Pianomann Skrevet 17. juli 2019 #681 Del Skrevet 17. juli 2019 Så du tror at ett liv med alle de problemene blir bedre hvis du ikke har jobb? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #682 Del Skrevet 17. juli 2019 Ufør har ingenting med alder å gjøre... Er man ufør, så er man ufør! Skammelig? Nei! Tabu? Nei, men kanskje hos enkelte.. Trist? Ja! Det er da litt trist å bli ufør uansett alder, og kanskje ekstra trist til yngre man er. Samtidig så får man jo ufør fordi man trenger det, og det gir iallefall økonomisk forutsigbarhet, selv om det ikke akkurat ligger penger i det.. Anonymkode: 02420...2d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #683 Del Skrevet 17. juli 2019 Du må jo ha en medisinsk grunn for å søke. Jeg vet ikke hvilke regler som gjelder, men vil tro at det skal en del til før NAV innvilger uføretrygd til noen som er 20 år gammel. Du skal ha vært igjennom andre tiltak før uføretrygd vurderes. Min egen erfaring som 100% uføretrygdet, er at det til slutt ble legen og saksbehandler på NAV som tok avgjørelsen for meg. Da var jeg så utslitt av å prøve, at de rett og slett sa at nok er nok. Anonymkode: 3e079...e5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #684 Del Skrevet 17. juli 2019 2 minutter siden, Pianomann said: Så du tror at ett liv med alle de problemene blir bedre hvis du ikke har jobb? Tingen er, jeg har prøvd meg i jobb, men det hjalp ikke. Jeg hadde mye fravær og klarte ikke å sosialisere med de andre ansette. Uføretrygd er ikke det livet jeg ønsker, men det er realiteten min. Anonymkode: bbe7c...566 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #685 Del Skrevet 17. juli 2019 Det du trenger er å føle at du gjør noe nyttig, at det er bruk for deg i samfunnet. Dine psykiske lidelser blir ikke bedre av at du biter deg inne. Å ærlig talt, du er jo så ung at du ikke vet om du er i stand til å jobbe enda. Du må nok prøve deg på arbeidslivet før du velger enkleste løsning, nemlig uføretrygd. Anonymkode: 87de5...229 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #686 Del Skrevet 17. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tingen er, jeg har prøvd meg i jobb, men det hjalp ikke. Jeg hadde mye fravær og klarte ikke å sosialisere med de andre ansette. Uføretrygd er ikke det livet jeg ønsker, men det er realiteten min. Anonymkode: bbe7c...566 Hvorfor hadde du fravær? Hva lå bak det? Og man trenger ikke åsosialisere med de andre ansatte. Du kunne ikke ha tenkt deg å jobbe med f.eks data? Det du kan sitte mest alene eller noe? Anonymkode: 9e6e5...217 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #687 Del Skrevet 17. juli 2019 Du må utredes mye mere. Tilrettelagt arbeidsplass er det noe som heter. Anonymkode: 8c29c...158 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #688 Del Skrevet 17. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tingen er, jeg har prøvd meg i jobb, men det hjalp ikke. Jeg hadde mye fravær og klarte ikke å sosialisere med de andre ansette. Uføretrygd er ikke det livet jeg ønsker, men det er realiteten min. Anonymkode: bbe7c...566 Men hvor mye jobb har du prøvd deg i? Du er 20 år og kan ikke ha prøvd hverken mye eller hardt. Anonymkode: 87de5...229 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #689 Del Skrevet 17. juli 2019 Akkurat nå, Pianomann skrev: Så du tror at ett liv med alle de problemene blir bedre hvis du ikke har jobb? Stod langt bak i køen da empati ble utdelt du... Hun hadde med letthet byttet bort diagnosene sine mot hvilken jobb som helst!! Og det tør jeg påstå 100% uten å kjenne jenta! (Eller gutten 🙈) Livet blir selvsagt ikke bedre UTEN arbeid, men når et menneske ikke KLARER å arbeide pga diverse, så blir livet bedre når de har penger til hus og mat, og når de slipper å tvinges. Skjønner at mange er som deg; klarer ikke å skjønne at mennesker kan ha det så grusomt at de ikke fungerer noe sted... Og vet du hva, det skal du jaggu være glad for!! Men du bør også ta til deg at å dømme andre på et grunnlag du tydeligvis ikke forstår, er fryktelig stygt gjort! Anonymkode: 02420...2d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 17. juli 2019 #690 Del Skrevet 17. juli 2019 (endret) Du er 20år, og diagnosene du oppgir er mulig å jobbe med, altså bli friskere og fungere bedre. Jeg tenker at du er for ung til å gi opp drømmen om å leve et mer normalt liv. Det finnes mange jobber du eventuelt kan prøve deg i, sikkert mange der du ikke trenger å forholde deg mye til kollegaer også. Endret 17. juli 2019 av Nerine_ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #691 Del Skrevet 17. juli 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis synes dere om at jeg som 20 åring vil søke uføretrygd? Er det trist? Skambelagt? Vær så snill svar ærlig. Jeg vil vite hva folk tenker om at en så ung person meg, vil søke uføretrygd. Anonymkode: bbe7c...566 Så lenge du fyller kriteriene til nav for det så har jeg absolutt ingenting negativt og komme med. Men søker du kun fordi du ikke vil/ gidder og jobber. Da bli saken noe helt annet i mine øyner. Anonymkode: 510fc...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #692 Del Skrevet 17. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Psykiske lidelser. Depresjon, PTSD, borderline, sosial angst, unnvikende pf, belastning lidelse med mer. Anonymkode: bbe7c...566 Ja da er det bare og søke. Alderen din er ikke et tema i dette. Anonymkode: 510fc...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #693 Del Skrevet 17. juli 2019 Jeg stusser litt på oppramsingen din av psykiske lidelser som du hevder du lider av. Hver for seg alvorlige ting, tilsammen nesten ikke levelig. Er du diagnostisert med alt dette? Anonymkode: 3e079...e5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #694 Del Skrevet 17. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at mange er som deg; klarer ikke å skjønne at mennesker kan ha det så grusomt at de ikke fungerer noe sted... Anonymkode: 02420...2d2 Når man er veldig ung har man ikke forsøkt nok. Hvis man kan jobbe litt med tilrettelagt arbeid og treffe noen hyggelige folk innimellom, er dette bedre enn å mure seg inne alene med negative tanker om at man ikke holder mål. Man blir ikke bedre av det. Når folk har det vondt, må noen forsøke å hjelpe dem inn i samfunnet istedenfor å si ja til å bli helt utestengt. Er en først ute, blir det vanskelig å komme inn igjen. En 20 åring er et veldig ungt menneske som selv om det syns at det har forsøkt masse (en gang eller tre), har mange forsøk igjen foran seg. Man ser det ikke nå kanskje, men på sikt blir livet bedre i jobb, enn som uføretrygdet et helt liv. Anonymkode: 8c29c...158 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #695 Del Skrevet 17. juli 2019 Jeg tenker at for noen så vil det være bra å være ufør endel år, det vil gi en ro og forutsigbarhet i en vanskelig periode. Slik NAV og AAP fungerer nå så er det ødeleggende for folk som har det veldig vanskelig. Så får heller tiden vise om personen blir bedre og kan gjenoppta et arbeidsliv senere. Å bli ufør er jo ikke noe som betyr at man må bli det resten av livet om forutsetningene endrer seg. Anonymkode: ea445...4de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #696 Del Skrevet 17. juli 2019 21 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor hadde du fravær? Hva lå bak det? Og man trenger ikke åsosialisere med de andre ansatte. Du kunne ikke ha tenkt deg å jobbe med f.eks data? Det du kan sitte mest alene eller noe? Anonymkode: 9e6e5...217 Å jobbe alene høres deilig ut. Skal vurdere det. 😁 Anonymkode: bbe7c...566 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #697 Del Skrevet 17. juli 2019 28 minutter siden, AnonymBruker said: Du må utredes mye mere. Tilrettelagt arbeidsplass er det noe som heter. Anonymkode: 8c29c...158 Jeg skal prøve meg i jobb litt mer. Vi får håpe at jeg finner meg en jobb jeg trives i. Som sagt, jeg vil egentlig ikke leve som uføretrygdet. Jeg vil heller leve et normalt liv, og bidra i samfunnet. Å gå hjemme i årevis høres ikke ut som verken sunt eller bra. Anonymkode: bbe7c...566 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #698 Del Skrevet 17. juli 2019 Jeg tror at mange ville klart en jobb hvis det bare ble jobbet for å finne noe som passer vedkommende. Det burde blitt lagt mye mer arbeid i dette! Kanskje også gjort uføretrygd mindre attraktivt for unge. Sånn jeg ser det er det mange som kunne jobbet og hatt et bedre liv hvis de bare fant riktig arbeidsplass. Anonymkode: ef18c...55e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Familytree Skrevet 17. juli 2019 #699 Del Skrevet 17. juli 2019 Hvis du virkelig trenger det fordi du ikke klarer å jobbe, ser jeg ikke noe galt med deg. Det er ditt rette, hvis det ikke var ... Det ville ikke være uføretrygd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #700 Del Skrevet 17. juli 2019 Hva med å prøve noe tilrettelagt arbeid først? Om ikke det fungerer kan du søke. Anonymkode: 8eefd...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg