Gå til innhold

Hvordan oppdager man at man har hatt MA?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg merket ingenting, men hadde hyppige ultralyder pga IVF.

Først i uke 6 hvor vi så bankende hjerte, og så så vi på UL i uke 8 at det ikke lengre var hjerteaktivitet. Jeg brukte i tillegg progesteronstøtte pga IVF, så uten ultralyd hadde jeg nok kunnet gå ganske lenge uten å skjønne det.

Men jeg regner med hcg hadde vist noen tegn, samt at man kanskje mister symptomer.

Jeg stusset litt kvelden for UL på at jeg følte meg mer normalt opplagt, men vet ikke om det var tilfeldig. 

Anonymkode: 87351...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sibirstjerne
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på om jeg har hatt en missed abortion. Hvordan oppdaget du det?

Anonymkode: 2baa3...ec5

Hei Ts. Jeg merket det ved at jeg mistet alle symptomer. Jeg håper at det går rette veien for deg. Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sibirstjerne skrev:

Hei Ts. Jeg merket det ved at jeg mistet alle symptomer. Jeg håper at det går rette veien for deg. Klem til deg.

Det er akkurat det jeg og har 😥

Anonymkode: 2baa3...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det jeg og har 😥

Anonymkode: 2baa3...ec5

Men det trenger ikke å bety at noe er galt kjære deg❤️ Bestill en time til UL, det kan være at alt står bra til med den lille❤️. Jeg vet om flere som har mistet symptomene og alt har vært i skjønneste orden. Klem til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merket ingenting, men hadde hyppige ultralyder pga IVF.

Først i uke 6 hvor vi så bankende hjerte, og så så vi på UL i uke 8 at det ikke lengre var hjerteaktivitet. Jeg brukte i tillegg progesteronstøtte pga IVF, så uten ultralyd hadde jeg nok kunnet gå ganske lenge uten å skjønne det.

Men jeg regner med hcg hadde vist noen tegn, samt at man kanskje mister symptomer.

Jeg stusset litt kvelden for UL på at jeg følte meg mer normalt opplagt, men vet ikke om det var tilfeldig. 

Anonymkode: 87351...147

Takk for at du deler ❤ Må ha vært en vond opplevelse. Er det vanskeligere å oppdage når man går på progesteron? Håper det går bra med deg nå ❤

Ts.

Anonymkode: 2baa3...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Sibirstjerne skrev:

Men det trenger ikke å bety at noe er galt kjære deg❤️ Bestill en time til UL, det kan være at alt står bra til med den lille❤️. Jeg vet om flere som har mistet symptomene og alt har vært i skjønneste orden. Klem til deg. 

Har en dårlig magefølelse 😥 Har fått time til ultralyd i neste uke, så får bare vente til det. Takk for svar ❤

Ts.

Anonymkode: 2baa3...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff.... du har virkelig hatt det tungt!  Vet ikke om du fortsatt prøver men krysser fingrene for deg om du gjør! Håper alt står bra til med deg! 

Anonymkode: 412cf...e91

Det var tyngst først gangen det var MA, siden jeg var så uforberedt. Denne gangen oppdaget jeg det jo mye tidligere, og det var faktisk litt lettere. Og ja, prøver fortsatt, første pp etter medisink abort nå :) Krysser fingrene for at jeg ikke må vente så mange måneder :) Og takk for omtanken ❤️ 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff du har vært gjennom mye- må ha vært veldig tungt for deg ❤ Glad for å lese at du har fått to barn. Håper det går bra med deg i dag. Men slike ting setter spor for alltid ❤

Det som du beskriver er akkurat det jeg frykter. At jeg har hatt en ma, siden symptomene forsvant så brått, men uten at jeg kan merke det i form av blødning. Håper inderlig at det ikke er tilfelle, men har en uggen magefølelse. Ultralyd i neste uke, håper på det beste (men fryktet det verste) ❤

Anonymkode: 2baa3...ec5

Ja, jeg var heldig som hadde ett barn før både SA, MA og exu. Så fikk jeg neste barn, og nå MA etter det. Prøver videre :) 

Husk at symptomene kan komme og gå veldig. Jeg har vært forskjellig kvalm hver gang, men spesielt det med at jeg fikk positiv test så sent stresset meg litt. Så roet jeg meg da jeg kom på 3+ på cb digital, men likevel var det noe som ikke stemte. 

Jeg leste en fantastisk nydelig tråd på barnimagen for de som hadde mistet i MA. Der var det ei som skrev noe lignende det her: "Ikke ta gleden på forskudd sier de, men jo, man bør ta gleden på forskudd. For om det er sorgen som kommer har man likevel fått gleden." Det synes jeg var så fint sagt. Jeg er litt pessimistisk av meg, og forrige svangerskap klarte jeg ikke glede meg i det hele tatt for jeg forventet at noe skulle gå galt. Nå tenker jeg at jeg skal glede meg, vondt blir det uansett hvis det går galt, så hvorfor ha det vondt på forhånd? Forstår selvsagt at det er vanskelig når man er bekymret. Men prøv å slapp av frem til ultralyden. Ønsker deg all mulig lykke til ❤️ 

Anonymkode: 1ade3...7d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg leste en fantastisk nydelig tråd på barnimagen for de som hadde mistet i MA. Der var det ei som skrev noe lignende det her: "Ikke ta gleden på forskudd sier de, men jo, man bør ta gleden på forskudd. For om det er sorgen som kommer har man likevel fått gleden." Det synes jeg var så fint sagt. Jeg er litt pessimistisk av meg, og forrige svangerskap klarte jeg ikke glede meg i det hele tatt for jeg forventet at noe skulle gå galt. Nå tenker jeg at jeg skal glede meg, vondt blir det uansett hvis det går galt, så hvorfor ha det vondt på forhånd? Forstår selvsagt at det er vanskelig når man er bekymret. Men prøv å slapp av frem til ultralyden. Ønsker deg all mulig lykke til ❤️ 

Anonymkode: 1ade3...7d4

Det var utrolig fine ord, og helt sant. Det skal jeg ta med meg videre, tusen takk ❤

Anonymkode: 2baa3...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...