Gå til innhold

Hvis du var ute og spiste hamburger på restaurant og en feit dame på 130 kilo høylytt snakket om at det var så usunt til venninnen sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg var venninnen?

Da hadde jeg svart: "Tror du det? Jeg vet ikke om det er så mye usunnere enn f.eks det du har der, men kanskje det?"

Men kanskje jeg hadde svart: "Ja vel, men jeg synes ikke det er særlig hyggelig av deg å snakke høylytt om det her. Synes det hadde vært mye hyggeligere om vi kunne snakke om noe hyggelig og kose oss over maten vi spiser nå".

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånne tråder er bare med på å trigge kroppsforakt.  :fy_fy: TS skulle skamme seg! Selv om man ikke skulle tro det, så er slem en atskillig dårligere egenskap enn feit.

Jeg lurer bestandig på hva TS mener er øvre overvektgrense før man ikke får lov å besøke bestemte spisesteder eller bestille bestemte matretter. BMI over 30 og vips; man får ikke lov til å bestille noe annet enn råkostsalat? :klo: Jeg lurer også på om TS og andre av samme kaliber tror at overvektige bare kan stoppe å spise, og holde opp med å spise inntil de har nådd den vekten TS mener de bør ha. Det kan noen ganger virke slik. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du reagert? Om hun selv spiste en raus porsjon med lasagne og hadde puttet dressing på?

Anonymkode: 75962...a0f

Da hadde jeg tenkt at: Du har rett .. og så fint at du er i prosess. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du var ute og spiste hamburger på restaurant og en feit dame på 130 kilo høylytt snakket om at det var så usunt til venninnen sin     Hadde du reagert? Om hun selv spiste en raus porsjon med lasagne og hadde puttet dressing på?

Anonymkode: 75962...a0f

Jeg tviler virkelig på om dette har skjedd....   I så fall var det nok sin egen mat hun kommenterte.   Vil også si at jeg reagerer aldri på hva tykke folk spiser. Jeg må innimellom tenke litt over hva jeg spiser og "slanke meg litt", men jeg kan godt finne på å spise hamburger og pommes frites likevel. Man kan nemlig spise alt, men ikke alltid... ;) 

Anonymkode: 3d3a1...e53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken måte mener TS vi skulle ha reagert? 

Anonymkode: 1b014...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Smalt fra rett kjeft» hadde jeg sagt.

Anonymkode: 959a6...15b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg mest sannsynlig ikke tenkt noe videre over. Pleier ikke tenke så mye over hva personer rundt meg driver med. Jeg er ikke et dømmende menneske.

Anonymkode: 6116c...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Måbarefåsiat... said:

Fatshaming. 

Forkastelig. 

Fatshaming er jo å hjelpe vedkommende. Selv synes jeg det er skikkelig dritt at fatshaming er noe man liksom ikke har lov til lengere. Det er å normalisere en dødelig sykdom som det kan gjøres noe med.

Ja til fatshaming!

Anonymkode: 6116c...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fatshaming er jo å hjelpe vedkommende. Selv synes jeg det er skikkelig dritt at fatshaming er noe man liksom ikke har lov til lengere. Det er å normalisere en dødelig sykdom som det kan gjøres noe med.

Ja til fatshaming!

Anonymkode: 6116c...a11

Det er en forskjell på hvordan man håndterer dette. Man trenger nødvendigvis ikke si til alle overvektige at de er overvektige, for det er slett ikke din eller min eller noens plass å gjøre.

Selv om man veier litt mer, har man også følelser, og det noen gjør - er å være såpass ufin om kroppene deres at en del reagerer med å f.eks spise mer for å veie opp for den følelsen av utilstrekkelighet og det å ikke føle seg verdt noenting.

Men, hvis man nå f.eks er den overvektiges lege, så er vekten en helt legitim problemstilling å ta opp under ordna forhold. Er man i slekt med eller venn med noen som veier for mye, er det legitimt  åta opp vekta (på en ordentlig måte), også for å vise at man bryr seg.

Det er ikke ok at du som fremmed menneske ser med avsky på en person som veier litt for mye og som spiser lasagne. Det er ikke ok å legge igjen sårende kommentarer osv på f.eks ett bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Ullvott skrev:

Sånne tråder er bare med på å trigge kroppsforakt.  :fy_fy: TS skulle skamme seg! Selv om man ikke skulle tro det, så er slem en atskillig dårligere egenskap enn feit.

Jeg lurer bestandig på hva TS mener er øvre overvektgrense før man ikke får lov å besøke bestemte spisesteder eller bestille bestemte matretter. BMI over 30 og vips; man får ikke lov til å bestille noe annet enn råkostsalat? :klo: Jeg lurer også på om TS og andre av samme kaliber tror at overvektige bare kan stoppe å spise, og holde opp med å spise inntil de har nådd den vekten TS mener de bør ha. Det kan noen ganger virke slik. 

Jeg tror du ikke har skjønt hva ts beskriver i posten sin overhodet. Les på nytt og prøv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, loveli skrev:

Tenker at hun har problemer, både fysisk og psykisk.

Kanskje under middels lav IQ og EQ.

Og på hvilket nivå er du? 😂😂😂😂😂

Det er fullt mulig å forstå at noe er usunt selvom man er tjukk. 

Skjønner du, eller er det for komplisert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym90059005 skrev:

Jeg tror du ikke har skjønt hva ts beskriver i posten sin overhodet. Les på nytt og prøv igjen.

Sikker på at det ikke er du som har misforstått innlegget mitt OG hovedinnlegget, da? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde faktisk ikke tenkt noe over det.

Dette minner meg forøvrig om den gangen jeg skulle feire at jeg hadde gått ned fra 166 kg til 130 kg. Det vil si at jeg hadde tatt av 36 kg. Jeg kjøpte meg en sjokolade, for å feire, og mens jeg står der og velger meg sjokoladen min sier en fremmed mann til meg "slike som deg fortjener ikke å leve". Altså. Takk for den du. For at du ikke ser bakgrunnen eller forhistorien. Fordi du er et dømmende menneske.

Og du ts, du veit ingenting om denne dama. Jeg er nå over 80 kg lettere enn da jeg startet min reise fra 166 kg, og jeg skal si deg en ting; en del av greia med å gå ned på en sunn og god måte er faktisk å kunne kose seg med måte. Det må også læres. Og kommentaren kommer nok som et hjertesukk, fordi selv om man ønsker å kose seg, så kan det nok hende at de vonde følelsene rundt kosen sitter i. Grunnen til det? Vel, mat blir både en glede og en byrde. Det er den som har fått deg dit du er, samtidig som man gjerne synes det smaker godt. Det kan oppleves vanskelig.

Så hva med å være litt rause med hverandre og kanskje innse at vi er komplekse mennesker med mange ulike følelser, og at denne damen kanskje uttrykte dette?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen - uansett kroppsvekt og fasong - hadde kalt hamburgeren min usunn mens de selv spiste lasagne, så ville jeg sagt: "Hvorfor er du så opptatt av hva jeg spiser?"

Anonymkode: cff03...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg hadde selvsagt ikke sagt noe. Jeg har ikke noe med hva andre spiser og snakker med vennene sine om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kjærlighetsbarn98
3 minutter siden, SPOCA skrev:

Jeg hadde faktisk ikke tenkt noe over det.

Dette minner meg forøvrig om den gangen jeg skulle feire at jeg hadde gått ned fra 166 kg til 130 kg. Det vil si at jeg hadde tatt av 36 kg. Jeg kjøpte meg en sjokolade, for å feire, og mens jeg står der og velger meg sjokoladen min sier en fremmed mann til meg "slike som deg fortjener ikke å leve". Altså. Takk for den du. For at du ikke ser bakgrunnen eller forhistorien. Fordi du er et dømmende menneske.

Og du ts, du veit ingenting om denne dama. Jeg er nå over 80 kg lettere enn da jeg startet min reise fra 166 kg, og jeg skal si deg en ting; en del av greia med å gå ned på en sunn og god måte er faktisk å kunne kose seg med måte. Det må også læres. Og kommentaren kommer nok som et hjertesukk, fordi selv om man ønsker å kose seg, så kan det nok hende at de vonde følelsene rundt kosen sitter i. Grunnen til det? Vel, mat blir både en glede og en byrde. Det er den som har fått deg dit du er, samtidig som man gjerne synes det smaker godt. Det kan oppleves vanskelig.

Så hva med å være litt rause med hverandre og kanskje innse at vi er komplekse mennesker med mange ulike følelser, og at denne damen kanskje uttrykte dette?

Hva feiler det folk? 😳 Stakkars deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke lov til å ha meninger om hva som er sunt eller usunt hvis man er stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Rotemor said:

Får man ikke lov til å ha meninger om hva som er sunt eller usunt hvis man er stor?

Jo, selvfølgelig! Men slik jeg forsto HI så er det snakk om noen som kaller andres mat usunn mens de selv spiser noe som ikke akkurat er helsekost, og det på en restaurant. "Matro", er det noe som heter.

Anonymkode: cff03...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne damen snakket om maten hun selv spiste, hadde jeg kanskje tenkt "du bestemmer helt selv hva du vil spise, men ikke klag på maten din da".

Anonymkode: cff03...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...