Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært og kjøpt litt mer utstyr. Fikseringsspray og ny og større blokk med ark i ulike farger.

Blir gøy å prøve noe nytt. Sjekket også ut pasteller. De hadde det ikke inne akkurat nå, men jeg skal få bestilt det også etter hvert. Har aldri prøvd, så det må klart prøves :) 

Holder fremdeles på med samme bildet, men har kommet mye lenger nå. Har også noen ideer om hva slags bilde jeg har lyst til å lage på neste bilde. Tenkte på å tegne noen sinte aper på ei fjellhylle som kaster Stein etter hyener. Men får se hva jeg lander på. Må først bli ferdig med det jeg holder på med. 

håper flere av dere har lyst til å være med på tråden 🙂

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.7.2019 den 20.42, AnonymBruker skrev:

Da har jeg vært og kjøpt litt mer utstyr. Fikseringsspray og ny og større blokk med ark i ulike farger.

Blir gøy å prøve noe nytt. Sjekket også ut pasteller. De hadde det ikke inne akkurat nå, men jeg skal få bestilt det også etter hvert. Har aldri prøvd, så det må klart prøves :) 

Holder fremdeles på med samme bildet, men har kommet mye lenger nå. Har også noen ideer om hva slags bilde jeg har lyst til å lage på neste bilde. Tenkte på å tegne noen sinte aper på ei fjellhylle som kaster Stein etter hyener. Men får se hva jeg lander på. Må først bli ferdig med det jeg holder på med. 

håper flere av dere har lyst til å være med på tråden 🙂

Anonymkode: 8de9d...1dc

Hvor fikk du ideen til å tegne dette fra? Det var så spisifikt.

Anonymkode: bb406...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2019 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Hvor fikk du ideen til å tegne dette fra? Det var så spisifikt.

Anonymkode: bb406...ea7

Vet ikke. Den poppet opp i hodet på meg på vei hjem en dag. :) 

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe mer å komme med enda selv, men vil gjerne holde litt liv i tråden.

Tigergutten har nå fått farger. (Tror i hvert fall det er en han. Nærmer meg avslutningen, men trenger nok en dag eller to til. Har virkelig kost meg med dette :hoppendeglad:

B5B0BB99-5408-407D-8EE6-A7DCCD3673AD.jpeg

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine tegninger :) Jeg er og glad i å tegne har alltid vært det, men jeg er slik som tegner en skisse på 5 min så er jeg ferdig med den. Både ideer som popper opp i hodet men som pendler har jeg og i perioder med meg tegnesaker i veska og tegner folk på toget feks. Bruker og tegningen i jobb da tegner jeg etter barnas fantasi og lar dem fargelegge eller tegne videre på det, der har det i det siste vært mye superhelter i forskjellige utgaver. Er veldig gøy å bruke tegningen tll å utvide barnas kreativitet, og en annen positiv ting er at det roer barn med aggresjonsproblemer, har hatt spesielt god effekt på en gutt som ikke klarer vise følelser på andre måter enn vold mot andre og seg selv. Hjelpe dem å få tanker ut på arket, og på sikt hjelpe dem til å få dem ned selv. Tegning er litt terapi og mindfulness for meg selv, og ser det er virkningsfullt på barn også :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.6.2019 den 15.49, Amaliea skrev:

Jeg tegnet protrett og diverse digitalt på appen Procreate. Bruker iPad og Apple pencil☺️

A8922216-B9D2-4849-BCE7-7011151785D1.png

er det en gratis app? evt hva koster det? finner ikke pris på apper jeg laster inn fra appstore

Anonymkode: 9d066...f31

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2019 den 10.32, AnonymBruker skrev:

er det en gratis app? evt hva koster det? finner ikke pris på apper jeg laster inn fra appstore

Anonymkode: 9d066...f31

Appen koster penger, men husker dessverre ikke pris. De har en telefonversjon som heter procreate pocket men annbefaler ikke det da det er ekstremt vanskelig å tegne på mobil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2019 den 14.53, Stueloff skrev:

Et hobbithull i akvarell.

Screenshot_20190616-144601_Snapchat.thumb.jpg.611edaab671bc47261ee06f5ea2e74a0.jpg

Herregud, jeg forelsket meg helt i dette bildet. Så nydelig :ninuskapus:

Anonymkode: 855dd...ee6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud, jeg forelsket meg helt i dette bildet. Så nydelig :ninuskapus:

Anonymkode: 855dd...ee6

Tusen takk! :strix:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2019 den 21.04, -Missi- skrev:

Fine tegninger :) Jeg er og glad i å tegne har alltid vært det, men jeg er slik som tegner en skisse på 5 min så er jeg ferdig med den. Både ideer som popper opp i hodet men som pendler har jeg og i perioder med meg tegnesaker i veska og tegner folk på toget feks. Bruker og tegningen i jobb da tegner jeg etter barnas fantasi og lar dem fargelegge eller tegne videre på det, der har det i det siste vært mye superhelter i forskjellige utgaver. Er veldig gøy å bruke tegningen tll å utvide barnas kreativitet, og en annen positiv ting er at det roer barn med aggresjonsproblemer, har hatt spesielt god effekt på en gutt som ikke klarer vise følelser på andre måter enn vold mot andre og seg selv. Hjelpe dem å få tanker ut på arket, og på sikt hjelpe dem til å få dem ned selv. Tegning er litt terapi og mindfulness for meg selv, og ser det er virkningsfullt på barn også :)

Mange fine tegninger her inne ja. Veldig gøy å se hvor forskjellig stil alle sammen har :) Enig i at det er avslappende, og flott et tidsfordriv. Kjempefin ide å la barna få delta og fargelegge. De elsker at vi gjør ting sammen med dem.

Jeg liker også å ha med meg skisseblokken i sekken. Den er veldig fin å kunne plukke opp, på kortere og lengre reiser :Nikke:

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten en ny ide da jeg våknet i dag. Kanskje jeg lager en tegning over flere ark, og henger dem sammen på veggen, med få cm mellomrom, men likevel et sammenhengende bilde :) 

Får se hva det blir til. Akkurat nå leiter jeg etter motiver for hva jeg vil ha med. På vei hjem med toget i går, så jeg på kuene på beitet. Jeg så solen skinne på dem. Jeg så alle skyggene, jeg så fargespillet i gresset. Jeg så glansen i pelsen på kuene der sola traff, og jeg så hvordan bildet endret seg i fart gjennom vinduet. Det var nydelig :)  

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det blitt endel leting. Tegner nå skisser for å lære meg hvordan de faktisk ser ut, før jeg lager bildet. Har sett mange rare aper også :) 

image.jpg

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har funnet litt aper i det siste. Blir med skisser akkurat nå, til jeg finner ut hvordan jeg vil ha bildet. Det har vært veldig gøy også. Aper kommer jammen i mange former og farger, men mine forblir grå akkurat nå.image.thumb.jpg.0da07c4157a8329813afbbc56f45423d.jpg

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et til. Fikk bare legge inn et om gangen.

Håper å se litt mer gøy fra dere og andre senere 🙂

image.jpg

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så lei av den masseproduserte "kunsten" jeg hadde på veggen, så jeg heiv meg rundt og lagde noe eget som passer min stil mye bedre. Malt i akvarell.

1565028054614.thumb.jpg.b91970af1510ae37e713268793a55587.jpg

1565028487640.thumb.jpg.9d64290141258c65a6b6fe448bffabe8.jpg

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en koselig tråd! Jeg oppdaget den først nå, men blir gjerne med på å holde liv i den. Jeg både tegner og maler. Dette er bestefars slipestein.

 

B2DB6C2C-FC1F-4E89-BA57-0FCC6F3D9474.jpeg

Endret av Samuelle
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er et til. Fikk bare legge inn et om gangen.

Håper å se litt mer gøy fra dere og andre senere 🙂

image.jpg

Anonymkode: 8de9d...1dc

De apene var veldig livaktige !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Stueloff skrev:

Jeg var så lei av den masseproduserte "kunsten" jeg hadde på veggen, så jeg heiv meg rundt og lagde noe eget som passer min stil mye bedre. Malt i akvarell.

1565028054614.thumb.jpg.b91970af1510ae37e713268793a55587.jpg

1565028487640.thumb.jpg.9d64290141258c65a6b6fe448bffabe8.jpg

Nydelig @Stueloff 🙂

Du har mer i deg enn du gir deg selv lov til å tro. Og den hobbit hytta, kunne fint ha vært illustrasjon i en bok.

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...