Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Takk @lfa :klem:

Bompi er heeeelt opphengt i Kaptein Sabeltann,og spesielt jumperen...Tror vi burde hatt to...Men jeg får vel prøve å hause opp pusekatt og ole Brum jumperen også litt tror jeg.. :ler: Men så var vi på KappAhl og kjøpte 4 ulike Pinkystripete jumprer/bodyer i dag.Da var piratjenta fornøyd,bar bort til disken selv. :ler: Og så var vi på posten og hentet en pakke med Bompiklær fra H&M.Og så har jeg ryddet bort to fulle bæreposer med for små klær fra kommoden hennes på badet.

Ellers så har jeg vært i forening i dag, er stappmett på kjempegod karrikyllinggreie og varm eplekake med is.Spiste en porsjon for mye av begge tror jeg ;) Så ble ikke noe fotball på meg i dag.Veldig greit å ha en unnskyldning for det kjenner jeg..hehe... Tror jeg kan tenke meg noe mer innendørstrening heller jeg.Volleyball eller innebandy hadde fenget mer da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem:

Lenge siden sist jeg har vært her, nå..

Den tanna hørtes ikke god ut :riste:

Bompi, høres ut til å ha blitt en bestemt liten dame. Akkurat slik hun skal være :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, slik skal hun være!!!

Ellers så erjeg litt brisen... :sjarmor:

Tre vin , to baileys med kaffe og 3-4 tyrkere...jaaaadaaa....Litt lurt....

Jupp, her er det god gang, 8 stk på vorspeil utenom meg og Bamsen,,,

En snekker, så nå har vi planen klar på baderom i kjelleren.... ;)

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaadaaaa... :forvirret:

For å si det sånn: jeg var iallefall lur nok til å nekte å være med da taxien kom... Gikk i stedet på do og satte fingen i halsen... :sjenert: Så gikk jeg og la meg...De der tyrkerene gir jeg skylda..hehe... Litt sånn bomullsfølelese i dag da...Veldig smart... Våknet i 11tiden og ringte og ba mormor komme bort med Bompi istedet for å at vi kom og hentet...joda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på foreldresamtale i barnehagen :)

Bompi er snill og grei,og veldig sterk språklig.Leker fint sammen og alene,følger regler, vil gjerne være med og tar litt initiativ selv.Dilter ikke etter de store jentene så mye lenger,og lar seg slett ikke herse med.Men liker fremdeles ikke helt å få alles oppmerksomhet eller å snakke til "fremmede".Snakker mye,og koser seg ved matbordet,drar ut tiden der..Og så er hun flink til å ha oppmerksomheten rettet og klarer å følge regler i organisert lek. Så det var jo bra :)

Ellers så trodde jeg at jeg skulle rotfylle i dag,men det blir senere.Boret bare et lite hull,men er helt skeiv i trynet enda mange timer senere.Kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vondt i ryggen og i føttene.Har slavet på kjøkkenet et par timer...

Skal ha barneselskap for Bompi i dag for hun fyller to år imorgen :bursdag:

Har bakt muffins fra pakke som skal pyntes snart med noe melis og stilige dyrefigurer,så har jeg bakt bamsekake som snart må pyntes med sjokoladekrem og nonstop og så har jeg pynta fløtekake med krem,vaniljekrem,jordbær og marsipanlokk.Kjøpte bare sånn ferdig bunn,orka ikke styre med det,så jeg håper den blir ok. Bompi ble iallefall meget begeistret da hun kom hjem nå fra mormor og fikk se hva mamma holdt på med "KAGA!! SELSKAP! BESØGK! JOOOORBÆÆÆÆR!!!!" :ler:

Nå må jeg bare ha en liten avslappende pause før jeg begynner på bamsekakestyret...

Shit!! :overrasket: 2 timer og et kvarter til gjestene kommer...

Jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg og ikke hva bompi skal ha på seg,og jeg må dusje... tror jeg bare bør begynne på den bamsekaka jeg.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relaaaaaax... ;)

Selskapet gikk kjempefint! Veldig koselig, tror alle hadde det gøy.Bompi fikk 5 små venner på besøk,3 jenter og to gutter, og de lekte godt og mumset i seg mat og kaker.Tror aldri stua vår har vært så bomba noen gang... Men heldigvis stort sett bare leker, lite smuler og sånt.Fine gaver fikk hun også.

Nå er det bare å lade opp til storinnrykk av familien i morgen...hmm...telle over...da blir vi vel 18...tror jeg... Gidder ikke lage nye kaker tror jeg.Mor og svigermor tar med og så er ca halve igjen på de to fra i dag,og så lager jeg bare nye muffinser og ny gele.Jupp...planen klar og kjøleskapet stappa.

Glad det er min tur til å sove leeeenge i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsesse to fingrer opp

glemt er smerten

her er gleden

i prinsessesmil

over bamsekake

muffins,gele og non-stop

pakker og små søte venner

krye lys å blåse

"happi børsdai tu juuu!"

leker og ler

utrolig rotete her

ingen sier stopp

klarer å dele

klarer å låne

to år

jammen ikke født i går

vennegaver stolt dele ut

lille kakemumsevennen min

hvordan du ser ut!

:bursdag:

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk @lfa!

I dag er jeg rar.Men jammen var det gøy også. Jeg har heldigvis fått sove litt ut i dag,selv om Bompi var rimelig krakilsk i dagmorges.Blei sånn cirka 4 t søvn de to siste nettene,og kanskje 5 den før det, så litt sliten.. Ikke vant med festing og drikking tre kveldar på rad....Jammen ikke en heilt tam gjeng som var på tur,nei. Men det var gildt og,om det er hardt å være på topp..Veldig godt å komme hjem,og jammen godt det ikke er mandagmorgen på en god stund ennå.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått igang oljefyren.Men det er drepende varmt foreløpig, 26 grader i stua...

Klarte å ringe til mor halv ni i dag, trodde den var halv ti.. :ler:

Sånn ellers har jeg laget sånn ferdig fyllt lammelår uten ben i dag.Var nå ganske godt. Er vår tur tilå ha matklubb neste gang, og jeg vet jammen ikke helt hva jeg skal lage,men en ytret ønske om lammelår da.Ikke så veldig lyst til å lage det...

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i rygg og hofter.Måtte bære Bompi en del i dag ved henting i barnehage og på butikken og det hadde jeg jammen ikke godt av... :forvirret:

Eller så trodde viat Bompi kanskje fikk hjernerystelse i går,datt av en tripp trapp da hun var på kafe med Bamsen.Senere måtte Bamsen vekke henne fra luren,og da ville hun bare sove videre.Det var jo litt skummelt, så han ringte meg,og jeg fikk hamtil å ringe lege. Der snakket de om å ta henne inn på sykehus og overvåke og vekke henne hele natta... Men etter å ha vært på legevakta så fikk vi henne da med hjem,var jo rimelig kvikk ellers,høyt og lavt. Men vi måtte sjekke henne selv jevnt og trutt over natta for å sjekke at hun ikke var fallt i bevisstløs søvn...Ikke så gøy, men det kommer vel flere sånne kan jeg tenke meg...

Ellers så har Bamsen vært på jobbintervju og det er o spennende.og så har de bestemt julebord på jobb.Yeyh! Har lovet ei å være med ut nå i helga,blir sikkert gøy,men akkuratt nå frister det ikke helt...trøtt og sliten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremdeles trøtt og sliten..Stresset har begynnt.

Og så er jeg så stiv og støl og har vondt overalt.Spesielt ene armen/albuen.Har begynt å smøre meg med en sånn "vidunderkrem" fra Natur for alle i desperasjon.Virker som det hjelper litt.Blir iallefall litt varm.

Hadde jeg hatt mye penger så skulle jeg gått og klippet meg, tatt ansiktsbehandling,fotbehandling, en skikkelig knaende ryggmassasje og fått meg en herlig aromaterapitime for å liksom runde det hele av... ;) Og så for å toppe det hele, shoppe villt og galt i en time eller to... :ler: Snart lønn, men som sagt hadde jeg hatt MYE penger... :roll:

Sånn ellers så har det vært en ganske stor drittdag også.Begynnte godt med sykkelhjul som punkterte da jeg var kommet mindre enn halvveis.Måtte ringe en sur og stressa Bamse...jaaadaaa...og så ble det selvsagt vikartime på meg,så da fikk jeg ikke gjort unna det jeg hadde planlagt..tatt med hjem,men nei... Bamsen skulle på noe kursgreier så Bompi og jeg har vært hjemme alene helt til hun la seg,og nå gidder/orker jeg jammen ikke...

Og så fikk jeg telefon fra venninne om at en dato ikke passer likevel...For et styr.Får lyst til å utsette hele greia til januar.Tror det hadde passet meg bedre også om dette styret fortsetter...og det gjør det...

Men det var gøy ute i helga da.Faktisk.Det ble bare så altfor sent..og så var jeg litt dagen derpå... Spiste midt på dagen i går, pizza, and that`s it..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste natta...

Våknet jevnt og trutt, fikk ikke sove,vondt i hodet,varmt og fælt.Så da morgenen kom ringte jeg jobb og sa jeg ikke kom.Kledde på Bompi og gikk og la meg igjen.Stod opp halv 11.Dusjet,tatt tabelett og spist en gulerot.Slapp. Men håper jeg kan få gjort noe etterhvert.Har en del stiler som jeg bør begynne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for det Zianta :klem:

Fikk beskjed om at Bompi ikke har vært i form i dag i barnehagen også, hadde vært litt slapp, satt seg mye ned og bare kikket på leken. Så mamma og Bompi har nok det samme...Bamsen er visst ikke heller helt i form. Får håpe vi er bedre til i mogen.

Er invitert i noe greier hos svigerinne i kveld,sendte melding og sa at jeg ikke var i form.Men det var så mange som hadde meldt avbud så da følte jeg at jeg måtte komme likevel.Klarer jo fint en liten time, ta en tabelett først så går det vel greit,og når hun ikke er så redd for smitte så....Fikk med meg mor også(bare unnlot å si at jeg er dårlig til henne da...hehe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med helg!

Men har planer om mye retting da...ikke noe jeg ser så veldig frem til,men det skal være godt når det er gjort...forhåpentligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stinker olje i stua og på gangen.... :tristbla:

Er jo ikke normalt at det skal stinke sånn,kjente det i gårkveld da Bamsen satte på oljefyren,tenkte at det gik vel over Det gjorde det ikke,men fant først kilden i dag.Det hadde dryppet litt olje fra en mutter eller no, og ned på treverket i det rommet, og så stiger jo sånt opp.. Uh!

Tror det er derfor jeg er så uggen og har vondt i hodet...Perfekt det når jeg har masse å rette... :tristbla: Lufter for harde livet...

Ellers handlet inn farsdagsgaver tilBamsen og pappelopp,og blåst av vel 500... Men lønna har kommet nå.Jippi!

Fikk ellers vite at vi er invitert med på julebordet på Bamsens nye jobb,det var jo gøy,men litt dritt også for jeg er invitert på fest hos ei på jobb den kvelden...Hadde veldig lyst å gå på det...Menmen...en kan jo ikke få med seg alt.Og det er nå iallefall ikke de to julebordene som krasjer.

Får nå håpe det er noen koselige folk på Bamsens nye jobb da... Eller helst at jeg kanskje ser noen jeg kjenner fra før...Gru og skrekk... Det er ikke så veldig gøy å stå der med en drink i hånden og skulle mingle når en bare ser ukjente fjes... :sprettoy: Og når disse fjesene i tillegg snakker jobb... :eeeh:

Oki,oki...ikke ta sorgene på forskudd... ;)

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...