Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Tenker hun har slettet snap kontoen sin. Det er jo ingen grunn til å beholde den; Ikke er hun blogger, ikke er hun influencer, ikke er hun kurs-holder, ikke er hun suksessfull forretningskvinne... Hun har ingenting å komme med lenger - 

(Det var bare trutmunn og kattekos, eller snutter av fortnite gaming siste ukene der -  😂)

Endret av Illusen
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat sett «Hjerte til hjerte» med Linn Skåber om igjen (ligger på YouTube). Den minner altså så enormt mye om Anne Brith. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, clyde skrev:

Hvordan får man dem til å gjøre det? Er det noe sted man kan melde henne inn? Eller er de kanskje på saken allerede? 

https://www.skatteetaten.no/tipsoss/

Hvis du vil være anonym må du passe på at tipset ikke inneholder direkte eller indirekte identifiserbare opplysninger om deg, som for eksempel navn, fødselsnummer, bosted, arbeidsplass og lignende.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Illusen skrev:

Tenker hun har slettet snap kontoen sin. Det er jo ingen grunn til å beholde den; Ikke er hun blogger, ikke er hun influencer, ikke er hun kurs-holder, ikke er hun suksessfull forretningskvinne... Hun har ingenting å komme med lenger - 

(Det var bare trutmunn og kattekos, eller snutter av fortnite gaming siste ukene der -  😂)

Kontoen er der ennå, men hun har ikke lagt ut noe på en stund. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Infinity skrev:

Jeg er også fjernet.
Har aldri kommentert noe, så jeg tror at hun bare har slettet følgerne sine for å begynne på nytt.

Hvordan kan man se om man er fjernet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uenig i at ABD har gjort mye som hun ikke burde, men jeg synes det er på tide å la hu få fred. Hun har det nok garantert ikke lett og er helt borte fra sosiale medier. Omtrent. Den stormen hun har stått i unner jeg ingen, uansett om den er selvforskyldt, så er det ikke lett. 

Jeg synes hun skal få lov til å hente seg inn igjen og la henne være i fred. Jeg forstår alle meningene men synes det er nok nå. Bare min mening. Vi er ingen mer enn mennesker og en tåler bare så mye......tenker jeg

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Felis skrev:

Hun sitter neppe på en aksjekapital på 90 000. Regnskapet for Anne Brith AS viste et underskudd på 79 000 og aksjekapitalen var brukt opp. Og jeg tipper ABIP er helt tomt også. 30 000 er et minimum av hva man må skyte inn av aksjekapital, og disse pengene får hun ikke igjen hvis hun slår seg konkurs. Det kan dermed se ut som om hun også har gått på et personlig økonomisk tap. Dessverre tror jeg ikke det.

Faktum er at de 30 000 må stå på konto til firmaet blir registrert. Etterpå står man fritt til å ta de ut og bruke til hva man vil. For eksempel skyte inn aksjekapital i et AS til. Det er ingen ende på hvor mange ganger man kan gjøre dette (i hvert fall ikke før regnskapstallene skal presenteres). Så i realiteten kan man opprette 9 AS med de samme 30 000. Og akkurat det tror jeg har skjedd her.

Jeg har satt meg litt mer inn i aksjekapital og ser at du har et veldig godt poeng. Kapitalen er ikke låst etter stiftelsesdato som jeg først tenkte :)

Men - det er ikke helt fritt frem heller. Aksjekapitalen kan brukes til å dekke utgifter, drift og lignende - men eier kan ikke ta ut utbytte fra selskapet dersom likviditeten i selskapet er under aksjekapitalen. I så tilfelle har hun som styreleder brutt loven om dette har skjedd, og ikke blitt rettet opp i. Dette vil og være en årsak til å melde oppbud(at en ikke kan rette opp i dette forholdet), men det er naturligvis mye bedre å skylde konkursen på andre forhold enn egen drift..?

Hun kan og naturligvis ha ansatt seg selv og tatt ut lønn(som jeg antar kan gjøres selv om likviditeten er under aksjekapitalen?). Men i følge proff.no er ikke selskapet Influencer Program AS registrert i AA registreret til NAV. Kan være at det er gjort etter at selskapet ble registrert og at det er forsinkelse i systemene som gjør at det ikke kommer opp, men mest sannsynlig av alt så har ikke selskapet ansatte, og evnt penger derifra er tatt ut som utbytte.

Anne Brith Holding AS er heller ikke registrert med ansatte. Det er kun Anne-Brith AS som er registrert med ansatte, og det er nok AB selv. Noe som igjen styrker mine mistanker om at man har klagd inn feil selskap her og at det er Anne-Brith AS som en burde gått etter. Men der har jo AB og tatt sine forhåndsregler og i minst en av artiklene som omtaler valget om konkurs at også Anne-Brith AS sliter som en følge av pandemien.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva skjer med nettsiden influencerprogram.no egentlig? Den er fortsatt åpen og det er mulig å bestille kurs der fortsatt. Kanskje hun bør vurdere å stenge siden snart? :)

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har startet opp med «Hundre dager prosjektet» sammen med Peter Adolfson på facebook igjen, så helt stille sitter hun ikke...

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Illusen skrev:

Hun har startet opp med «Hundre dager prosjektet» sammen med Peter Adolfson på facebook igjen, så helt stille sitter hun ikke...

Det er vel han som står bak det?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
40 minutter siden, nomore82 skrev:

Nei det er her alt er litt uoversiktlig.

Anne-Brith AS, selskapet som ble registrert i 2018, er registrert i både MVA og AA registeret. Og her er det i tillegg registrert 1 ansatt. Dette er det eldste selskapet AB eier, og dette selskapet eier også domenet influencerprogram.no. Det var da dette selskapet som var i drift på det tidspunktet ABIP kurset ble påtenkt, planlagt og påbegynt.

Selskapet Anne Brith Holding AS ble registrert rundt februar 2019, er ikke registrert i MVA eller AA registeret. Så dette selskapet eksisterte på tidspunktet rundt ABIP oppstarten, men var da brand spanking new.

Selskapet Influencer Program AS - som er selskapet som ble klaget inn av deltakerene og som nå varsles konkurs i, ble ikke opprettet før høsten 2019. Tett opp mot slutten av første kull på ABIP kurset.

Og derfor stiller jeg spørsmålene her. Og de som har krav bør vurdere å sjekke nærmere opp i dette. For en mulighet her er jo at inntektene er gått til Anne-Brith AS, hvor en og har kunnet tatt ut lønn, mens utgiftene har blitt ført på Influencer Program AS. Eller, hvertfall deler av utgiftene. Da er det jo beleilig å slå sistnevnte selskap konkurs.

Bare for ryddigheten sin skyld. Jeg kan fint starte et selskap som heter "Olas Potetbåter AS", og selge malertjenester. Og jeg kan markedsføre meg som "snekker Ola", selv om det er malertjenester jeg selger og selskapet heter "Olas Potetbåter AS". Så det jeg gjør må ikke nødvendigvis være representert i firmanavnet, og jeg kan bruke et annet navn i markedsføringen. Så fremt navnene ikke bryter med andre forbehold i foretaksnavneloven. Så jeg bryr meg ikke her om kurset er solgt av det ene eller det andre selskapet hun står som innehaver av.

Utfordringene dukker derimot opp dersom det er misforhold i driften av foretakene. Som det er lett å mistenke her. Jeg kan altså ikke ha to separate selskap hvor et står for inntekt/lønn og det andre står for utgifter/gjeld uten videre. Så om min mistanke her er rett, hvor det egentlig er selskapet Anne-Brith AS som har hatt den reelle inntekten på kurset her. Ikke Influencer Program AS. Og da er det dette selskapet deltakerene må gå etter.

Bra oppsummering.

Det er også slik at eier av as uten (andre) ansatte ved konkurs ofte vil bli stilt personlig ansvarlig for penger som er tatt ut uten at skatt er betalt. Kemneren vil da kreve innbetaling av skatt for beløpet av vedkommende personlig.

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2020 den 14.37, fotballjenta skrev:

Hvor mange sånne snapkontoer trenger vi egentlig. Det var kanskje litt spennende i starten (hønehjørnet etc). Men nå er det jo et drøss av dem, og det er veldig «totusenogold». Folk med oppmerksomhetsbehov som føler de har det lille ekstra, men som veldig sjeldent har det. Jeg gidder ikke følge ihvertfall. Skulle ønske de kom opp med noe litt mer spennende. 

Folk med umettelig oppmerksomhetsbehov har sjeldent noe å tilby er min erfaring. Alt for selvsentrerte for at det skal finnes interessant. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...