Gå til innhold

Hva skjer når man kjører fra bensinstasjon uten å betale?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spør ikke fordi jeg planlegger, men fordi jeg er fortvilt. 

Dette skjedde i forrige uke, på en strekke nord for Lillehammer. Et sted mellom Lillehammer og Dombås fylte vi bensin. Med småbarn i bilen som nylig har sluttet med bleie så ble det svært mange stopp for å gå på do, kjøpe noe eller bare strekke på beina. Og jeg er ikke kjent. 

Først da vi kom frem og den ene spurte den andre om hvor mye bensinen ble så ble vi svar skyldig og begge trodde den andre hadde ordnet opp. 

Jeg har ringt og snakket med mange bensinstasjoner på strekket mandag og i går. Men ingen jeg har snakket med har hatt noen som stakk av fra bensinen den aktuelle dagen. 

Og jeg begynner å bli kvalm. Blir vi anmeldt? Får vi regning med stort gebyr? Bot? Prikker? Jeg vil jo gjerne ordne opp, men begynner å gå tom for stasjoner å ringe til, har snakket med kundeservive hos ene kjeden også, og et par stasjoner i feil kjøreretning, for veien der er ikke bestandig mer enn ett felt i hver retning og vi stoppet litt hipp som happ. 

Anonymkode: 9631e...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir anmeldt. De har filmet skiltene dine.

Anonymkode: c1fca...fae

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en gang jeg fylte drivstoff og betalte ned kort, skjedde det et eller annet så det ikke ble registrert. Summen ble trukket fra konto, så alt var ok fra min side. Uansett, stasjonen tok kontakt med den som sto registrert som eier av bilen. Nå husker jeg ikke om vi fikk SMS eller faktura i posten. 

Forholdet ble ikke anmeldt. 

Anonymkode: b4f49...d1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får brev i posten hvor de skriver at du må betale for å unngå anmeldelse. Jeg gjorde den feilen en gang. Fylte bensin og gikk så inn og handlet mye og sa hvilken pumpe jeg stod på. Summen var allerede så høy (var langtur og måtte ha mye rart) så registrerte ikke at hun i kassen ikke slo inn bensinen. Jeg ringte eier av bensinstasjonen da brevet kom og forklarte saken, og fikk beskjed om at det kun var kortbetaling ute ved den pumpen. Jeg sa jeg betalte mens jeg pratet med han, men ville ha meg frabedt å bli fremstilt som en kriminell

Anonymkode: 06702...a48

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi jobber på bensinstasjon og hun sier at de pleier å kontakte eier av bilen. Gjøres det ikke opp så vil du bli anmeldt. 

 

Anonymkode: 61391...72f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt

Jeg har også gjort det, og fikk brev i posten med krav, som jeg selvfølgelig betalte med en gang. Ingen anmeldelse eller andre konsekvenser, men muligens et fakturagebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir anmeldt. De har filmet skiltene dine.

Anonymkode: c1fca...fae

Nei, man får en faktura i posten. Du ønsker bare å skremme.

Anonymkode: f1098...a64

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på bensinstasjon, og dette skjedde faktisk mange ganger. Overvåkningskamera ble sjekket, så man fant registreringsnummer, og faktura ble sendt i posten. Husker ikke om det er med gebyr da. Det var aldri noe vi tok alvorlig, med mindre registreringsnummeret var dekt over eller noe. Da anmeldte vi det.

Anonymkode: 5855d...664

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleide å se på skiltene og ringte til eier av bilen :) Ofte en morsom samtale, fordi vi måtte alltid roe de ned og si det var null problem, men kom gjerne innom i løpet av neste uke for å betale 😛 

Anonymkode: c7896...632

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min gjorde det en gang. Han fikk en telefon dagen etter og da dro han dit og betalte. De kan også bare sende faktura. Du blir nok ikke anmeldt så lenge du bare betaler når de tar kontakt. Om du skulle bli anmeldt så forklarer du bare saken til politiet. De kommer isåfall til å henlegge det. 

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på to ulike bensinstasjoner, ikke samme kjede, som hadde to ulike løsninger, men ingen anmeldte første gang noe sånt skjedde. På den ene skrev vi ned bilnummeret til alle som fylte, og så søkte vi det bare opp og ringte bileieren. Enten kom de tilbake, eller så fikk de en faktura. 

På den andre var det et eget firma som tok seg av alt. De sjekket bilnummeret og sendte en faktura med et gebyr på 250 kroner i tillegg til drivstoffet. 

Ingen bensinstasjoner jeg kjenner til anmelder i hvert fall sånn uten videre.          I tilfeller der det åpenbart var meningen å stikke av, eller der samme bil/person stikker av flere ganger, blir det ofte anmeldt.

Anonymkode: cea78...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde oss for ikke så lenge siden.

Bensinstasjonen ringte oss etter maks 10 min. Vi beklaget så mye, og forklarte at vi var stresset på grunn av at vi skulle til Gardermoen.

Ekspeditøren sa at det ikke var noe problem, og at vi kunne vippse henne slik at hun kunne betale for oss😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi pleide å se på skiltene og ringte til eier av bilen :) Ofte en morsom samtale, fordi vi måtte alltid roe de ned og si det var null problem, men kom gjerne innom i løpet av neste uke for å betale 😛 

Anonymkode: c7896...632

Må ha vært et styr å holde rede på alle skiltene som er innom😂

Anonymkode: 9d407...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, du blir ikke anmeld. Du (registrert eier av bil) kan få et litt strengt brev i posten med faktura. Det skjedde meg. Jeg hadde fyllt, kjørt bort fra pumpen og parkert, gått inn på stasjonen og i kassen og ordnet med ny sånn bompengebrikke, signert papirer og betalt og greier, men ikke betalt for bensinen. 

Anonymkode: 4f2c5...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Da håper jeg en faktura kommer, uten anmeldelse. For jeg er tom for ideer til stasjoner å ringe til for å melde meg selv. 

Anonymkode: 9631e...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Da håper jeg en faktura kommer, uten anmeldelse. For jeg er tom for ideer til stasjoner å ringe til for å melde meg selv. 

Anonymkode: 9631e...902

Slik du beskriver ser det ut som du troller. Ingen voksne ringer bensinstasjonen for å sjekke om de har fått med seg at du har stjålet drivstoff.

Anonymkode: af52b...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Da håper jeg en faktura kommer, uten anmeldelse. For jeg er tom for ideer til stasjoner å ringe til for å melde meg selv. 

Anonymkode: 9631e...902

Og hvordan kan man ikke huske hvor man har stoppet? Høres veldig merkelig ut.

Anonymkode: f87a6...4e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan kan man ikke huske hvor man har stoppet? Høres veldig merkelig ut.

Anonymkode: f87a6...4e5

Jeg kan helt fint kjøre fra Oslo til Bodø og stoppe ved ti forskjellige stasjoner uten å huske hvor nøyaktig det var. Det er ikke akkurat slik at man kjører inni byen heller, så det blir bare «et eller annet sted på E6» uten at jeg vet næremere location.

Jeg synes det er merkelig at noen kan synes dette er merkelig 🙄

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis så sender bensinstasjonen en faktura, gjerne hvor det står «vi velger å tro det skyldes en feil» eller noe i den duren. 

Har skjedd flere ganger med sjåfører av bilene våre på jobb (og da var det jo selvsagt en feil også, siden alle sjåfører var utstyrt med et av jobbens kredittkort for å betale for bensin osv) 

En gang fikk jeg tilsendt flere bilder av den ansatte det gjaldt, tatt av overvåkningskameraene på stasjonen da h*n hadde vært inne og kjøpt noe samtidig. Var nesten litt fristende å henge opp bildene på jobb da, siden vedkommende fremstod litt kriminell på bildene :ler: 

Anonymkode: 78a10...e46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik du beskriver ser det ut som du troller. Ingen voksne ringer bensinstasjonen for å sjekke om de har fått med seg at du har stjålet drivstoff.

Anonymkode: af52b...543

Jeg ringer for å gjøre opp for meg. 

Anonymkode: 9631e...902

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...