Gå til innhold

Hva er poenget med å lage slike tråder som rakker ned på andre mennesker?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enkelte folk er bare dårlige slemme mennesker som hater seg selv så mye at de må ta det ut på andre. 

Anonymkode: 6e1e4...33e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det syntes jeg er en uting. Lite koselig å lese. Trolling er enn ting, og runketråd kan være morsomme, men slike negative tråder syntes jeg ikke noe om. Pluss alle stygge innlegg som kommer i diverse tråder bare for å ødelegge å lage kvalm. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakke ned på dårlige mennesker er greit. Men utseende...

Anonymkode: b6b40...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi noen har det så jævlig med seg selv, at de må rakke ned på andre for å føle seg bedre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det skjønner ikke jeg heller. Ja noen trolletråder kan være litt morsomme, men slikt som dette blir bare for dumt. Noen av dem tuller bare, men det er ekstremt dårlig 'humor'. Og noen tror jeg faktisk mener dette. Utrolig nok så finnes det slike mennesker. De mangler åpenbart både intelligens og oppdragelse. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Enig! Forstår heller ikke hvorfor folk skriver tråder som har til hensikt å trykke ned andre. Det er bare trist da man risikerer å såre så mange. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Enig! Forstår heller ikke hvorfor folk skriver tråder som har til hensikt å trykke ned andre. Det er bare trist da man risikerer å såre så mange. :(

Ja og gjøre folk usikre på seg selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ingen lot seg provosere og svare så hadde det nok ikke vært så morsomt å lage slike tråder. Men det er alltid noen som bare må svare...

Anonymkode: 71f6d...c36

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å lage slike tråder som rakker ned på andre mennesker?!

Mødre som forfaller

overvektige uføretrygdede 

 

Hun har hullete rumpe

 

Anonymkode: 91deb...eec

Fordi noe av det kan være interessant å diskutere på prinsipielt grunnlag. 

Hovedproblemet med disse trådene er sjelden trådstarter, men alle de som tar innlegget dypt personlig, går i forsvar, skjeller ut og mister all evne til å diskutere saklig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Fordi man liker at en tråd får mange svar. Det får en til å føle seg viktig og provoserende. Oppmerksomhet er fint, ikke sant? Kanskje man til og med føler seg smart (!)

Eller det å føle seg bedre enn andre føles jo ganske bra. Da kan man slenge ut dritt om andre og føle seg overlegen fordi man har lite verdi i eget liv. 

Kanskje har man en svigerfar som er ufør eller som er veganer. Det er han det egentlig tenkes på når det lages dritttråder. HAHa, der får han se hva andre egentlig synes om han

Det er krevende å være et åpent sinnet menneske som aksepterer andre og som møter andre mennesker som likeverdige. Det er enklere å bruke kontroversielle temaer til å sanke likes og oppmerksomhet, eller rakke ned på andre. Å være enkel er enkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Nooni said:

Fordi noe av det kan være interessant å diskutere på prinsipielt grunnlag. 

Hovedproblemet med disse trådene er sjelden trådstarter, men alle de som tar innlegget dypt personlig, går i forsvar, skjeller ut og mister all evne til å diskutere saklig. 

Når trådstartere setter i gang en tråd der de går etter sårbare enkeltgrupper så er det bevisst gjort, og da trenger man ikke å være personlig berørt for å bli lei. Iblant er det ikke framkommelig i feeden for alle trolletrådene som er satt i gang, og selv om knapt noen svarer i disse trådene så sitter trådstartere og fryder seg over at de spammer ned forumet slik.

Anonymkode: a393b...7ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når trådstartere setter i gang en tråd der de går etter sårbare enkeltgrupper så er det bevisst gjort, og da trenger man ikke å være personlig berørt for å bli lei. Iblant er det ikke framkommelig i feeden for alle trolletrådene som er satt i gang, og selv om knapt noen svarer i disse trådene så sitter trådstartere og fryder seg over at de spammer ned forumet slik.

Anonymkode: a393b...7ac

Kan man også rapportere slike tråder? Det går under regelen om hets av grupper?

Anonymkode: 91deb...eec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når trådstartere setter i gang en tråd der de går etter sårbare enkeltgrupper så er det bevisst gjort, og da trenger man ikke å være personlig berørt for å bli lei. Iblant er det ikke framkommelig i feeden for alle trolletrådene som er satt i gang, og selv om knapt noen svarer i disse trådene så sitter trådstartere og fryder seg over at de spammer ned forumet slik.

Anonymkode: a393b...7ac

Folk må få mene det de vil, det er faktisk en menneskerett. Vi kan ikke ha det sånn at det er masse tema vi ikke kan poste fordi noen kan føle seg såret eller de/vi mener de tilhører en sårbar gruppe, ergo må de skånes. Så lenge man kan diskutere saklig så må det være lov å diskutere det meste. Og der har vi som svarer i tråden et ansvar for hvor den bærer (jfr sjikanering, latterliggjøring m.m av trådstarter). Slik jeg ser det lanserte TS en mening, jeg syntes det var interessant. Ja kanskje vedkommende visste at det provoserte, men det er likevel opp til oss hvordan vi ønsker å forholde oss til det. 

Både når vi tror det trolles og når vi ikke tror det. 

Endret av Nooni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Parkeringsvakt
Just now, Nooni said:

Folk må få mene det de vil, det er faktisk en menneskerett. Vi kan ikke ha det sånn at det er masse tema vi ikke kan poste fordi noen kan føle seg såret eller de/vi mener de tilhører en sårbar gruppe, ergo må de skånes. Så lenge man kan diskutere saklig så må det være lov å diskutere det meste. Og der har vi som svarer i tråden et ansvar for hvor den bærer (jfr sjikanering, latterliggjøring m.m av trådstarter). Slik jeg ser det stilte TS et spørsmål, ja kanskje vedkommende visste at det provoserte, men det er likevel opp til oss hvordan vi ønsker å forholde oss til det. 

Både når vi tror det trolles og når vi ikke tror det. 

Det burde også være ytringsfrihet å kalle Per Hansen, naboen din, en laverestående idiot. Fordi ytringsfrihet. Det er en rett å mene hva man vil, selv når man mener at noen er en voldtektsmann, en rasist eller hva det skulle være. Så lenge det virker som et saklig argument, så er det lov.

Du virker som om du er avlet i innavl. Mener ikke fornærme, du bare virker som en innavlet person. Siden jeg har ytringsfrihet så er det greit å si. Om du blir fornærmet eller mener jeg tar feil, så betyr det bare at du ble krenket og ikke tåler noenting

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan man også rapportere slike tråder? Det går under regelen om hets av grupper?

Anonymkode: 91deb...eec

Ja, det kan man så absolutt.

Jeg synes det er interessant å legge merke til at hver gang dette diskuteres, vil enkelte kritisere klagerne for å ikke tåle noen ting. gjerne med å nevne ytringsfriheten. Disse kritikerne kan da huske på at ytringsfriheten også gjelder andre enn dem selv.

#krenketoveratandrekrenkes

Anonymkode: a393b...7ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
20 minutter siden, Nooni skrev:

Folk må få mene det de vil, det er faktisk en menneskerett. Vi kan ikke ha det sånn at det er masse tema vi ikke kan poste fordi noen kan føle seg såret eller de/vi mener de tilhører en sårbar gruppe, ergo må de skånes. Så lenge man kan diskutere saklig så må det være lov å diskutere det meste. Og der har vi som svarer i tråden et ansvar for hvor den bærer (jfr sjikanering, latterliggjøring m.m av trådstarter). Slik jeg ser det lanserte TS en mening, jeg syntes det var interessant. Ja kanskje vedkommende visste at det provoserte, men det er likevel opp til oss hvordan vi ønsker å forholde oss til det. 

Både når vi tror det trolles og når vi ikke tror det. 

Sårbare tema bør tas hånd om på en hensynsfull måte, ikke ved å rakke ned på mennesker som er i de situasjonene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Sårbare tema bør tas hånd om på en hensynsfull måte, ikke ved å rakke ned på mennesker som er i de situasjonene

Det kan jeg være enig i, men at TS mener at man ikke bør få uføretrygd når man er overvektig er en mening vedkommende må få lov å ha på generelt grunnlag uten å bli sjikanert. Vedkommende snakker ikke om Lise, Truls eller Vigdis, vedkommende skrev generelt, men likevel var det ikke en eneste i tråden som utfordret h*n på argumenter. Det er i lys av dette jeg mener at folk i kommentarfelt undervurderer sin egen rolle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...