Gå til innhold

Ørjan Burøe


venus*

Anbefalte innlegg

Gjest LaptopPute
13 minutter siden, Justsaying said:

Mener du virkelig at en voksen kvinne som får grisemeldinger på Wordfeud fra «Ørjan» ikke klarer å blokke han fra å sende deg ubehageligheter i time etter time?

Åjaaa så hvis jeg blir voldtatt og ikke fysisk klarer å blokkere fyren, så var jeg med på det? Det er det samme med å bli psykisk trakkasert, vi har fight og flight eller freeze, og man kan ikke vite hvordan man reagerer. I tillegg er det ingen GAL måte å reagere på. Ingen, absolutt ingen, skal legge skylda på offeret etter hvordan offeret reagerte. Du kan virkelig svært lite om mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Justsaying
9 minutter siden, LaptopPute skrev:

Åjaaa så hvis jeg blir voldtatt og ikke fysisk klarer å blokkere fyren, så var jeg med på det? Det er det samme med å bli psykisk trakkasert, vi har fight og flight eller freeze, og man kan ikke vite hvordan man reagerer. I tillegg er det ingen GAL måte å reagere på. Ingen, absolutt ingen, skal legge skylda på offeret etter hvordan offeret reagerte. Du kan virkelig svært lite om mennesker.

Vi snakker ikke om voldtekt! Seriøst, du blander to helt ulike ting her nå. 

Jeg vet ikke alt men jeg vet mye om folk. Og dette er iallefall helt feil av deg, å blande sammen voldtekter med meldinger på Wordfeud mm. Slike argument ødelegger hele diskusjonen, det blir bare enda mer tåpelig å kalle seg et offer når du sammenligner et voldtektsoffer med disse påstandene som bare er ord i luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
Just now, Justsaying said:

Vi snakker ikke om voldtekt! Seriøst, du blander to helt ulike ting her nå. 

Jeg vet ikke alt men jeg vet mye om folk. Og dette er iallefall helt feil av deg, å blande sammen voldtekter med meldinger på Wordfeud mm. Slike argument ødelegger hele diskusjonen, det blir bare enda mer tåpelig å kalle seg et offer når du sammenligner et voldtektsoffer med disse påstandene som bare er ord i luften.

Nei. Du har bare ikke like argumenter for verdiene dine. Du kan ikke argumentere på en annen måte etter hva du ser på som alvorlighetsgrad. Mennesker reagerer med flight, fight eller freeze. Samme om det er voldtekt eller trakassering. Dette er ikke noe du bare kan late som om er ulikt i ulike alvorlighetsgrader. Så du må skjerpe deg med måten du argumenterer på. Du kan ikke velge ulike argumenter etter hva som passer deg best. Vær litt konsekvent før du skriver noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stupebrett
50 minutter siden, Justsaying skrev:

Ja han har vært en drittsekk mot Marna, men det beklaget han og har ikke lagt skjul på at han var det. 
Selv om jeg ikke liker noen så kan jeg ikke gå å si de har gjort stygge ting uten å bevise noe som helst. Vi bor i en rettsstat. 

Du forstår også at det ikke er sånn at grensen for hva som er greit og ugreit stopper ved om noe er ulovlig eller ikke?

Om du inviterer noen hjem til deg på middagsbesøk og de driter ned hele toalettet ditt og ikke trekker i snora, de piller seg i nesen ved bordet og kaller deg en hore fordi kaffen ikke var varm så ville det totalt sett antageligvis ikke vært nok for å få vedkommende dømt i en norsk domstol, men det ville fortsatt være nok til at du ikke ville invitert vedkommende hjem til deg lenger.

Og slik er det også med ØB. Selv om mange av krenkelsene han har utført mot andre vil være "lovlige" i den grad at så kan de fortsatt være så grove og upassende at det både kan få konsekvenser for vennskap, ansettelsesforhold og hvorvidt folk ønsker å gå på forestillingene dine og bruke penger på å se deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stupebrett
Akkurat nå, Stupebrett skrev:

Om du inviterer noen hjem til deg på middagsbesøk og de driter ned hele toalettet ditt og ikke trekker i snora, de piller seg i nesen ved bordet og kaller deg en hore fordi kaffen ikke var varm så ville det totalt sett antageligvis ikke vært nok for å få vedkommende dømt i en norsk domstol, men det ville fortsatt være nok til at du ikke ville invitert vedkommende hjem til deg lenger.

I ditt alternative univers ville dette krevet at du viste bilder av toalettet ditt, lydopptak av samtalen med bordet og at dette kunne blitt bekreftet av 4-5 vitner for at du skulle få lov å la vær å invitere vedkommende igjen. I tillegg måtte du ha diskutert på nettet i ukesvis om hvorvidt dette egentlig var din feil fordi vannet på toalettet ikke renner spesielt godt. I verden som vanlige mennesker lever i får kjip oppførsel negative konsekvenser for folk uansett. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
1 minutt siden, Stupebrett skrev:

Du forstår også at det ikke er sånn at grensen for hva som er greit og ugreit stopper ved om noe er ulovlig eller ikke?

Om du inviterer noen hjem til deg på middagsbesøk og de driter ned hele toalettet ditt og ikke trekker i snora, de piller seg i nesen ved bordet og kaller deg en hore fordi kaffen ikke var varm så ville det totalt sett antageligvis ikke vært nok for å få vedkommende dømt i en norsk domstol, men det ville fortsatt være nok til at du ikke ville invitert vedkommende hjem til deg lenger.

Og slik er det også med ØB. Selv om mange av krenkelsene han har utført mot andre vil være "lovlige" i den grad at så kan de fortsatt være så grove og upassende at det både kan få konsekvenser for vennskap, ansettelsesforhold og hvorvidt folk ønsker å gå på forestillingene dine og bruke penger på å se deg. 

Det Ørjan beskyldes for er ulovlig! Hvis det hadde vært kun han som presset på andre penisbilder og grisete prat uten at dette var en del av noe begge var med på, så er det noe man kunne ha anmeldt. 
I motsetning til å oppføre seg dårlig slik du beskriver er dette noe annet. 
Jeg ville mye heller hatt en onkel som piller i nesen ved bordet enn en onkel som sendte bilder av penisen sin til fremmede damer helt uten videre. 
 

Når så mange i denne diskusjonen skriver at de har  vært til avisene med dette, anmeldt han til politiet mm - skjønner dere da snart ikke at det som sies ikke er riktig? 
Noen sier de har sett disse bevisene, har det ikke slått dere at dere så det samme som aviser innså at de hadde sett; Utvalgte DELER av en samtale! 
Hvorfor skulle politiet ha henlagt en anmeldelse mot en kjendis som har gjort slikt mot så mange? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
6 minutter siden, Stupebrett skrev:

I ditt alternative univers ville dette krevet at du viste bilder av toalettet ditt, lydopptak av samtalen med bordet og at dette kunne blitt bekreftet av 4-5 vitner for at du skulle få lov å la vær å invitere vedkommende igjen. I tillegg måtte du ha diskutert på nettet i ukesvis om hvorvidt dette egentlig var din feil fordi vannet på toalettet ikke renner spesielt godt. I verden som vanlige mennesker lever i får kjip oppførsel negative konsekvenser for folk uansett. Heldigvis.

I mitt univers, hvis noen sendte meg bilde av penisen sin uten at jeg la opp til det ville jeg enten blokkert personen og gått videre. Jeg HAR sett en penis før og de er ikke farlige. 
Eller hvis jeg mente denne personen var farlig ville jeg tatt med meg bevis og gått til politiet.  
 

Men det disse ofrene her har gjort er å løpe til avisen da Tuss etterlyste «ofre» på poden sin. For da ville de så plutselig fortelle alle hva som også hadde skjedd dem. Og da hadde de det plutselig så fælt med dette at huff? 
Og så! Hva skjedde? Jo en etter en ble det avslørt at disse bevisene de kom med til avisene var ikke bevis allikevel så da ble det avslørt. Hvor er hun som sto nest øverst på denne pallen? Kan ikke se at hun står for den påståtte sannheten lenger etter å ha blitt avslørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stupebrett
13 minutter siden, Justsaying skrev:

Det Ørjan beskyldes for er ulovlig! Hvis det hadde vært kun han som presset på andre penisbilder og grisete prat uten at dette var en del av noe begge var med på, så er det noe man kunne ha anmeldt. 

En sånn sak ville blitt henlagt fortere enn man kunne si "dickpic" og det vet du veldig godt, seksuelle krenkelser av denne typen har null prioritet i politiet. Selv de aller fleste voldtektssaker legges rett i skuffen. 

Og du vet dessuten ingenting om hva Ørjan har eller ikke har blitt anmeldt for med mindre du sitter med førstehånds informasjon, eller har strasak rett foran deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stupebrett

Jeg gleder meg til JustSaying forklarer meg hvordan Ørjan Burøe har løyet til kona om diverse sidesprang og andre damer i 15-20 år (hvis vi skal tro på versjonen der han bare var utro og kjip mot Marna) men likevel er raus nok til å gi 100% riktig ærlig og pålitelig versjon av alt som har skjedd den samme perioden til en random Kvinneguidenbruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
4 minutter siden, Stupebrett skrev:

En sånn sak ville blitt henlagt fortere enn man kunne si "dickpic" og det vet du veldig godt, seksuelle krenkelser av denne typen har null prioritet i politiet. Selv de aller fleste voldtektssaker legges rett i skuffen. 

Og du vet dessuten ingenting om hva Ørjan har eller ikke har blitt anmeldt for med mindre du sitter med førstehånds informasjon, eller har strasak rett foran deg. 

Nettopp! Og hvorfor henlegger de? For å ta seg av alvorlige saker, ikke tull som enkelte kvinner legger opp til selv, overdriver og/eller klarer burde klart å ordne opp i selv.

Det hadde ikke blitt henlagt om mange anmeldte, nei! Og Ørjan er ikke anmeldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stupebrett
2 minutter siden, Justsaying skrev:

Nettopp! Og hvorfor henlegger de? For å ta seg av alvorlige saker, ikke tull som enkelte kvinner legger opp til selv, overdriver og/eller klarer burde klart å ordne opp i selv.

Det hadde ikke blitt henlagt om mange anmeldte, nei! Og Ørjan er ikke anmeldt. 

Som vi pleier å si her jeg kommer fra «når en har begge henda på pulverapparatet får en i hvert fall ikke sendt dickpics til kollegaer» :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Justsaying skrev:

Du har aldri nevnt «jeg vet hvor du bor bilder» før nå etter den tweeten, og at ei her skrev det.  
Det andre tok du vel fra Hodnekvams innlegg? 

Du sa at du bevis, svar meg enkelt og greit på hvorfor du ikke har levert dette med en anmeldelse? Og oppfølgningsspørsmål til ditt svar, ( jeg har gjort det) er hvorfor er det ikke blitt gjort noe med av de instansene? Kan de ha sett noe du ikke klarer se selv? 

Har jeg sagt noe om at jeg har mottatt "jeg vet hvor du bor bilder"? Nei!   Har jeg sett slike bilder sendt av din helt? Ja!

Har jeg opplevd at din helt har "benektet et utsagn, for så å si det var fleip, for så påstå at hans facebook var hacket"?Ja!    Du får bla gjennom de tilsendte bevisene, du finner det sikkert der. Stikkordet er drittslenging av homofile.

Endret av Oida
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stupebrett
18 minutter siden, Justsaying skrev:

Og Ørjan er ikke anmeldt. 

Det vet du med all respekt å melde ikke helt sikkert med mindre du enten er Ørjan selv, er advokaten hans eller jobber i politiet/rettsvesenet og misbruker tilgangene dine for å diskutere ting på Internett.

Endret av Stupebrett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
4 timer siden, Oida skrev:

Har jeg sagt noe om at jeg har mottatt "jeg vet hvor du bor bilder"? Nei!   Har jeg sett slike bilder sendt av din helt? Ja!

Har jeg opplevd at din helt har "benektet et utsagn, for så å si det var fleip, for så påstå at hans facebook var hacket"?Ja!    Du får bla gjennom de tilsendte bevisene, du finner det sikkert der. Stikkordet er drittslenging av homofile.

Skjønner ikke helt hva du mener nå? Har dere diskutert homofili og Ørjan har sagt noe stygt om det? Eller har han trakassert deg seksuelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Justsaying skrev:

Skjønner ikke helt hva du mener nå? Har dere diskutert homofili og Ørjan har sagt noe stygt om det? Eller har han trakassert deg seksuelt? 

Så du mener at siden din helt har sendt dickpicks og slibrige meldinger så kan han ikke ha slengt dritt om homofile? Eller vise versa. Det er mulig å ha to tanker i hodet, eller?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
11 minutter siden, Oida skrev:

Så du mener at siden din helt har sendt dickpicks og slibrige meldinger så kan han ikke ha slengt dritt om homofile? Eller vise versa. Det er mulig å ha to tanker i hodet, eller?

Jeg bare finner det, fremdeles, merkelig at du skal ha fått slengt Dp av han helt uten videre. Uten at du deretter blokkerer han. For så å diskutere homofile helt uten videre også. 
Du havner tydeligvis i merkelige hendelser med denne fyren. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppførselen hans har vel ikke fått noen konsekvenser såvidt jeg vet? Han har fulle show og drar inn millioner. Hvorfor er det ingen som anmelder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Justsaying skrev:

Jeg bare finner det, fremdeles, merkelig at du skal ha fått slengt Dp av han helt uten videre. Uten at du deretter blokkerer han. For så å diskutere homofile helt uten videre også. 
Du havner tydeligvis i merkelige hendelser med denne fyren. 
 

Hvor har du det fra at jeg ikke har blokkert "denne fyren"?

Har jeg uttalt at jeg har diskutert hans bedritne omtale av homofile uten videre?

Men ja, din helt slenger ut dickpicks og slibrige meldinger uten videre. Det har du jo fått mange eksempler på i denne tråden. Men selvfølgelig, i din verden har jo alle kvinner bedt om disse bildene og meldingene.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juoigi
1 hour ago, frøken_øst said:

Oppførselen hans har vel ikke fått noen konsekvenser såvidt jeg vet? Han har fulle show og drar inn millioner. Hvorfor er det ingen som anmelder?

Som vi alle har påpekt, det er han og eneste måten man kan vite for sikkert at han IKKE er det, er hvis man selv er Ørjan eller en politibetjent som bryter taushetsplikten og sitter på KG. Er vel åpenlyst hva som er mest sannsynlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, juoigi skrev:

Som vi alle har påpekt, det er han og eneste måten man kan vite for sikkert at han IKKE er det, er hvis man selv er Ørjan eller en politibetjent som bryter taushetsplikten og sitter på KG. Er vel åpenlyst hva som er mest sannsynlig. 

Jeg skjønner hva du sier, og mener med det der. 

Men likevel, i følge Ørjan selv så er han ikke anmeldt. Og hvis han skulle vært det, fikk det ingen konsekvenser da han er aktiv på sosiale medier hver dag. Så enten er han ikke anmeldt, aldri vært det. Eller så ble saken henlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...