Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Synes det ser bra ut. Enn om et noe sørgmodig barn. :)

Anonymkode: 909f3...fad

Tja, det var nå det som var meningen da. At barnet skulle være sørgmodig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, Ardwinna said:

Tja, det var nå det som var meningen da. At barnet skulle være sørgmodig.

Haha ja jeg skjønner jo det, men triste saker er det..

Bare du ikke overskrider grensene og det blir gråtende sigøynerbarn/flyktningebarn/sultne barn i Afrika.....😇

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 12.21):

IMG_8049.thumb.JPG.48502532b5a7f8b5b44c3e055a8edf85.JPG

Anonymkode: 909f3...fad

Nydelig! 

Anonymkode: 420cb...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til å tegne neser i tegneseriestil? 

Prøver å lære meg å tegne og følger en bok jeg fant på biblioteket, men jeg liker ikke hvordan forfatteren tegner neser. 😅 Bare nesebor og ingenting annet. 

Alle nesene jeg prøver å tegne blir så stygge... 

Veldig glad jeg fant denne tråden! Artig å se hva andre driver og tegner på, men føler meg ikke flink nok til å legge mitt eget ut... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rowan skrev (På 27.3.2022 den 17.50):

Tips til å tegne neser i tegneseriestil? 

Prøver å lære meg å tegne og følger en bok jeg fant på biblioteket, men jeg liker ikke hvordan forfatteren tegner neser. 😅 Bare nesebor og ingenting annet. 

Alle nesene jeg prøver å tegne blir så stygge... 

Veldig glad jeg fant denne tråden! Artig å se hva andre driver og tegner på, men føler meg ikke flink nok til å legge mitt eget ut... 

Sjekk ut pushwagner, han er god synes jeg

Endret av Cockerlover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Donald er sur.

 

Anonymkode: 67b03...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiksa den litt til. Sorry spam, ikke meningen 

IMG_20220331_025333.thumb.jpg.d12bc3be435d7c95640c4b4d6d378573.jpg

Anonymkode: 67b03...b8b

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melise__87
Lindiis skrev (På 3/8/2022 den 22.00):

1931E37B-287D-475F-BB93-3937F4378839.thumb.jpeg.20c4a533f9e1bf9a131ee8a5a075d832.jpeg

1C9C4138-7C3A-4C8B-91AB-C9BF7B5F5DAE.thumb.jpeg.643a9809d7f44ec8bc915cb2fac02cfc.jpeg

Har alltid hatt lyst til å male, men har i 10 år overbevist meg selv at jeg sikkert ikke klarer det. Endte opp med å endelig prøve akrylmaling høsten 2021, angrer ikke 😄 

Namsos 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2022 den 7.11):

Bare du ikke overskrider grensene og det blir gråtende sigøynerbarn/flyktningebarn/sultne barn i Afrika.....😇

Anonymkode: 909f3...fad

Hvorfor ikke?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rowan skrev (På 27.3.2022 den 17.50):

Tips til å tegne neser i tegneseriestil? 

Prøver å lære meg å tegne og følger en bok jeg fant på biblioteket, men jeg liker ikke hvordan forfatteren tegner neser. 😅 Bare nesebor og ingenting annet. 

Alle nesene jeg prøver å tegne blir så stygge... 

Veldig glad jeg fant denne tråden! Artig å se hva andre driver og tegner på, men føler meg ikke flink nok til å legge mitt eget ut... 

Jeg tror det beste er å bare studere bilder av ulike neser i forskjellige vinkler, og lage skisser. Når du føler deg høvelig trygg på å tegne neser, begynner du å skisse opp og leke deg med å forenkle nesene. Du kan f.eks. prøve å finne grunnformene i dem (firkanter, trekanter, sirkler) og bruke enkle grunnformer til å lage dine egne "nesedesign".

Tør å ekseprimentere med ulike former og ikke tenk på hvordan andre tegner neser, finn din måte å gjøre det på. Se f.eks. hendene til figurene i Pondus-stripene, de er jo legendarisk rare, men likevel så utrolig morsomme. Man kjøper lett at hender skal se sånn ut.

Og ikke vær redd for å legge ut det du lager! De aller fleste her er jo hyggelige og støttende folk :) Det er alltid gøy å se hvor folk er i prosessen. Det kan også inspirere andre, så kjør på!

Edit: kanskje denne filmen kan være til inspirasjon i jakten på tegneserieneser?

 

Endret av Ardwinna
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cockerlover skrev (På 3/27/2022 den 23.14):

Sjekk ut pushwagner, han er god synes jeg

Jeg vet hvem det er og synes kunsten hans er utrolig stygg. 😅 Det er laangt fra min ideelle kunststil. Takk for tipset, men det er ikke noe for meg. 

Ardwinna skrev (22 timer siden):

Jeg tror det beste er å bare studere bilder av ulike neser i forskjellige vinkler, og lage skisser. Når du føler deg høvelig trygg på å tegne neser, begynner du å skisse opp og leke deg med å forenkle nesene. Du kan f.eks. prøve å finne grunnformene i dem (firkanter, trekanter, sirkler) og bruke enkle grunnformer til å lage dine egne "nesedesign".

Tør å ekseprimentere med ulike former og ikke tenk på hvordan andre tegner neser, finn din måte å gjøre det på. Se f.eks. hendene til figurene i Pondus-stripene, de er jo legendarisk rare, men likevel så utrolig morsomme. Man kjøper lett at hender skal se sånn ut.

Og ikke vær redd for å legge ut det du lager! De aller fleste her er jo hyggelige og støttende folk :) Det er alltid gøy å se hvor folk er i prosessen. Det kan også inspirere andre, så kjør på!

Edit: kanskje denne filmen kan være til inspirasjon i jakten på tegneserieneser?

 

Takk for mange gode råd! Den videoen skal jeg se på. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IMG_20220328_022935_edit_58423166600459.thumb.jpg.a1f239dffeceb812f3340e8df1dbf33d.jpg

Rowan skrev (13 timer siden):

Jeg vet hvem det er og synes kunsten hans er utrolig stygg. 😅 Det er laangt fra min ideelle kunststil. Takk for tipset, men det er ikke noe for meg. 

Takk for mange gode råd! Den videoen skal jeg se på. :)

Hehe, da så😅

 

Endret av Cockerlover
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke noe nytt herfra, men jeg satt og bladde gjennom gamle bilder og innså plutselig at jeg faktisk har hatt litt utvikling de siste årene. Disse to portrettene ble tegnet med ca 2,5 års mellomrom. Ble egentlig litt paff over forskjellen da jeg føler at jeg har tegnet alt for lite og nærmest stagnert de siste årene.

 

 

 

utvikling portrett.jpg

Endret av Ardwinna
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (5 minutter siden):

Ikke noe nytt herfra, men jeg satt og bladde gjennom gamle bilder og innså plutselig at jeg faktisk har hatt litt utvikling de siste årene. Disse to portrettene ble tegnet med ca 2,5 års mellomrom. Ble egentlig litt paff over forskjellen da jeg føler at jeg har tegnet alt for lite og nærmest stagnert de siste årene.

 

 

utvikling portrett.jpg

Oj, ja enig! Det var stor utvikling!

Det hender jeg har lyst til å kaste mine gamle tegninger og malerier, siden jeg syns de er dårlige. Men så minner jeg meg på hvor gode jeg syns de var da jeg lagde dem. For jeg gjorde jo så godt jeg kunne, og ble fornøyd. Det er moro å se egen utvikling! 

Den første tegningen din er god, men den andre er jo bare helt rå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan forresten få lov til å hjelpe meg litt. Ser dere hva jeg har malt her? Ikke bry dere om det hvite nederst, der har jeg ikke malt noe enda. Jeg vet så godt selv hva maleriet skal forestille, men er usikker på om det er synlig for andre.

 

F5E9CCC0-3E6E-4F8A-9076-6BA7BD0450B2.jpeg

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samuelle skrev (2 minutter siden):

Oj, ja enig! Det var stor utvikling!

Det hender jeg har lyst til å kaste mine gamle tegninger og malerier, siden jeg syns de er dårlige. Men så minner jeg meg på hvor gode jeg syns de var da jeg lagde dem. For jeg gjorde jo så godt jeg kunne, og ble fornøyd. Det er moro å se egen utvikling! 

Den første tegningen din er god, men den andre er jo bare helt rå!

Jo takk, men jeg liker jo da ikke den første :ler: Det gjorde jeg egentlig ikke rett etter at jeg tegnet den heller. Men jeg så heldigvis at noe av det som ble mest galt var at det er for flatt. Så jeg har prøvd å jobbe litt mer med å få frem mer dybde i bildene. Det siste er tegnet etter et typisk modellbilde, og de er jo i utgangspunktet ganske flate på grunn av sterkt lys og en del retusjering, men det ble likevel litt mer spenstig og fikk mer dybde enn det første.

Neste mål for min del er å gå mer bort i fra det realistiske og begynne å ekseprimentere mer med andre uttrykk. Kanskje surrealisme, så jeg kan blande det realistiske med det mer abstrakte eller rare/drømmeaktige. Kanskje jeg prøver å male mer, og slippe meg mer løs og ikke være så redd for å gjøre feil. Vi får se hva det blir til. :nigo:

Samuelle skrev (6 minutter siden):

Dere kan forresten få lov til å hjelpe meg litt. Ser dere hva jeg har malt her? Ikke bry dere om det hvite nederst, der har jeg ikke malt noe enda. Jeg vet så godt selv hva maleriet skal forestille, men er usikker på om det er synlig for andre.

Ild og flammer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...