AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #821 Del Skrevet 23. februar 2022 6 minutter siden, AmandaVI said: Han er en slags trollunge 😊 Åh, jeg tenkte det var et spøkelsesbarn som skal vokse inn i spøkelseskjorta si 🙈 Anonymkode: 909f3...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AmandaVI Skrevet 23. februar 2022 #822 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åh, jeg tenkte det var et spøkelsesbarn som skal vokse inn i spøkelseskjorta si 🙈 Anonymkode: 909f3...fad Å, han skal vokse 😊 men inni seg 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnuskeLuska Skrevet 23. februar 2022 #823 Del Skrevet 23. februar 2022 En vinter-rev. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 23. februar 2022 #824 Del Skrevet 23. februar 2022 SnuskeLuska skrev (Akkurat nå): En vinter-rev. Fin tegning. Behagelige farger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #825 Del Skrevet 25. februar 2022 Sofadoodling på en fredags kveld. Litt terapi, men også en valørstudie med kullblyant. Må bli flinkere til å øve på basics, har jeg bestemt meg for. Anonymkode: 909f3...fad 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #826 Del Skrevet 27. februar 2022 Folk er så sjukt flinke! Føler ikke helt jeg har noe å bidra med, men legger ut det jeg malte ikveld. Er helt nybegynner på det her. Anonymkode: 67b03...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #827 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker over som glemte å legge ved bildene. Anonymkode: 67b03...b8b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #828 Del Skrevet 27. februar 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Folk er så sjukt flinke! Føler ikke helt jeg har noe å bidra med, men legger ut det jeg malte ikveld. Er helt nybegynner på det her. Anonymkode: 67b03...b8b Alle har startet et sted og det er uansett ikke konstruktivt å sammenligne seg for mye med andre. Alle har sin måte å uttrykke seg på, sin vei å følge og sin egen fremgang. Anonymkode: 909f3...fad 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samuelle Skrevet 4. mars 2022 #829 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 20.42): Noen som fortsatt tegner og maler? Anonymkode: 909f3...fad Ja, det hender, men det har vært labert i det siste. Nå er jeg akkurat ferdig med en hodeskalle. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 4. mars 2022 #830 Del Skrevet 4. mars 2022 Jeg har stadig ideer i hodet og lyst til å tegne noe, men så mister jeg motivasjon. Eller starter på noe og mister motet fordi det ikke blir bra nok eller sånn som jeg hadde tenkt. Alle ideer er så mye finere i hodet mitt enn når de kommer ned på papiret. Har produsert svært lite i det siste, men har i det minste laget dette. En gammel skisse laget etter et bilde av den japanske kunstneren Shiori Matsumoto, ble tatt frem igjen for å leke med tusj og pastell. Er overhodet ikke fornøyd, men greit nok. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 4. mars 2022 #831 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 4.00): AnonymBruker over som glemte å legge ved bildene. Anonymkode: 67b03...b8b Er disse bildene ferdige? Kan jeg komme med et lite tips? Bruk hele formatet (maleplaten, arket eller hva du maler på) og fyll hele med maling. Dersom noe skal være hvitt, mal hvitt istedet for å la det være hvite umalte felter i bildet. AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 3.59): Folk er så sjukt flinke! Føler ikke helt jeg har noe å bidra med, men legger ut det jeg malte ikveld. Er helt nybegynner på det her. Anonymkode: 67b03...b8b Selvfølgelig har du noe å bidra med! Alle har vært nybegynnere en gang, og selv de mest øvede (og sykt flinke) har ting de ikke er fornøyd med. Alle er i sin egen prosess og streber etter hver sine mål. Fortsett å male masse og jobb med motiver du liker. Og husk å aldri sammenligne deg selv med andre! Sammenlign deg kun med deg selv og hvor du var for uker, måneder og år siden i prosessen din. Plutselig ser du på gamle arbeider og blir både stolt og imponert over egen utvikling. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #832 Del Skrevet 4. mars 2022 Jeg laget kullskissen av hest lengre opp og nå har jeg også malt den med tørrpasteller.... Jeg lager forøvrig nok av tegninger og bilder jeg ikke er fornøyd med. Ett steg frem og to tilbake føles det som da. Men det skjer jo en utvikling likevel og kanskje man ikke ser eller merker det før lenge etterpå. Anonymkode: 909f3...fad 9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #833 Del Skrevet 4. mars 2022 2 hours ago, Ardwinna said: Jeg har stadig ideer i hodet og lyst til å tegne noe, men så mister jeg motivasjon. Eller starter på noe og mister motet fordi det ikke blir bra nok eller sånn som jeg hadde tenkt. Alle ideer er så mye finere i hodet mitt enn når de kommer ned på papiret. Har produsert svært lite i det siste, men har i det minste laget dette. En gammel skisse laget etter et bilde av den japanske kunstneren Shiori Matsumoto, ble tatt frem igjen for å leke med tusj og pastell. Er overhodet ikke fornøyd, men greit nok. Jeg synes den ser bra ut. Vi er gjerne vår egen verste kritiker, for jeg synes egentlig sjelden at det jeg lager blir bra. 😄 Anonymkode: 909f3...fad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 4. mars 2022 #834 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes den ser bra ut. Vi er gjerne vår egen verste kritiker, for jeg synes egentlig sjelden at det jeg lager blir bra. 😄 Anonymkode: 909f3...fad Takk for det! Jeg trøster meg med at det finnes så mange stilarter og måter å lage bilder på, at selv det som er feil kan være gjort med vilje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #835 Del Skrevet 4. mars 2022 1 minutt siden, Ardwinna said: Takk for det! Jeg trøster meg med at det finnes så mange stilarter og måter å lage bilder på, at selv det som er feil kan være gjort med vilje. Ja, jeg tenker det får bli det nye standarstanken, at det er meningen det skal være sånn. 🤣 Vi må bare gi oss selv litt mer slack, tenker jeg. Men jeg tror jeg blir mer selvkritisk fordi det er utrolig sjelden man får saklig og hjelpsom kritikk ute i SOME verdenen, så jeg tviler helt på egne øyne... ER det bra selv om alle roper at det er fantastisk? HVA er fantastisk? Fargene, komposisjonen, tema? Ikke vet jeg og ikke de heller.... Anonymkode: 909f3...fad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 4. mars 2022 #836 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg tenker det får bli det nye standarstanken, at det er meningen det skal være sånn. 🤣 Vi må bare gi oss selv litt mer slack, tenker jeg. Men jeg tror jeg blir mer selvkritisk fordi det er utrolig sjelden man får saklig og hjelpsom kritikk ute i SOME verdenen, så jeg tviler helt på egne øyne... ER det bra selv om alle roper at det er fantastisk? HVA er fantastisk? Fargene, komposisjonen, tema? Ikke vet jeg og ikke de heller.... Anonymkode: 909f3...fad Jeg tror mange er redd for å komme med kritikk, da mange kan være veldig sårbare når de viser frem det de har laget. Andre igjen vil jo gjerne helst bare ha skryt, og blir såret om noen antyder at bildet kan bli enda bedre. En ting er mangel på saklig kritikk, men det er i mine øyne enda verre når folk skryter ting opp i skyene uten å begrunne hvorfor det er så fantastisk. Jeg tror som du sier at de rett og slett ikke vet selv, men tenker at det som er fint å se på automatisk er godt arbeide. Eller som mange tenker: realistisk er bra, mer abstrakt eller ekspressivt er mindre bra. Jeg har jobbet mye realistisk, men prøver nå å eksperimentere litt mer, finne en mer personlig stil og lage mer ordentlig kunst. Det går ikke så bra, da jeg stadig faller i den samme gamle fella med å tegne etter bilder og bli opphengt i realisme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #837 Del Skrevet 4. mars 2022 Men hva er realisme? 🤷♀️ Problemet med realisme er egentlig at folk flest tolker det som kun fotorealisme, dvs en xeroxkopi av et foto... I grunn er realisme et begrep som dekker mange felt, fra naturlig realisme, fotorealisme, hyserrealisme etc etc. Så gane urettmessig blir alt som er realisme, det vide begrepet som det er, likestilt med fotorealisme, som er ganske snevert egentlig. Så jeg tenker at det er ok å bruke referansefoto, det er jo store forskjeller i hvordan de blir brukt. Jeg bruker referansefoto, men jeg er ikke ute etter fotorealisme. Jeg ønsker å sette mitt eget preg på motivet. Så poenget mitt, realisme er en misforstått stilart. 🤣 Anonymkode: 909f3...fad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 4. mars 2022 #838 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hva er realisme? 🤷♀️ Problemet med realisme er egentlig at folk flest tolker det som kun fotorealisme, dvs en xeroxkopi av et foto... I grunn er realisme et begrep som dekker mange felt, fra naturlig realisme, fotorealisme, hyserrealisme etc etc. Så gane urettmessig blir alt som er realisme, det vide begrepet som det er, likestilt med fotorealisme, som er ganske snevert egentlig. Så jeg tenker at det er ok å bruke referansefoto, det er jo store forskjeller i hvordan de blir brukt. Jeg bruker referansefoto, men jeg er ikke ute etter fotorealisme. Jeg ønsker å sette mitt eget preg på motivet. Så poenget mitt, realisme er en misforstått stilart. 🤣 Anonymkode: 909f3...fad Ja nettopp. Mange bedømmer et bilde ut i fra hvor likt det er et foto. Da jeg for ca 10 år siden malte portrett av meg og samboer, kom svigersøster på besøk og så portrettene. Hennes kommentar var "jo de var jo fine, men ikke akkurat fotografisk likhet". Hallo, hadde jeg vært ute etter fotografisk likhet, hadde jeg heller forstørret opp fotografier av oss og hengt på veggen. Jeg bruker stort sett alltid referansebilder da jeg er helt elendig på frihåndstegning, men har faktisk begynt å lage egne referansebilder i photoshop med deler fra ulike foto. Dette bildet er et eksempel på en tegning laget ut i fra et selvlaget referansebilde (og litt fri fantasi): 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #839 Del Skrevet 5. mars 2022 Bruker du rutenett etc da, for å tegne opp? Frihåndstegning er ren øvelse, øvelse, øvelse 😅 Men jeg er enig i at mange tror at fotolikhet er idealet man vil oppnå og bruker det som standard. Det er jo litt synd for sånne folk da, de fleste har lite forståelse for visuell kunst.... Anonymkode: 909f3...fad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 5. mars 2022 #840 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bruker du rutenett etc da, for å tegne opp? Frihåndstegning er ren øvelse, øvelse, øvelse 😅 Men jeg er enig i at mange tror at fotolikhet er idealet man vil oppnå og bruker det som standard. Det er jo litt synd for sånne folk da, de fleste har lite forståelse for visuell kunst.... Anonymkode: 909f3...fad Nei, bruker ikke rutenett. Jeg bare ser og prøver å gjengi det jeg ser Jeg vet jo at frihåndstegning er øvelse, det gjelder jo alt. Problemet er vel at jeg ikke synes frihåndstegning er så veldig gøy, så derfor gidder jeg ikke øve så mye på det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå