Gå til innhold

Hvis du var ute og spiste hamburger på restaurant og en feit dame på 130 kilo høylytt snakket om at det var så usunt til venninnen sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lurt på om folk faktisk tenker slikt, for at du vet har denne samen snudd om livet og gått ned 20kg... men alt du ser er en overvektig dame som sier det er usunt å spise sån og sån. 

Jeg har selv gått ned 10 kilo i løpet av de siste månendene, og er på vei lengre nedover. Jeg er enda overvektig, og lurer alltid på om personen i kassen dømmer meg de gangene jeg kjøper meg noe kos 😕 

Anonymkode: 2f8b8...351

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 hours ago, AnonymBruker said:

Mene noe om at jeg spiser en hamburger når hun selv sitter og spiser en stor lasagne, som ikke akkurat er særlig sunt det heller?

Anonymkode: 75962...a0f

Ja. Er det så farlig. Alle mener noe om noe hele tiden. La det fare.

Anonymkode: 03b48...49e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, MyzTeri skrev:

Hvorfor skal du bry deg om det? Du har ingenting med det.

Overvektige lever i nok stigma og nok skam over sin egen størrelse, du trenger ikke bidra til det. "Fan vad du er tjock!" er det disse menneskene føler at folk rundt de tenker. Du ville aldri gått bort til en tynn dame og sagt "fan vad du er tynn, se til helvette å spis" ville du?

For alt du vet kan det hende hun var på diett eller noe og dette var hennes frimåltid.

:tommelopp:

Anonymkode: 08599...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, selvfølgelig! Men slik jeg forsto HI så er det snakk om noen som kaller andres mat usunn mens de selv spiser noe som ikke akkurat er helsekost, og det på en restaurant. "Matro", er det noe som heter.

Anonymkode: cff03...9d8

Det trenger ikke være kritikk i det. Kanskje temaet var noe som opptok begge og Ts hørte bruddstykker av en samtale.

Det er uansett ikke noe som angår andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
1 time siden, FrodeF skrev:

Og på hvilket nivå er du? 😂😂😂😂😂

Det er fullt mulig å forstå at noe er usunt selvom man er tjukk. 

Skjønner du, eller er det for komplisert? 

WOW... Føler du deg truffet?

Veier du 130kg og snakker høyt om sidemannens mat i negativ forstand til vennen din, da har du problemer. Enkelt og greit. 

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, MyzTeri skrev:

Hvorfor skal du bry deg om det? Du har ingenting med det.

Overvektige lever i nok stigma og nok skam over sin egen størrelse, du trenger ikke bidra til det. "Fan vad du er tjock!" er det disse menneskene føler at folk rundt de tenker. Du ville aldri gått bort til en tynn dame og sagt "fan vad du er tynn, se til helvette å spis" ville du?

For alt du vet kan det hende hun var på diett eller noe og dette var hennes frimåltid.

Som tidligere radmager og undervektig i nesten 40 år, må jeg få skyte inn noe her. Jo, det gjør folk! Så til de grader også. Tynne folk er fritt vilt for kommentarer om vekten, det skal jeg love. De går bort til tynne folk og kommenterer vekta deres, stiller spørsmål som "Har du anorexia eller?", "Fy så mager du er, rumpa di henger jo bare på en krok" og "Du er så utrolig tynn!" og "Du burde gå hjem og spise grøt".

Jeg tror nok jeg har hørt alle varianter opp gjennom årene. Heldigvis begynte jeg å legge på meg med alderen, så i dag er jeg ikke undervektig lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, Måbarefåsiat... said:

Fatshaming. 

Forkastelig. 

Fatshaming.

Nødvendig. 

Greit nok du er feit, men dere tjukke skal liksom overbevise folk til å tro det er normalt og sunt! Det er det nemlig ikke, vi har nok av forskning som støtter oppunder akkurat den påstanden. Det er litt som å høre på cannasforkjemperene som mener at pot har null helserisiko.

 

Anonymkode: 548ee...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg hadde begynt å le.

Anonymkode: 4df2a...c4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Fatshaming.

Nødvendig. 

Greit nok du er feit, men dere tjukke skal liksom overbevise folk til å tro det er normalt og sunt! Det er det nemlig ikke, vi har nok av forskning som støtter oppunder akkurat den påstanden. Det er litt som å høre på cannasforkjemperene som mener at pot har null helserisiko.

 

Anonymkode: 548ee...a1f

Jeg har ikke sagt at jeg er feit. Men det betyr ikke at jeg er spiker. Det er heller ikke gitt at man er syk. Sjansen er stor, ja, men overraskende mange overvektige er også friske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fatshaming.

Nødvendig. 

Greit nok du er feit, men dere tjukke skal liksom overbevise folk til å tro det er normalt og sunt! Det er det nemlig ikke, vi har nok av forskning som støtter oppunder akkurat den påstanden. Det er litt som å høre på cannasforkjemperene som mener at pot har null helserisiko.

 

Anonymkode: 548ee...a1f

Fete mennesker VET alt dette, og de fleste skammer seg helt av seg selv. Det siste de trenger er at andre rakker ned på dem i tillegg. «Nødvendig», du liksom! Eller enda verre; «hjelpsomt», som en annen AB skrev. :hakeslepp: Hvis dette er seriøst ment blir jeg målløs! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spiser jeg ikke akkurat en hamburger for å være sunn. Jeg tar den helst med ost og bacon, og gjerne løkringer og brus ved siden av. 

Anonymkode: f0469...8da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2019 den 17.40, kaleidoskop skrev:

Akkurat pga dette hater jeg å gå ut å spise. Jeg gar alltid tenkt at folk dømmer meg, og det gjør de tydeligvis. 

Jeg er større en mine venninner, men jeg hadde blitt sett på om matvraket, selv om vi spiser akkurat det samme. 

I tilfelle du treffer noen som kritiserer andres valg av mat? :klo: 

Anonymkode: 564cb...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2019 den 14.41, AnonymBruker skrev:

Fatshaming er jo å hjelpe vedkommende. Selv synes jeg det er skikkelig dritt at fatshaming er noe man liksom ikke har lov til lengere. Det er å normalisere en dødelig sykdom som det kan gjøres noe med.

Ja til fatshaming!

Anonymkode: 6116c...a11

Hvordan skulle det liksom hjelpe? Hvis du mobber noen med angst tror du de slutter å ha angst da? 

Anonymkode: b4f95...ca1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.6.2019 den 17.37, AnonymBruker skrev:

Hadde du reagert? Om hun selv spiste en raus porsjon med lasagne og hadde puttet dressing på?

Anonymkode: 75962...a0f

Nei, for jeg driver ikke med fatshaming. 

Anonymkode: c64ef...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sikkert blitt irritert på venninna sine vegne :P Jeg hadde i hvert fall blitt irritert om noe sa det til meg! Men som en snill person, så ville jeg neppe svart det jeg hadde ønsket å svare.

Som lytter, hadde jeg kanskje tenk at hun har tatt en livsstilsendring og begynt å bli bevisst på sunt og usunt. Selv prøver jeg å være bevisst på usunn mat, men spiser det jo likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville fått meg til å le. Så ville jeg ignorert henne og gått tilbake til min hamburger.

Anonymkode: 1541a...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...