Gå til innhold

Den store tråden om uføretrygd - hvem, hva, hvorfor og hvordan


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Situasjoner kan endre seg og penger varer ikke evig.

Anonymkode: df06a...9bc

Personen bor mer eller mindre gratis og har et sunt forbruk av penger. Dette skal ikke bli et problem, og i dette tilfellet varer penger evig. Uføretrygd er som kjent en ytelse livet ut.

Anonymkode: 6cd10...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange snyltere som har fått dette til? F.eks i Åmli.

Anonymkode: 6cd10...6e2

Så du tror at de er uføretrygdet fordi de bor i Åmli? Det har ikke slått deg at de som har lav inntekt, slik mange uføretrygdede har, velger/er henvist til å bo på steder med lave boligpriser eller til og med flytte dit? Eller at gjennomsnittsalderen i befolkningen i utkantkommuner gjerne er høyere enn andre steder? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, smalls skrev:

Men hva skal du gjøre da? Fake på deg en sykdom uten papirer? Om du tror du blir uføretrygdet å late som du er syk og NAV ikke trenger dokumentasjon og bevis på at du er så syk du ikke kan jobbe, så kjør på. 

Jeg skal ikke gjøre noe som helst.

Anonymkode: 6cd10...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke sånn at man kan få uføretrygd bare fordi man ikke har «interesse for» å jobbe, utdanne seg eller flytte. Hvis alle som ikke har lyst til å gå på jobb bare kunne gå å hente seg en pengeposen, da hadde kassa vært tom rimelig fort. Newsflash - de fleste jobber jo fordi de må. 

Uføretrygd skal du kun få hvis du faktisk har en sykdom (fysisk eller psykisk) som du ikke blir frisk fra og som gjør at du ikke har har noen arbeidsevne. Har du dette kan du søke om det. Liten lyst til å jobbe er heldigvis ikke en diagnose, men det kan selvsagt være symptom på noe annet. Foreslår at du tar en prat med legen jeg. Ikke for å bli ufør, men for å se om du kan få hjelp med det du sliter med. 

Anonymkode: 9c000...50c

Jeg sliter meg bekjent ikke med noe.

Anonymkode: 6cd10...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I en ideell situasjon, selvsagt. Men dette vil da heller gå mot å prøve å få uføretrygd her.

Anonymkode: 6cd10...6e2

OK. Da er det bare å bestille time hos fastlegen og sette i gang med lyvingen! Lykke til! 

Endret av Leo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dummeste jeg har lest, kan ha et bra liv som ufør. Er jo derfor man kom tid, for å få et bedre liv. Jobb på fulltid fungerte ikke, vanskelig å finne en redusert stiling til å overleve for mange også.

Julebord???? Er det noe å gå glipp av? Gud hjelpe så dumt! Om det er det største i livet da kan du ikke ha opplevd mye..

Anonymkode: 7bb9f...526

Vel...du leste ikke innlegget mitt skikkelig. Og dersom sosial omgang med kollegaer er "dumt" så synes jeg synd i deg.

Anonymkode: 83e9d...1be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Leo skrev:

Så du tror at de er uføretrygdet fordi de bor i Åmli? Det har ikke slått deg at de som har lav inntekt, slik mange uføretrygdede har, velger/er henvist til å bo på steder med lave boligpriser eller til og med flytte dit? Eller at gjennomsnittsalderen i befolkningen i utkantkommuner gjerne er høyere enn andre steder? 

Nei, Åmli er notorisk kjent for å ha mange uføretrygdede. Google og les. Det er skremmende.

Anonymkode: 6cd10...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leo skrev:

OK. Da er det bare å bestille time hos fastlegen og sette i gang med lyvingen! Lykke til! 

Jeg tror det er det som kommer til å bli gjort.

Anonymkode: 6cd10...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ligger ikke i personens interesse. H*n er meget stedbundet og ønsker ikke å flytte.

Anonymkode: 6cd10...6e2

Heldigvis tar ikke NAV hensyn til det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, Åmli er notorisk kjent for å ha mange uføretrygdede. Google og les. Det er skremmende.

Anonymkode: 6cd10...6e2

Du svarte ikke på spørsmålene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Leo skrev:

Du svarte ikke på spørsmålene mine. 

Og du har ikke googlet fenomenet Åmli. Det er sikker slik flere steder i landet også.

Anonymkode: 6cd10...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev:

Heldigvis tar ikke NAV hensyn til det. 

Det trenger heller ikke NAV vite.

Anonymkode: 6cd10...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger ikke i personens interesse. H*n er meget stedbundet og ønsker ikke å flytte.

Anonymkode: 6cd10...6e2

Om vedkommende ikke får seg jobb, kan hen selvsagt leve på oppsparte midler resten av livet, eller strøjobber (og oppsparte midler). Men man har faktisk plikt til å forsørge seg selv om man har arbeidsevne til det. For noen innebærer det flytting selv om de ikke ønsker det. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter meg bekjent ikke med noe.

Anonymkode: 6cd10...6e2

Ok, men hvis det ikke feiler deg noe, så kan du selvsagt ikke få uføretrygd. Det vil si, da må du eventuelt lure og svindle staten for penger da.

Det finnes sikkert de som gjør det med suksess. Men pass deg så du ikke plutselig sitter der, dømt for trygdesvindel. 

Mer alternativ er jo å rane en bank eller noe. 

Anonymkode: 9c000...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, smalls skrev:

Du blir ikke uføretrygdet fordi ikke vil jobbe. Når tid skal folk skjønne man ikke blir uføretrygdet fordi en er lat og ikke gidder å jobbe?? Du er bare 31 år og kan fint ta deg en utdannelse som alle andre må. Sånn er livet. Er heller ikke du som kan bestemme selv om du blir uføretrygdet. Det bestemmer NAV og du vil få klart nei!

Ja om han legger det frem slik. Men det gjør han jo ikke. Spiller psykisk syk og drar det lenge nok kan han lykkes. Håper ikke det. En tur ned i rennesteinen kan kanskje justere latskapen litt. For det er helt absurd å tenke slik, gidder ikke jobbe skal leve på trygd. Det er omtrent som å si at jeg vil leve av å "snylte på andre" om man her helt frisk og det bare er ondt i viljen som driver en til dette her. Alle kan finne sin nisje og utdanne seg etter dette, til lavere inntektsjobber som samfunnet skriker etter.

Har jobbet i 30 år nå, kunne godt tenkt med å slutte. Men gjør det ikke før pensjonsalderen er der. Litt ryggrad har man da, og fylle livet med? Spille playstation og sove hele dagen? Er det et liv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at dette nedrige mennesket sannsynligvis vil klare å lure systemet og bli ufør som frisk. Alvorlig syke strever i titalls år for å bli hørt og trodd. Hvis h*n står litt på, kan h*n nok sikre seg ung ufør-tillegg også. Lykke til! Med både helse og fremtid. 

Anonymkode: 7e42a...c73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Ja om han legger det frem slik. Men det gjør han jo ikke. Spiller psykisk syk og drar det lenge nok kan han lykkes. Håper ikke det. En tur ned i rennesteinen kan kanskje justere latskapen litt. For det er helt absurd å tenke slik, gidder ikke jobbe skal leve på trygd. Det er omtrent som å si at jeg vil leve av å "snylte på andre" om man her helt frisk og det bare er ondt i viljen som driver en til dette her. Alle kan finne sin nisje og utdanne seg etter dette, til lavere inntektsjobber som samfunnet skriker etter.

Har jobbet i 30 år nå, kunne godt tenkt med å slutte. Men gjør det ikke før pensjonsalderen er der. Litt ryggrad har man da, og fylle livet med? Spille playstation og sove hele dagen? Er det et liv?

Det er det du skal gjøre som pensjonist, altså?

Anonymkode: 6cd10...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men hvis det ikke feiler deg noe, så kan du selvsagt ikke få uføretrygd. Det vil si, da må du eventuelt lure og svindle staten for penger da.

Det finnes sikkert de som gjør det med suksess. Men pass deg så du ikke plutselig sitter der, dømt for trygdesvindel. 

Mer alternativ er jo å rane en bank eller noe. 

Anonymkode: 9c000...50c

Det er ikke meg det snakkes om her.

Anonymkode: 6cd10...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er at dette nedrige mennesket sannsynligvis vil klare å lure systemet og bli ufør som frisk. Alvorlig syke strever i titalls år for å bli hørt og trodd. Hvis h*n står litt på, kan h*n nok sikre seg ung ufør-tillegg også. Lykke til! Med både helse og fremtid. 

Anonymkode: 7e42a...c73

Ja, jeg tror personen fint kan klare det.

Anonymkode: 6cd10...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det du skal gjøre som pensjonist, altså?

Neppe hater det :) Men da her jeg spart opp penger, klarer meg på pensjonen og vil nok finne frivillig utbetalt arbeid jeg kan holde på med, og reise en del. Noe man ikke har anledning til når man ikke tjener penger. Sitte hjemme og sture kommer jeg iallefall ikke til å gjøre :)  Om jeg så må gå turer hele dagen for å finne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...