Gå til innhold

Hvordan oppdager man at man har hatt MA?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Usikker på om jeg har hatt en missed abortion. Hvordan oppdaget du det?

Anonymkode: 2baa3...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er usikker på det, så har du ikke hatt det...

Anonymkode: 3996b...a70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ul. Eneste måten å få det  bekreftet på. Hvorfor tror du det? Har du Doppler er det fort gjort å ikke høre hjerte....

Anonymkode: 7bead...eba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er usikker på det, så har du ikke hatt det...

Anonymkode: 3996b...a70

Hva mener du med det? Det er jo ikke som med spontanabort, at man begynner å blø. Så lurer rett og slett på hvordan man finner ut av det. 

Ts. 

Anonymkode: 2baa3...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På ul. Eneste måten å få det  bekreftet på. Hvorfor tror du det? Har du Doppler er det fort gjort å ikke høre hjerte....

Anonymkode: 7bead...eba

Så man kan ikke merke det ellers? Jeg har ikke brukt doppler. Men hadde en del symptomer i starten, som murring og stikking i magen og korsrygg, og etter hvert kvalme. Plutselig forsvant disse tegnene, og jeg kjenner ingenting. Har liksom en følelse av å ikke være gravid. Har ikke fått ul før i neste uke. Er ca syv uker på vei.

Anonymkode: 2baa3...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? Det er jo ikke som med spontanabort, at man begynner å blø. Så lurer rett og slett på hvordan man finner ut av det. 

Ts. 

Anonymkode: 2baa3...ec5

Du må ordne seg en time på ul :) nesten eneste måten du kan finne det ut på. Om su har «mistet» symptomene dine så trenger ikke dette å ha noe å si. Når jeg var veldig tidlig så hadde jeg bare ømme bryst, dette gikk plutselig over over natta og jeg fikk panikk og dro på ul, alt så fint ut! Og etter ca 1 uke så fikk jeg svangerskapskvalme og kastet opp hver dag. Er i uke 15 nå å kaster opp litt enda og. Har vært døds sliten hele tiden fra den tid og til nå. 

Anonymkode: 412cf...e91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde bittelitt brunlig utflod på papiret en morgen i uke 17-18. Reiste til lege som ikke fant hjertelyd, så ble sendt på ultralyd. Utviklingen hadde stoppet opp i uke 8-9. Merket ingenting annet enn dette. Skulle på oul uken etter. 

Anonymkode: da8d6...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bittelitt brunlig utflod på papiret en morgen i uke 17-18. Reiste til lege som ikke fant hjertelyd, så ble sendt på ultralyd. Utviklingen hadde stoppet opp i uke 8-9. Merket ingenting annet enn dette. Skulle på oul uken etter. 

Anonymkode: da8d6...f4b

Jeg er ikke TS. Men hadde du vært på noe svangerskapskontroll før dette?

Anonymkode: 412cf...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er usikker på det, så har du ikke hatt det...

Anonymkode: 3996b...a70

Arrogant uttalelse, når du overhode ikke vet hva du snakker om. Ærlig talt. 

 

Anonymkode: daf33...12f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bittelitt brunlig utflod på papiret en morgen i uke 17-18. Reiste til lege som ikke fant hjertelyd, så ble sendt på ultralyd. Utviklingen hadde stoppet opp i uke 8-9. Merket ingenting annet enn dette. Skulle på oul uken etter. 

Anonymkode: da8d6...f4b

Veldig vondt og leit at du måtte oppleve det 💔😥 

Anonymkode: 2baa3...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ordne seg en time på ul :) nesten eneste måten du kan finne det ut på. Om su har «mistet» symptomene dine så trenger ikke dette å ha noe å si. Når jeg var veldig tidlig så hadde jeg bare ømme bryst, dette gikk plutselig over over natta og jeg fikk panikk og dro på ul, alt så fint ut! Og etter ca 1 uke så fikk jeg svangerskapskvalme og kastet opp hver dag. Er i uke 15 nå å kaster opp litt enda og. Har vært døds sliten hele tiden fra den tid og til nå. 

Anonymkode: 412cf...e91

Takk for svar ❤ Det var betryggende. Har ikke fått time til ul før i neste uke, så må vel bare holde ut til det. 

Anonymkode: 2baa3...ec5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer kan avta, og de kan komme og gå, uten at det betyr du har hatt en missed abortion. For å få bekrefte/avkrefte MA må du få time til UL.

Mange klemmer til deg. Håper at alt er i orden. ❤️

Anonymkode: daf33...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS. Men hadde du vært på noe svangerskapskontroll før dette?

Anonymkode: 412cf...e91

Ja, både hos jordmor og lege. Jordmor viste meg hjertelyd i uke 12-13, men sykehuset sa det ikke kunne stemme

Anonymkode: da8d6...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde veldig vondt i ene siden på magen. 

Anonymkode: 83321...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang oppdaget jeg det ikke. Var på ultralyd i uke 7, da mente legen at jeg bare var i uke 5, enda vi så hjerte banket. Jeg visste at det umulig kunne stemme, men legen var så bastant på at det ikke gikk galt etter man hadde sett hjertet, så jeg slo meg til ro med det. Fikk ultralyd av en annen grunn da jeg var i uke 11, og da hadde det nok stoppet rett etter da, det rare var at fosteret var borte, men de målte størrelsen på fostersekken. Hadde jo sett fosteret fra før, ellers ville det vel gått under BO. 

Andre gangen følte jeg at noe var rart, jeg fikk positiv test senere enn jeg pleier (vært gravid mange ganger, to barn, en sa, en ma, en exu), og mistet symptomene allerede i uke 5. Var på ul 5+2, der de ikke fant noe og mente jeg var kortere på vei. Ny ul 6+2, fant fostersekk, men ikke foster. Målte hcg som sank, da var jo saken ganske tydelig. Dette var da en MA som var en BO, dvs blighted ovum. Fortsatt MA, siden man ikke aborterer det syke egget som ikke delte seg riktig. 

Anonymkode: 1ade3...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar ❤ Det var betryggende. Har ikke fått time til ul før i neste uke, så må vel bare holde ut til det. 

Anonymkode: 2baa3...ec5

Bare hyggelig! Ja prøv å tenke positivt så blir det enklere for deg! Krysser virkelig fingrene å håper alt er bra! Symptomer kan komme å gå ❤️

Anonymkode: 412cf...e91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, både hos jordmor og lege. Jordmor viste meg hjertelyd i uke 12-13, men sykehuset sa det ikke kunne stemme

Anonymkode: da8d6...f4b

Uff så trasig å lese.... 😭

Jeg har «stresset» for at det nå skal hå gærlig.. var på tidlig ul 11+3, alt var veldig bra. Men kan fortsatt hende mye. Er nå 15+1 og skal på Ul igjen 15+3. Håper alt er bra!

 

Anonymkode: 412cf...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første gang oppdaget jeg det ikke. Var på ultralyd i uke 7, da mente legen at jeg bare var i uke 5, enda vi så hjerte banket. Jeg visste at det umulig kunne stemme, men legen var så bastant på at det ikke gikk galt etter man hadde sett hjertet, så jeg slo meg til ro med det. Fikk ultralyd av en annen grunn da jeg var i uke 11, og da hadde det nok stoppet rett etter da, det rare var at fosteret var borte, men de målte størrelsen på fostersekken. Hadde jo sett fosteret fra før, ellers ville det vel gått under BO. 

Andre gangen følte jeg at noe var rart, jeg fikk positiv test senere enn jeg pleier (vært gravid mange ganger, to barn, en sa, en ma, en exu), og mistet symptomene allerede i uke 5. Var på ul 5+2, der de ikke fant noe og mente jeg var kortere på vei. Ny ul 6+2, fant fostersekk, men ikke foster. Målte hcg som sank, da var jo saken ganske tydelig. Dette var da en MA som var en BO, dvs blighted ovum. Fortsatt MA, siden man ikke aborterer det syke egget som ikke delte seg riktig. 

Anonymkode: 1ade3...7d4

Uff.... du har virkelig hatt det tungt!  Vet ikke om du fortsatt prøver men krysser fingrene for deg om du gjør! Håper alt står bra til med deg! 

Anonymkode: 412cf...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Symptomer kan avta, og de kan komme og gå, uten at det betyr du har hatt en missed abortion. For å få bekrefte/avkrefte MA må du få time til UL.

Mange klemmer til deg. Håper at alt er i orden. ❤️

Anonymkode: daf33...12f

Tusen takk, og takk for svar ❤ Ultralyd i neste uke, så får bare håpe på det  beste. 

Anonymkode: 2baa3...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første gang oppdaget jeg det ikke. Var på ultralyd i uke 7, da mente legen at jeg bare var i uke 5, enda vi så hjerte banket. Jeg visste at det umulig kunne stemme, men legen var så bastant på at det ikke gikk galt etter man hadde sett hjertet, så jeg slo meg til ro med det. Fikk ultralyd av en annen grunn da jeg var i uke 11, og da hadde det nok stoppet rett etter da, det rare var at fosteret var borte, men de målte størrelsen på fostersekken. Hadde jo sett fosteret fra før, ellers ville det vel gått under BO. 

Andre gangen følte jeg at noe var rart, jeg fikk positiv test senere enn jeg pleier (vært gravid mange ganger, to barn, en sa, en ma, en exu), og mistet symptomene allerede i uke 5. Var på ul 5+2, der de ikke fant noe og mente jeg var kortere på vei. Ny ul 6+2, fant fostersekk, men ikke foster. Målte hcg som sank, da var jo saken ganske tydelig. Dette var da en MA som var en BO, dvs blighted ovum. Fortsatt MA, siden man ikke aborterer det syke egget som ikke delte seg riktig. 

Anonymkode: 1ade3...7d4

Uff du har vært gjennom mye- må ha vært veldig tungt for deg ❤ Glad for å lese at du har fått to barn. Håper det går bra med deg i dag. Men slike ting setter spor for alltid ❤

Det som du beskriver er akkurat det jeg frykter. At jeg har hatt en ma, siden symptomene forsvant så brått, men uten at jeg kan merke det i form av blødning. Håper inderlig at det ikke er tilfelle, men har en uggen magefølelse. Ultralyd i neste uke, håper på det beste (men fryktet det verste) ❤

Anonymkode: 2baa3...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...