Gå til innhold

svenskene elsker dyr.


Donnie Darko

Anbefalte innlegg

Har du lest artikkelen vi diskuterer her eller?  Hvis du hadde lest alle innleggene her ville du sett at jeg har linket til samme saken VG skriver om - omtalt i en svensk avis.  Der står det svart på hvitt at mange dyr, særlig hunder, blir veldig skadet av dette, noen så skadet at de må avlives.

Dette har du tydeligvis ikke fått med deg, så jeg linker igjen.

HER  kan du lese saken vi diskuterer i denne tråden omtalt av en svensk avis.

Jeg ser jo at du har store problemer med å forstå hva vi diskuterer her, så jeg skal være veldig tydelig.  I tilfelle du nå, enda en gang, klarer å gå glipp av faktaene som sier at dyrene tar skade av det, til tross for linken, så skal jeg for å være på den sikre siden også sitere litt fra artikkelen:

"Hundratals djur våldtas i Sverige

Varje år utnyttjas hundratals djur sexuellt av människor i Sverige.

Helt lagligt.

Många djur får så svåra skador att de tvingas avlivas."

Jeg kan oversette det også:

"Hundretalls av dyr voldtaes i Sverige.

Hvert år utnyttes hundretalls av dyr seksuelt av mennesker i Sverige.

Helt lovlig.

Mange dyr får så store skader at de må avlives."

Så hva ønsker du å oppnå? Forby dyresex fordi noen dyr blir så skadet at de må avlives? Det er vel ikke lov i hht. dyrevernsloven å pine og torturere dyr, så hvorfor skal dyresex som ikke fører til skade forbys (dyresex som fører til skade vil jo dekkes av den generelle dyrevernsloven)? For din morals skyld, eller for dyrene?

Vil man forby fordi det er ekkelt, eller fordi det er til det beste for dyrene? hvis det siste, hva da med den kunstige insiminasjonen som tidligere nevnt i tråden. Skal slikt forbys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å verne dyrene selvsagt, mot skade o.l. Å ha sex med dyr er ikke ulovlig, med mindre man kan bevise at dyret har lidd. Hvilket selvsagt er vanskelig. Å bevise det faktum at noen har hatt sex med dyret er enklere.

Jeg synes dyresex er et overgrep mot dyrene. Riktignok tar kanskje ikke ei ku spesielt skade av at en mann har sex med den, men den kan jo ikke akkurat samtykke...

Hva kunstig inseminasjon angår synes jeg ikke helt det kan sammenlignes. Det er noe som gjøres for å befrukte et dyr, mens sex er et overgrep for å tilfredstille egne lyster, selv om ikke dyret tar fysisk skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...