Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ardwinna skrev (34 minutter siden):

Ild og flammer?

Jaaaaa! Tusen takk, ingen i familien min klarte å se det! Det skal være en heftig skogbrann. Videre er planen å male en hest som flykter fra flammene og ut i et landskap der brannen ikke har nådd enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Samuelle said:

Jaaaaa! Tusen takk, ingen i familien min klarte å se det! Det skal være en heftig skogbrann. Videre er planen å male en hest som flykter fra flammene og ut i et landskap der brannen ikke har nådd enda.

Jeg så også at det var flammer med en gang. Skal jo være i bakgrunnen (?), så da trenger det ikke være veldig detaljert og skarpt. ^_^

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ardwinna skrev (2 timer siden):

Ikke noe nytt herfra, men jeg satt og bladde gjennom gamle bilder og innså plutselig at jeg faktisk har hatt litt utvikling de siste årene. Disse to portrettene ble tegnet med ca 2,5 års mellomrom. Ble egentlig litt paff over forskjellen da jeg føler at jeg har tegnet alt for lite og nærmest stagnert de siste årene.

utvikling portrett.jpg

Whats up with the øyenbryn? Veldig lodne.

Anonymkode: f8de2...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Er det ikke en modell, mon tro? Altså en spesifikk modell som er blitt brukt som referanse. Hun har sånne bryn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaromei skrev (13 timer siden):

Jeg så også at det var flammer med en gang. Skal jo være i bakgrunnen (?), så da trenger det ikke være veldig detaljert og skarpt. ^_^

Takk for svar, setter stor pris på det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 22.59):

https://en.wikipedia.org/wiki/Sophia_Hadjipanteli

807909fb14cd91f74c95dab5b734f241.jpg

Det er nettopp øyenbrynene hennes jeg synes gjør henne til en interessant modell. Litt Frida Kahlo-aktig. Alt for pent og pyntelig bli kjedelig.

Endret av Ardwinna
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så lite liv i «Gjett hvilken kjendis jeg har tegnet» at jeg velger å poste her også. Ser dere hvem dette er?

B6E873ED-1913-49D9-A428-8D6EAF206C8C.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det hun kjendisadvokaten? Mona et eller annet? Husker ikke helt hva hun heter, bare at hun arvet stort fra none klienter for noen år tilbake og det var mye skriverier om det. 

Anonymkode: 909f3...fad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Samuelle skrev (På 6.4.2022 den 21.02):

Jeg så også med en gang at det var brann og flammer, veldig fint og tydelig!

Anonymkode: 85598...46f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det hun kjendisadvokaten? Mona et eller annet? Husker ikke helt hva hun heter, bare at hun arvet stort fra none klienter for noen år tilbake og det var mye skriverier om det. 

Mona Høiness. Nei, det var ikke henne jeg tenkte på. Men det er faktisk veldig likt henne også, det så jeg ikke før du skrev det! (Kanskje er det likere Mona Høiness enn henne jeg prøvde å tegne 😂)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg så også med en gang at det var brann og flammer, veldig fint og tydelig!

Anonymkode: 85598...46f

Tusen takk!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Samuelle skrev (21 minutter siden):

Det er så lite liv i «Gjett hvilken kjendis jeg har tegnet» at jeg velger å poste her også. Ser dere hvem dette er?

B6E873ED-1913-49D9-A428-8D6EAF206C8C.jpeg

Sofie Elise? 

Anonymkode: c51d8...f90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sofie Elise? 

Anonymkode: c51d8...f90

Ja, stemmer 😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, Samuelle said:

Mona Høiness. Nei, det var ikke henne jeg tenkte på. Men det er faktisk veldig likt henne også, det så jeg ikke før du skrev det! (Kanskje er det likere Mona Høiness enn henne jeg prøvde å tegne 😂)

Ja, ikke vet jeg. Har ikke noe forhold til sånne influencerbærter og tanken slo meg ikke engang at det kunne være Sofie Elise. Tenkte Mona Høiness med en gang..... kanskje jeg begynner å bli gammel 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_20220414_005044.thumb.jpg.865610cdcdbfbc16d3ee08b82f924e18.jpg

Bilde nå, og bilde tidligere i prosessen. Overdriver jeg litt motivene? Av og til så føler jeg at jeg kunne roet litt ned på malinga 

IMG_20220413_214631.thumb.jpg.fc4dc0a54834b307b52346a3edb9f740.jpg

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler sjelden det jeg tegner eller maler fordi jeg har en (teit) ide om at så lenge det ikke er realisme så har jeg ikke noe å skryte av eller vise frem. Jeg er veldig fersk med både tegning og maling og bruker mye inspirasjonsbilder/videoer mens jeg holder på. Jeg synes det er utrolig gøy å føle at jeg får til noe, men det er skummelt å vise frem 😅IMG_20220414_182534.thumb.jpg.0b571fca28f82018a293bffec10aa79f.jpg

IMG_20220409_203931_003.thumb.jpg.10e9a9a8c006d18c8ef584e45aa988c4.jpg

• Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 hours ago, Ryuk said:

Jeg deler sjelden det jeg tegner eller maler fordi jeg har en (teit) ide om at så lenge det ikke er realisme så har jeg ikke noe å skryte av eller vise frem. Jeg er veldig fersk med både tegning og maling og bruker mye inspirasjonsbilder/videoer mens jeg holder på. Jeg synes det er utrolig gøy å føle at jeg får til noe, men det er skummelt å vise frem 😅IMG_20220414_182534.thumb.jpg.0b571fca28f82018a293bffec10aa79f.jpg

IMG_20220409_203931_003.thumb.jpg.10e9a9a8c006d18c8ef584e45aa988c4.jpg

Utrolig kule, de soppene! Prøv å drite i den tanken om at alt annet enn realisme ikke er bra nok, for det er det! Kunst er så subjektivt som du kan få det, og det viktigste er jo faktisk at du liker det å tegne/male! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cockerlover skrev (På 14.4.2022 den 0.59):

Bilde nå, og bilde tidligere i prosessen. Overdriver jeg litt motivene? Av og til så føler jeg at jeg kunne roet litt ned på malinga 

Jeg synes ikke du overdriver motivene eller trenger å roe ned på malinga. Jeg liker måten du leker med former på, og har også sansen for at du kjører på med farger. Det som er utfordringa når man maler abstrakt eller non-figurativt, er å skape balanse i bildet ved "riktig" bruk av farger, former, linjer, kontraster osv. Det er noe som er en egen kunst (pun intended) og som må læres og øves på. Jeg synes du er godt på vei dit. Et kjedelig råd: fortsett å leke og eksperimentere med farger og former. Lag din egen symbolikk i bildene og prøv å ikke tenke så mye på hva andre synes. Kunst er i stor grad subjektivt, så gjør din greie og la andre mene hva de vil.
Jeg er nesten litt redd for å male abstrakt/non-figurativt, da det er vanskelig å mestre balansen mellom et spennende uttrykk og bare noen farger/former på et papir/lerret, så jeg beundrer de som maler abstrakt/non-figurativt!

Ryuk skrev (På 14.4.2022 den 18.26):

Jeg deler sjelden det jeg tegner eller maler fordi jeg har en (teit) ide om at så lenge det ikke er realisme så har jeg ikke noe å skryte av eller vise frem. Jeg er veldig fersk med både tegning og maling og bruker mye inspirasjonsbilder/videoer mens jeg holder på. Jeg synes det er utrolig gøy å føle at jeg får til noe, men det er skummelt å vise frem 😅

Realistiske bilder er jo ofte tegnede kopier av fotografier, og det er jo egentlig veldig kjedelig. Jeg kjenner at jeg sliter hardt med å løsrive meg fra å tegne realistiske "kopier" av foto jeg liker, og vil mye heller være god på å lage spennende komposisjoner i hodet mitt og få dem ned på papiret. Skape noe spennende som ikke nødvendigvis ligner på et foto.

Soppene dine er jo råkule, med masse personlighet og artige uttrykk. Jeg får ikke til å tegne/male sånn! 😅
Jeg synes definitivt du burde dele bildene dine, spesielt når de ikke er realistiske, for å skape variasjon og gi inspirasjon til flere enn bare de mest ihuga realismeentusiastene. Jeg blir ihvertfall kjempeinspirert av å se ulike typer uttrykk, og prøver å finne nye veier som er mindre realistiske.

Mitt store forbilde er Lisa Aisato. En fascinerende og magisk blanding av realisme og tegneseriefantasi, nesten litt surrealistisk. Og med verdens nydeligste strek og fargebruk.

c3d54256d8afeb03cf64194c430fc207-image.j

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (10 timer siden):

Jeg synes ikke du overdriver motivene eller trenger å roe ned på malinga. Jeg liker måten du leker med former på, og har også sansen for at du kjører på med farger. Det som er utfordringa når man maler abstrakt eller non-figurativt, er å skape balanse i bildet ved "riktig" bruk av farger, former, linjer, kontraster osv. Det er noe som er en egen kunst (pun intended) og som må læres og øves på. Jeg synes du er godt på vei dit. Et kjedelig råd: fortsett å leke og eksperimentere med farger og former. Lag din egen symbolikk i bildene og prøv å ikke tenke så mye på hva andre synes. Kunst er i stor grad subjektivt, så gjør din greie og la andre mene hva de vil.
Jeg er nesten litt redd for å male abstrakt/non-figurativt, da det er vanskelig å mestre balansen mellom et spennende uttrykk

Tusen takk! For en så fin tilbakemelding, og for at du tok deg tid til å skrive den. Nå ble oppmuntret til å kjøre på videre med malinga 😊

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...