Gå til innhold

Ønsker barn, men hvordan?..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun har traumer så kan det fort gjort gå utover barnet og derfor vil det bare være egoistisk å få et barn.

Anonymkode: 89c99...c77

Oh come on!!

De fleste som får barn får jo barn fordi de har lyst på barn - det er jo pr definisjon av egne lyster/behov og da egoistisk?!

Anonymkode: 07f8b...cc6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun har traumer så kan det fort gjort gå utover barnet og derfor vil det bare være egoistisk å få et barn.

Anonymkode: 89c99...c77

Hva skjer med deg ? ikke alle er perfekte, man kan ha traumer og like vel fungere fint i samfunnet...

Du vil bare være negativ.. si det som det er

Anonymkode: be1f2...cbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden vurderte jeg å få barn uten kjæreste, og fant en svensk side, hvor skandiavere kunne matche med andre "co-parents", eller gratis donorer, eller med et lesbisk/homofilt par og sånt. Endeløse kombinasjoner. Kanskje du finner frem til den siden TS? Er mange der ute som er i samme situasjon. I likhet med deg har jeg også traumtatiske ting i bagasjen som gjør forhold vanskelig, men det har gradvis blitt bedre, og er fikk tilslutt barn med en kjæreste jeg ble sammen med som mye eldre enn deg.

Anonymkode: 3ef55...07e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

For noen år siden vurderte jeg å få barn uten kjæreste, og fant en svensk side, hvor skandiavere kunne matche med andre "co-parents", eller gratis donorer, eller med et lesbisk/homofilt par og sånt. Endeløse kombinasjoner. Kanskje du finner frem til den siden TS? Er mange der ute som er i samme situasjon. I likhet med deg har jeg også traumtatiske ting i bagasjen som gjør forhold vanskelig, men det har gradvis blitt bedre, og er fikk tilslutt barn med en kjæreste jeg ble sammen med som mye eldre enn deg.

Anonymkode: 3ef55...07e

Husker du hva siden het? Vurderer det samme..

Anonymkode: 27ae7...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noen år siden vurderte jeg å få barn uten kjæreste, og fant en svensk side, hvor skandiavere kunne matche med andre "co-parents", eller gratis donorer, eller med et lesbisk/homofilt par og sånt. Endeløse kombinasjoner. Kanskje du finner frem til den siden TS? Er mange der ute som er i samme situasjon. I likhet med deg har jeg også traumtatiske ting i bagasjen som gjør forhold vanskelig, men det har gradvis blitt bedre, og er fikk tilslutt barn med en kjæreste jeg ble sammen med som mye eldre enn deg.

Anonymkode: 3ef55...07e

Takk. Skal sjekke ut 😊 Kanskje du husker hva siden het? 

TS 

Anonymkode: 8daa8...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oh come on!!

De fleste som får barn får jo barn fordi de har lyst på barn - det er jo pr definisjon av egne lyster/behov og da egoistisk?!

Anonymkode: 07f8b...cc6

Takk for støtte 😊

TS

Anonymkode: 8daa8...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Husker du hva siden het? Vurderer det samme..

Anonymkode: 27ae7...f5e

Nei, er cirka 4 år siden. Fant til og med donorer i Norge. Flest folk fra Sverige. Google is your friend;)

Anonymkode: 3ef55...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk. Skal sjekke ut 😊 Kanskje du husker hva siden het? 

TS 

Anonymkode: 8daa8...eca

Nei, er 4 år siden jeg brukte siden en liten stund. Google is your best friend, men skal se om jeg finner den etterhvert.

Anonymkode: 3ef55...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil bare si takk. Visste ikke at sider som dette fantes og hadde aldri tenkt det om jeg ikke hadde lest denne tråden. Kanskje det kan hjelpe TS, meg og eventuelt andre. 😊

Anonymkode: 27ae7...f5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Mange som har opplevd overgrep som har barn så skjønner ikke spørsmålet helt 🤔

Anonymkode: 8daa8...eca

Du skjønner ikke spørsmålet? Hvis du er seriøs, så synes jeg ikke at du virker voksen nok til å få barn, og aller minst alene.

De aller fleste av tidligere overgrepsoffer som har fått barn, har i en periode levd sammen med en partner. Det betyr likevel ikke at man dermed blir en god forelder, men man har større forutsetninger når man klarer å ha et normalt følelsesliv med en partner. Som overgrepsoffer så kan man gjenoppleve traumene etter hvert som barna vokser, hvem skal da ta seg av barnet? Eller når en evt gutt kommer i puberteten, eller blir en mann? Vil man klare å gi nok kjærlighet når man selv sliter med traumer?

Jeg synes du skal snakke med psykologen din om dette. (Og hvis du velger å sette det ut i livet, så håper jeg du får barn med en voksen mann som ikke har samme historie som deg selv. Overgrepsofre har større sannsynlighet for å selv forgripe seg på barn. Den bekymringen trenger du ikke i tillegg.)

Og før noen skal halshugge meg og kalle med fordømmende. Jeg har selv barn med et overgrepsoffer, og har på grunn av det kontant med andre i samme situasjon. Det er ikke så rosenrødt som du later til å tro.

Anonymkode: 09065...02f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er i samme situasjon som deg. Jeg blir å dra til Danmark om 2 år hvis jeg ikke har funnet en kjæreste til da. Vil da være 33 år og det er gammelt nok med tanke på at jeg ønsker to barn. 

Skulle gjerne ha funnet en å få barn sammen med og delt foreldreansvaret, men det er ikke så lett. Er også den frykten at den andre forelderen vil kreve full omsorg med tanke på traumebakgrunnen min

Anonymkode: 577d6...67e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner ikke spørsmålet? Hvis du er seriøs, så synes jeg ikke at du virker voksen nok til å få barn, og aller minst alene.

De aller fleste av tidligere overgrepsoffer som har fått barn, har i en periode levd sammen med en partner. Det betyr likevel ikke at man dermed blir en god forelder, men man har større forutsetninger når man klarer å ha et normalt følelsesliv med en partner. Som overgrepsoffer så kan man gjenoppleve traumene etter hvert som barna vokser, hvem skal da ta seg av barnet? Eller når en evt gutt kommer i puberteten, eller blir en mann? Vil man klare å gi nok kjærlighet når man selv sliter med traumer?

Jeg synes du skal snakke med psykologen din om dette. (Og hvis du velger å sette det ut i livet, så håper jeg du får barn med en voksen mann som ikke har samme historie som deg selv. Overgrepsofre har større sannsynlighet for å selv forgripe seg på barn. Den bekymringen trenger du ikke i tillegg.)

Og før noen skal halshugge meg og kalle med fordømmende. Jeg har selv barn med et overgrepsoffer, og har på grunn av det kontant med andre i samme situasjon. Det er ikke så rosenrødt som du later til å tro.

Anonymkode: 09065...02f

Jeg tror på ingen måte at det er rosenrødt. Jeg har snakket med sexolog i 2 år, har traumebehandler som støtter meg i dette. Også fastlegen min er med på laget. 

Jeg har 5 yngre søsken som jeg har vokst opp med (både jenter og gutter) og har på ingen måte hatt noe problem der. Jeg er super glad i de alle sammen og vi har god kontakt nå også. 

Tro meg jeg har tenkt godt igjennom mye her.  Og har flere i helsevesenet på mitt lag i en evt prosess mot å bli mor.  Jeg forstår dog at du reagerer slik når du har vær i ett forhold der det ikke gikk så bra. Men ingen overgrepsofre er like 😊

 

 

Anonymkode: 8daa8...eca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da. Dette er typisk KG! Ts kun du vet om du er i stand til å få et barn eller ikke. Det at du har hvert gjennom et overgrep skal selvfølgelig ikke ødelegge livet ditt å muligheten til å oppdra et barn. Men det er dessverre mange bitre og dømmende mennesker her inne som bare venter på å angripe alle som våger å åpne opp om noe. 

Du høres ut som en reflektert person som har tenkt nøye på dette. Sex har ingenting med oppdragelse av barn å gjøre. Nå må folk gi seg altså. Virker som du har søsken og støtteapparat så syns absolutt du skal ta steget videre :) 

Jeg heier på deg!

Anonymkode: 11701...cdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud da. Dette er typisk KG! Ts kun du vet om du er i stand til å få et barn eller ikke. Det at du har hvert gjennom et overgrep skal selvfølgelig ikke ødelegge livet ditt å muligheten til å oppdra et barn. Men det er dessverre mange bitre og dømmende mennesker her inne som bare venter på å angripe alle som våger å åpne opp om noe. 

Du høres ut som en reflektert person som har tenkt nøye på dette. Sex har ingenting med oppdragelse av barn å gjøre. Nå må folk gi seg altså. Virker som du har søsken og støtteapparat så syns absolutt du skal ta steget videre :) 

Jeg heier på deg!

Anonymkode: 11701...cdb

Tusen takk! 😊

TS

Anonymkode: 8daa8...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner ikke spørsmålet? Hvis du er seriøs, så synes jeg ikke at du virker voksen nok til å få barn, og aller minst alene.

De aller fleste av tidligere overgrepsoffer som har fått barn, har i en periode levd sammen med en partner. Det betyr likevel ikke at man dermed blir en god forelder, men man har større forutsetninger når man klarer å ha et normalt følelsesliv med en partner. Som overgrepsoffer så kan man gjenoppleve traumene etter hvert som barna vokser, hvem skal da ta seg av barnet? Eller når en evt gutt kommer i puberteten, eller blir en mann? Vil man klare å gi nok kjærlighet når man selv sliter med traumer?

Jeg synes du skal snakke med psykologen din om dette. (Og hvis du velger å sette det ut i livet, så håper jeg du får barn med en voksen mann som ikke har samme historie som deg selv. Overgrepsofre har større sannsynlighet for å selv forgripe seg på barn. Den bekymringen trenger du ikke i tillegg.)

Og før noen skal halshugge meg og kalle med fordømmende. Jeg har selv barn med et overgrepsoffer, og har på grunn av det kontant med andre i samme situasjon. Det er ikke så rosenrødt som du later til å tro.

Anonymkode: 09065...02f

Men det å få barn er jo ikke rosenrødt.  

Jeg er selv et overgrepsoffer og jeg takler morsrollen bra. Mannen og jeg er et ressurssterkt foreldrepar. Og jeg kjenner noen fler som har klart seg bra i foreldrerollen selv om de ikke har hatt de beste oppvekstkår. Det trenger ikke å bli så fryktelig utfordrende og konfliktfylt om man er bevisst på seg selv og sin rolle som forelder hele tiden.  

Jeg vil jo alltid være glad i sønnen min, liten som stor... Hva mente du egentlig med det å ikke kunne gi kjærlighet når barna vokser opp? 

Selv om du har en dårlig erfaring er det ikke dermed sagt at alt blir slik. 

 

Anonymkode: 7c7c7...77e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...