Gå til innhold

Traumer fra sexuelle misbruk og kommentar på graviditeten..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Og kommentaren du siterte har fått 16 likes... 😳

Og hva er galt med det?

Anonymkode: 1c3d0...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.6.2019 den 14.46, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, dette må du kunne heve deg over. Dette har ingenting med traumer etter tidligere misbruk å gjøre. Du synes det er skammelig/flaut at du har hatt sex og blitt gravid og du fikk en slepphendt kommentar av en med ekstremt dårlig humor. Dette er likevel ikke noe som bør trigge abort-tanker hos deg. Hvordan tenker du at du skal kunne gjennomføre svangerskapet dersom du skal la deg bli halt satt ut av blikk mot magen eller andre slepphendte kommentarer. Folk er forkjellige og noen har elendig humor. Sånn er det bare. Mener ikke å være kjiiiiip altså. Har selv vært gjennom misbruk og vet at det er mange utfordringer i ettertid. Men enkelte ting kan må man likevel heve seg over når det ikke ligger særlig dramatikk bak. Dette er en slik ting. Beklager om jeg ikke viser nok sympati, men her synes jeg du gjør ting mer vanskelig enn nødvendig.

Anonymkode: 65910...2b4

Er du helt skutt? Av sånne opplevelser med misbruk kan ALT av seksuelle kommentarer etc utløse stress, angst og Gud veit hva.

Bare fordi det ikke hadde vært et problem for DEG, betyr det ikke at det er likt for alle.

Dette trur jeg er en av topp 10 minst gjennomtenkte kommentarene jeg har sett alle mine år på KG, og muligens den som har provosert meg mest. Gratulerer med det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du folk glemmer at du har vært seksuelt aktiv fordi du tar abort? Bare et spørsmål.

Tror du virkelig folk tror du er i et sexløst forhold? At du aldri har deg? Inbiller du deg dette? At det synes utenpå at du har sex fordi du er gravid. Er det problemet?

Jeg kan tenke meg at det er problemet. "Alle kan se at jeg har hatt sex." Det sitter igjen fra misbruket.

Men vet du hva Du har faktisk lov til å ha sex og har hatt det frivillig. Ingenting å skamme seg over og ingenting folk fikserer på.

Hva tenker du om gravide? At de er ekle fordi de har hatt sex? Er det derfor du tenker sånn om deg selv? Fordi sex er ekkelt?

Spør deg selv om den som misbrukte deg også skal få lov til å besørge at du tar abort på et ønsket foster. Spør deg om han og denne sleske mannen som kommenterte skal få ha sånn makt at du ikke skal få ha barn.

For det blir konsekvensene. Du lar dem vinne. Vil du det, eller vil du være fri og få barn på tross av at du har vært misbrukt?

Ingen kan se når du hadde sex eller hva du gjorde i sengen. Det de ser er en baby-bump. De fleste, normale, har for sterke intimgrenser til at de bryr seg med andres sexliv.Det skammer de seg for mye til å gjøre. Det var garantert ikke bare du som syntes den broren sin kommentar var ekkel Men det betyr ikke at du er ekkel. Det betyr at han er ekkel.. Akkurat som at overgriperen av ekkel den gangen, og ikke du da heller.

Lykke til med graviditeten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2019 den 14.37, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva jeg skal gjøre, er snart 17 uker på vei og jeg både ønsker og elsker dette barnet. Men jeg føler meg så kvalm og ekkel! 

Anonymkode: 8b471...214

Du vet egentlig hva du skal gjøre. Du er 17uker på vei og du skal få et barn. Et vidunderlig lite barn.

Det kan hende du er kvalm (kvinner pleier å bli det i denne fasen), men ekkel det er du ikke. Du er en fri kvinne som har et nytt liv under brystet. Du holder på med det kvinner er skapt for å gjøre. Ikke å ta imot dritt fra menn, men å føre livet fram.

Kvinner har tatt imot dritt fra menn i årtusener. Men ikke la en tilfeldig en av dem påvirke deg til å ta abort.

Barnet ditt er for dyrebart til det, og du er jomfruelig skjønn. Hvit som snø. Spør han du er sammen med. Glem terapeutene. Spør han. Og han vil kunne fortelle deg at du ikke er ekkel.

:kghjerte:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...