Gå til innhold

Ønsker barn, men hvordan?..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 34 år gammel og ønsker meg barn. Har ikke kjæreste og ser ikke for meg at jeg noen gang kommer til å få det. Men gjerne en venn e.l. Problemet er at jeg ønsker meg så sterk barn og at jeg tror veldig sterkt på at jeg kunne gjort en veldig god jobb som mamma. Ser at Else Koss har laget ett program som skal gå til høsten som handler om de ulike måtene å få barn på om man er enslig kvinne. Så det gleder jeg meg til å se.

Jeg kunne kanskje tenkt meg noe som kalles "co parenting". Altså at barnet får både en mamma og en pappa som bor like ved hverandre. Er det noen her inne som vet om noen menn som ønsker barn på samme måte som meg? Evt. om det finnes en egen side for dette en plass?

Vet det sikkert er mange som er imot å gjøre det på denne måten derfor har jeg ikke villet skrive om det slik før. Men jeg ønsker altså råd og ikke hat 😊

Anonymkode: 8daa8...eca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Co-parenting er bare en annen måte å si at foreldre samarbeider på.

Anonymkode: 89c99...c77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inseminasjon i Danmark?

Hvorfor er du så sikker på at du aldri vil finne deg en partner, forresten? Høres litt dumt ut å konkludere sånn når du bare er 34 år gammel. Hvis du er sosialt kapabel nok til å oppdra et barn, klarer du vel også å leve sammen med en kjæreste.

 

Anonymkode: 35e72...082

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en på 39 som ønsker kjæreste og familie! Han finner desverre ikke de damene :( 

Anonymkode: 0dbc4...8f3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Co-parenting er bare en annen måte å si at foreldre samarbeider på.

Anonymkode: 89c99...c77

Jeg forstår det 😊 Men de kaller det for akkurat dette i USA for de som ønsker barn uten å være kjærester.

Anonymkode: 8daa8...eca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inseminasjon i Danmark?

Hvorfor er du så sikker på at du aldri vil finne deg en partner, forresten? Høres litt dumt ut å konkludere sånn når du bare er 34 år gammel. Hvis du er sosialt kapabel nok til å oppdra et barn, klarer du vel også å leve sammen med en kjæreste.

 

Anonymkode: 35e72...082

Ja det er jeg, men pga av overgrep i barndommen så klarer jeg ikke å være med en mann dessverre. Har gått i behandling i mange år men ser ut til at dette er noe jeg må leve med.

Anonymkode: 8daa8...eca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jeg, men pga av overgrep i barndommen så klarer jeg ikke å være med en mann dessverre. Har gått i behandling i mange år men ser ut til at dette er noe jeg må leve med.

Anonymkode: 8daa8...eca

Er du i det hele tatt kapabel til å ta vare på et barn mtp din bakgrunn?

Anonymkode: 89c99...c77

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du i det hele tatt kapabel til å ta vare på et barn mtp din bakgrunn?

Anonymkode: 89c99...c77

Selvfølgelig. Mange som har opplevd overgrep som har barn så skjønner ikke spørsmålet helt 🤔

Anonymkode: 8daa8...eca

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du i det hele tatt kapabel til å ta vare på et barn mtp din bakgrunn?

Anonymkode: 89c99...c77

Velkommen til KG. Stedet hvor mennesker med sexrelaterte traumer er ute av stand til å ta vare på barn. Si meg hvor mye bruker du sex i oppdragelsen av barna dine?

Anonymkode: 45c4c...db3

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen til KG. Stedet hvor mennesker med sexrelaterte traumer er ute av stand til å ta vare på barn. Si meg hvor mye bruker du sex i oppdragelsen av barna dine?

Anonymkode: 45c4c...db3

Hvis hun har traumer så kan det fort gjort gå utover barnet og derfor vil det bare være egoistisk å få et barn.

Anonymkode: 89c99...c77

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jeg, men pga av overgrep i barndommen så klarer jeg ikke å være med en mann dessverre. Har gått i behandling i mange år men ser ut til at dette er noe jeg må leve med.

Anonymkode: 8daa8...eca

Hei,

Det skjønner jeg. Håper du ignorerer de lite hyggelige kommentarene du får her. Det er klart at du kan være en god mor selv om du forståelig nok har problemer med å være intim med en mann. 

Jeg er jo som mann litt «på den andre siden av bordet» og ønsker meg også barn, men litt usikker på hvordan det skulle gå til. Historien er lang, og ikke noe å dele her, men jeg tenker også at jeg kunne vært en god far og gitt barnet mye omsorg. Det er ikke enkelt. 

Håper du finner ut av det og ser bort fra myr av moraliseringen og dømmingen man ser mye av på dette forumet. Det er synd når folk har alvorlige problemstillinger.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, isw skrev:

Hei,

Det skjønner jeg. Håper du ignorerer de lite hyggelige kommentarene du får her. Det er klart at du kan være en god mor selv om du forståelig nok har problemer med å være intim med en mann. 

Jeg er jo som mann litt «på den andre siden av bordet» og ønsker meg også barn, men litt usikker på hvordan det skulle gå til. Historien er lang, og ikke noe å dele her, men jeg tenker også at jeg kunne vært en god far og gitt barnet mye omsorg. Det er ikke enkelt. 

Håper du finner ut av det og ser bort fra myr av moraliseringen og dømmingen man ser mye av på dette forumet. Det er synd når folk har alvorlige problemstillinger.

Tusen takk!

 

TS

Anonymkode: 8daa8...eca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun har traumer så kan det fort gjort gå utover barnet og derfor vil det bare være egoistisk å få et barn.

Anonymkode: 89c99...c77

Det kommer da helt an på hva slags traume det er snakk om og hvilke problemer vedkommende har knyttet til dette. 

Anonymkode: 74d87...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer da helt an på hva slags traume det er snakk om og hvilke problemer vedkommende har knyttet til dette. 

Anonymkode: 74d87...357

Har god utdanning og jobb. Leilighet, gode venner og fin familie som stiller opp. Problemet er meg og sexualitet. Kunn det.

TS 

Anonymkode: 8daa8...eca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Risikoen med å å barn med en som ikke er en du virkelig kjenner er at det kan oppstå konflikter på sikt. Hva om han får seg en dame som han plutselig vil etablere seg med? Det kan oppstå konflikter om moraler, verdier, syn på oppdragelse osv. 

Ville heller satset på å bli alenemamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en på 39 som ønsker kjæreste og familie! Han finner desverre ikke de damene :( 

Anonymkode: 0dbc4...8f3

Men det er ganske mange av de der ute. Så hvordan har det seg at det er så vanskelig for han å finne? Jeg kjenner til mange kvinner på alder med han og litt yngre som ikke har barn fra før og ønsker seg barn, men ikke finner en mann...

Anonymkode: 7c7c7...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er ganske mange av de der ute. Så hvordan har det seg at det er så vanskelig for han å finne? Jeg kjenner til mange kvinner på alder med han og litt yngre som ikke har barn fra før og ønsker seg barn, men ikke finner en mann...

Anonymkode: 7c7c7...77e

Disse kvinnene kunne nok funnet en mann, handler vel om at de ikke klarer å kapre den de vil ha

Anonymkode: 4b50d...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du i det hele tatt kapabel til å ta vare på et barn mtp din bakgrunn?

Anonymkode: 89c99...c77

At slike kommentarer får mange likes er for meg uforståelig. Hvorfor skulle ikke TS kunne bli en fantastisk mamma? 

Er du kapabel til det forresten? Du med dine dømmende holdninger? Hva om du overfører de til dine barn? 

Noen ganger trenger man ikke ha en bakgrunn eller bagasje en gang for å bli en dårlig forelder. 

Anonymkode: 7c7c7...77e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har god utdanning og jobb. Leilighet, gode venner og fin familie som stiller opp. Problemet er meg og sexualitet. Kunn det.

TS 

Anonymkode: 8daa8...eca

Tror det viktigste for deg, er å vite med 100% sikkerhet, at du har et nettverk rundt deg. 

Jeg har selv opplevdd grovt seksuelt misbruk som barn, og jeg har ingen problemer med seksualitet, tok utdannelse, jobbet, giftet meg, fikk barn, ble så alene med barna, og ene barnet slet med noe. Så for 4 år siden gikk jeg på en smell. Takk og pris er nå mine barn store. Men det å ta seg av barn, krever mye, og i blant vil mamma hjerte ditt rives i 2 biter, og det gjør så ufattelig vondt. Jeg ser at på grunn av det jeg har opplevd. Så gjør det så vondt, da barna mine opplever noe vanskelig. Og tenk gjennom det, hva om du får barn som blir alvorlig syk, diagnoser, opplever mobbing, hva hvis barnet blir seksuelt misbrukt? Vi hadde en sak på skolen barnet går på, med en lærer som hadde misbrukt flere jenter. 

Men selvfølgelig kan du bli en fantastisk mor. Jeg bare tenker du har litt mer å tenke igjennom med din bagasje. 

Anonymkode: 882eb...a4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket nesten som at enkelte tror det er en menneskerett å ha barn, koste barnet hva det koste vil

Anonymkode: 4bb8b...79d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...