Gå til innhold

Hva er poenget med å lage slike tråder som rakker ned på andre mennesker?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna

Det er nok folk som ikke har det så bra med seg selv, så tar de det ut på nett for å føle seg bedre, troll kalles det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98
16 minutter siden, Nooni skrev:

Det kan jeg være enig i, men at TS mener at man ikke bør få uføretrygd når man er overvektig er en mening vedkommende må få lov å ha på generelt grunnlag uten å bli sjikanert. Vedkommende snakker ikke om Lise, Truls eller Vigdis, vedkommende skrev generelt, men likevel var det ikke en eneste i tråden som utfordret h*n på argumenter. Det er i lys av dette jeg mener at folk i kommentarfelt undervurderer sin egen rolle. 

Jeg kan se hva du mener. Nå har ikke jeg sjikanert personen i tråden, skrev vel bare at det var en trist tråd. Jeg tenker bare at man må være forsiktig da man aldri vet hvem som leser det man skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnene er at de har en dårlig dag eller er i en dårlig periode. De er misunnelige/ sjalu på noen og tar det ut på ukjente på nett. De sliter med ymse ting.

Det er nemlig sånn at har en det bra og er fornøyd så er en enten likegyldig til andre eller snill mot andre. Så enkelt er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg kan se hva du mener. Nå har ikke jeg sjikanert personen i tråden, skrev vel bare at det var en trist tråd. Jeg tenker bare at man må være forsiktig da man aldri vet hvem som leser det man skriver. 

Hvis jeg skulle tenkt sånn så ville det vært utrolig vanskelig å mene noe i veldig mange samfunnsspørsmål, som feks assistert befruktning, om aktivitetsplikten på NAV, om livsstilsykdommer, barnevern, plastisk kirurgi med mer, for det er alltid noen som kan bli såret av noens mening nettopp fordi det angår dem personlig. 

Jeg tenker at jeg har et ansvar for hvordan jeg formulerer meg, ved at jeg ikke sjikanerer folk, at jeg holder meg til sak, ikke person osv. For poenget mitt er at dette angår ikke bare enkeltpersoner, det angår oss som samfunn. Vi kan ikke slutte å snakke om fedme i et samfunnsperspektiv fordi de som er overvektige blir lei seg, men vi KAN mene at vi er mot assistert befruktning bekostet av staten, fordi det ikke er en menneskerett å få barn - fordi de kommer ikke i kategorien jeg/vi personlig mener er sårbare. Forstår du hvor jeg vil? Hvis vi skal tenke sånn så vil vi jo aldri kunne ta tak i viktige spørsmål og så er det noen som skal definere hvem som er en sårbar gruppe og ikke (overvektige vs barnløse). 

Men uansett så tenker jeg at din tilnærming er fin. Det er aldri feil å prøve å være litt snill :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...