Gå til innhold

Klarer bare holde på venner ca ett år , før jeg roter det til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dumt du ikke svarte da .

Og også dumt å legge ut spørsmål om hvem det kan være. Her er jo TS nyansert ,og forstår at det har skjedd noe galt.

Anonymkode: dd968...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er dumt hvordan de fleste påpeker sin erfaring ,uten å dele eller komme med råd 

Anonymkode: d5b01...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2019 den 21.36, AnonymBruker skrev:

Vel, driver du og overtolker og lager dramatikk ut av småting?

Jeg hadde en venninne som stadig skulle ha lange samtaler på sms og "oppklare hva jeg mente" om jeg uttrykte meg litt feil eller ubetenksomt. Det føltes etterhvert så slitsomt, ubehagelig og konfronterende at jeg faset henne ut.

Anonymkode: 9de6b...774

Da kanskje du også burde tenke mer på åssen du formulerer deg eller formidler dine budskap. Selv synes jeg det også er slitsomt med folk som hele tiden kommer med ubetenksomme eller feil uttalelser, at de ikke klarer å filtrere og det blir helt feil. Altså de som er litt sosialt klønete og eller ikke har så mye respekt eller empati for andre.

Anonymkode: 6c86d...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å vite hva du gjør galt når man ikke kjenner deg, men jeg ser at de vennskapene jeg har som alltid går godt, er med mennesker som er slik:

1. Bryr seg oppriktig om meg og andre mennesker

2. Kan være brutalt ærlig når det trengs, altså at det er til det beste for meg, men kan å holde munn eller trå forsiktig hvis det er ting som bare er unødvendig å påpeke eller at det kan såre. De gode vennene vet intuitivt forskjellen.

3. Maser aldri om kontakt, og spør aldri om jeg er sur om jeg ikke svarer på en stund eller har nok med andre ting i livet en periode. De føler ikke at de har krav på tida mi så og så ofte, men ser heller på det som en bonus om vi får tid til hverandre.

4. Er trygge på at jeg liker dem, så de trenger ikke bekreftelse.

5. Respekterer forskjeller.

6. Er rause og lite konfronterende hvis man skulle uttrykke seg dårlig eller drite seg ut. Dette henger også sammen med punkt 4.

7. Er laidback og avslappa når man treffes. Ingen avhør, ingen sjalusi, ingen drama, bare et genuint ønske om å ha det hyggelig.

8. Både deler av seg selv og lytter fordomsfritt når jeg deler av meg selv.

 

lista kunne sikkert vært enda lenger, men det var i hvert fall noen tanker fra meg om hva som utgjør en god venn og et varig vennskap. Disse tingene går også begge veier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2019 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Jeg orker heller ikke folk som skal være så forbaska ærlig hele tiden. Alltid si meninga si. Det finnes en balanse.

Det blir for slitsomt og jeg gidder det ikke. 

Det vennskapet hadde aldri holdt i ett år for min del. 

Anonymkode: 245d0...73c

Enig med deg. Ærlighet er en fin ting og st venner er ærlige med hverandre, men grensen går en plass. Irriterende når folk ALLTID må si meningen sin og si hva de tenker på. Det er slitsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du ubevisst gjør dette for å skyve vekk mennesker som blir litt for nær deg i relasjon? Det er jo litt typisk for mennesker som sliter med mellommenneskelige relasjoner og som får dette som en slags beskyttelses refleks.

Anonymkode: 91609...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...