AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #161 Del Skrevet 14. juni 2019 4 hours ago, isw said: Jeg bestrider at det tydeligvis skal være noe med drikkevannet i Norge som gjør at dobbelt så mange nordmenn trenger å være uføre som i mange andre vestlige land. Jeg synes også det er morsomt hvor ufattelig lettkrenkede mange uføre er. Jeg regner med at du vil stramme inn så du kan få beholde mer av millionlønna di selv. Anonymkode: 2faac...dcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #162 Del Skrevet 14. juni 2019 3 hours ago, isw said: Jeg setter pris på at noen er uenige med meg. Sånt blir det diskusjon av. Men nærmest bare uføre kommer med personangrep, passiv-aggressivitet «Vi burde bare få et nakkeskudd» osv. Det er dere ganske alene om, hver gang noen våger seg til å antyde at en del uføre (har aldri sagt alle) har vondt i vilja. Jeg kommer ikke unna å tenke at man kanskje føler seg litt truffet. Hva mener du oss med autisme skal gjøre når ingen vil ansette oss fordi vi ikke fungerer i dagens hektiske og overdrevent sosiale arbeidsliv? Anonymkode: 2faac...dcb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #163 Del Skrevet 14. juni 2019 Hvordan har det seg at man kan være ufør, ikke i stand til å jobbe i kassa på rema fra 8-16, men gjerne får 1, 2 eller 3 barn etter å ha blitt ufør? Selv mener jeg at det å ha barn er en fulltidsjobb. Jeg hadde måttet jobbe 150% på min arbeidsplass for bli like sliten. Løfting inn og ut av krybbe, lite søvn, gråt, frustrasjon, bleieskift osv osv osv. Det er da enklere å jobbe på rema og kortere arbeidsdag enn å være i permisjon. Hva slags sykdom og plager kan man ha som enkelt lar seg forene med arbeidet det er å oppfostre barn? Er det mange uføre som burde vært i arbeid? Jeg er funksjonsfrisk og har derfor lite/ingen innsikt i det å være ufør. Dette er grunnen til at jeg spør. Er det slik at nav godtar at man velger å få barn isteden for jobbe fordi en ikke klarer begge deler? Anonymkode: b9da6...985 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #164 Del Skrevet 14. juni 2019 Kun folk med åpenbare fysiske grunner bør få uføretrygd uavhengig av alder. Folk med psykiske problemer bør aldri få uføretrygd, uansett alder. Bortsett fra i de helt, helt åpenbare tilfellene. Anonymkode: 36dd3...233 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #165 Del Skrevet 14. juni 2019 Just now, AnonymBruker said: Kun folk med åpenbare fysiske grunner bør få uføretrygd uavhengig av alder. Folk med psykiske problemer bør aldri få uføretrygd, uansett alder. Bortsett fra i de helt, helt åpenbare tilfellene. Anonymkode: 36dd3...233 Man forstår du har svært god kunnskap om psykiske lidelser. Anonymkode: 2faac...dcb 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #166 Del Skrevet 14. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man forstår du har svært god kunnskap om psykiske lidelser. Anonymkode: 2faac...dcb Man kan si mange har blitt feilaktig ufør pga dette. Anonymkode: 36dd3...233 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #167 Del Skrevet 14. juni 2019 Just now, AnonymBruker said: Man kan si mange har blitt feilaktig ufør pga dette. Anonymkode: 36dd3...233 Du er åpenbart ekspert på området. Anonymkode: 2faac...dcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #168 Del Skrevet 14. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ufør bør være siste utvei når alt annet er forsøkt. Jeg tror en del med lettere psykiske lidelser har gitt opp for lett og at de ser ufør som en vei ut av problemer, krav og mas. Desverre så har det stikk motsatt effekt av det man ønsker på lang sikt. Passifisering er absolutt det verste alternativet. Anonymkode: 13af2...7e4 Ufør er alltid siste utvei når alt annet er forsøkt. Det er ikke slik at man får presset en søknad til ufør opp i trynet fordi du kommer dit med ei sykemelding 😅 de aller fleste går veldig mange år på nav før de blir vurdert som uføretrygdet. Anonymkode: 78ce9...324 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #169 Del Skrevet 14. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er åpenbart ekspert på området. Anonymkode: 2faac...dcb Du er iallefall ikke det. Anonymkode: 36dd3...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #170 Del Skrevet 14. juni 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har det seg at man kan være ufør, ikke i stand til å jobbe i kassa på rema fra 8-16, men gjerne får 1, 2 eller 3 barn etter å ha blitt ufør? Selv mener jeg at det å ha barn er en fulltidsjobb. Jeg hadde måttet jobbe 150% på min arbeidsplass for bli like sliten. Løfting inn og ut av krybbe, lite søvn, gråt, frustrasjon, bleieskift osv osv osv. Det er da enklere å jobbe på rema og kortere arbeidsdag enn å være i permisjon. Hva slags sykdom og plager kan man ha som enkelt lar seg forene med arbeidet det er å oppfostre barn? Er det mange uføre som burde vært i arbeid? Jeg er funksjonsfrisk og har derfor lite/ingen innsikt i det å være ufør. Dette er grunnen til at jeg spør. Er det slik at nav godtar at man velger å få barn isteden for jobbe fordi en ikke klarer begge deler? Anonymkode: b9da6...985 Hvis det å ha barn er en fulltidsjobb, hvordan klarer da mennesker som er i full jobb å ha barn? 🤔 Anonymkode: 42126...c6b 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #171 Del Skrevet 14. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du er iallefall ikke det. Anonymkode: 36dd3...233 Det har jeg heller ikke sagt. Anonymkode: 2faac...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #172 Del Skrevet 14. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis det å ha barn er en fulltidsjobb, hvordan klarer da mennesker som er i full jobb å ha barn? 🤔 Anonymkode: 42126...c6b De jobber 200%? Anonymkode: b9da6...985 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #173 Del Skrevet 14. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg heller ikke sagt. Anonymkode: 2faac...dcb Anonymkode: 36dd3...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #174 Del Skrevet 14. juni 2019 Just now, AnonymBruker said: Anonymkode: 36dd3...233 Og ellers står det bra til? Anonymkode: 2faac...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 14. juni 2019 #175 Del Skrevet 14. juni 2019 Det er vel mer snakk om at unge skal ha en rett og plikt til en kommunal aktivitet, slik at de ikke blir innaktive. Det er jo denne gruppen som har størst økning i psykiske utfordringer og er bakgrunnen for at det kanskje finnes bedre løsninger endel varig ufør 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #176 Del Skrevet 14. juni 2019 De snakker fint på Stortingen men saken er og at mange arbeidsgivere vil ikke ha folk som er mye borte fra jobb eller tilrettelegge selv om de er pliktig til det. Da starter de utfrysning, dog diskre sånn at de har sitt på det tørre. Nedbemanning eller endring av avdelingene. Noen bedrifter er flinke og ta inn de som ikke fungerer helt. Jeg har selv opplevd og bli fryst ut på jobb pga sykdom, jeg har opplevd at bedriften sa de hadde fått vikar mens jeg var syk men sannheten var at hun ble ansatt i min stilling. Da jeg skulle prøve og jobbe litt etter lang sykdomsfravær fikk jeg ikke jobbe med det jeg pleier. Jeg ble fryst ut ved at ledelsen ikke snakket til meg. Da hadde jeg jobbet der i over 10 år og jobba som en gal både overtid og gikk inn i helgen for og ta ekstra jobb. sa aldri nei til overtid. Så for meg og jobbe til over 60 år men så skjedde det som ikke skulle skje, livet ble endra på minutter. Jeg ble ufør, som var et stort slag i fjeset. Jobben nå består i og klare meg selv, rehabilitering og trening. Hørte aldri noe fra arbeidsplassen da ting skjedde. Du har ingen garanti at noe skal skje enten man er 30 eller 40 år. Det er faktisk ikke alt man kan kontrollere. Det høres fint ut på papiret men virkeligheten er noen ganger helt annerledes. Anonymkode: d7f1b...800 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #177 Del Skrevet 14. juni 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har det seg at man kan være ufør, ikke i stand til å jobbe i kassa på rema fra 8-16, men gjerne får 1, 2 eller 3 barn etter å ha blitt ufør? Selv mener jeg at det å ha barn er en fulltidsjobb. Jeg hadde måttet jobbe 150% på min arbeidsplass for bli like sliten. Løfting inn og ut av krybbe, lite søvn, gråt, frustrasjon, bleieskift osv osv osv. Det er da enklere å jobbe på rema og kortere arbeidsdag enn å være i permisjon. Hva slags sykdom og plager kan man ha som enkelt lar seg forene med arbeidet det er å oppfostre barn? Er det mange uføre som burde vært i arbeid? Jeg er funksjonsfrisk og har derfor lite/ingen innsikt i det å være ufør. Dette er grunnen til at jeg spør. Er det slik at nav godtar at man velger å få barn isteden for jobbe fordi en ikke klarer begge deler? Anonymkode: b9da6...985 Man er to om det. Kompisen min som er ufør pga nerveskader skal ha "pappaperm" om ikke lenge. Heldig som får ha barnet hjemme til det blir 2 år. Skal et par unngå å få barn da, fordi de har et litt vanskeligere utgangspunkt? Skal dama hans finne seg en ny fyr som jobber 100% istedet? Anonymkode: 6efe0...7d5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #178 Del Skrevet 14. juni 2019 "de uføre" er ingen ensartet gruppe. så det er vanskelig å svare på spørsmålet ditt. noen klarer seg takket være familie og partner, andre sliter ikke i forhold til barn, men kun i jobbsammenheng, andre har personlig assistent for å klare seg, andre mister barna, og noen klarer seg helt greit. du må nesten spørre litt mer presist; typ; hvordan kan uføretrygda med den og den sykdommen klare å ha barn? Anonymkode: 708aa...780 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #179 Del Skrevet 14. juni 2019 Just now, AnonymBruker said: Man er to om det. Kompisen min som er ufør pga nerveskader skal ha "pappaperm" om ikke lenge. Heldig som får ha barnet hjemme til det blir 2 år. Skal et par unngå å få barn da, fordi de har et litt vanskeligere utgangspunkt? Skal dama hans finne seg en ny fyr som jobber 100% istedet? Anonymkode: 6efe0...7d5 Det er ingen menneskerett å få barn sponset av andre. Anonymkode: b9da6...985 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 14. juni 2019 #180 Del Skrevet 14. juni 2019 4 timer siden, isw skrev: Jeg bestrider at det tydeligvis skal være noe med drikkevannet i Norge som gjør at dobbelt så mange nordmenn trenger å være uføre som i mange andre vestlige land. Jeg synes også det er morsomt hvor ufattelig lettkrenkede mange uføre er. Er det så rart synes du? Det blir jo bedrevet den reneste heksejakten på dem. Forbanna uvitende idioter dere er. Jeg blir kvalm av dere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg