til oss selv for pengene vi fikk av svigermor, og jeg har allierert meg med to venninner på julegavekjøp og fått svar på hva noen ønsker seg.Det er jo greit.Og så har jeg sunget julesanger og hatt to mini juleverksteder med bra resultat. En engel er jeg visst også... Og så var jeg lenge på jobb i dag og fikk gjort masse. Ligger bra an nå. :)

Bompi har begynt å bli en liten håndfull... Mye NEIII!!! for tiden...Surmuling,hyling og å slenge seg på gulvet. Jodaaa...En liten minisjefsrolle hun prøver ut her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snopesjuuuuuk!

Skikkelig lyst på sjokolade eller smash...og så har vi ikke det i skapet... :sur: Bare hvit sjokolade og toblerone,og det er ikke det jeg har lyst på.Melkesjokolade eller stratos...naaaaaam...eller daim..... :sjenert:;)

Lurer på hvor mye jeg har lagt på meg i det siste...Har ikke gått på vekta for å sjekke.Den hemmelige julevennen min på jobb har fora meg opp på sjokolade... Men han/hun kan nok ikke få hele skylden... Rart med det, mye enklere å slanke seg når en har ferie enn når en er på jobb. Det er et eller annet med det, har snakka med noen andre jenter på jobb også, de innrømmer også et visst "suuug" på jobb..hehe...og om det er noen digg rester så kaster vi oss over det som sultne ulver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah!Vondt i føtter og rygg....

Var på kinaresturant med Bompi, Bamsen og mor, etterpå var vi på julepyntshopping,og så fikk jeg en melding fra venninnne M om jeg kunne handle venninnegave til M2 om en time.Den avtalen hadde jeg jo helt glemt,men det kunne jeg.Fikk bare vase litt rundt mens de andre reiste hjem igjen.

Mens jeg vaste rundt og fant juletreteppe, stilige perlebrikker og juleduker til en fantastisk halv pris,men selvfølgelig ingen julegaver, så ringte plutselig venninne M. Da sto hun 5 meter unna...og lo... Tydeligvis hadde M koordinert gaveshopping med oss begge.Lurt! For de shoppet først til meg,mens jeg dillet, også shoppet M og jeg mens M2 dillet,og så gikk vi på kafe etterpå. Jeg hadde to kuler med fantastisk is, en med brownies og melkesjokolade og en kakesmuler og sjokolade... Kommer nok til å stoppe innom der flere ganger.Syndig godt. :sikle:

Så ble det litt catching up og planlegging av ting og tang,blant annet nyttår...før M2 var trøtt og ville hjem.Stive stressrygger som ønsket massasje hadde vi alle,men M ville se på julekjole,og jeg ble med under forutsetning av at hun ikke skulle bruke en eeeeeviiiiigheeeet.... Hehe... Vi brukte en liten eviiiiigheeeeet begge to, men så fant vi nå litt da. Jeg hadde valgets kvaler mellom to lilla kjoler, men det ble tilslutt strikkekjolesaken...Når jeg skal bruke den vet jeg ikke helt,menmen.. Og så fant jeg en svartgrå topp.

Bamsen og Bompi hadde pyntetlitt med julepynten mens jeg var borte,og nå har jeg pyntet litt mer.Jupp, nå er det jul!! Det var bare den snøen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleferie!!! :)

Og jeg sa nei til å være med på mamma og barntreff med venninner i dag for, -get this, jeg skal rydde og vaske huset...Ikke favorittsyssel nei, men det er nå litt godt å få det gjort også.Og så mangler jeg tre gaver.Bamsen,lillebror og litt til til mor og far... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det,@lfa! :klem: God jul til deg også!

Halv seks nærmer seg styggelig fort egentlig,men nå er pinnekjøttet på kok,grøten kokt og til avkjøling,kremen pisket og Bamsen får snart skrelling av poteter som kjøkkentjeneste. Først bør han vaske vinduene...Det skulle han egentlig gjort en annen dag,men han har klart å utsette det til nå...og fremdeles sitter han i godstolen.. Satt og så slutten av Tre nøtter til Askepott sammen for litt siden,-joda, litt romantisk anlagt er han visst..hehe..men kommer selvsagt med kommentarer om at nå skal de sikkert ha sex... :fy_fy:;)

Bompi sto opp 6.13 i dag... :sur: men så nå ganske gladelig litt tegnefilm.Senere fikk hun julebadet sitt hos mormor.Og hun gleder seg masse til at nissen skal komme.Bamsen nekter å være nisse...,-tro om jeg kan lure noen andre til å være det? Får sende melding til svigermor..

Håret mitt ser ikke ut.Må snart hive meg i dusjen. Skal kanskje bli med en tur på kirkegården i firetiden.Det meste bør være klar til da.

God jul alle sammen! :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften vel overstått ;)

Og jeg føler meg ganske stinn enda.Hadde pinnebog,og det stemmer at det var mye kjøtt,men den var ikke helt riktig salt nok synes jeg. Ellers så ble det mye mat ja...

Bompi og jeg ble med mor og lillebror opp for å sette lys på grava, men da vi skulle reise hjem derfra var det skikkelig trafikkaos pga av at gudstjenesten var slutt.Sto vel i 5-10 minutt...

Svigermor var nisse,men nissen klarte ikke la være å fnise,så han på 4, som egentlig tror på nissen, sa "Det er mormor!" :ler: Men Bompi var helt oppslukt, munnen på vidt gap og veldig forventningsfull. Nissen fikk til og med kosen.Etterpå kommenterte hun"Nissen hadde sokka på!" Tror vi var ganske så fornøyde med pakkene alle.Bompi fikk lite leker som bestillt og jeg fikk reisegavekort fra Bamsen :) Bompi fikk masse klær, strikkede og kjøpte dokkeklær,Ivo Caprino samlingen på dvd,fin hettelue,smykker og armbånd,klemmer og strikker, Kaptein Sabeltann matboks og drikkeflaske og Ponytails.

Min tur til å sove lenge i dag,men som vanlig kommer Bompi springende med jevne mellomrom..Ble vekket to ganger. Senere i dag skal vi på middag hos mor og far.Da kommer også lillebror og samboer og halvsøstera mi med familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stifler's mom

Julenisseseansen pleier å være morsom. Poden er litt i tvil når det gjelder hele historien, men jeg tror han liker å tro på nissen og helst vil gjøre det litt til. Lot seg gladelig lure av sin egen pappa i år :ler:

Den som trodde på julenissen fortsatt :)

Ha en fin jul videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takktakk,Stifler`s mom!

Det er morosamt med jula for dessa som er små.. Bompi vil se bildene og filmen av når nissefar kommer om og om igjen.. :ler: Veldig facinert.

Sånn ellers så er det litt slitsomt å være hjemmemamma med Bompi disse dagene,mye energi i jenta ja.Og den nye boka hun fikk i posten fra bokklubben var en stoooor hit. Når to skal x 4 av Tor Åge Bringsvær, den har vi sikkert lest 15-20 ganger nå...mamma begynner å bli litt lei,men Bompi mener noen ting er veldig fnisbare, som når to hekser er sinte på hverandre og sier "honka honka!" eller politimennene hiver seg på gulvet og sier "basta!basta!"

I dag har jeg lagd komler.Fra sånn pakke ja, og kraften fra pinnekjøttet. ;) Blir spennende å se hvordan de smaker.Er nok uansett best stekte,tenker jeg.

La meg litt mens Bompi sov,og følte meg rimelig rar etterpå.Gikk i dusjen,og da jeg var ferdig var Bompi og pappaen forsvunnet.Sendte melding med handleliste,så det blir spennnende å se om de kommer hjem med riktige ingredienser til waldorfen.Sist år,når Bamsen skulle handle kål, kom han hjem med isbergsalat.. :legrine: Og så skal vi visst på hyttetur på nyttår, det blir gøy.Greit med overnattingsmuligheter. :sjarmor:

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: Takktakk!Bompi er stolt, men det har foreløpig blitt med den ene gangen,pluss en gang hos mormor...

Ellers så kjenner jeg at det er helt fantastisk at det er fredag. :) Skikkelig trøtt og sliten etter tre egentlig ganske avslappende dager på jobb...men jeg har sovet dårlig i det siste.Siden nyttår egentlig.Bompi har begynt å våkne i halv 6-6tiden og kauke,og i tillegg ligger jeg og kokkelurer vel lenge før jeg sovner.Bompi har nok ørebetennelse igjen... skal til spesialisten på oppdatering på fredag,så da får vi se om det blir dren eller ikke.

Ellers så tok jeg sjansen i det fine morgenværet og tok skjørt og kåpe i dag,med det resultat at jeg lignet en halvdruknet katt da jeg skulle hente Bompi i barnehagen i dag.Selvsagt var det ikke speil på doet der,så jeg fikk bare håpe at jeg fikk bort all den svarte mascaraen fra under øynene.Heldigvis var det ingen barn som mente jeg var spøkelse..og ingen kjekke pappaer å skremme vannet av heller... ;) Hjemme fikk vi overraskende besøk av venninne M og lille T, og det var kjempekoselig.Men så skulle vi ut å spise på kinaen når Bamsen kom(oooorket bare ikke lage middag i dag...) så det ble en litt kort visitt.Etter mat ble det litt nyeskjortershopping på Bamsen og så ville Bompi til mormor. Så da ble det barnetv der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

I dag har Bompi tisset på potte :)

Og senere bæsjet på do hos mormor :)

:ler:

I dag har vi vært i barneselskap, det var gøy, og senere på pinnekjøttmiddag hos mormor og morfar.Der var lillebror også,så Bompi fikk lekt litt med onkel og sjørøverskuta.

Ellers så har jeg vært på sprengjakt etter ny kåpe i omtrent alle butikkene som finnes her.Tok meg en tur mens Bompi og Bamsen sov. Utrolig lite utvalg av yttertøy i vanlige butikker.Endte oppi en sånn skikkelig "konebutikk", og der hadde de jo masse. Ble ikke sååå billig,men så ble jeg fornøyd også da.Grønn litt innsvinget.De skulle ha ca 500 for å sy den opp på armene, så jeg droppet det,kan jo muligens fikse det selv,eller komme tilbake å få det gjort om det viser seg at de to centimetrene irriterer nok til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...