Jump to content
Viking-girl

Eks-blogger Anne Brith Davidsen

Recommended Posts

DianaV
1 minutt siden, Hedersbrukeren skrev:

Du tror oppriktig at det _ikke_ forholder seg slik at bloggerkritikere her inne nærmest utelukkende er kvinner? Jeg må faktisk le :)

Den som ler sist ler best. Det at du tror at det utelukkende er kvinner som har et problem med måten AB holder på sier mer om deg enn det gjør om kritikerne. 

Fortsetter under...

Hedersbrukeren
1 minutt siden, DianaV skrev:

Den som ler sist ler best. Det at du tror at det utelukkende er kvinner som har et problem med måten AB holder på sier mer om deg enn det gjør om kritikerne. 

Ikke utelukkende men nærmest :) 

Unntak kan finnes. Og hva sier det egentlig om meg at jeg antar at de fleste bloggerkritikere er kvinner? Og på hvilken måte har du tenkt å le sist? Her var det mye rart :)

Guest Ispahan
28 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Det er vel ytterst tvilsomt om menn skulle bruke av tiden sin til å skrive negativt om Anne Brith på KG. Men om det finnes noen, stå gjerne fram :)

Det er festlig at du tar fram dette med kjønn, for den "hateren" Anne Brith viet mest plass til i boken sin, var faktisk en mann. Så tittelen Kvinner som hater kvinner er svært misvisende dersom du leser boka. 😉

DianaV
4 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Unntak kan finnes. Og hva sier det egentlig om meg at jeg antar at de fleste bloggerkritikere er kvinner? Og på hvilken måte har du tenkt å le sist? Her var det mye rart :)

Ja hva sier det egentlig om deg at du antar at de fleste bloggkritikere er kvinner? Et lite tips. Dette forumet heter kvinneguiden, men TRO DET ELLER EI, det finnes menn som reagerer på akkurat det samme som kvinner reagerer på. 

DianaV
8 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Og hva vet du om kjønnet til brukere egentlig? Jeg er en person som kan kalle meg alt fra Petter til Lise. 

Guest Ispahan
Posted (edited)

Forøvrig var dette ikke en bok om netthets, men Anne Briths personlige korstog mot folk som hadde kritisert henne, fornærmet henne eller satt henne til veggs. Løsrevne sitater fra KG og diverse andre steder er ikke et bevis for hat. Ett av sitatene lød "Løgn, løgn, løgn", det må man vel kalle å treffe spikeren på hodet når det kommer til Anne Brith?

Edited by Ispahan

Annonse

Hedersbrukeren
1 time siden, DianaV skrev:

Og hva vet du om kjønnet til brukere egentlig? Jeg er en person som kan kalle meg alt fra Petter til Lise. 

Du prøver å antyde at du kanskje er mann? :)

Hedersbrukeren
1 time siden, Ispahan skrev:

Det er festlig at du tar fram dette med kjønn, for den "hateren" Anne Brith viet mest plass til i boken sin, var faktisk en mann. Så tittelen Kvinner som hater kvinner er svært misvisende dersom du leser boka. 😉

Virkelig? Så både tittelen og det som står i denne artikkelen er feil?

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/70BEM4/anne-brith-beklager-bokomtale

Som nevnt har jeg slett ikke utelukket at et lite mindretall blant kritikere kan være menn, men det er i så fall en svært liten brøkdel :)

Hedersbrukeren
Posted (edited)
1 time siden, DianaV skrev:

Ja hva sier det egentlig om deg at du antar at de fleste bloggkritikere er kvinner? Et lite tips. Dette forumet heter kvinneguiden, men TRO DET ELLER EI, det finnes menn som reagerer på akkurat det samme som kvinner reagerer på. 

Tro det eller ei, men jeg har flere ganger skrevet at det fint kan finnes slike menn. Men at de utgjør et svært beskjedent mindretall er det selvsagt ingen tvil om :)

Edited by Hedersbrukeren

Guest Ispahan
18 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Virkelig? Så både tittelen og det som står i denne artikkelen er feil?

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/70BEM4/anne-brith-beklager-bokomtale

Som nevnt har jeg slett ikke utelukket at et lite mindretall blant kritikere kan være menn, men det er i så fall en svært liten brøkdel :)

Hun har ikke dokumentert noe av det som står i boken, og de fleste løsrevne sitatene er kritikk, humor eller bare konstatering av sannheten. Inkludert kritikken hun stjal fra tråden til Helene Drage. I og med at alle kommentarene er anonyme, vet vi heller ingenting om kjønn hos avsenderen. Og selv om hun prøver å gi inntrykk av det, så er mange av sitatene fra andre kanaler enn Kvinneguiden. Den private IG-kontoen til det ene barnet, blant annet

Hovedskurken i boken var en politimann. Han konspirerte med en ansatt i Skatt Øst (kvinne) og en ansatt hos kemneren (usikker på om det er mann eller kvinne). I følge Anne Briths bok har disse tre etatene rottet seg sammen for å ta henne. Det sier vel noe om hvilket nivå denne boka ligger på? Kanskje hun burde skrive krim i stedet 😂

Hun henger også ut eksen (mann), en leder i idrettslaget (mann) alle foreldrene til klassekameratene til 3 av barna (vil tro det er 50/50 menn og kvinner). Tror vi trygt kan konkludere med at tittelen er feil!

Vipser

https://www.nrk.no/ytring/lever-av-likes-1.14532994

Det er et lass av menn som kritiserer bruk av barn i sosiale medier i kommentarfeltet i blant annet denne artikkelen. Menn deltar definitivt i denne offentlige debatten. Ingen grunn til å tro at det ikke finnes menn bak nickene på Kvinneguiden. 

Halloi

Når man leser hva voksne menn lirer fra seg i kommentarfelt, med fullt navn, tror jeg nok det finnes en del som skriver noe anonymt også😏 Da mener jeg spesielt på facebook i kommentarfeltene på saker fra feks. VG og Dagbladet..

Annonse

Hedersbrukeren
Posted (edited)
51 minutter siden, Halloi skrev:

Når man leser hva voksne menn lirer fra seg i kommentarfelt, med fullt navn, tror jeg nok det finnes en del som skriver noe anonymt også😏 Da mener jeg spesielt på facebook i kommentarfeltene på saker fra feks. VG og Dagbladet..

Selvsagt, på generelt grunnlag, men neppe i så stor grad om kvinnelige bloggere, annet enn at de ikke forstår hvorfor media gidder fokusere på dem :)

Edited by Hedersbrukeren

Hedersbrukeren
1 time siden, Vipser skrev:

https://www.nrk.no/ytring/lever-av-likes-1.14532994

Det er et lass av menn som kritiserer bruk av barn i sosiale medier i kommentarfeltet i blant annet denne artikkelen. Menn deltar definitivt i denne offentlige debatten. Ingen grunn til å tro at det ikke finnes menn bak nickene på Kvinneguiden. 

Fra mennene der var det så langt jeg kunne se i hovedsak saklige kommentarer, noe «kritikken» mot diverse bloggere på KG i liten grad kan kalles :)

Heidegger
27 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Fra mennene der var det så langt jeg kunne se i hovedsak saklige kommentarer, noe «kritikken» mot diverse bloggere på KG i liten grad kan kalles :)

Verden vil bedras.

Hedersbrukeren
10 minutter siden, Yann skrev:

https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler

Tro det eller ei... jeg er en av "slike menn" som du skriver. Som har tatt meg tid til å bry meg. Jeg har i hele mitt voksne liv vært engasjert i barn og unges oppvekstvilkår.  Innen idrett og andre kulturtiltak.  Som leder i foreldreutvalg på skole.  På disse arenaer har jeg opplevd veldig mye positivt, men dessverre også noe negativt,  med utagerende foreldre, med den triste og uheldige belastning for disse foreldrenes barn.

For ikke så veldig lenge siden visste jeg ikke hva SoMe stod for.  Før noen hvisket meg i øret om Kvinneguiden, og Bloggomtoppbloggere, og fikk ett innblikk i dette SoMe universet.  Ble ikke litt, men veldig overrasket over den uhemmede eksponering av barn og unge ikke bare bilder, men også omtaler av barna i sosiale medier.

Jeg vil våge den påstand at brorparten av kritikken som kommer her på Rampelyset,  gjelder denne svært uheldige eksponeringen.  En kritikk som deles av absolutt alle innen fagfeltet barn og unge.  

I linken over uttaler landets fremste innen feltet, Barnepsykolog og professor ved Universitet i Tromsø, Willy-Tore Mørch at foreldre bør tenke seg svært godt om dersom de å eksponere barna i sosiale medier.  Han forteller at forskning viser at barn tar skade av å bli eksponert.  Barna kan bli utsatt for trakassering, trusler vold og erting.  

I samme artikkel som er linket til over uttaler spesialrådgiver i Redd Barna at hun er veldig bekymret for den økende graden av eksponering av barn på sosiale medier.  Grønvold, som også er jurist og forfatter av boken "Barn og personvern", mener barn kan bli frarøvet privatlivet sitt med eksponering på sosiale medier.

2018 ble det året denne voldsomme uheldige barneeksponeringen i ord og bilder virkelig ble satt på kartet.  Veldig mye takket være alle oppegående, omsorgsfulle "nettroll, kjærringer og gubber her på Kvinneguiden.

Dagens og morgendagens bloggerbarn takker dere ;)

Jeg har skrevet ganske mange innlegg i denne tråden hvor jeg skriver at det finnes menn som deg. I mindretall, men de finnes helt sikkert. Og det kan være at noen oppriktig engasjerer seg og bruker store deler av fritiden på å bekjempe at noen legger ut noen bilder på nett, men for mange er det bare et påskudd for å kunne kritisere bloggere man av en eller annen grunn misliker :)